Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tempus schreef:Angelita schreef:Nee dat weet ik ook niet, daarom zeg ik ''vermoedende''.Mijn voorbeeldje is ook niet waterdicht, dat weet ik zelf ook wel, maar het was slechts een voorbeeld waar ik ineens weer aan moest denken omdat het recent is. Verder zijn er denk ik genoeg voorbeelden van mensen die buitenshuis niet Nederlands spreken die hier al jarenlang wonen. Bijvoorbeeld de jongens die recent achter mij liepen.
bij ons op het werk werkt een vrouw die al meer als 30 jaar in Belgie woont en zij spreekt zeer gebrekkig Nederlands. Het liefst praat ze gewoon Turks met haar Turkse collega's ipv Nederlands met ons. Ik vind van zo een mensen, dat die een beetje moeite kunnen doen en toch wat proberen.
Snor schreef:Ik heb nog nooit van een gesluierde vrouw gehoord dat ik ook die sluier moet dragen, maar gesluierde vrouwen moeten nu van ongesluierde vrouwen wel hun sluier af doen?
Snor schreef:Huertecilla schreef:Ik lees hier veel opmerkingen die op eígen onlustgevoelens stoelen. Geïntimideerd of buitengesloten. Dat is niet iets wat een ander doét maar wat je zélf toestaat.
Dat is net zoiets als bang voor spinnen zijn. Niet de schuld van spinnen.
Als je er last van hebt moet je er zélf wat aan doen.
![]()
![]()
![]()
![]()
Religieus fanatisme is helaas niet iets van alleen de Islam en helaas ook niet iets van alleen religies. Diegenen die hier nu zo hard roepen tegen sluiers te zijn zijn net zo fanatiek (en eng?) in hun overtuiging.
Ik heb nog nooit van een gesluierde vrouw gehoord dat ik ook die sluier moet dragen, maar gesluierde vrouwen moeten nu van ongesluierde vrouwen wel hun sluier af doen?
franka75 schreef:Ik heb wel eens een vrouw in een burka aangesproken en ze zei er fluiten geen mannen naar me. nee maar iedereen vind het typish hier. om over een verstopplaats voor bomgordels maar te zwijgen of andere mogelijkheden. ze was wel aardig maar ze verzinnen van alles om het goed te praten, ik vind dit gewoon niet goed hoofddoekjes niet en burka's ook niet. pure onderdrukking en jezelf weglaten stoppen.
franka75 schreef:pure onderdrukking en jezelf weglaten stoppen.
Citaat:om over een verstopplaats voor bomgordels maar te zwijgen
randalinpony schreef:Maar goed, het soort conclusies dat in deze draad getrokken wordt, ligt gauw op de loer wanneer je over mensen gaat praten, in plaats van met mensen.
Snor schreef:Huertecilla schreef:Ik lees hier veel opmerkingen die op eígen onlustgevoelens stoelen. Geïntimideerd of buitengesloten. Dat is niet iets wat een ander doét maar wat je zélf toestaat.
Dat is net zoiets als bang voor spinnen zijn. Niet de schuld van spinnen.
Als je er last van hebt moet je er zélf wat aan doen.
![]()
![]()
![]()
![]()
Religieus fanatisme is helaas niet iets van alleen de Islam en helaas ook niet iets van alleen religies. Diegenen die hier nu zo hard roepen tegen sluiers te zijn zijn net zo fanatiek (en eng?) in hun overtuiging.
Ik heb nog nooit van een gesluierde vrouw gehoord dat ik ook die sluier moet dragen, maar gesluierde vrouwen moeten nu van ongesluierde vrouwen wel hun sluier af doen?
randalinpony schreef:Wat je zegt snijdt hout, maar de meeste mensen missen het historische perspectief en/of het politieke vogelvluchtperspectief, twee dingen die op zichzelf al tunnelvisie in de hand werken.
Angelita schreef:Dat ik me geïntimideerd voel doordat ik niet kan zien wie er naast me zit is niet meer dan logisch, dat is niet mijn gebrek maar het willen kennen van mijn omgeving. Puur menselijk gedrag dus.
Diablo schreef:randalinpony schreef:Als die vrouwen gedwongen worden, en hun hoofddoek af willen doen, 1. dan moeten wij ze helpen. Dat zijn we aan onze grondwet verplicht.
2.Maar niet door ze op onze beurt te dwingen.
Hoe dan wel?
randalinpony schreef:2; Dat heb ik volgens mij al beschreven, zie ook de posts van HC: door ze als volwaardige mensen met recht op zelfbeschikking te behandelen.
Huertecilla schreef:Angelita schreef:Dat ik me geïntimideerd voel doordat ik niet kan zien wie er naast me zit is niet meer dan logisch, dat is niet mijn gebrek maar het willen kennen van mijn omgeving. Puur menselijk gedrag dus.
Ja en? Blijft JOUW probleem en iets wat JIJ ´doet´.
Als jij bang bent voor Chihuahuas is jouw angst heel werkelijk. Toch moet JIJ dan naar een psycholoog en mogen mensen met Chihuahuas zich gewoon vrij door de openbare ruimte bewegen.