Huertecilla schreef:Het zou wél zinvol zijn om de reclame enigzins aan banden te leggen want soms worden er echt ráre dingen beweerd.
Zo in de trant van melk is goed dus geef deze chocolade want die is met (een beetje en dan nog totaal gesloopte) melk gemaak. Dát is natuurlijk van de zotte.
Ook zou het reclame maken voor geven van cadeautjes bij kindermenus onder de loep genomen mogen worden.
Dat is dus vooral ook waar ik me boos om maak, het doen overkomen alsof dingen gezond zijn en de "kindermarketing".
Aan banden leggen is voor mij ook een optie. Dan zal er trouwens heel veel reclame verdwijnen.
Ik vind ook dat mensen bewuster moeten worden van het feit dat reclame er is voor de producent en dat je genept wordt waar je bij staat.
Ik geef altijd als voorbeeld de wasmiddelen reclame waarbij ze een jodium vlek maken die als sneeuw voor de zon verdwijnt. Nou jodium lost gewoon op in water, geen middel voor nodig.
Hier hebben ze een drank gebaseerd op groene thee die over doet komen of het zeer gezond is. Het is gazeuse met heel veel suiker en 2 % groene thee...
Ik ben zelf gelukkig onwijs sceptisch, maar dat zijn kinderen natuurlijk niet en die hebben zelf ook geld te besteden. E'n ze zijn zeer te beinvloeden door vriendjes/groepen/de meerderheid. Ze willen er bij horen. Dat is het grootste gevaar want daarbij gaan ze juist in tegen hun beter weten en hun ouders.
Kinderen zijn wat dat betreft toch wel een andere groep dan volwassenen.
(En makkerlijker target)