Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IngridB schreef:Ik ben nu 37 en mijn vriend en ik willen graag nog een kindje.
Ik heb al een zoontje van 10 uit een eerdere relatie, maar samen willen we graag nog wel een kindje,
Mocht het niet lukken om zwanger te worden, dan is dat zo en ga ik niet naar het ziekenhuis
voor onderzoeken en ivf en noem maar op.
laetitia schreef:Zonnetje81 schreef:Vroeger kreeg je gewoon kinden zonder planning, tegenwoordig probeer je een kind te krijgen en is het toch een soort nemen (mits het lukt) dus dat gezeur over krijgen/nemen. Als ik geen kind wil NEMEN krijg ik ze ook niet
AMEN, word zelf ook doodmoe van de dooddoener "een kind neem je niet, die krijg je". In de huidige Nederlandse maatschappij is anticonceptie ondertussen zo ingeburgerd dat men (gelukkig) weloverwogen kan beslissen of ze wel of geen kinderen willen en als het even meezit zelfs wanneer.
ushi schreef:Des te ouder de moeder/vrouw des te hoger de kans op een kind met het syndroom van down. Op een gegeven moment stijgt de kans ECHT explosief! Heb er ooit eens een presentatie over gehouden en je schrikt echt van die percentages!(zal ze nog wel even opzoeken)
F_Orumster schreef:De kans op een kind met Downsyndroom bij een 20-jarige is één op de 1500.
Bij een 36-jarige vrouw is dat al één op de 300, en bij een 40-jarige één op de 100.
Suuskipje schreef:Ik vind jullie allemaal amkkelijk praten hoor 'mn eerste voor mn 25e' en 'na mn 35e niets meer'
Wat nu als je een enorme kinderwens hebt en je moeilijk zwanger wordt? Mijn moeder had een enorme kinderwens, wilde het liefst een huis vol. Beetje jammer dat ze er tien jaar over gedaan heeft om mij alleen al te krijgen, ik ben op haar 37e geboren na meerdere miskramen.
Dus praat er alsjeblieft niet zo makkelijk over, want dan denk ik als je dan 26 bent en je hebt je eerste kindje nog niet rondwandelen, ga je dan helemaal je kinderwens aan de kant gooien omdat je je eerste niet vóór je 25 gehad hebt. Of als je 36 bent en je hebt nog geen kids maar al zo lang bezig bent ervoor, stop je dan omdat het dan na je 35e is?
Fred_Kroket schreef:Suuskipje schreef:Ik vind jullie allemaal amkkelijk praten hoor 'mn eerste voor mn 25e' en 'na mn 35e niets meer'
Wat nu als je een enorme kinderwens hebt en je moeilijk zwanger wordt? Mijn moeder had een enorme kinderwens, wilde het liefst een huis vol. Beetje jammer dat ze er tien jaar over gedaan heeft om mij alleen al te krijgen, ik ben op haar 37e geboren na meerdere miskramen.
Dus praat er alsjeblieft niet zo makkelijk over, want dan denk ik als je dan 26 bent en je hebt je eerste kindje nog niet rondwandelen, ga je dan helemaal je kinderwens aan de kant gooien omdat je je eerste niet vóór je 25 gehad hebt. Of als je 36 bent en je hebt nog geen kids maar al zo lang bezig bent ervoor, stop je dan omdat het dan na je 35e is?
Precies, het is niet te plannen... Ik heb het supergoed met mijn vriend ik wil mijn diploma graag nog halen of in ieder geval geen college meer hoeven volgen met een dikke buik. Dus ik zou best willen beginnen als ik aan mijn derde jaar begin. Aangezien ik nu "al" 26 ben. Ik zou graag meer kinderen willen dan één en ik zou het ook leuk vinden als mijn en zijn ouders nog even de opa en oma kunnen uithangen en dat onze kinderen hun opa's en oma's ook hebben gekend.
Zo zie je maar een hoop wensen maar dan moet het ook nog even precies zo lopen, allebei vruchtbaar zijn, studie moet goed blijven lopen, hij zijn baan houden, aanstaande opa's en oma's moeten gezond blijven dus... ik wil zooooveel maar het moet allemaal maar even lukken.
Dit is voor mij de ideale situatie, maar als die ideale situatie niet lukt dan moeten we iets flexibeler zijn en altijd gelukkig zijn met wat je hebt!