Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Ik geloof dat de oudste kids uiteindelijk mochten blijven bij opvanggezinnen, maar dat de rest toch wel onherroepellijk is uitgewezen.
sarabande schreef:danneke80 schreef:@ Blue_Eyes: vind jij dan dat we alle gezinnen die doorgeprocedeerd hebben moeten toelaten?
Ik vind van wel we hebben die mensen jarenlang hoop gegeven, terugsturen naar een oorlogssituatie is onmenselijk
sarabande schreef:Varekaj schreef:Ik geloof dat de oudste kids uiteindelijk mochten blijven bij opvanggezinnen, maar dat de rest toch wel onherroepellijk is uitgewezen.
Dat vind je aanvaardbaar, dat een gezin uit elkaar gehaald wordt.
Overigens zal het juist om de jongere, in België geboren kinderen gaan, die hebben immers een Belgisch paspoort en het dan maar raar vinden dat een moeder ziek wordt omdat ze een deel van haar kinderen achter moet laten en met de rest in een kansloze leefomgeving terecht komt.
Dat procederen en nog eens procederen is niet iets dat die mensen uitgevonden hebben, dat biedt het systeem en de juristen hen aan.
Dat kan nu niet meer, maar de westerse landen moeten gewoon opdraaien voor de fouten die zij daarmee gemaakt hebben en niet zulke onmenselijke beslissingen nemen.
danneke80 schreef:@ Blue_Eyes: vind jij dan dat we alle gezinnen die doorgeprocedeerd hebben moeten toelaten?
mick75 schreef:Als alle grenzen nu acuut worden opgeheven komt er eerst een chaos van jewelste. Niemand die weet wat ie met zo'n nieuwe situatie aanmoet, anarchie in de slechtste zin van het woord omdat men massaal naar die gebieden toe zal trekken waar in de tijd dat er nog grenzen waren het vermeend beter was. Maar is dat nou echt zo erg?
Citaat:Echter, na een tijd van chaos zal ook een nieuwe orde ontstaan, een orde waarin mensen daadwerkelijk vrij en ongehinderd door kunstmatige regeltjes zich kunnen vestigen op de plaats van hun dromen. Of dat nou bovenop de Mount Everest is, downtown Manhattan of op het platteland van China of op de bodem van de Oceaan.
Citaat:Lokale culturelen gebruiken zullen meer tijd nodig hebben om aan te passen, wat juist voor iedereen, waar dan ook ter wereld, de mogelijkheid geeft zich te vestigen in een cultureel klimaat waar ze zicht thuis voelen, dat aansluit bij hun opvattingen en levensstijl. En ja, die culturen zullen ook veranderen net zoals ze nu aan verandering onderhevig zijn.
Blue_Eyes schreef:danneke80 schreef:@ Blue_Eyes: vind jij dan dat we alle gezinnen die doorgeprocedeerd hebben moeten toelaten?
Ik denk dat er om te beginnen eens beter gekeken moet worden. Mijn ervaring is dat er vaak zo gemakkelijk gezegd wordt 'Daar is het zo onveilig (nog) niet (meer), ga jij maar terug', terwijl de situatie in werkelijkheid onhoudbaar is voor die mensen.
Citaat:Niet omdat ik niet meeleef met de situatie van de homosexuelen, maar omdat homo's hun geaardheid kunnen verbergen
Liezel1 schreef:Maar als je in een land komt, waar je al vrijwel meteen een "nee" te horen krijgt.....
En toch zet je vervolgens in 10 jaar tijd 6 kinderen op de wereld, levend van de procedure naar de andere...
Het klinkt echt heel hard, maar als je al een nee hebt gehoord en vervolgens 6 kinderen op de wereld zet, dan ben je ook niet helemaal goed bezig.
Blue_Eyes schreef:Citaat:Niet omdat ik niet meeleef met de situatie van de homosexuelen, maar omdat homo's hun geaardheid kunnen verbergen
Ik denk dat je met dit soort uitspraken heel voorzichtig moet zijn.... want kun je van mensen verwachten dat zij hun geaardheid hun leven lang verbergen omdat ze anders vermoord worden? Is dat dan in lijn met de rechten van de mens?
Ik zeg niet dat ik 1, 2, 3 een oplossing heb... maar terugsturen naar dat soort landen is zeker geen oplossing.
Citaat:Misschien is onze perceptie van 'een goed leven' cultuurgebonden, nee, niet misschien, maar zeker. Maar er is wel zoiets als een mensenrechtenverdrag en als je in een land leeft dat zich daar niet aan houdt - en je valt buiten de boot, dan kun je denk ik wel redelijk objectief spreken over 'geen goed leven'.
smurffie schreef:Makkelijke manier om in nederland te blijven dangewoon een kind ter wereld zetten, heb je recht op een plaatstje waar je in ieder geval onderdak en premiere levensbehoefde heb
smurffie schreef:waar het volgens mij overgens ook niet zo'n ramp is als je het vergelijkt met hun leefomstandigheden in eigen land.