Opnieuw proces tegen Wilders. Aangeklaagd door imam Fawaz

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:38

Yamcha schreef:
Jawel, dat zal wel, maar hij is het inhoudelijk niet met hem eens.

Nee maarja dat is politieke voorkeur bedoel je, toch?
Ik denk dat hij geen klant overhoudt als hij daarin niet professioneel is.

Anoniem

Re: Opnieuw proces tegen Wilders. Aangeklaagd door imam Fawaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:39

Ja, dat bedoel ik :)

Dat is ook zijn kracht denk ik: dat hij daarin uitermate professioneel is, en zijn clienten, wie het dan ook zijn, naar zijn beste kunnen verdedigt. Ik heb daar respect voor.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:18

Moscowicz is momenteel korte metten aan het maken met de aanklacht en het Hof van Amsterdam in het bijzonder.
Hij is echt iedere eurocent waard die hij kost.

Trouwens.....Bram heeft deze zaak voor bijna kostprijs aangenomen vanwege het feit dat hij de vrijheid van meningsuiting een van de belangrijkste verworvenheden van onze moderne maatschappij vindt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:34

go bram :D ik vind dat hij het prima doet tot zover.

het is gewoon 1 poppenkast,kinderachtige muggenzifterij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:36

Dat ben ik volkomen met Bram eens.

En ik heb op Wilders tegen dat hij dat recht verkwanselt, door er schaamteloos misbruik van te maken, door mensen te beledigen en te kwetsen, door een geloof te demoniseren. Ik vind het schandalig om zo achteloos met iets om te gaan, terwijl er mensen zijn geweest die dit zo belangrijk vonden, dat ze hun leven er voor gaven.
Dit recht is niet vanzelfsprekend, en niemand zou zo achteloos met zoiets waardevols om moeten gaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:40

okee,kan ik me wat bij voorstellen zoals jij het nu stelt

ik heb moeite met de extreme kant van de islam,en de minachting van die kant naar een hoop dingen die voor mij ook belangrijk zijn.
ik heb het gevoel dat het voor sommige mensen niet uitmaakt dat het respect soms maar van 1 kant komt

ik vind het erg lastig allemaal............en ben het op veel punten met wilders eens. niet alles natuurlijk

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:41

Yamcha schreef:

En ik heb op Wilders tegen dat hij dat recht verkwanselt, door er schaamteloos misbruik van te maken, door mensen te beledigen en te kwetsen, door een geloof te demoniseren. Ik vind het schandalig om zo achteloos met iets om te gaan, terwijl er mensen zijn geweest die dit zo belangrijk vonden, dat ze hun leven er voor gaven.
Dit recht is niet vanzelfsprekend, en niemand zou zo achteloos met zoiets waardevols om moeten gaan.

Dat is het Openbaar Ministerie geheel oneens met je, daar zij hem vrijpleiten van iedere aanklacht.
Ik vraag me dus af wat jij weet dat het OM niet weet.

Snoevie schreef:
en ben het op veel punten met wilders eens. niet alles natuurlijk

Dat heb ik ook. Maar ik ben het nooit met een politicus op alle punten eens. Dat ben ik alleen met mezelf. -:)
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 19-10-10 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:43

Yamcha schreef:

Tuurlijk is het niet vanzelfsprekend. Maar de grenzen opzoeken is niet per se misbruik maken. Hij heeft het over een riskant onderwerp, en laat de slechte kant zien van een geloof, dat ligt gevoelig. Maar dat betekent niet dat hij misbruik maakt van zijn rechten tot meningsuiting...

Want hoe jij het nu stelt betekent dat je helemaal niéts mag zeggen als je anderen ermee tegen het been stoot, dan is het hele idee achter vrijheid van meningsuiting meteen weg.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:45

Precies, Angelita. En dat schuurt heel dicht tegen censuur aan.
Dat is wel het laatste dat we moeten willen als vrije maatschappij want censuur is de voorloper van dictatuur.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:47

het gevoel wat ik heb(dat staat niet direct voor de waarheid natuurlijk)is dat men uit angst voor reacties van extreme moslims,nu vooral in hun straatje gaat praten.

voorop; ik heb verder met mensen persoonlijk geen problemen,alleen met de extreme kant van de islam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:00

Als het idee van vrijheid van meningsuiting anderen kwetsen is....... volgens mij heb ik het dan altijd verkeerd begrepen.

Jantergouw: is meer een kwestie van vinden dan van weten. Ik had Wilders wel veroordeeld, ja. Maar dat moge duidelijk zijn.
Snoevie schreef:
ik heb het gevoel dat het voor sommige mensen niet uitmaakt dat het respect soms maar van 1 kant komt

Alleen dat geldt niet alleen voor moslims......

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:04

Of je je, en hoe snel je je gekwetst voelt is heel persoonlijk. Daar kun je niet altijd rekening mee houden. De een voelt zich gekwetst als een blik hem/haar treft, de ander heeft en veel hogere grens. Gekwetst voelen mag geen maatstaf zijn, alleen al omdat er geen maat aan gegeven kan worden.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:05

Kwetsen is ook maar relatief.... Als een moslim zich aangesproken voelt als je het over extreme moslims hebt dan is dat zijn eigen interpretatie daarvan. Daarbij komt dat meneer Wilders op heel veel vlakken gewoon de waarheid spreekt (is bevestigt door die drie Arabisten), dan kan iemand zich daar wel gekwetst door voelen maar de waarheid is gewoon de waarheid, klaar.

Daarbij komt dat heftige uitspraken soms gewoon nodig zijn om verandering te brengen. Aangezien wij in de Nederlandse politiek nogal lijken te zijn van ''Als het kalf verdronken is dempt men de put.'', misschien is het wel eens goed voor ons dat we het probleem eens goed aanpakken voordat het écht uit de hand loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:09

Daar heb je wel een punt. Sommige mensen hebben ook erg lange tenen, als je je gekwetst voelt omdat er per ongeluk PVV op iemands kenteken staat, vind ik dat ook wel aanstellerij eigenlijk.....

Maar goed, toen Theo van Gogh Marrokkanen geitenneukers noemde, kon ik me wel de gekwetste gevoelens voorstellen, soms worden dingen bewust gezegd om te kwetsen. En ik verdenk Geert Wilders daar ook van, mag hij best op aangesproken worden imo.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:14

tuurlijk moet respect van 2 kanten komen,en tuurlijk zijn het niet alleen de moslims. maar vaak komt het gewoon van een kant,en ik zeg eerlijk dat ik daar moeite mee heb,maar ik veroordeel een mens niet voordat ik diegene ken.

en inderdaad,mensen geitenneukers noemen gaat te ver,klaar
ik kan me ook zeer goed voorstellen dat mensen daardoor gekwetst zijn

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:15

Hoe vind je dan dat voor veel moslims de niet-moslims haram genoemd worden? Is dat ook bewust kwetsend volgens jou? Of dat de islam zegt dat vrouwen de helft waard zijn van mannen, en dat bovendien moslims dat, in en buiten nederland, ook nog toepassen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:16

dat zijn inderdaad redenen waarom ik persoonlijk moeite heb met de (extreme) kant van de islam.

ohja,voordat er mensen over vallen,andere overtuigingen/geloven zijn natuurlijk ook wel extreem,maar imo is dat bij de moslims nog een tikkie heftiger

maargoed,het is sneu voor de mensen die wel gewoon hun geloof aanhangen en 'normaal doen'
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 19-10-10 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:18

Besef je dat extreme islam, volgens deskundigen, niet bestaat?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:19

is dat zo?bedoelen ze daarmee dan te zeggen dat de islam op zich een extreem geloof is?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:21

Ze bedoelen ermee te zeggen dat Islam Islam is. Punt. Er zijn wel moslims die het geloof/de ideologie extremer of minder extreem beleven.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:23

maar dat bedoelde ik eigenlijk,dat ik moeite met de meer strikte/orthodoxe en extreme kant heb.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:26

Snoevie schreef:
en inderdaad,mensen geitenneukers noemen gaat te ver,klaar

Da's gewoon ordinair schelden vind ik.

Snoevie schreef:
maargoed,het is sneu voor de mensen die wel gewoon hun geloof aanhangen en 'normaal doen'

Inderdaad, ook als deze vorm van Islam steeds meer deze kant op komt. Hebben die mensen misschien helemaal geen zin.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:30

ik zeg toch ook dat iemand geittenneuker noemen te ver gaat..............wat moet ik er verder nog over zeggen?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:34

Yamcha schreef:
Jantergouw: is meer een kwestie van vinden dan van weten. Ik had Wilders wel veroordeeld, ja. Maar dat moge duidelijk zijn.

Wees maar blij dat je die verantwoording niet hebt. Jij zou namelijk een veroordeling plaats laten vinden op gevoel, terwijl je een delicate zaak als vrijheid van meningsuiting heel secuur dient te toetsen aan de wet.
Men kan zeggen wat men wil van het OM, maar die hebben iedere uitspraak echt helemaal gefileerd en getoetst aan de wet.
Het resultaat was de conclusie dat Wilders weliswaar kwetst maar niet discrimineert, haatzaait en/of beledigt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:37

ik vind dat hij soms wel tegen de belediging aanhangt. maar dat vind ik van die imam ook.....