Laura Dekker zit in geldnood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:18

Boot verkopen ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:19

Tjonge. In het GB staan écht alleen maar positieve dingen.
Jammer zeg.

Ik weet wel dat ik/wij geen geld gaan overmaken. Kom op zeg. Tis haar droom. Dit had ze zich van te voren moeten bedenken, en een spaarpotje oid hadden moeten hebben voor onvoorziene kosten...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:36

Kanelly schreef:
Waar maakt iedereen zich toch druk om?
Je ben niet verplicht om geld te doneren aan d'r hoor :D
En jullie belastinggeld wordt ook niet direct naar haar doogesluisd...
Als je niet wil doneren, doneer je niet.
Wil je wel, doe je het wel.

Ik heb het er ook niet voor over, maar ik hoop wel dat ze nog genoeg bij elkaar krijg om haar reis af te maken.
Ze heeft dromen, idealen, ambitie...en ze doet het gewoon. Top!

Iedereen die hier roept 'ja nou, ik wil ook wel dit en dat en dat, maar dat lukt ook niet'
Dan probeer je niet hard genoeg ;)

Laura zal straks iig geen spijt hebben van de dingen die ze niet gedaan heeft ;) Omdat ze zonodig in het keurslijfje wilde blijven zitten.. omdat dat nou eenmaal 'zo hoort' ;)

Juist, indirect....
Wie heeft die rechtzaken en dat hele jeugdzorg verhaal mogen financieren? Indirect?

Jeugdzorg en OTS zijn er imo voor andere gevallen dan voor dit geval. Het is triest dat ze uiteindelijk hebben moeten ingrijpen.....

Anoniem

Re: Laura Dekker zit in geldnood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:41

Tja denk ook niet dat Laura die OTS graag had gewild.
Maar op welke manier hebben de belastingcentjes voor de OTS e.d. haar reis gefinancierd dan?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:43

niet haar reis, maar wel die rechtzaken etc....
En dat vind ik persoonlijk zonde van het geld en van de tijd van de rechters.....

diesel_

ik wil een sportpaard en de nieuwe anky worden, als heel bokt nou 2 euro geeft komt het vast goed :+
wat een aanfluiting die laura dekker!!!

korrie22

xAvanti schreef:
Eigen schuld! Had ze maar niet aan die reis moeten beginnen!
Een NORMAAL kind van die leeftijd moet gewoon naar school geen maandenlange vakantie.
Jeej had ik dat maar geweten dan was ik ook op reis gegaan :(

mee eens ik snap dat überhaupt al niet :(

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:38

Kanelly schreef:

Ik heb het er ook niet voor over, maar ik hoop wel dat ze nog genoeg bij elkaar krijg om haar reis af te maken.

Iedereen die hier roept 'ja nou, ik wil ook wel dit en dat en dat, maar dat lukt ook niet'

Laura zal straks iig geen spijt hebben van de dingen die ze niet gedaan heeft ;) Omdat ze zonodig in het keurslijfje wilde blijven zitten.. omdat dat nou eenmaal 'zo hoort' ;)

Ik denk dat als zij voor het geld had gewerkt etc. ze het ook gewoon zelf had gekund, hoor.
Ik moet toch ook "hard genoeg proberen" voor ik mijn boeltje bij elkaar gespaard heb?
Dat bedoelde ik tenminste. :=

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:50

buster4ever schreef:
ik zou zeggen mense donere toch wel aan dat zogezegde arme kind...
laat dr toch gewoon naar huis kome heeft ze teminste nog geld voor een vliegticket naar huis toe

Denk maar niet dat ze dan naar huis gaat hoor
Nee dan gaaat ze weer een deel de wereld over en dan weer janken om geld

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 01:06

€ 25.000,00 er doorheen brassen in een kleine 5 maand is van de zotte. Dat heeft menigeen nog niet als jaarsalaris en zo'n snotterlip gooit het zomaar over de balk. Als wij geen geld hebben om een paard te houden gaat het hele feest niet door. Ieder moet zijn of haar eigen hobby bekostigen. Hoe kun je nou in Godsnaam aan een wereldreis beginnen zonder genoeg geld op zak?! Het was geen kattepis wat ze al heeft opgemaakt. Moet ze maar niet overal zo lang aan wal blijven plakken. En dan maar denken dat er genoeg mensen zo gek zijn om te doneren?! Dat meisje lijdt aan grootheidswaanzin!!!! Het is een doordrammer, misschien waren ze op school wel blij dat ze een tijd van haar af waren.
Denk niet dat ze het record gaat halen, ze is te oud tegen de tijd dat ze weer terug komt, of ze komt vroegtijdig terug, al dan niet gedwongen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 08:51

Kanelly schreef:

dat ze doet wat ze wil doen is prima.......
maar daar hoeft half nederland niet voor op te draaien.
zelf doen is ook ZELF DOEN.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:08

Die mensen die er voor 'opdraaien' kiezen daar zelf voor.
Maar dat we nu weer geconfronteerd worden met dat verwende jong wat zelf niets voor elkaar krijgt dus voor geld gaat zitten bedelen terwijl ze op dr luie reet zit wordt wel een beeeeeetje irritant. :z

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:38

flyfly schreef:
€ 25.000,00 er doorheen brassen in een kleine 5 maand is van de zotte. Dat heeft menigeen nog niet als jaarsalaris en zo'n snotterlip gooit het zomaar over de balk. Als wij geen geld hebben om een paard te houden gaat het hele feest niet door. Ieder moet zijn of haar eigen hobby bekostigen. Hoe kun je nou in Godsnaam aan een wereldreis beginnen zonder genoeg geld op zak?! Het was geen kattepis wat ze al heeft opgemaakt. Moet ze maar niet overal zo lang aan wal blijven plakken. En dan maar denken dat er genoeg mensen zo gek zijn om te doneren?! Dat meisje lijdt aan grootheidswaanzin!!!! Het is een doordrammer, misschien waren ze op school wel blij dat ze een tijd van haar af waren.
Denk niet dat ze het record gaat halen, ze is te oud tegen de tijd dat ze weer terug komt, of ze komt vroegtijdig terug, al dan niet gedwongen.

Hier ben ik het mee eens, ze is gewoon vakantie aan het vieren en blijft overal veel te lang plakken, tegen die tijd is ze de jongste niet meer, Het is geen zeilen meer maar eilandhoppen en vriendjes maken en lekker luieren en dan nog durven te mekkeren om geld. Die is gek zeg. Ga zelf naar oma en opa en je ouders toe om geld te krijgen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:41

pffff net goed, over het paard getild kind... Verwend nest, en dat blijkt wel weer als je ziet hoeveel geld ze in zon korte tijd verbrast heeft. Hoop dat nu die aandacht voor haar en haar gezeur nou eigenlijk een afgelopen is. Al komt ze op een vlot terug...Boeiend :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:42

Zelfs met de extra voorbereidingstijd is die voorbereiding schijnbaar toch niet goed. Ik neem toch aan dat er genoeg anderen dit al voor haar hebben gedaan en ze ervaringen had uit kunnen wisselen, ook met betrekking tot de financiering van haar plan.
En op is op. Er is niets levensbedreigends aan de hand, lijkt me niet de moeite om geld aan te geven. En eerlijk gezegd hoop ik dat niemand een dubbeltje aan haar gaat overmaken; eigen schuld dikke bult.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:43

Ik moest wel lachen om het stukje in de telegraaf, daar zei dr vader iets van; ze zoekt nog liever zelf een bijbaantje dan dat ze de reis moet afbreken. Nou dat schiet lekker op met je loontje van 2 e per uur op je 15jarige leeftijd!

Voor de rest vind ik die reis al klinkklare onzin, ze moet het lekker zelf bekostigen, nemen ze maar een lening, kan ze later (als ze uberhaubt dr school af maakt) dit zelf afbetalen!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:51

diesel_ schreef:
ik wil een sportpaard en de nieuwe anky worden, als heel bokt nou 2 euro geeft komt het vast goed :+
wat een aanfluiting die laura dekker!!!

Dat vond ik vanaf het begin af aan al... :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:52

flyfly schreef:
€ 25.000,00 er doorheen brassen in een kleine 5 maand is van de zotte.

En dan nog wat... ze zit alleen op t water bijna, dus waar heeft ze al dat geld gelaten dan?

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:54

doorgespoelt ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:00

Hopelijk komt dat slachtoffer van d'r ouders nu eindelijk naar huis

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:07

Germatje schreef:
doorgespoelt ;)

Geef t dan maar aan mij :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:17

Wat een heerlijke kerstgedachtes hier.
En dat dan half bokt wel geld wil geven om totilas in nl te houden, maar dat dit dan belachelijk is..
En we hebben bijna allemaal nieuwe kerstkleren gekocht, en een duur kerstdiner gehad. Als we dat nou ook allemaal niet doen en dat geld ook allemaal naar een goed doel geven.

Er zijn zoveel expedities die met sponsors werken. Van Dakar tot die zonnecellenracewagens noem maar op. Hoor je nooit iemand over hier.

Ik heb haar geen geld gegeven maar ik kan me in het algemeen prima voorstellen dat je iemands droom voor een stukje wil helpen verwezenlijken.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:18

MariekeB schreef:
Ik heb haar geen geld gegeven maar ik kan me in het algemeen prima voorstellen dat je iemands droom voor een stukje wil helpen verwezenlijken.

Dan had ze misschien 'haar droom' wat beter moeten voorbereiden???

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:25

MariekeB schreef:
En dat dan half bokt wel geld wil geven om totilas in nl te houden, maar dat dit dan belachelijk is..
En we hebben bijna allemaal nieuwe kerstkleren gekocht, en een duur kerstdiner gehad. Als we dat nou ook allemaal niet doen en dat geld ook allemaal naar een goed doel geven.

Er zijn zoveel expedities die met sponsors werken. Van Dakar tot die zonnecellenracewagens noem maar op. Hoor je nooit iemand over hier.

Als ik van mijn geld af wil kan ik me wel een betere besteding bedenken dan het sponsoren van zo'n stom kind wat elk advies in de wind slaat.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:25

MariekeB schreef:

Uhm half bokt zou dan misschien voor Totilas geld willen neerleggen, ik niet hoor..
Enne ik vind haar zeilreis niet bepaald een goed doel..