Ik zal zo weer bij lezen 
Wat ik me nog bedacht vanavond:
Iedere eetstoornis, heeft een andere reden. Het ontstaat allemaal op een ander moment, andere omgeving, of te wel: Ervaring, angsten, dromen en gedachten.
Wat ik zelf ervaar, en wat ook is 'onderzocht' is dat ik enorm naar mensen kan opkijken.
Vroeger ben ik enorm gepest, keek op tegen het populaire meisje. Zij was slank, lachte, en had vrienden. Ik was slank, maar zij was in mijn ogen gelukkiger dan ik was, anders werd ik toch niet gepest?
En door de kijk die ieder mens heeft naar de buitenwereld, kan je eigen zelfbeeld enorm veranderen. Iemand met een eetstoornis is echt niet gelukkig, echt niet. Ik keek vaak naar 'mooie en gelukkige' mensen. En wat viel mij op? Dunne mensen zijn gelukkiger dan ik was, dus ik zou ook gelukkiger zijn als ik net zo dun was. Ik heb pogingen gedaan, maar het is toch de hele andere wending in gegaan. Ik had (en heb) een manier nodig om te overleven, om ook gelukkig te zijn. Een gelukkig mens, kan veel meer verdragen en overleven dan een ongelukkig persoon.
In mijn jonge jaren heb ik al veel verdriet te verwerken gehad, en mijn manier om te overleven, was om, om me heen te kijken: positieve mensen. Ik heb ze met mezelf vergeleken, en daar uit zag ik mezelf altijd als modder-varken...
Ik hoop dat het een beetje goed is uitgelegd.
Mijn zelfbeeld is nog steeds niet 'stabiel', en ik heb hoge pieken en (enorm) diepe dalen. En er zijn zoveel factoren in mijn omgeving die mij weer 'van de kaart' kan brengen.
Ik heb controle in mijn leven nodig, rust en regelmaat. Als mijn omgeving een chaos is, of heel druk, dan ben ik nu nog niet sterk genoeg om er boven te staan. Ik word er in mee gesleept, negatieve energie.
Zal even bij lezen