Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
K_im schreef:Hij zit toch vast vanwege zijn onberekenbare gedrag, waardoor de verpleging (of begeleiders) zit niet veilig voelen?
Dan is een klein raampje bovenin de muur nog een optie, enkel voor de frisse lucht.
(Mocht zelfmoord een optie voor hem zijn, hoeft dit niet door uit een raam te springen. Een stel veters, of zelfs alleen zijn tuigje zijn hier al voldoende voor. )
Edit: Het kan mijn onwetendheid zijn, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat er iemand op aarde is die geen behoefte heeft aan een kamer die af en toe even door gelucht wordt. Als hij dan al kamergebonden is, dan kan dit toch op zijn minst een redelijke kamer zijn?
laetitia schreef:Wat ik mij tijdens de uitzending afvroeg:
Is het geen mogelijkheid om het personeel te voorzien van teasers, zodat ze hem (en eventuele vergelijkbare clienten) even kunnen 'uitschakelen' als ze agressief worden/door het lint gaan?
Is misschien ook vrij 'schokkend' (zowel letterlijk als figuurlijk), maar hierdoor hoeft Brandon niet vastgeketend aan de muur te zitten en kan hij zich vrij bewegen in de ruimtes die voor hem toegankelijk zijn.
Kanelly schreef:Pfff, ga als ik thuis ben alles wel zien.
Las het bericht en heb net een heel klein stukje gezien van hem.
Toen ik het las, dacht ik dat het een zeer laag niveau cliënt zou zijn, maar dit is gewoon SGLVG
Eerste reactie : belachelijk, waarom heeft die jongen geen crisisplaatsing gekregen? Kan niet geloven dat er niet mee te werken is.
Maar goed, eerst alles straks maar zien om echt te kunnen oordelen.
Zou trouwens wel graag met em willen werken
Kanelly schreef:Pfff, ga als ik thuis ben alles wel zien.
Las het bericht en heb net een heel klein stukje gezien van hem.
Toen ik het las, dacht ik dat het een zeer laag niveau cliënt zou zijn, maar dit is gewoon SGLVG
Eerste reactie : belachelijk, waarom heeft die jongen geen crisisplaatsing gekregen? Kan niet geloven dat er niet mee te werken is.
Maar goed, eerst alles straks maar zien om echt te kunnen oordelen.
Zou trouwens wel graag met em willen werken
wouterpaard schreef:Ben verbaasd over sommige posten hier. Ben zelf werkzaam in de gehandicaptenzorg en heb veel gezien, gevoeld en meegemaakt ook op gebied van agressieve bewoners. Heb gewerkt op een grote woonvoorziening ca400 bewoners en er zit er geen een vast gebonden aan de muur! Hooguit fixatie in bed als diegene is geopereerd. Hebben geen isoleercellen of zogehete time out ruimtes.
Heel vaak kunnen zulke 'gehandicapten' ook niet ergens anders heen vanwege hun dossier. Tegenwoordig (ook op mijn huidige werk) moet je overal een melding van maken en ja slaat zo iemand uit angst dan krijgt hij een dik dossier. Bij mijn vorige werk deden wij hier dus niet aan dus we kregen bewoners binnen die nergens anders heen konden omdat ze geweigerd werden. Je gaat dan samen als team opzoeken waar het gedrag vandaan kwam. Zoiezo door iedere dag dezelfde structuur aan te houden kunnen veel mensen hier super in funtioneren. En ja soms moet je erdoorheen en gaan er klappen, kopstoten, bijten etc vallen, maar je weet waarvoor je het doet. En wij werkten gewoon met 2 mensen of in de late dienst 1 op ca 10 bewoners met een achterwacht.
Had het er met mijn vader over die al 32 jaar met gehandicapten werkt, op vele instelling werken mensen ook niet aan zichzelf. In de zin van aangeven binnen het team van onzekerheden, angst etc. Ik heb ooit eens een bewoner 2 maanden lang geen adl gedaan omdat ik simpelweg bang van hem was en hij hier gebruik van maakten. Door hulp van collega heb ik mijn tijd kunnen nemen en daarna nooit meer enige angst naar die bewoner gevoeld.
Ik heb helaas het stuk niet gezien, maar lees dat hij zichzelf vastbindt? Mijn ogen gehospitaliseerd hij weet immers niet beter na 3 jaar, je wilt niet weten hoeveel bewoners die veel narigheid vroeger hebben meegemaakt nog rare dingen doen omdat het in hun systeem zit.