De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet Wilders Lucassen uit de PVV fractie zetten?

Ja
179 (84%)
Nee
34 (15%)

Totaal aantal stemmen: 213

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:25

Myca schreef:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Pol ... diep.dhtml

Een 'baldadige' jeugd noemt Lucassen dat, Wilders strijkt over zijn hart en Rutten vindt het een interne zaak van de PVV. Dit zijn toch geen politici...

Hij ontkende dat hij een oude man geslagen had, bij iemand door de brievenbus gepiest had en zijn andere buurvrouw prutsmuts en zo noemde, over al die zaken is wel aangifte gedaan
Als dat baldadig is van een volwassen man, hoe moeten we het gedrag van die Marokkaanse jongetjes dan noemen, die vele jaren jonger zijn????

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:31

Misschien hebben die foute Marokkaanse jongetjes wel heel goed naar Lucassen gekeken, de boefjes :Y)
Laatst bijgewerkt door Myca op 15-11-10 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:33

Als de sodemieter wegwezen met die viespeuk. Recht op wachtgeld e.d. direct innemen.

Sok schreef:
Hmm.. Dubbel. In eerste instantie zou ik zeggen, weg met die klojo! Maar aan de andere kant, iedereen verdient een tweede kans. Ook mensen met een "hoge" functie.

Wat mij betreft verdienen mensen die zedendelicten op hun naam hebben staan geen 2e kans.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:35

Nou Sok, als iemand zijn straf heeft uitgezeten moet hij natuurlijk wel weer een kans krijgen.
Alleen niet meteen in een publieke c.q. voorbeeld functie.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:17

sarabande schreef:
Angelita schreef:
Ik heb geen zin om te verantwoorden waarom ik op Wilders zou stemmen. Daar is ten eerste geen reden voor, het is niet aan de orde in dit topic en het maakt mij absoluut niet uit wat jij ervan vind waarom ik op de PVV zou stemmen.

Prima hoor, maar dan moet je het ook niet als argument gebruiken.

Wanneer ik zou zeggen ik stem op de PVV en iemand zou men vragen waarom zou ik dat toe kunnen lichten. Het is niet zo dat men hier altijd zegt dat PVV stemmers dom etc zijn, het is wel zo dat bijna geen een PVV stemmer uit kan leggen waarom hij/zij die keuze maakt, vandaar mijn interesse die het gevolg van jouw eigen uitlating is.

Prima dat je het vraagt, prima dat ik daar niet op wil antwoorden (gewoon geen zin in, dan volgt er weer een discussie daar heb ik helemaal geen zin meer in omdat dat hier op bokt gewoon niet fatsoenlijk kan zonder nare opmerkingen wat betreft dit onderwerp: discussies moeten leuk zijn maar als het om politiek gaat raakt het gros hier blijkbaar zwaar gefrustreerd en gaat modder gooien, not my piece of cake....). Echter betekent dat niet dat ik dan niet het recht heb om het als argument te gebruiken, sorry hoor maar dat raakt echt kant noch wal. ;)

Ik kan overigens perfect verantwoorden waarom ik op Wilders stem, en als iemand hier in staat is om met fatsoen naar mijn mening te luisteren, zonder meteen klaar te zitten om in de aanval te gaan, dan staat mijn PB box open. Ik wil er echter wel bij zeggen dat ik géén zin heb in een discussie, ik wil best dingen uitleggen, verantwoorden, maar die standaard felle tegenantwoorden heb ik eigenlijk geen zin meer in (het is tot nu toe iédere keer als ik het wilde uitleggen uitgelopen op zulke onzin dus ik ben het een beetje zat zo onderhand). Ik vind het ronduit belachelijk dat ik iedere keer weer mijn politieke voorkeur moet uitleggen, als ik op de PvdA zou stemmen dan zou niemand die vraag stellen.

Dus bij deze een kort maar duidelijk antwoord, voor iedereen die het interesseert: waarom stem ik op de PVV? Omdat het op dit moment heel goed aansluit bij wat ik vind. Lijkt me logisch eigenlijk..

Sorry voor dit geïrriteerde bericht, maar het is ook strontvervelend dat ieder anti-PVVer meteen hapt als je durft te zeggen (ja dat moet je tegenwoordig durven...... want je krijgt meteen alles en iedereen over je heen, belachelijk) als je op de PVV stemt. Daardoor is er meteen al geen mogelijkheid meer tot een gezonde discussie, jammer hoor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:56

Angelita schreef:
Sorry voor dit geïrriteerde bericht, maar het is ook strontvervelend dat ieder anti-PVVer meteen hapt als je durft te zeggen (ja dat moet je tegenwoordig durven...... want je krijgt meteen alles en iedereen over je heen, belachelijk) als je op de PVV stemt. Daardoor is er meteen al geen mogelijkheid meer tot een gezonde discussie, jammer hoor.

Het enige dat ik zei was dat ik het interessant zou vinden als iemand die zichzelf hoogbegaafd vind, en voor wie een uitleg dus een eitje zou moeten zijn, mij kan vertellen waarom ze die keuze maakt :(:) .

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 23:11

Angelita schreef:

Joh, Angelita, waar komt dit nou vandaan? Het gaat in dit topic toch helemaal niet over wie waarom PVV stemt? Je begint zelf spontaan over dat een hoogopgeleide ook PVV kan stemmen. Prima hoor maar daar zijn andere topics voor. Geen reden om hier zo in de verdediging te schieten vanuit het niets. Niemand die je aanvalt.
Laatst bijgewerkt door Waves op 15-11-10 23:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Eefske

Re: De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:13

Ok. Zullen we het er anders even niet meer over hebben wie wel en geen PVV stemt? Het ging zo goed in dit topic, laten we dat zo houden.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:14

Als je tegen rechtste mensen zegt dat je SP stemt word je vaak ook aangevallen. Dat heeft imo niks met de PVV te maken. PVV heeft nogal extreme ideeën, wat dus ook snel leidt tot heftige discussies. Maar als je geen zin hebt in discussie moet je die niet aangaan idd.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:04

Chris schreef:
Als je tegen rechtste mensen zegt dat je SP stemt word je vaak ook aangevallen. Dat heeft imo niks met de PVV te maken. PVV heeft nogal extreme ideeën, wat dus ook snel leidt tot heftige discussies. Maar als je geen zin hebt in discussie moet je die niet aangaan idd.

Maar dat doet ze toch ook niet? Ze geeft juist aan niet te willen discussiëren. Ze reageerde op deze post:
Lovely schreef:
Als de samenstelling van Team Wilders iets zegt over het soort dat op hem stemt, dan ben ik nu echt ongerust.

En in deze post legt ze dat uit:
Angelita schreef:
Lovely vraagt zich af of het nodig is om te generaliseren wat betreft PVV stemmers, dat wilde ik graag even ontkrachten aangezien generalisatie nooit goed is. Waarom zou dat niet mogen? :)

En als je dan dit gedeelte van een eerder geplaatste post ook nog eens leest
Myca schreef:
Kijk, de Wilders aanhang, begrijpt een onderbouwde argumentatie gewoon niet.
kun je je afvragen of er niet idd. gegeneraliseerd wordt?
Maar ach, misschien ligt generaliseren gewoon in de aard van de mens en is ook dit (net als politici die in opspraak komen) niet voorbehouden aan Wilders en de PVV.

Maar ontopic, Wilders heeft dus toch een manier gevonden om de meerderheidspositie te behouden. Het levert hem een deuk in z'n geloofwaardigheid op en hij zal de komende tijd waarschijnlijk even moeten 'dimmen'. Nu blijkt z'n achterban wel tamelijk vergevingsgezind te zijn, al die andere akkefietjes binnen z'n partij hebben ze tenlotte ook vergeven. Het geloof en vertrouwen in hem is blijkbaar erg groot?
Het was eigenlijk wel te verwachten toch? Zoals ik gisteren al aangaf, er zijn al zoveel politici in opspraak gekomen en ook die worden gewoon de hand boven het hoofd gehouden. Een pot nat, de dames en heren politici.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:18

@insun. Ik denk dat je mijn post verkeerd interpreteert :) Ik bedoel juist te zeggen dat ik het niet erg vind als ze niet wil discussiëren. Ik bedoel nergens te zeggen dat ik vind dat ze al een discussie is aangegaan oid.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:20

sarabande schreef:
Angelita schreef:

Het enige dat ik zei was dat ik het interessant zou vinden als iemand die zichzelf hoogbegaafd vind, en voor wie een uitleg dus een eitje zou moeten zijn, mij kan vertellen waarom ze die keuze maakt :(:) .

De uitleg is inderdaad een eitje, een mening uitleggen is nou eenmaal niet lastig, maar ik heb er gewoon geen zin in. Heel simpel. :)
Maar zoals ik al zei: mijn PB box staat open, dus als je er zoveel behoefte aan hebt kun je me gewoon PBen.

(Daarbij komt dat ik mezelf niet hoogbegaafd vínd, maar dat ik dat met mijn IQ ook ruim ben. Beetje raar dat je zegt dat ik mezelf zo benoem, dat zou ik niet zomaar doen zonder dat het ook zo is. Doet er verder helemaal niet toe trouwens, ik wilde alleen aangeven dat het ''andere uiterste'' - om het maar even makkelijk te verwoorden - ook op de PVV stemt.)

Waves: Klopt daar gaat het ook helemaal niet om (heb ik ook benoemd maar ja.....), maar Sarabande begon daar ineens over. Daar begon ik inderdaad over aangezien Lovely dit postte: ''Als de samenstelling van Team Wilders iets zegt over het soort dat op hem stemt, dan ben ik nu echt ongerust.'' Dat wilde ik even ontkrachten. Niets meer niets minder. :)

Ik geef alleen maar aan dat PVV stemmers niet alleen van ''dat soort'' zijn en vervolgens reageert Sarabande dan meteen waarom ik op de PVV stem (ik vraag me ook af waarom, je bent dus niet de enige die zich afvraagt waarom het ineens over het ''waarom op de PVV stemmen'' gaat). Het enige wat ik hier kwam doen is een voorbeeld geven dat PVVers niet alleen van een ''bepaald soort'' zijn, vervolgens raak ik hierin verwikkeld, was ook niet mijn intentie (liever niet namelijk) en daarom laat ik het hier ook bij. Ik ben namelijk wel de laatste die nu zin heeft in PVV discussies zoals ik al meerdere malen heb aangegeven (en dat moet ook gewoon kunnen vind ik). :)
Laatst bijgewerkt door JuliaMaria op 16-11-10 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 00:23

Prima, vanaf hier gewoon weer verder over Lucassen dan. :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:25

Lijkt me beter voor ons allen ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:30

Ik hoor net Wilders bij Pauw en Witteman.
"Laten we hopen dat het voorlopig even voorbij is."
Klinkt niet echt overtuigd...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 00:36

Alsof hij er niet op vertrouwd. Als ik hem was zou ik nu alsnog iedereen even laten doorlichten voordat er op een andere manier weer iet snaar buiten komt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:40

Ik zag net de heer Tomlow, voormalig kandidaad voor de PVV.
Volgens hem omringt Geert zich vooral met mensen die geen kritische vragen stellen. Hij wil de absolute macht bij zichzelf houden in de PVV.
En daar gaat het IMO al mis. Aan alleen ja-knikkers heb je niets.
En dat geldt overal voor.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:43

Chris, ik zie het nu ook. Ik heb je "idd" aan het eind van je post gemist. Ik had beter moeten lezen. Sorry. :)

Zou er vandaag niet de bespreking zijn over de democratisering binnen de PVV?

Gevonden. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... rtij.dhtml

Het lijkt erop dat iig één lid z'n mondje durft te roeren. :=
Laatst bijgewerkt door insun op 16-11-10 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:47

Geeft niet hoor, kan gebeuren. :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:51

Tja Electra63 maar Tomlow hoort dan nog bij het clubje wat met mes en vork kan eten.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:54

Wilders bij Pauw en Witteman???????? WTF

@Angelita
Ik begrijp niet zo goed wat het intelligentie-argument met deze discussie te maken heeft. Er had zich toch helemaal niemand over de intelligentie van de PVV kiezer uitgelaten in dit topic, totdat jij een post hierover plaatste. Het lijkt mij dat men zich zorgen maakte dat de PVV begint te lijken op de Partij Voor Vechtersbaasjes. En gezien de nogal "oorlogszuchtige" retoriek van de PVV is het dan toch zeer gerechtvaardigd om je af te vragen of de partij daardoor dat soort types meer aantrekt dan andere partijen en of ook de stemmers op de PVV wat aanvallender zijn dan gemiddeld.

Als ik bijvoorbeeld een pacifistische partij opricht dan zou ik verwachten dat type "harde hand" met een wijde boog om mijn partij heenloopt, ik zou daar niet veel stemmen van verwachten. (En als ik dan toch per ongeluk een straatterrorist binnen mijn partij zou hebben dan zou ik helemaal de grond in worden gestampt door de pers. :+ )

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:56

Nou niet echt Hermelientje, Wilders kwam voorbij in de zapservice.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:57

Myca schreef:
Tja Electra63 maar Tomlow hoort dan nog bij het clubje wat met mes en vork kan eten.

Vond ik ook een raar verhaal.
Ik begreep dat er 3 klasjes zijn, gesorteerd naar IQ?

Hermelientje, Wilders is niet bij P&W, was even in het begin een filmpje over dat lucassen mag blijven

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 01:00

Myca schreef:
Nou niet echt Hermelientje, Wilders kwam voorbij in de zapservice.

O ik dacht al wat krijgen we nou. De flinkse kerk op bezoek bij de linkse kerk of zo. :+

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 01:03

@Elecra63, Zoiets begreep ik ook en als je in het eliteklasje van de "met mes en vork eters" zit, ben je gezakt als je om de onderbouwing van de kopvoddentax vraagt.
Laatst bijgewerkt door Myca op 16-11-10 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt