Landelijke staking TNT

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeudi

Re: Landelijke staking TNT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 15:15

Vestiging Hillegom (waar ik werk) is verplaatst en bij Vestiging Lisse erbij gegaan. Dus onze post wordt nu in Lisse voorgesorteerd, waardoor de auto pas een uur later bij het depot is... vandaar dat we een uur later beginnen sinds afgelopen week.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:17

Oh, ok.
Ik dacht dat het met de staking te maken had.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:37

Ik ga zaterdag écht niet post van 3 dagen rondbrengen.. Stik er maar in! :') Ze zoeken er maar mensen bij & anders laten ze nog maar een deel staan anders ben ik wel tot 6 uur avonds bezig.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 15:39

hahaha, hoe ga je dat uitleggen aan je leidinggevende? :P
maar ze zullen toch vast wel een oplossing hiervoor zoeken?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:41

Dan laat ik het gewoon staan.. Hebben we vorige week ook gedaan omdat ik alleen was, omdat ze geen vervanging hadden geregeld?! :? Ze waren ''vergeten'' dat iemand vrij had dus stond de post er nog... *zucht*
Maar inderdaad neem ik aan dat hier een oplossing voor komt! Morgen moet ik werken, zal eens vragen hoe of wat.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:48

monica08 schreef:
Ik ga zaterdag écht niet post van 3 dagen rondbrengen.. Stik er maar in! :') Ze zoeken er maar mensen bij & anders laten ze nog maar een deel staan anders ben ik wel tot 6 uur avonds bezig.

Veel post maakt me op zich niet zoveel uit. Alleen doordat die huis-aan-huis er bij zit, is het zo verschrikkelijk zwaar (iedere zaterdag 3 folders). Die mogen ze van mij wel een keer achterwege laten dan.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 15:52

Inderdaad Flosje, die HAH mogen ze dan wel weglaten als we zoveel hebben..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:25

Ik ben benieuwd zaterdag. Maar naar ik begreep is er morgen ook al meer, want ik werd gebeld of ik morgen kan werken.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:18

Bij de vorige staking hadden wij de zaterdag er voor veel meer post. Voor de wijk die ik liep had ik zelfs ruim 2x zoveel. Dus kan best zijn dat er morgen ook al meer post is.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:20

Ik werk ook als zaterdagwerker en baal er enorm van! Als zaterdagwerker mag je niet staken, maar je krijgt wel alle elende met die 2 dagen extra post.
Zag dat ik maar 1 wijk heb, maar wel de winkelstraat en die hebben altijd al zoveel

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:37

tja ik hoef mar 1 wijk te lopen. Maar wel 3 voor te bereiden. En mijn wijk die ik loop heeft vaak veel post!!. ik hoop dat ik geen HAH hebt want dan wordt ik schagarijnig haha. En ik hoop dat er hulp komt! want anders ben ik savonds om 6 uur nog niet klaar..

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:43

Ach, we zien wel wat er gaat gebeuren! Hoop dat de staking dan wel geholpen heeft. Dan loop ik toch die zaterdag met een fijner gevoel. :)

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 20:49

Haha, als ik de verhalen hier hoor loop ik as. zaterdag met 15 tassen :')
Ik hoop ook dat de stakingen wat uithalen, anders is alles voor niks geweest..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:50

Ik hoop ook dat het effect gaat hebben, ik vind het ook niet kunnen dat al die fulltimers eruit gaan. Die hebben idd veel kennis en werken veel sneller dan ik als zaterdagbezorger. Verder maakt het mij niet zoveel uit als er zaterdag meer post is, de uren schrijf ik dan gewoon op.

Verder geeft de tnt het tijdig aan, dus mensen hebben er wel rekening mee kunnen houden. Al snap ik dat het voor bedrijven enzo wel lastig is.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:49

iedereen vandaag de brief gehad?
Hierin staat dat je van de 22 ste tot de 29 ste geen extra werk hoeft te doen...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:52

Ik heb vandaag wel een brief gekregen over de stakingen van donderdag en vrijdag en dat het de dagen er na druk kan zijn. En of mensen zich vrijwillig wilde opgeven om die dagen extra te werken.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 16:02

Ik heb ook de brief gehad. Maar ik maak er nou niet gelijk uit op dat je geen extra werk hoeft te doen. Alleen dat het drukker kan zijn en dan er wordt geprobeerd om de overlast voor de klanten zo min mogelijk te houden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:45

Volgens mij wordt er bij ons gewoon gewerkt, iig de persoon die normaal mijn wijk doordeweeks doet wil vrijdag graag vrij, of ik dan die wijk wilde doen. Nu moet ik vrijdag dus gewoon werken. Ik vind het prima, want dan is het zaterdag mss minder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:46

Ik wens jullie allemaal weer veel succes!!!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:53

De Makro werd vandaag al bij ons bezorgd. Normaal bezorgen we die op zaterdag altijd. Dus dat scheelt weer. :D

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:56

Wij kregen de donald duck en een ander blad ook al vandaag binnen ipv vrijdag..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:44

So, was DRUK vandaag := Logisch dat ik werd gebeld om te werken. Normaal zijn we rond 11 uur klaar, nu was het over half 1. Flinke bundels alsof je in de kerst loopt, veeeel tassen... drukte van belang. Maar idd alle post erbij van de donderdag & vrijdag (donald duck, gidsen en andere tijdschriften) en ook de macro van zaterdag. Nu maar hopen dat het zaterdag dan mee valt ;) Morgen en overmorgen is er alleen machine post dat wordt verwerkt. Er zijn wel een aantal die gewoon werken morgne (denk aan parttimers)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:52

Ik kan me de staking wel voorstellen maar baalde toch ietwat vanmiddag. Wist niet dat er gestaakt werd dus ik heb de halve dag in het land gezeten om mest van 8 paarden op te vangen voor een eitelling. Netjes in de daarvoorbestemde enveloppen gedaan en bij het postkantoor af laten wegen voor een postzeggel. Zegt die meneer vlak voor ik wegloop......"Hopelijk is het zaterdag daar".......ik: WAT!!!! Maar dit moet zsm bij het lab zijn.....
Uiteindelijk heeft ie het uit de zak gehaald en los aan de chauffeur van de TNT meegegeven, in de hoop dat ze deze ook afleveren, bnet als spullen voor mensen die naar het lab moeten........
Kost me anders een aardige duit centen als ze het niet bezorgen...... (dan zou het pas maandag getest kunnen worden en dat zijn ietwat teveel dagen die erover heen gaan......

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:06

Er licht me nu wel een opmerking op de tong, iets met steen en wonen :P Volgens mij is het wel erg breed uitgemeten in de media dat de tnt gaat staken, ik zie iedere dag wel een advertentie in de krant :P

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 20:45

Wel fijn dat ze proberen het zaterdag zo normaal mogelijk te houden door post zoals tijdschriften ed. nu al te verzenden, dat scheelt voor zaterdag denk ik wel heel erg. En doordat het op tijd wordt aangekondigd zal de hoeveelheid post wel meevallen denk ik (iig niet van 3 hele dagen :) ).

Denken jullie dat de postbodes nu wel wat gaan bereiken met de stakingen?