Zeer grote zonnevlam vandaag naar de aarde!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Zeer grote zonnevlam vandaag naar de aarde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:27

Hier tot nu toe nog geen problemen met telefoon/internet enzo. *KLOPT AF!!* :)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:29

Ik heb hier in elk geval niks van gemerkt.

UPC bleef wel met de tijd op 23.29 hangen maar ik denk dat het toen al voorbij was dus gewoon upc problemen .

Over de mobiel, ik ben gisteren gewoon om 3uur gebelt en 1 keer rond 17.00 geen problemen gehad.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:32

er is geen Noorderlicht zichtbaar in Nederland helaas deze dagen, want KP is niet hoger dan 5 geweest nog en dan komt het NOorderlicht tot aan Oslo ongeveer.
http://www.gedds.alaska.edu/auroraforecast/

Het zijn de zonnevlammen die door het magnetisch veld van onze aarde worden opgevangen, die het NOorderlicht en Zuiderlicht veroorzaken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:37

Ik zeg ook niet dat het met de zonnevlam te maken heeft, ik zeg gewoon dat beide telefoons het niet doen :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:55

Mijn paardentandarts kwam gister vanuit Duitsland naar Ermelo toe en zijn Tom-Tom deed ook heel de tijd raar.Hij stuurde hem naar allerlei verkeerde plaatsen toe en noemde afslagen die er helemaal niet waren.
Hij heeft er veel langer over gedaan dan normaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:44

gohya schreef:
Mijn paardentandarts kwam gister vanuit Duitsland naar Ermelo toe en zijn Tom-Tom deed ook heel de tijd raar.Hij stuurde hem naar allerlei verkeerde plaatsen toe en noemde afslagen die er helemaal niet waren.
Hij heeft er veel langer over gedaan dan normaal.

Hij had waarschijnlijk een Stom-Stom ;)

Grappig dat mensen het falen der apparaten wijten aan de zonnevlammen. Ik zeg niet dat het niet hoor trouwens... ^^

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:47

klijnliesje schreef:
Ik ga voor de zekerheid me cap opzetten ^)

_O-

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:51

Misschien de reden waarom ik ineens wel verbinding met draadloos internet had op mijn laptop maar geen toegang.
Dag later was het zomaar opgelost *\o/*

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:58

Nou gaat iedereen al z'n storingen in verband brengen met de zonnevlam.. :') Mijn internet is gewoon net zo crappy als altijd! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:53

Idd, niet achter ieder wissewasje iets zoeken mensen, de impact was niet groot genoeg om hier storingen te veroorzaken ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:06

Nouks schreef:
Idd, niet achter ieder wissewasje iets zoeken mensen, de impact was niet groot genoeg om hier storingen te veroorzaken ;)

Jamaar.. jamaar...jamaar.... das leuheuk!! :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:09

ik heb anders nog steeds 'limited service' op m'n mobiel :+ Dat heb ik nog nooit gezien, ik mag alleen 112 bellen :wow:

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:20

Mijn telefoon doet anders nog steeds vreemd hoor :+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:39

Internet deed het hier vanmorgen ook de hele tijd niet. Nu eindelijk wel weer, ze zeiden ook op het nieuws dat zulke dingen wel last er van zouden krijgen ivm verbinding met de satelieten die niet helemaal meer werkt.
Ze hadden ook gezegt dat de noord- en zuidpool er het meest last van zouden krijgen door de energie velden ofzo weet ik veel wat, maar we gaan niet dood met z'n allen hoor :P

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:48

EllaBellaah schreef:
Internet deed het hier vanmorgen ook de hele tijd niet. Nu eindelijk wel weer, ze zeiden ook op het nieuws dat zulke dingen wel last er van zouden krijgen ivm verbinding met de satelieten die niet helemaal meer werkt.
Ze hadden ook gezegt dat de noord- en zuidpool er het meest last van zouden krijgen door de energie velden ofzo weet ik veel wat, maar we gaan niet dood met z'n allen hoor :P

Jawel hoor, in 2012 :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:56

Oh ja dat is waar... Maarja beter met z'n allen dan dat je nog in je eentje overblijft! Hahahaha

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:57

Ik heb anders al een leuk bunkertje op het oog _O-

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:04

Mijn telefoon doet het gewoon niet meer! _-:(

Maar dat komt waarschijnlijk gewoon door de barsten in het scherm :')

Verder heb ik hier nog niets gemerkt hoor

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:45

Weet je... ik wil eigenlijk iemand aanklagen,want ik heb wél mooi mijn nek verrekt om te kijken naar de beloofde Noorderlichten, en moooooi dat er niks kwam he! Bij wie kan ik mijn gram halen????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:05

Kan ik mijn slaaptekort van 3 nachten ook ergens declareren? :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:09

Veulen84 schreef:
Zonnevlammen hebben altijd al overlast veroorzaakt. We zijn nu alleen verwend met het feit dat het jaren is uitgebleven. Maar dagje gene mobiel is toch ook niet slecht.

Dat is het gevolg van het ontbreken van collectief geheugen bij de huidige mensheid.

De zonneactiviteit is cyclisch.

Wanneer de cyclus typisch gaat zijn, hebben we dit in het vooruitzicht:

Afbeelding

en kunnen we tegen het einde van het jaar wat onpraktische situaties verwachten omdat we als nooit tevoren afhankelijk zijn van techniek die gebruik maakt van electro-magnetisme.
Het lijkt echter niet op een zonnestorm van daadwerkelijk problematisch omvang.

Een storm als in 1859 lijkt bij lange na niet aan de orde en dat is maar goed ook, want dat zou in de westerse maatschappij een ramp zijn zoals we niet kennen.
Stel je eens voor dat wereldwijd álle electronica zou beschadigen en de electriciteitsvoorziening voor onbepaalde tijd (minimaal máánden)weg zou vallen.
Binnen een paar weken zouden er voedselopstanden zijn en na een paar maanden totale anarchie en massale, hongerige vluchtelingenstromen te voet naar ????

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 18:22

Wat een ramp zal dat geven!!! O.O Doomsday?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:37

Haha voedselopstanden, ik zie het voedsel al met vorkjes en mesjes gaan betogen :+

En als alle electronica uitvalt en de aarde opwarmt, leg ik me lekker een hele tijd in de zon 8-)
wel handig als je een paard hebt eigenlijk, dan zijn we terug in de middeleeuwen en zijn wij de ridders <3

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:31

Aria_zz schreef:
Haha voedselopstanden, ik zie het voedsel al met vorkjes en mesjes gaan betogen :+

En als alle electronica uitvalt en de aarde opwarmt, leg ik me lekker een hele tijd in de zon 8-)
wel handig als je een paard hebt eigenlijk, dan zijn we terug in de middeleeuwen en zijn wij de ridders <3

Wanneer er voedselopstanden uitbreken gaan de paarden in de pot.
Dat gaat als de electriciteit uitvalt HEEL snel.
Geen electriciteit = geen koeling, geen distributie, geen brandstof.
Eten in de steden is dan in twee weken een rámp.
Enneh, ook geen water uit de kraan :)*

Het voedsel zoals de grote berg varkensvlees gaat binnen een paar dagen dood in de hallen. Idem kippen en vee.

De overheden moeten met het leger de bevolking van noodrantsoen water en voedsel gaan voorzien.
Dat moet met vrachtwagens op diesel uit de noodopslagen. Idem diesellocs over het spoor. Heel beperkt want de seinen werken ook niet.

De mens gaat zich enórm snel ´organiseren´ en bendes nemen de steden over want het leger kan niet meer dan de distributie soort van controleren.
Hoe lang denk je dat je dan een paard hebt en in de zon kan liggen zonder dat het beest geslacht wordt en jij verkracht?

Ook op het platte land kan je maar heel weinig doen want daar is elke boer een doelwit voor zowel bendes als voor vluchtelingen.
Hooguit de enkele bewoner van een oude vierkantsboerderij in België kan de eigen haard een poosje verdedigen.

Er zijn nu ZÓ veel mensen dat wanneer niet gelijk 90% dood gaat door een ramp ze elkaar wel moeten afmaken om te kunnen overleven.
Dat alles eerder in wéken dan in maanden.
Voor hoeveel dagen eten en water heb jíj in huis? als de stroom uitvalt. Je weet verder van niets want heb je een wereldontvanger op batterijen?
Misschien kan je op dag 1 in de auto de stad uit als je die toevallig volgetankt hebt staan en het geen ding met modere electronica als motormanagement heeft.

Maar goed, jij ligt in de zon.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:44

phormicola schreef:
Ik heb anders al een leuk bunkertje op het oog _O-

Niet die ene bij de lataarnpaal op het Zwarte Pad hé? Die heb ik jaren geleden al geconfisqueerd!