Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daanielle schreef:ik zeg niet dat ze er per direct last van hebben maar ze lopen dan liever binnen in een wat frissere stal, en omdat al jou familie boer is hoef je niet zo vijandig te doen @ R0oszs
slimmerik schreef:Mensen die niet dagelijks met koeien te maken hebben, niet dagelijks zien hoe koeien in grote ruime stallen zich voelen, kunnen naar mijn mening niet echt een afgewogen mening hierover hebben. En dat is geen verwijt. (ik weet ook niet hoe of wat een brandweerman/postbode etc. dagelijks meemaken bv.)
We hebben idd eens een schooldag gehad hier..... kinderen van groep 7 en 8..... zat een zoontje bij van een vooraanstaand figuur binnen "wakker dier".
Kind meende echt dat de melk uit de plasser kwam en dat ook kalveren gebruikt werden om melk te geven. En dat melk geven enorm pijnlijk was.
Ik heb iig deze zomer met eigen ogen gezien dat koeien die eerder blij waren om naar buiten te gaan... nu onze stal boven de wei verkozen.
R0oszs schreef:daanielle schreef:ik zeg niet dat ze er per direct last van hebben maar ze lopen dan liever binnen in een wat frissere stal, en omdat al jou familie boer is hoef je niet zo vijandig te doen @ R0oszs
Nou zo bedoel ik het niet echt maargoed, hier is de mening over verdeeld dus. Ga er verder niet op in. Ieder zijn eigen meningen en ervaringen met koeien.. Onze koeien gingen altijd de wei vrolijk in dus tja dat ze liever binnen blijven betwijfel ik.
daanielle schreef:slimmerik schreef:Mensen die niet dagelijks met koeien te maken hebben, niet dagelijks zien hoe koeien in grote ruime stallen zich voelen, kunnen naar mijn mening niet echt een afgewogen mening hierover hebben. En dat is geen verwijt. (ik weet ook niet hoe of wat een brandweerman/postbode etc. dagelijks meemaken bv.)
We hebben idd eens een schooldag gehad hier..... kinderen van groep 7 en 8..... zat een zoontje bij van een vooraanstaand figuur binnen "wakker dier".
Kind meende echt dat de melk uit de plasser kwam en dat ook kalveren gebruikt werden om melk te geven. En dat melk geven enorm pijnlijk was.
Ik heb iig deze zomer met eigen ogen gezien dat koeien die eerder blij waren om naar buiten te gaan... nu onze stal boven de wei verkozen.
haha dat bedoelde ik hier boven ook te zeggen maar werd niet echt goed opgevat & daarbij wat ehh dom/niet zo slim van dat arme kind haha. l sje dat krijgt aangeleerd!
R0oszs schreef:heb je het nu over mij? Al die jaren dat wij koeien etc hadden waren ze altijd weer blij om naar buiten te mogen hoor. Dus ga jij nog steeds zeggen dat onze koeien liever op stal bleven als ze ZELF naar buiten lopen? Beetje vreemd..
Maargoed zoals ik al zei
Ieder zijn eigen meningen en ervaringen met koeien..
Citaat:Want dieren die buiten lopen, stoten meer broeikasgas uit, verbruiken meer voer en zijn veel vatbaarder voor ziektes. Dieren zijn dus beter af op stal