Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pauline schreef:maar met het beleid van een week afkoelperiode waarin de geweldspleger een week een huisverbod krijgt los je dat ook niet op. Het gaat pas enig effect hebben als er verplichtte goede hulpverlening is en je ook het slachtoffer gedwongen kan behandelen en soms zelfs ook opnemen.[***] in theorie klopt dat maar je hebt bijna te maken met het stockholm-syndroom: mensen die afhankelijk worden (of zelfs verliefd) op hun ontvoerders. Juist door de isolatie die deze vrouwen ondervinden is het moeilijk om contact te maken met de buitenwereld en de wegen weten te bewandelen. naar de politie is voor veel mensen een hele grote stap.
Dus ja, in theorie klopt het maar in de praktijk niet altijd. Als een vrouw in dat stadium nog eruit kan komen is dat een enorme prestatie.
odetteke schreef:Ik lees hier veel zielige verhalen over dingen die mensen als kind meemaken, laat dat duidelijk zijn, als kind heb je NOOIT schuld aan hetgeen dat je aan gedaan wordt!
Deze stelling gaat echter over volwassen vrouwen, vrouwen die het niet een keer overkomt, maar over vrouwen die het keer op keer laten gebeuren. De meeste vrouwen schoppen hun vent na 2 geweldige incidenten de deur uit, maar voor sommige vrouwen is na 100 incidenten de weegschaal tussen de lieve en agressieve kant nog steeds in evenwicht.
Het enige dat ik in dat soort gevallen hoop is dat het flink mis gaat zodat een vrouw zelf het besef krijgt. De vrouw is de enige die een eind aan de situatie kan maken, maar ook de enige die de situatie zelf in stand kan houden. Elke vrouw die de kans heeft om alleen boodschappen te doen heeft de kans om een einde aan de situatie te maken.
MMares schreef:ik ging toe juist door een moeilijke perriode met mijn moeder...vandaar dat ze waarschijnlijk niets merkte...
ik had inderdaad iemand in vertrouwen moeten nemen, en verwijt mezelf nog steeds dat ik dat niet gedaan heb...maar ik kon en durfde gewoon niet.
ik schaamde me en ik was bang voor wat hij ging doen indien ik het vertelde...
effect heeft het zeker op me gehad, maar ik liet het niet merken...
ik was altijd wat meer op mezelf...niet echt aanhankelijk of sociaal...ook emoties toonde ik niet gemakkelijk...
dit komt door problemen met mijn vader (geen misbruik ofzo tegen mij)...
de 2 mensen die het weten merkten het ook niet aan mij...mijn huidige vriend kende me toen (meer op het einde van die moeilijke periode) en ook hij heeft er nooit iets van gemerkt...
ik ben iemand die mn gevoelens opkropt en anderen er niet mee wil lastigvallen.
daarmee dat mijn moeder niets doorhad...
het enioge dat nu veranderd is door die situatie...is dat iik heel emotioneel ben, maar het nog steeds niet laat merken, nog iets meer op mezelf ben, en wel aanhankelijk ben naar mijn vriend toe...
ook ben ik nog heel angstig, maar dat heb ik min of meer onder controle, ik bedoel dat iik het niet laat merken, maar in mezelf wel heel angstig ben...
geloof me, het is niet altijd makkelijk te zien waneer iemand zoiets meemaakt of heeft meegemaakt...
en het is ook niet makkelijk er iets van te zeggen en er tegen in te gaan.
MamboBeach schreef:Ayasha, ik denk dat kinderen dat heel goed kunnen verbergen en wellicht ook hun ouders geen 'pijn' willen doen.