Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ik had er al eens iets van op tv gezien waar een trotse manager meldde dat ze hierdoor 20 seconden tijdwinst per bewoner hadden hierdoor.Ik had die man wel een pak rammel willen verkopen. het ergste was ook nog dat de bewoners geen keuze meer hadden maar wel ook nog de kosten van die doekjes moesten ophoesten verplicht.
Ik kan me voorstellen als het echt heel pijnlijk of vermoeiend is te douchen dit een uitkomst kan zijn, al kan ik me niet voorstellen dat bij een erge poepbroek een doekje kan helpen.
Echt een schande
itsmi schreef:En als mensen terminaal komen te liggen, reken maar niet dat ze hoger geschaald gaan worden in zorg. Je krijgt niet meer uren voor diegene. Tenzij ze terminaal binnenkomen, dan zijn ze meteen al hoog geschaald en dan krijg je wel de benodigde uren.
Maar als ze terminaal komen te liggen niet,
krom hè!
verootjoo schreef:Tja... Ik werk zelf ook in een verpleeghuis, dus misschien kijk ik het van de andere kant van de medaille, en het kan altijd beter, MAAR:
- van SWAB's, want zo heten ze, is aangetoond dat het beter is voor de huid van de oudere mens, en ook voor de energieverdeling.
- wassen met water en zeep is kouder voor de mensen, wat enorm veel energie kost om zich weer op te warmen.
- oudere mensen hebben minder energie dan jongere mensen, en douchen kost veel energie voor de mensen.
- ouderen willen vaak ook niet elke dag douchen, de meeste zijn gewend om 1x per week te douchen en willen niet vaker. Elke dag douchen is echt van onze generatie.
Als mensen wel elke dag willen douchen, kan dat gewoon. Douchen kost namelijk nog het minste tijd![]()
Erg jammer dat er gelijk overal het slechte van in wordt gezien....
mika11 schreef:verootjoo schreef:Tja... Ik werk zelf ook in een verpleeghuis, dus misschien kijk ik het van de andere kant van de medaille, en het kan altijd beter, MAAR:
- van SWAB's, want zo heten ze, is aangetoond dat het beter is voor de huid van de oudere mens, en ook voor de energieverdeling.
- wassen met water en zeep is kouder voor de mensen, wat enorm veel energie kost om zich weer op te warmen.
- oudere mensen hebben minder energie dan jongere mensen, en douchen kost veel energie voor de mensen.
- ouderen willen vaak ook niet elke dag douchen, de meeste zijn gewend om 1x per week te douchen en willen niet vaker. Elke dag douchen is echt van onze generatie.
Als mensen wel elke dag willen douchen, kan dat gewoon. Douchen kost namelijk nog het minste tijd![]()
Erg jammer dat er gelijk overal het slechte van in wordt gezien....
Wij gebruiken geen SWAB.s maar een ander merk van zulke doekjes.
Wat ik bij ons slecht vindt is dat wij maar twee doekjes mogen gebruiken per bewoner.
Dat is te weinig om iemand er helemaal mee te wassen en dat 6 dagen in de week.
Wij hebben dus zelfs helemaal geen washandjes meer dus met douchen moeten we papieren washandjes gebruiken.
mika11 schreef:Ik vind wel dat als iemand een sterke transpiratiegeur heeft, en ik heb iemand gewassen met de 2 doekjes dat diegene nog steeds naar transpiratie ruikt.
Dus flink met deo sprayen en wat parfum zodat de bewoner toch lekker ruikt.
Miryamk schreef:Ik heb echt nooit gemerkt dat mensen teveel energie verbruiken tijdens een wasbeurt met water en zeep. Lijkt me erg sterk, zolang je er maar voor zorgt dat de mensen niet nat in hun blote kont zitten wachten op je. Kwestie van leren lijkt me. Kleine stukjes, beetje bij beetje en rustig aan (oh nee, daar scheelt het juist aan in die tehuizen..) Dat mensen niet iedere dag willen douchen is natuurlijk prima, zo lang het hun eigen keus is.