Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is in Nederland de multi-culti samenleving ook mislukt?

Ja
116 (78%)
Nee
31 (21%)

Totaal aantal stemmen: 147

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:19

Quote uit het artikel uit de volkskrant dat Nicolletje hier neerzet:
Citaat:
Of zijn ook linkse Nederlanders stiekem blij met de harde aanpak van immigratie?

Weinig stiekems is daar niet aan. Sla de standpunten van de SP over immigratie er maar eens op na. Hoeveel linkser wil deze auteur het hebben?

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=3216

Blz 13:
http://www.sp.nl/service/rapport/100324 ... gramma.pdf

Ik vind persoonlijk dat een land een bepaalde draagkracht heeft in het opnemen van mensen van buiten. Als die draagkracht wordt overschreden leidt dat onherroepelijk tot problemen.
En als we dan toch moeten selecteren aan de poort, waarom dan niet zorgen dat die mensen die het het hardste nodig hebben om door ons opgenomen te worden (vluchtelingen) de ruimte krijgen.

Voor de rest vind ik het geen enkel probleem om als land te kijken welke mensen de samenleving kunnen verrijken, welke we nodig hebben.
Hoewel daarbij ontzettend moet worden opgelet dat het niet gaat om mensen goedkoper uit het buitenland halen, maar om mensen hier toelaten waar werkelijk tekorten aan zijn.

Tuurlijk zijn Nederlandse werkkrachten niet goedkoop, die betalen zich namelijk blauw aan het Nederlandse zorg en sociale stelsel.
Beetje dom dan om op grote schaal hier mensen toe te laten die niets bijdragen maar het geld mee naar de eigen economie nemen.

En dan roepen dat de sociale zekerheid niet meer te betalen is...

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:06

Hebben jullie trouwens het stukje van Tofik Dibi in De Volkskrant gelezen?

Citaat:
Wees moslim met opgeheven hoofd!

Tofik Dibi, 16-10-2010 13:04 479 reacties

Sinds Geert Wilders het kabinet-Rutte gedoogsteun toezegde, krijg ik van vooral jonge moslims steeds vaker de vraag voorgelegd: wat nu? Wordt een voorbeeld voor anderen.
De uitslag van de verkiezingen sloeg bij veel mensen in mijn omgeving in als een bom. Ik kreeg regelmatig de vraag ‘Wat nu?’. De vraag kwam in het bijzonder van – jonge – moslims. Naarmate de kans van slagen van het rechtse kabinet toenam, nam ook het aantal vraagstellers toe. Soms zelfs tot vervelens toe. Aan de vraagstellers was duidelijk te zien dat zij onzeker waren over de toekomst. Alsof er in hun leven iets ergs stond te gebeuren na de monsterzege van Geert Wilders en zijn toenadering tot de macht.

Toegegeven, sommige vraagstellers vond ik te makkelijk in de slachtofferrol vervallen. Eén daarvan is een buurtgenoot die toch echt geen lieverdje is. Hij maakte zich druk over wat hem zou worden aangedaan, terwijl hij zelf zelden compassie toont met een ander. En dat is nog zachtjes uitgedrukt.

Toch leek het merendeel van de mensen die mij aansprak oprecht bezorgd over hun toekomst, en de toekomst van Nederland. De twee studentes in de trein, de beschonken jongen in Paradiso, mijn bovenbuurman in het trapportaal, een vriendin van mijn moeder, de jongens op het pleintje in de buurt: allemaal bezig met de opmars van de PVV en allemaal nieuwsgierig naar een geruststellend antwoord op hun vragen. Zoals: Wat gaat Geert Wilders doen? Kan ik met mijn twee paspoorten worden uitgezet? Moet ik mijn hoofddoek afdoen? Wordt de Koran een verboden boek? Mag de moskee nog wel open blijven? Moeten we emigreren? Is dit het begin van deïslamisering? De vraag die het meest terugkeerde was: En nu, wat gaat er gebeuren?

Soms probeerde ik uit te leggen dat de PVV niet aan de regering gaat deelnemen, maar slechts gedoogsteun geeft aan een minderheidskabinet. Een wazige blik in hun ogen was het resultaat. Gedoogsteun, wat is dat? Heeft hij nu wel of geen macht? Wilders onderhandelde toch mee? Zijn de VVD en het CDA het nu wel of niet eens met de PVV? De jongeren begrijpen er maar weinig van. Wat natuurlijk ook niet zo gek is. Op een gegeven moment legde ik de gedoogconstructie maar niet meer uit.

Veel belangrijker voor deze Nederlanders was mijn antwoord op de vraag of Geert Wilders een bedreiging voor hen is nu de PVV tegen de macht aanschuurt. Het antwoord dat ik hen gaf en nu weer luid en duidelijk geef, is eigenlijk heel simpel: de PVV is geen bedreiging voor jou, jij bent een bedreiging voor de PVV. Geert Wilders krijgt knikkende knietjes en klamme handjes van jou omdat één blik op jou hem stamelend achterlaat met een mond vol tanden.

De twee rechtenstudentes zijn namelijk niet bezig met de sharia, maar met onze rechtsstaat. De jongen in Paradiso voelt zich moslim, maar ook vrij om een wodka-7Up te drinken. Mijn bovenbuurman bidt vijf keer per dag en laat zijn dochters vrij in hun keuze een hoofddoek te dragen. De vriendin van mijn moeder is getrouwd met een Surinaamse Nederlander en trekt zich niks aan van de sociale druk tegen hun huwelijk. De jongens uit de buurt hebben een hekel aan Geert Wilders, maar verdedigen zijn vrijheid van meningsuiting.

Mijn antwoord aan alle – jonge – moslims is: claim je eigen geloof en succes. Laat je noch door radicale islamcritici, noch door radicale moslims gevangen houden in hun interpretatie van jouw geloof en in je potentie. Sta niet passief langs de zijlijn toe te kijken naar de manier waarop je onderwerp bent geworden van een heftig debat. Wees mondig en vol zelfvertrouwen. Wees moslim met opgeheven hoofd. Word een voorbeeld voor anderen. Dát is het meest overtuigende en onweerlegbare bewijs van het ongelijk van Geert Wilders. Jij moet niet bang zijn voor hem. Hij is bang voor jou.

Tofik Dibi is Tweede Kamerlid voor GroenLinks.

Bron: http://opinie.volkskrant.nl/artikel/sho ... n_hoofd%21

De conclusie vind ik erg sterk. :)

CtjeLief

Re: Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:17

Ik had het stuk toegestuurd gekregen.. goed en sterk geschreven, ik sta er ook achter..

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:19

Amber2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:36

Ik vind ook wel dat de multiculturele maatschappij mislukt is...te veel problemen overal...als die niet mislukt was zouden niet zoveel miljoenen mensen hun stem laten horen overal.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:46

Ik vind het een beetje een onzinverhaal wat hierboven staat (Tofik Dibi). Als iemand zich nou eens in de PVV zou verdiepen dan kun je concluderen dat ze helemaal niet iedere allochtoon of Islamiet het land uit willen zetten, maar alleen de etterbakken die etterbakkerig zijn vanuit hun geloof.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:11

Alle overlast van allochtonen komt echt niet vanuit de Islam, en jij gaat mij niet vertellen dat Geert Wilders moslims niet over één kam scheert. Als jij de Koran vergelijkt met 'Mein Kampf' heb je géén respect voor de moslims die wel hun eigen boontjes doppen en meedoen, en ik snap heel goed dat ze zich dus aangevallen voelen. Ze worden door de PVV wel degelijk in een hoekje gedrukt, en niet alleen door hun ideeën op zich als die uitgevoerd zouden worden, maar ook de tweedeling die er in de maatschappij wordt veroorzaakt. Ik snap heel goed dat als je 10 hoog in de Bijlmer woont dat je je aangesproken voelt door de PVV omdat je dan misschien veel vervelende situaties heb meegemaakt, maar ook juist mensen die geen een allochtoon kennen scharen zich achter de PVV uit onwetendheid. Geert Wilders valt namelijk een héle groep mensen aan, en niet alleen het slechte deel ervan. Hij maakt het moeilijker voor de hele groep mensen, en niet alleen een deel ervan. Want sommige mensen redeneren nou eenmaal niet logisch, sorry het is zo, en die gaan ervan uit dat je op je tellen moet passen bij elke moslim en handelen daar ook naar. En dat beïnvloedt in steeds grotere mate ook het leven van de succesvolle allochtoon.

How ever, sorry voor dit misschien wat onduidelijke stuk, maar ik hoop dat het toch een beetje duidelijk is wat ik bedoel. Ik kan hier gewoon zo boos om worden, omdat de PVV met zijn uitspraken zoveel meer teweegbrengt dan je misschien wel op het eerste gezicht voor mogelijk houdt. Ik zie hoe mensen om me heen zich steeds onwelkomer, en onveilliger gaan voelen. Dat hakt er in.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:30

Ik ben het totaal eens met Angelita. Mariss, met bovenstaand stukje krijg ik de indruk dat je je helemaal niet hebt verdiept in Wilders. Soms lijkt het net alsof "men" helemaal niet wíl begrijpen wat GW wil zeggen. Persoonlijk vind ik dat diep triest.

Wilders heeft de waarheid niet in pacht, en niet alles is goed wat hij zegt (dat geldt trouwens voor iedereen), maar hij heeft niets tegen moslims als mens. Dat zegt hij zelf zeer nadrukkelijk, alleen komt dát nooit in het nieuws. Dáár moet je wat verder voor kijken dan je neus lang is. En dat kritiek op Islam niet mag is natuurlijk uit den boze. Kritiek op alle geloven mag (bv het Christendom - hoe vaak wordt de paus bv niet openlijk uitgescholden. Ik heb de afbeelding van Jesus op de meest denigrerende manieren zien gebruiken. Niemand die ernaar taalt, sterker nog, men lacht erom.), behalve kritiek op de Islam. Ongelijkheid ten top. Jammer, en meteen een bevestiging voor het feit dat de islam als ideologie niet ongevaarlijk is. Zelfs in Nederland reikt de macht van de Islam zover dat geprobeerd wordt, en met succes, kriticasters te vermoorden hierom. En het meest tragische is dat nederlanders massaal meedoen aan deze hetze. Waar blijft ons vrije land als we niet onze mening mogen zeggen.
Imams (en andere moslims-niet álle) daarentegen, mogen gerust mensen aanzetten tot jodenhaat, homohaat, mogen vrouwen in Nederland de helft waard vinden dan mannen, mogen hun kinderen onderwijzen dat niet-moslims "haram" zijn, en dat zonder dat iemand hen aanklaagt, laat staan dat rechters het OM bevelen hun aan te klagen. En ontken deze zaken niet, er is meer dan hard bewijs voor. Geen niet-moslim die een school kan oprichten om daar de moslims de waarde te geven van "minder dan hond" of heel nederland staat op zijn kop om die school van racisme te beschuldigen. Ongelijkheid ten top. Ik begrijp de hele discussie echt niet meer.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:00

Citaat:
Zelfs in Nederland reikt de macht van de Islam zover dat geprobeerd wordt, en met succes, kriticasters te vermoorden hierom. En het meest tragische is dat nederlanders massaal meedoen aan deze hetze. Waar blijft ons vrije land als we niet onze mening mogen zeggen.

In Nederland mag iedere mening verkondigd worden maar als je hem onnodig kwetsend brengt kan je kritiek verwachten. Trouwens, in Nederland kan je op iedere extreme mening kritiek verwachten.

Extreme moslims zijn een gevaar voor de samenleving. Dat is verder geen probleem om dat te zeggen, ik denk dat na de moord op Theo van Gogh en de ophef om de Deense cartoons, de doodsban op mensen als Salman Rushdie, iedereen daarvan doordrongen is.
Vandaar die bewaking van Wilders en bijv. Hirschi Ali.

Maar dat is geen reden om de gehele religie te verketteren en daarmee een groep mensen die de samenleving niets misdoet, in een kwaad daglicht te stellen.

En dat is wel wat Wilders met zijn uitspraken doet. Angelita roept dat Wilders 'niet zo is' maar van de uitspraken die o.a. op de site van Nederland bekend kleur staan, heeft Wilders ook nog nooit publiekelijk afstand genomen, is het wel? En Wilders weigert ook stelselmatig iedere dialoog met moslims, ook met aangepaste, gematigde moslims.
Dus blijkbaar is ie wel zo.

Nederlanders doen niet mee aan een 'hetze', Nederlanders zijn het falikant oneens met de uitspraken van Wilders en vinden deze gevaarlijk voor de democratie. Wilders wil een groep in de wet achterstellen op andere inwoners van ons land en de vrijheid van godsdienst van een groep beknotten.
Gelukkig mag je in ons land laten weten dat je het daar niet mee eens bent.

Met 'hetze' maak je van Wilders een slachtoffer en dat is ook niet nodig. Hij is een volwassen man die precies wist wat hij met zijn uitspraken teweeg bracht en dat hij wat teweeg brengt is voor hem ook geen reden om te stoppen met deze uitspraken.

Het zou vreemder zijn wanneer een politicus die aan de grondwet zou willen morrelen níet enorm veel op zou roepen. Dan zou ik mij pas zorgen gaan maken.

En misschien is Wilders prive wel een verrekt aardige vent, maar dat staat los van de discussie over zijn gedachtengoed.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:05

Wie bepaald wat onnodig kwetsend is? Wie bepaald überhaupt wat kwetsend is? Ik voel me gekwetst als iemand iets negatiefs over mijn honden zegt......mag jij dat dan niet zeggen? Per saldo kwets je me dan onnodig. "Zich gekwetst voelen" is een heel erg subjectief begrip en kun je niet universeel toepassen. Wat wel een zekerheid is is dat sommigen zich heel snel (nodig of onnodig) gekwetst voelen en anderen niet. Kwestie van lange tenen hebben. En dan is mijn persoonlijke indruk dat bepaalde mensen zeer (misschien wel onnodig) lange tenen hebben als het over de islam gaat....
En dan is er ook nog de vraag of de isalm een religie of een ideologie is. Misschien wel beide. De vraag daarop is moeilijk te beantwoorden. De een is van mening religie, de ander ideologie. Wie heeft gelijk? Weet jij het?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:59

Helemaal met je eens kanniet. Bovendien zie ik ook regelmatig uitspraken voorbij komen die aan Wilders toegeschreven worden, terwijl die helemaal niet van hem afkomstig zijn.

Zo zag ik iets over koranverbranding en dat hij liever geen allochtonen in Nederland heeft. Dat zijn pure verzinsels die alleen in stand gehouden worden omdat er anders van de klacht tegen hem helemaal niets meer overblijft.

Dat heeft het OM ook duidelijk te kennen gegeven, zelfs tot tweemaal toe, dat geen enkele uitspraak van Wilders strafbaar is of discriminerend.
Als iemand dan toch blijft volhouden dat het wel discriminatie is, dan praat je meer over het hebben van een plaat voor de kop dan over realisme.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:46

kanniet schreef:
Wie bepaald wat onnodig kwetsend is? Wie bepaald überhaupt wat kwetsend is? Ik voel me gekwetst als iemand iets negatiefs over mijn honden zegt......mag jij dat dan niet zeggen? Per saldo kwets je me dan onnodig. "Zich gekwetst voelen" is een heel erg subjectief begrip en kun je niet universeel toepassen. Wat wel een zekerheid is is dat sommigen zich heel snel (nodig of onnodig) gekwetst voelen en anderen niet. Kwestie van lange tenen hebben. En dan is mijn persoonlijke indruk dat bepaalde mensen zeer (misschien wel onnodig) lange tenen hebben als het over de islam gaat....
En dan is er ook nog de vraag of de isalm een religie of een ideologie is. Misschien wel beide. De vraag daarop is moeilijk te beantwoorden. De een is van mening religie, de ander ideologie. Wie heeft gelijk? Weet jij het?

Of het om een ideologie of religie gaat is feitelijk niet eens relevant hoewel er natuurlijk een god is, waarin geloofd wordt. Het gaat erom dat de Islam stelselmatig negatief gelabeld wordt door Wilders.
En dat er binnen de Islam lieden met iets te lange tenen rondlopen lijkt mij gewoon een feit, daarover hoeven we niet te discussieren (helaas), dat is gewoon zo.

Gelukkig dat er ook grote groepen verdraagzame moslims zijn die helemaal niet zo extreem of orthodox zijn. Jammer voor deze mensen worden ze vaak onderdrukt door theocratische regimes.
Alleen daarom is het niet erg kies om te roepen dat gematigde Islam niet bestaat, daarmee stoot je de mensen voor het hoofd die nou niet echt de behoefte hebben zich met explosieven uit te drukken.
Gelukkig voor ons wonen er zat gematigde Moslims in Nederland.

@Janesmith: het zijn geen verzinsels, het zijn citaten uit interviews met Wilders.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:28

Al vind jij het oké wat Wilders vind (ik niet, maar ik zal het niet helemaal gaan uitleggen omdat je toch niet wilt luisteren), ik blijf erbij dat zijn uitspraken een negatief effect op Nederland als land hebben. Vrijheid van meningsuiting is belangrijk, maar niet ten koste van alles. En omdat ik het niet met je eens ben betekent niet dat ik me niet ingelezen heb.

Ja, hij benoemt problemen, maar te overdreven en zonder bruikbare en goede oplossingen. En nee, ga me nu niet weer vragen wat de oplossingen zijn want die heb ik niet. Daarvoor moet je je heel sterk verdiepen in de verschillende vraagstukken, en ik ben geen politci.

Geen allochtonen jongeren meer in het amateurvoetbal? Zeg mij niet dat dat geen regelrechte discriminatie is.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:28

Citaat:
Janesm: Helemaal met je eens kanniet. Bovendien zie ik ook regelmatig uitspraken voorbij komen die aan Wilders toegeschreven worden, terwijl die helemaal niet van hem afkomstig zijn.

Dit vind ik ook een zeer ergerlijk gegeven. Het is heel gemakkelijk iemand woorden in de mond te leggen of ze te verdraaien om er dan meteen een oordeel aan vast te knopen.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:31

Citaat:
Geen allochtonen jongeren meer in het amateurvoetbal? Zeg mij niet dat dat geen regelrechte discriminatie is.

Dit is een kwestie van survival. De clubs overleven op het vrijwilligerswerk dat verricht wordt door de familie's van de voetballers. Bij de allochtone voetballers blijft de familie meestal in gebreke. Gevolg: Meer werk wordt verricht door minder man en dat loopt op een gegeven moment echt spaak.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 23:05

Als je 'regelmatig' onjuiste uitspraken ziet die aan Wilders worden toegeschreven, zou het handiger zijn als je dat in voorkomende gevallen meteen zou aangeven Janesmith. Dat zou de discussie verder helpen.

Ik zie inderdaad dat Wilders zich juist tegen koranverbranding heeft uitgesproken. Mijn excuses.
Hij spreekt over voor de helfst verscheuren, en over verbieden omdat hij het een fascistisch boek vind dat te vergelijken is met Mein Kampf.

En wat het tweede betreft:

Citaat:
"…migranten bestaan, en hun hypothetische afwezigheid binnen de Nederlandse realiteit mag dan wel mijn Utopia zijn, maar is niet realistisch."
Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 23:35

Dat laatste stukje is nergens terug te vinden behalve op de site Nederland bekent kleur, ik vraag me af of het niet de interpretatie van de journalist was, en ook de context wordt niet weergegeven.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 00:54

Nicolletje schreef:
Dat laatste stukje is nergens terug te vinden behalve op de site Nederland bekent kleur, ik vraag me af of het niet de interpretatie van de journalist was, en ook de context wordt niet weergegeven.

Dat is precies wat het OM ook stelde, dat geschreven pers niet als bewijs kan dienen omdat men er nooit zeker van kan zijn dat dit een exacte weergave is van de woorden van Wilders zelf. Daarom wordt alleen het audio en video bewijs als 100% betrouwbaar aangemerkt door de rechtbank.

Randalinpony schreef:
@Janesmith: het zijn geen verzinsels, het zijn citaten uit interviews met Wilders.

En hoe weet jij zo zeker dat die uitspraken letterlijk waarheidsgetrouw zijn weergegeven?
Tijdens de rechtszaak is namelijk heel duidelijk gebleken dat er nogal wat zogenaamde uitspraken van Wilders helemaal niet door hem gedaan zijn, maar een soort van interpretatie van de desbetreffende journalisten waren.
Dat is ook waarom het OM op vele uitspraken van Wilders om vrijspraak vroeg omdat niet bewezen kon worden dat die uitspraken ook daadwerkelijk door hem gedaan zijn, en niet door de journalisten verkeerd zijn begrepen of in eigen woorden zijn opgeschreven.

Mariss schreef:

Niet meer dan de onderstaande, wettelijk toegestane, discriminatie regels;

- Positieve discriminatie (bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een allochtoon)
- Zwemmen voor mannen verboden (bepaalde tijden waarop mannen niet zijn toegestaan in openbare zwembaden)
- Homo's niet gewenst (scholen die homosexuele leraren weigeren vanwege hun geaardheid)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 01:06

kanniet schreef:
Citaat:

Dit is een kwestie van survival. De clubs overleven op het vrijwilligerswerk dat verricht wordt door de familie's van de voetballers. Bij de allochtone voetballers blijft de familie meestal in gebreke. Gevolg: Meer werk wordt verricht door minder man en dat loopt op een gegeven moment echt spaak.

Ter bevestiging van het feit dat de PVV niets anders doet dan verwoorden wat bij clubs in het land speelt en leeft.

Voetbalclub Quick 1888 wil niet nog meer allochtonen

Rotterdam, 3 mei. De Nijmeegse voetbalclub Quick 1888 wil een wachtlijst hanteren totdat het percentage allochtone leden gedaald is tot 30 procent. De club, waarvan zo’n 80 procent van de leden van allochtone afkomst is, wil aanstaande allochtone voetballers op een wachtlijst plaatsen.
De club schrapt die plannen als blijkt dat daar juridisch bezwaar tegen is. Morgen overlegt het clubbestuur met wethouder Floris Tas (GroenLinks) over dat voornemen. Tas vindt zo’n wachtlijst „onnodig en niet wenselijk”. Volgens Quick 1888-bestuurder John Peters onderzoekt de gemeente of de wachtlijst voor allochtone spelers juridisch haalbaar is. „Als het formeel niet kan, moeten we die plannen niet doorvoeren.”

Quick 1888 is van oudsher een ‘stadsclub’, aldus Peters. „Maar de verhoudingen zijn de laatste jaren scheef gegroeid. We willen af van dat allochtonenimago. Er is nu te vaak sprake van verbaal en fysiek geweld. Zoals vernielingen in de kleedkamer. Mogelijk zijn we te laat met beleid. Want andere voetbalclubs in de stad zijn wél overwegend wit gebleven. Wij zijn hier de club geworden met de meeste allochtone leden. ”

Wethouder Tas wil opheldering van het clubbestuur voordat hij met oplossingen komt. „Het probleem van geringe participatie van allochtone ouders is reëel. Maar het is ons beleid om sportdeelname te stimuleren, ook onder de allochtone jeugd.”

De KNVB onthoudt zich van commentaar, zolang onduidelijk is wat Quick 1888 gaat doen. Sinds 2005 subsidieert het rijk allochtone deelname aan sportactiviteiten. Vanaf 2008 met een bedrag van jaarlijks 14 miljoen euro, zo is vastgelegd in de kabinetsnotitie ‘Tijd voor sport’. Sportclubs worden daarin gestimuleerd zich ‘open te stellen’ voor lidmaatschap door allochtonen.

NRC Handelsblad

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 03:06

Angelita schreef:
Ik vind het een beetje een onzinverhaal wat hierboven staat (Tofik Dibi). Als iemand zich nou eens in de PVV zou verdiepen dan kun je concluderen dat ze helemaal niet iedere allochtoon of Islamiet het land uit willen zetten, maar alleen de etterbakken die etterbakkerig zijn vanuit hun geloof.

Hoe kan men zich "verdiepen" in zo een partij, als die zo onbereikbaar is en d pers niet te woord doet staan?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:35

Citaat:
Randalinpony: Hij spreekt over voor de helfst verscheuren, en over verbieden omdat hij het een fascistisch boek vind dat te vergelijken is met Mein Kampf.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/1036299/2010/10/21/Moszkowicz-Wilders-verkeerd-geciteerd.dhtml
http://www.rnw.nl/nederlands/article/wilders-wil-vernieuwde-mini-koran

Citaat:
Zo'n nieuwe versie zou wenselijk zijn, vindt de PVV-leider; een Koran ontdaan van alle haatdragende verzen. "Die zou het formaat hebben van een Donald Duck," aldus Wilders.

edit: Ik heb het niet opgezocht, corrigeer me maar als ik het niet goed zeg, maar dit is door arabisten bevestigd. Niemand die enig tegenbewijs voor dit feit kon overleggen.......
Dan vraag ík me af hoe iemand de Islam een vredelievende godsdienst kan noemen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:18

Paradox De grootste in stand houders van de onderdrukking uit naam van het geloof zijn nou juist de mensen die roepen dat Wilders een racist is die de vrijheid van keus van vrouwen en geloof wil beperken. Zij zijn de grootste medestanders van de onderdrukking en onderdrukkers. En het ergste is dat die mensen dat wel doen uit de goedheid van hun hart en bedoelingen, maar ze strijden de foute strijd.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:21

Citaat:
Sinds 2005 subsidieert het rijk allochtone deelname aan sportactiviteiten. Vanaf 2008 met een bedrag van jaarlijks 14 miljoen euro, zo is vastgelegd in de kabinetsnotitie ‘Tijd voor sport’. Sportclubs worden daarin gestimuleerd zich ‘open te stellen’ voor lidmaatschap door allochtonen.

En weer ongelijkheid. Voor de deelname aan sportactiviteiten krijgt de "gewone" nederlander geen extra subsidie. Wie beweert nog dat het om nederlanders gaat als alle tekenen wijzen op het tegengestelde? We kunnen echt wel verwachten dat deelname voor de zoveelste generatie allochtonen vanzelfsprekend is, en dat is het ook, behalve voor de uitzonderingsgroep die vooral uit islamitische medelanders bestaat die deze subsidie ontvangt alsof ze er recht op hebben. Ik vind het niet vreemd dat de gewone mens zich misbruikt voelt als financier van deze uitspattingen.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:49

janesmith schreef:
Paradox De grootste in stand houders van de onderdrukking uit naam van het geloof zijn nou juist de mensen die roepen dat Wilders een racist is die de vrijheid van keus van vrouwen en geloof wil beperken. Zij zijn de grootste medestanders van de onderdrukking en onderdrukkers. En het ergste is dat die mensen dat wel doen uit de goedheid van hun hart en bedoelingen, maar ze strijden de foute strijd.

Dat is jouw mening.

En met Geert Wilders zullen die dingen in mijn opinie alleen maar toenemen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:10

Ik zie niet in wat daar fout aan is. Des te meer aanhang Wilders krijgt, des te vlugger zullen de veranderingen die broodnodig zijn ook uitgevoerd worden.

Vandaag bleek in de nieuwe peilingen dat het proces wederom voor zetelwinst van de PVV heeft gezorgd en de PVDA is sinds de verkiezingen van 9 juni al 40% van zijn stemmers kwijt.

Het gaat de goede kant op, nog maar even en we zijn er.

www.peil.nl