Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendy1987 schreef:Nee.. Maar wel ervaring mee! Niet in eigen gezin. Voor verhaal kan je wel pb-en. Dat ga ik hier niet neerzetten..
funnyhorses schreef:Anoeska schreef:Even zonder een voor of tegen oordeel te hebben. Maar ook pedoseksuelen moeten ergens wonen. We kunnen niet Ameland vrijmaken, en ze daar met z'n allen neerzetten, nadat ze uit de gevangenis komen. Iedere straat heeft moeders en kinderen, dus ooit zal zo iemand weer in een gewone maatschappij terechtkomen en daar moeten functioneren. Ik snap dan ook niet zo goed dat mensen overgaan tot hantekeningnacties of wegpesten. Dat is voor mijn gevoel alleen je eigen straatje schoonvegen en verder geen oplossing voor de situatie.
Persoonlijk zou ik ermee kunnen leven als er een veroordeelde en vrijgekomen pedo bij mij om de hoek komt wonen. Ik denk ook niet dat ik het perse zou hoeven weten. Je weet nooit wat er allemaal in de buurt woont.
Ja ze moeten zeker ergens wonen..........IN EEN DONKERE CEL!
samloes schreef:wendy1987 schreef:Nee.. Maar wel ervaring mee! Niet in eigen gezin. Voor verhaal kan je wel pb-en. Dat ga ik hier niet neerzetten..
nee hoor,je hoeft het niet uit te leggen. Allen toen ik nog geen kinderen had, dacht ik er ook over zoals jij doet. Nu heb ik zelf kindjes en dan lijkt het of er een 'knop' in je om gaat. Als je een kindje hebt gekregen, ga je overal heel anders over denken.
Maar bedoelde het niet aanvallend hoor, ieder mag zijn mening hebben
wenny schreef:Als slachtoffer vind ik opsluiten en never nooit meer de maatschappij in.
Dus zeker niet naast mij ookal heb ik geen kinderen.
Iedereen verdiend een 2e kans?
Dat is moeilijk voor slachtoffers die de rest van hun leven getekend zijn door zo'n ziekegeest
die krijgen niet zomaar een 2e kans daar moeten ze voor vechten (ben zelf al jaren bezig)
en zo'n vent komt vrij kan weer vrolijk zijn leven ergens verder opbouwen
maar de slachtoffers krijgen levenslang vergeten zoiets nooit meer
Brainless schreef:In onze oude buurt woonde er 1, dit was algemeen bekend.
Hij woonde (na zijn veroordeling) alweer min. 25 jaar bij ons in de wijk.
Ik geloof dat hij rond de 24/25 was toen hij is veroordeeld en hij is ondertussen bijna 60 jaar.
Omdat ik (en iedereen) het wist was het ineens niet meer eng.
Hij was super aardig, werkte gewoon.
Als je daar nu nuchter tegenaan kijkt.... moet iemand daarvoor dan 55/60 jaar zitten??
Brainless schreef:In onze oude buurt woonde er 1, dit was algemeen bekend.
Ik geloof dat hij rond de 24/25 was toen hij is veroordeeld en hij is ondertussen bijna 60 jaar.
Als je daar nu nuchter tegenaan kijkt.... moet iemand daarvoor dan 55/60 jaar zitten??
samloes schreef:Brainless schreef:In onze oude buurt woonde er 1, dit was algemeen bekend.
Maar hoe doe je dat dan met kleine kinderen van 3, 4 , 5 jaar oud? Die zullen niet snel vertellen wat de oude man voor spelltje met ze gedaan heeft? (als voorbeeld)
funnyhorses schreef:Dat hele zoetsappige gedoe met ons rechtssysteem is om gek van te worden!
Alleen al als ik hoor dat een gedetineerde is ontsnapt TIJDENS ZIJN/HAAR VERLOF!!!!
W.T.F verlof????Als werknemer krijg je amper vrij en zulke zweinen mogen op verlof?Slaan vervolgens de begeleider dood en verdwijnen weer!
Ja tuurlijk,laten we tbsje doen,laat het geld maar rollen he?!pffff
randalinpony schreef:@samloes: Brainless heeft wel een beetje gelijk. Als ouder ben je altijd overgeleverd aan de omstandigheden. Je kan je kind niet eeuwig in de gaten blijven houden in de speeltuin. Maar er kan wel altijd iets gebeuren.
Ook oudere kinderen kunnen zo verknipt zijn dat ze sexuele spelletjes met anderen doen. En mensen waarvan je het niet verwacht, kunnen rare neigingen hebben. Kinderen zijn kwetsbaar. Je bent nooit veilig.
De ouders van Milly dachten dat ze een aardige buurman hadden.
Toch, ik zou het gevoelsmatig erg vervelend vinden als er een pedofiel naast me woonde. Je bent niet altijd thuis, je kan je kinderen en je buurman niet altijd in de gaten blijven houden.
Pedos zijn gewend om te liegen en bedriegen, dat is de enige manier om kinderen blijvend te kunnen misbruiken. Dus ik geloof geen snars van pedos die door TBS veranderen, ze kunnen dat ook wel heel goed veinzen. En die ene die dan wel echt beterschap beloofd, daar hoeft mijn kinder verder ook geen gevaar door te lopen van al die gluiperds die wel met valse praatjes vrij komen.
Brainless schreef:@funnyhorses
Dus als jouw kind is aangerand door een pedo, ga jij voor eigen rechter spelen... waardoor jij ook enkele jaren mag brommen?!