Man opgepakt. Ruim 40 kinderen misbruikt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 01:42

hopelijk hebben de jongste kinderen er het minste weet van. maar verder $^#&^%&@#$%@^#&$ zegt wel hoe ik over dat soort figuren denk..... ~~}>

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 02:04

Zonder iets af te doen aan de verantwoordelijkheid voor het gedrag van de dader even dit: die man kon ruim 40 kinderen misbruiken, terwijl zijn collega's... koffie dronken of zo. In ieder geval letten ze daar niet op elkaar, en dat mag ook wel eens gezegd worden. Ik snap het niet, dat iemand ruim 40 kinderen kan bezoedelen, en níemand van zijn collega's valt iets op.
Voor de meest onbenullige baantjes controleren mensen elkaars werk op de werkvloer, maar niet op een kinderdagverblijf, het gaat notabene om een invalkracht.

Hoe dan ook een dieptrieste zaak, ik vraag me af wat die figuur in zijn eigen land heeft uitgespookt.

Anoniem

Re: Man opgepakt. Ruim 40 kinderen misbruikt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 02:07

Ik kan me het heel goed voorstellen...
Ook in de kinderopvang is er sprake van veel onderbezetting, hoge werkdruk etc.
Die kindertjes moeten slapen...verschoond worden, kan me heel goed voorstellen dat je met z'n 2-en op een groep staat en beiden apart kindertjes naar bed brengt. Of de een brengt ze naar bed en de ander let op de anderen.

En, moet je dan elke collega argwanend in de gaten gaan houden?
Dat worden onwerkbare situaties en ik begrijp dat het personeel erop vertrouwd dat hun meerdere gedegen personeel aanneemt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 02:24

Ik ben ervan overtuigd, dat er kinderdagverblijven bestaan waar zulke gasten geen kans krijgen. Kwestie van mentaliteit. 40 misbruikte kinderen is gewoon tè veel, tè structureel... Ik zou als leiding ècht wel regelmatig mijn hoofd "om de deur steken" als er een invaller werkt... En dan niet overdreven laten merken dat je die persoon in de gaten houdt, maar vragen of ie al koffie wil of zo...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 03:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 07:34

Ik vind het bericht misselijkmakend, echt.

Maar een post zoals boven mij vind ik echt, écht heel erg.

Citaat:
Je moet sowieso goed opletten met kinderen en mannen en er zijn maar weinig mannen te vertrouwen als je de cijfers ziet van kindermisbruik

Niet te geloven dit......

Weet je: vrouwen doen het net zo goed. Er zijn net zo goed vrouwen die zich schuldig maken aan zedendelicten en geweldsdelicten.

Sorry, ik moest dit toch even kwijt, dit soort uitlatingen doen imo de discussie geen goed.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 07:58

Bij mijn zoontje op de groep staat ook een man als leiding en dit ervaar ik als zeer positief ook op de opvang heeft hij een man als voorbeeldfiguur als het ware. Vind dit echt niet raar dat er ook een man werkt vind ik juist leuk en een goed iets.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 08:25

in 1 woord walgelijk !!!!!

kan het niet begrijpen echt niet

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 08:56

Ik werk in de kinderopvang en heb sinds gister avond (toen ik het hoorde) nog steeds de rillingen over mijn rug lopen.
Wordt er misselijk van. En ontzettend boos...
Echt vreselijk....

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:14

wat een verschrikkelijk en misselijkmakend nieuws is dit. ik kan me gewoon totaal niet voorstellen dat iemand hiertoe in staat is. wat zul je dan als ouder moeten doormaken als je kind op een van die kinderdagverblijven zit of als je deze man als oppas hebt ingehuurd voor je kinderen. de kans dat je kind misbruikt is en wie weet is dat nog op video opgenomen ook en zitten anderen van dit soort gestoorden daar ook leuk naar te kijken. mijn maag draait hier echt van om. :r

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:16

Ouders die niet zeker weten of hun kind tussen de slachtoffers zit, mogen/worden verzocht, de films te kijken :\ .. ik zou dat niet kunnen ..

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:19

dat zat ik me dus af te vragen he. stel ze hebben videos waarop die man ... dat dus doet.. zouden ze dan de ouders vragen of dit hun kind is op die beelden? ik zou het ook niet kunnen zien. ik zou t niet willen zien. gadverdamme dan heb je toch een trauma voor het leven.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:19

Ja.. dat vragen ze..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:24

Jennasilver schreef:
Ik heb nooit een mannelijke medewerker in een dagverblijf gezien( op Aruba en de dagverblijf in Zeeland) en zou raar opkijken er eentje tegen te komen.
Daardoor al zou je al allerter worden. Met kinderen en mannen moet je zo wie zo al opletten. Er zijn maar weining mannen te vertrouwen als je de cijfers ziet van kindermisbruik. Je kunt zelf je eigen familieleden niet 100% vertrouwen laat staan een vreemde. Wat raar dat de collega's niks gemerkt hebben.

Hoe denk je dan over mannen voor de klas in het basisonderwijs? Of als trainer van de jongste elftalletjes bij de voetbal? Ook maar argwanend bekijken en alleen vrouwen toestaan in de professionele omgang met kinderen?

Neemt niet weg dat ik dit soort praktijken te walgelijk voor woorden vind. Jammer dat de aangifte die in 2008 tegen hem is gedaan toen niet al te serieus is genomen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:26

Reactie maar even weggehaald...
Laatst bijgewerkt door manic op 13-12-10 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:27

soorry hoor maar dit slaat echt nergens op :7 wij hebben ook gewoon mannen werken op het kinderdag verblijf en op de bso.
moeten we ze dag gelijk verdachte maken, terwijl ze geen kwaad doen.
wat een vertrouwen heb jij in mensen zeg :x

Jennasilver schreef:
Vieze goorlap. Ophangen aan de hoogste boom. Die kan nooit meer revalideren( kunnen ze in mijn ogen toch nooit). Bah wat erg voor de kinderen en ouders. Ik heb nooit een mannelijke medewerker in een dagverblijf gezien( op Aruba en de dagverblijf in Zeeland) en zou raar opkijken er eentje tegen te komen.
Daardoor al zou je al allerter worden. Met kinderen en mannen moet je zo wie zo al opletten. Er zijn maar weining mannen te vertrouwen als je de cijfers ziet van kindermisbruik. Je kunt zelf je eigen familieleden niet 100% vertrouwen laat staan een vreemde. Wat raar dat de collega's niks gemerkt hebben.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:29

Wat lopen er toch een hoop zieke en verknipte geesten op de aardbol rond,BAH! |(
Wat mij betreft ook korte metten mee maken!!! :( _-:(

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:33

Alleen het idee al dat hij ooit weer vrijkomt. Ik word hier misselijk van, gatver.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:33

Ik kan wel huilen van zo'n bericht.
Zoveel schade richt zo'n man aan, zoveel impact heeft dit. Ben er stil van.. Je zou die film maar moeten kijken om te zien of je er kindjes van herkent :r

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:42

carolalisa schreef:
dat zat ik me dus af te vragen he. stel ze hebben videos waarop die man ... dat dus doet.. zouden ze dan de ouders vragen of dit hun kind is op die beelden? ik zou het ook niet kunnen zien. ik zou t niet willen zien. gadverdamme dan heb je toch een trauma voor het leven.

Ja maar als jij het niet wilt zien heeft je kind, als je het niet weet, een trauma voor het leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:43

Nu.nl schreef:
Al in 2008 aangifte tegen Robert M.

AMSTERDAM - De moeder van een kind dat in 2008 al door Robert M. misbruikt werd, werd door de directie van het kinderdagverblijf en door de politie niet serieus genomen toen zij melding deed van het misbruik.
© ANP

Dat vertelt de moeder aan AT5.

Zondag werd bekend dat Robert M. verdacht wordt van het seksueel misbruiken van tientallen kinderen tussen de 0 en 4 jaar.

De 27-jarige verdachte was werkzaam als begeleider bij de kinderdagverblijven Het Hofnarretje en Het Knuffelparadijs. Ook zou hij zich op internet hebben aangeboden als oppas.

In augustus 2008 kwam het zoontje van de vrouw thuis met het verhaal dat hij en een vriendje van 2,5 jaar oud die dag door Robert M. waren misbruikt. Zo vertelde het jongetje dat hij en zijn vriendje zich moesten uitkleden en aan elkaars geslachtsdelen moesten zitten.

Directeur

De moeder besloot direct met de directeur van het kinderdagverblijf Het Hofnarretje te bellen, maar die nam het verhaal niet serieus. "Hij deed het af als fantasie. Kinderen jonger dan 4 jaar verzinnen een hoop, volgens hem", aldus de vrouw.

Later volgde een gesprek met de directeur en M. erbij. De directeur zou het toen hebben opgenomen voor de verdachte. De vrouw besloot samen met de moeder van het andere misbruikte jongetje naar de politie te stappen en deed aangifte tegen M.

Politie

Ook de politie geloofde haar verhaal niet: "Een week later werd ik gebeld door de politie en werd me verteld dat ze er niks mee konden, omdat zulke jonge kinderen niet betrouwbaar zouden zijn."

Ook de GGD, waar de vrouw vervolgens aanklopte, vertelde niets met de melding te kunnen doen.

Reactie Hofnarretje

Directeur Albert Drent van Het Hofnarretje reageert maandag verbijsterd op het nieuws over Robert M., maar heeft niet gereageerd op de beschuldigingen van de vrouw rondom de melding in 2008.

''Verbijsterend voor mij, voor de ouders, voor de kinderen''. Zo noemde Drent het nieuws dat de oud-werknemer wordt verdacht van kindermisbruik. ''Iedereen hier is verbijsterd.''

Drent zei dat het nu het belangrijkste is dat werknemers, ouders en kinderen samen praten over de zaak en deze proberen te verwerken. De directeur wilde vooralsnog niet verder op de kwestie ingaan. Ook over de oud-werknemer wilde Drent niets zeggen.

Jenno’s Knuffelparadijs

Kinderdagverblijf Jenno’s Knuffelparadijs in Amsterdam wil geen commentaar geven op het nieuws. Dat liet de eigenaresse maandag weten.

De verdachte werkte van oktober 2009 tot en met januari 2010 in het kinderdagverblijf aan de Admiraal de Ruijterweg in Amsterdam-West. Toen hij er begon, was Jenno’s Knuffelparadijs nog niet lang open. Het opvangcentrum werd in april 2009 geopend door de Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher (educatie, PvdA).

De eigenaresse zette Jenno's Knuffelparadijs op met hulp van het Ondernemershuis West Binnen De Ring, dat startende ondernemers in dat deel van Amsterdam steunt.

Ik hoop dat die directeur en desbetreffende agenten zich nu héél hard schamen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:44

sarabande schreef:
Ja maar als jij het niet wilt zien heeft je kind, als je het niet weet, een trauma voor het leven.

Met of zonder dat de ouders die beelden bekijken, dat trauma hebben die kids al hoor...

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:45

sarabande schreef:
carolalisa schreef:

ja dat is inderdaad wat ertegenover staat. ik zou eerst willen of een ander dan zou kunnen beoordelen of dat mijn kind is. maar als je dat soort video's moet kijken van je eigen kind. bah ik zou t echt heel erg vinden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:47

Elin_ schreef:
Bokt is bokt weer hoor :z
Kunnen we ons niet 1 x even gewoon bij het onderwerp houden ipv alleen maar op elkaar te zeiken?
1 x op iemand reageren prima ,maar nu moet iedereen weer op iemand bericht reageren en dit wijkt nogal af van het onderwerp (ja mischien is het half / half ivm dat het toch over kinderdagverblijf blabla gaat ,maar het gaat nu om deze man , zaak , kinderverblijf , niet over waar jullie werken of wat dan ook)

Nee, lekker laten generaliseren, dáár wordt de wereld beter van. ;)

Nouks, die aangifte bedoel ik idd. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:48

Karin schreef:
[***], die aangifte bedoel ik idd. :j

Dacht ik al, voor de volledigheid maar ff hele nieuwsbericht in het topic...