NS is niet winterklaar, reiziger pik jij het nog langer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:32

Als ze 2de kerstdag van Zwolle naar Almere gewoon rijden heb ik niks te klagen,
Maar het lijkt me ontzettend vervelend voor mensen die dagelijks met de trein moeten.
Maar helaas het hoort er allemaal bij, het is dan ook wel weer extreem weer hoor, zoveel sneeuw en die vrieskou.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:33

Ik vind het ook heel vervelend hoor!.. Begrijp me niet verkeerd!!
Maar ik vind het wel ook een beetje raar dat mensen (over het algemeen) alleen de negatieve dingen van de NS kunnen opnoemen...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:38

Ik heb tot nu toe weinig last gehad, maar ik reis dan ook niet zo heel erg vaak met NS. In de laatste week ging mijn 1e reis precies zoals het moest, 2e reis versnelling i.p.v. vetraging, 3e reis was verschrikkelijk druk, en iets vertraging.

Marielle231: Rijd er tussen almere en zwolle een trein?

Calanddra

Re: NS is niet winterklaar, reiziger pik jij het nog langer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:51

Hmmm vind het ook wel meevallen. De trajecten waarop ik altijd rijdt hebben sowieso al regelmatig vertraging :+

Vind het iig niet extreem nu, ja even na die flinke laag (25 cm) sneeuw, maar dat is dan te verwachten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:04

landvrouw schreef:
Ik vind het ook heel vervelend hoor!.. Begrijp me niet verkeerd!!
Maar ik vind het wel ook een beetje raar dat mensen (over het algemeen) alleen de negatieve dingen van de NS kunnen opnoemen...

Je betaalt je er scheel voor.........dus ik vind niet dat ik "blij" hoef te zijn als ze op tijd rijden....

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:06

tante_trien schreef:
Ik heb tot nu toe weinig last gehad, maar ik reis dan ook niet zo heel erg vaak met NS. In de laatste week ging mijn 1e reis precies zoals het moest, 2e reis versnelling i.p.v. vetraging, 3e reis was verschrikkelijk druk, en iets vertraging.

Marielle231: Rijd er tussen almere en zwolle een trein?

Nou niet rechtstreeks ;) moet via amersfoort en hilversum

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:07

Er is gewoon niks aan te doen, als je met de auto gaat sta je ook vast in het verkeer door de weersomstandigheden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:30

Maar dan zit je, word je niet gedwongen om in een overvol treinstel te stappen waar je nog maar afwachten moet of de verwarming het doet.
En met de auto kun je altijd beslissen om de snelweg te verlaten en ergens een hotelletje te nemen.
Met het spoor ben je overgeleverd aan de "hogere machten"....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:38

Je kan toch ook het spoor afgaan en naar een hotelletje gaan?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:39

Je mag de trein niet uit als je ergens in de middle of nowhere stil staat ;)

Snap wel wat je bedoeld, maar je bent met het OV toch een stuk afhankelijker dan wanneer je eigen vervoer hebt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:41

Kan met je auto toch ook niet? Als ik midden op de snelweg stilstaat en we rijden niet meer, dan bedoel ik echt geen meter meer dan moet ik ook wachten. :j

Als je zo te zeuren hebt over het OV dan zorg je toch voor je eigen vervoer? Dit zijn gewoon de nadelen en die heb je ook met eigen vervoer.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:42

Naaltje schreef:
Ik kan me nog een aantal spotjes herinneren...

''wij zijn er klaar voor!!''
wat hebben ze díe snel van de buis gehaald he :))

Ik ben echt blij dat ik niet met het OV naar school moet / stage kan
En ik heb diep respect voor de mensen die het aandurven met de NS op stap te gaan op dit moment!

Het geld voor die spotjes hadden ze een stuk beter kunnen gebruiken ;)
Ik ga morgen ergens winkelen, ben er nog niet helemaal uit waar maar probeer zo min mogelijk treinen nodig te hebben voor ik weer ergens strand :Y)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:42

@ Somebitch: ZO met jou kan ik praten!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:43

landvrouw schreef:

Ja het slaat toch nergens op? Alsof alles altijd maar goed moet zijn.. Mensen mogen blij zijn dat het OV bestaat. :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:45

Ik kan niet met de auto bij mijn werk komen. Anders had ik het met liefde gedaan :j

edit: of ik betaal 9 euro per uur aan parkeergeld. Ontslag en thuis zitten is dan goedkoper ;)
Laatst bijgewerkt door manzano op 23-12-10 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:46

Citaat:
Partijen willen NS en ProRail horen over winterproblemen
Uitgegeven: 23 december 2010 13:34
Laatst gewijzigd: 23 december 2010 13:34
DEN HAAG – Direct na het kerstreces willen PvdA, SP en GroenLinks een spoedhoorzitting met NS en ProRail organiseren.

Dat laten zij donderdag weten. Jacques Monasch (PvdA), Farshad Bashir (SP) en Ineke van Gent (GroenLinks) willen van de directeuren horen wat er allemaal mis ging.
De afgelopen weken heeft het treinverkeer regelmatig met uitval en vertragingen te maken gehad als gevolg van het winterweer.
"NS en ProRail blijven benadrukken dat er ondanks alles toch gereden wordt. Maar er gaat ook veel mis. We verbazen ons over de tegenstrijdige berichten over kerstdienstregeling en de winterdienstregeling. En hoe kunnen zoveel treinen tegelijkertijd stuk gaan?”, vragen de woordvoerders zich af.
"De communicatie verloopt nu altijd met minister Schultz, die eindverantwoordelijke is. Die belooft beterschap, maar wij willen de betrokkenen nu zelf horen."
Daarnaast willen de partijen ook reizigers uitnodigen, alsmede spoordeskundigen en vakbonden.

http://www.nu.nl/politiek/2408850/parti ... lemen.html

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:47

Somebitch schreef:
Kan met je auto toch ook niet? Als ik midden op de snelweg stilstaat en we rijden niet meer, dan bedoel ik echt geen meter meer dan moet ik ook wachten. :j

Als je zo te zeuren hebt over het OV dan zorg je toch voor je eigen vervoer? Dit zijn gewoon de nadelen en die heb je ook met eigen vervoer.

Daarom zeg ik ook dat ik je punt snap t.a.v. het hotel. Dat vind ik geen goed voorbeeld......... maar hoe dan ook vind ik wel dat je in het algemeen gezegd meer mogelijkheden hebt met je auto dan met ov.

En het stoort me dat ik in het najaar tig mailtjes van de NS heb gehad dat ze allemaal zo klaar waren en dat het bij de eerste sneeuwvlok al mis gaat ;)
Laatst bijgewerkt door manzano op 23-12-10 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:48

In de trein ben je 98% verzekerd dat jij niets overkomt met dit weer.

Ga in de auto zitten en je hebt al 50% kans op een ongeluk met deze gladheid.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:49

Somebitch schreef:
landvrouw schreef:

Ja het slaat toch nergens op? Alsof alles altijd maar goed moet zijn.. Mensen mogen blij zijn dat het OV bestaat. :j

Maar het gaat niet om het feit dat alles goed moet zijn..Ik denk dat mensen ook blij zijn met het OV. Maar het gaat erom dat er van te voren geroepen wordt dat men winterklaar is, en vervolgens gaat er van alles mis. Dat moeten ze niet zeggen als ze het niet kunnen garanderen!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:49

manzano schreef:
Somebitch schreef:

Daarom zeg ik ook dat ik je punt snap t.a.v. het hotel. Dat vind ik geen goed voorbeeld......... maar hoe dan ook vind ik wel dat je in het algemeen gezegd meer mogelijkheden hebt met je auto dan met ov.

En het stoort me dat ik in het najaar tig mailtjes van de NS heb gehad dat ze allemaal zo klaar waren en dat het bij de eerste sneeuwvlok al mis gaat ;)

Dat is met het strooizout toch ook?
Wie weet hoe het was als ze die testen niet gedaan hadden?

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:51

Ik denk dat ze het wel hadden verwacht, maar dat het uiteindelijk toch een strengere winter is geworden dan ze hadden verwacht

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:53

landvrouw schreef:
Ik denk dat ze het wel hadden verwacht, maar dat het uiteindelijk toch een strengere winter is geworden dan ze hadden verwacht

Strengere winter? Bij de eerste sneeuwvlokjes ging het al compleet mis. Dat heeft niks met een strenge winter te maken!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:55

Ik weet niet hoor? De eerste sneeuwvlokjes stond heel het verkeer in Nederland vast en de treinen reden nog. :j

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:56

Somebitch schreef:

Dan zit je tenminste niet als vee op elkaar gestapelt zoals in een trein (want ja mensen werden lekkerlijk door politie in de trein geduwt (of er weer uit getrokken als het écht té vol was)). Die dan ook nog eens niet gelijk vertrekt en meer dan een uur stil staat als ie dan nog vertrekt....
Eigenlijk alle auto's op een uitzondering na hebben tenmisnte een radio zodat je op de hoogte bent van de lengte en oorzaak van de file zodat je tenminste weet waar je aan toe bent. De NS roept alleen maar om dat ze er alles aan doen om vertragingen door het winterweer te voorkomen en dat er gratis koffie en thee wordt uitgedeeld. Waar en wanneer er weer een trein vertrekt en wat de oorzaak van de problemen is en de prognose wordt dus niet gegeven.
Daarbij hebben de meeste auto's ook gewoon verwarming dus zit je in ieder geval warm. Dat kun je van de treinen en de perron's niet zeggen.

Nee, de NS stelt winterklaar te zijn maar dat zijn ze dus niet.

En eigen vervoer? Ze (overheid enzo) willen juist het OV stimuleren tja, met dit soort acties werkt dat dus niet he. En niet iedereen heeft de luxe om een eigen auto te hebben.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:56

Somebitch schreef:
Ik weet niet hoor? De eerste sneeuwvlokjes stond heel het verkeer in Nederland vast en de treinen reden nog. :j

Nou mijne niet ;)
En mijn vriend had met de auto nergens last van op de A12. Dus tja...... het is misschien een kwestie van pech/geluk ofzo ;)