Advocaat klagers ontevreden over proces tegen Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij dat Wilders schuldig verklaard moet worden?

Ja
64 (32%)
Nee
135 (67%)

Totaal aantal stemmen: 199

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 09:04

babbii_lief schreef:
gohya schreef:

Wilders word toch zelf ook keer op keer beledigd?
Alleen al omdat hij een blond kapsel heeft word hij heel vaak mee beledigd,mja dat mag wel he.
Tuurlijk mag hij beledigd worden,hij is tenslotte geen marokkaan of andere buitenlander die de boel terroriseerd.

als je goed gelezen hebt heeft hij ook om die reden iemand aangeklaagd dus waarom mag hij dat wel en iemand mag hem niet aanklagen en de laatste zin slaat echt nergens op

Wilders heeft nog nooit iemand aangeklaagd wegens belediging. :n
Derhalve is dat een fabeltje.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:28

gohya schreef:
babbii_lief schreef:
Ik vind het goed dat dit gebeurd.
En waarom geert wilders mag ook niet alles zeggen mensen beledigen enz. Dat doet ie wel en het word geaccepteerd.
Nou deze keer niet. Maar wat ik kan herinneren heeft wilders het andersom ook een keer gedaan. Omdat ze hem beledigden enz. Dan staat ie in zijn gelijk en nu dat het andersom is kan het niet en is het belachelijk. Nou ik hoop dat wilders verliest.

Wilders word toch zelf ook keer op keer beledigd?
Alleen al omdat hij een blond kapsel heeft word hij heel vaak mee beledigd,mja dat mag wel he.
Tuurlijk mag hij beledigd worden,hij is tenslotte geen marokkaan of andere buitenlander die de boel terroriseerd.

als je goed gelezen hebt heeft hij ook om die reden iemand aangeklaagd dus waarom mag hij dat wel en iemand mag hem niet aanklagen en de laatste zin slaat echt nergens op[/quote]

Voor zover ik weet heeft Wilders niemand aangeklaagd wegens belediging.
Waar heb jij dat dan gelezen?
Voor jou slaat de laatste zin miss. nergens op,voor mij wél.

Electra63

Re: Advocaat klagers ontevreden over proces tegen Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:49

Eerlijk gezegd Gohya, vind ik die laatste zin ook belachelijk.
Als er iemand vaak beledigend is, dan is het Wilders wel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:52

Electra63 schreef:

Uiteraard mag je dat belachelijk vinden,ieder zijn/haar mening.
En dit is mijn mening,miss. omdat ik meer heb mee gemaakt?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:57

gohya schreef:
Electra63 schreef:

Dat zal best.
Ik maak gelukkig nooit wat mee :D
Maar zoals jij het schrijft : een Marokkaan of andere buitenlander die terroriseert.
Volgens mij is daar een spreekwoord voor: alles over één kam scheren.
Zo komt het op mij wel over.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:04

gohya schreef:
Electra63 schreef:

Dat zal best.
Ik maak gelukkig nooit wat mee :D
Maar zoals jij het schrijft : een Marokkaan of andere buitenlander die terroriseert.
Volgens mij is daar een spreekwoord voor: alles over één kam scheren.
Zo komt het op mij wel over.[/quote]

Nee dat is niet over 1 kam scheren want dan zou ik zeggen: álle marokkanen en buitenlanders.
Maar er staat:EEN marokkaan of buitenlander die Terroriseert.
Dus niet álle,want niet alle terroriseren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:17

Je hebt gelijk hoor Gohya.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 10:23

@Gohya Het OM heeft zojuist gezegd in de rechtszaak tegen wilders dat uitspraken of meningen over een nationaliteit of geloof, nooit onder de noemer discriminatie of haatzaaien kunnen vallen.
Dat weten we dus ook weer!
Als men dus spreekt over marokkanen en turken, is dit nooit strafbaar voor de wet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:26

jantergouw schreef:
@Gohya Het OM heeft zojuist gezegd in de rechtszaak tegen wilders dat uitspraken of meningen over een nationaliteit of geloof, nooit onder de noemer discriminatie of haatzaaien kunnen vallen.
Dat weten we dus ook weer!
Als men dus spreekt over marokkanen en turken, is dit nooit strafbaar voor de wet.

Ach er zijn toch ook marokkanen die onze vrouwen/meisjes H..R of SL.T noemen of we zijn Varkens.
Moet ik ze daar voor gaan aanklagen? ze mogen zeggen wat ze willen,we weten zelf wel beter.
Wilders word op álle fronten vrij gesproken,let maar op. En terecht!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:29

Ik kan het hier niet helemaal meer volgen hoor.
Ik vind het prima dat iedereen alles mag zeggen.
Al vind ik dat er wel bepaalde voorbeeld-functies zijn. Dus soms iets anders verwoorden, zonder moedwillig te kwetsen.
Alleen als Wilders alles mag zeggen, moet je dat ook van de andere kant accepteren. De wet/regels moeten nl. voor iedereen gelden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:38

Electra63 schreef:
Ik kan het hier niet helemaal meer volgen hoor.
Ik vind het prima dat iedereen alles mag zeggen.
Al vind ik dat er wel bepaalde voorbeeld-functies zijn. Dus soms iets anders verwoorden, zonder moedwillig te kwetsen.
Alleen als Wilders alles mag zeggen, moet je dat ook van de andere kant accepteren. De wet/regels moeten nl. voor iedereen gelden.

Niet alleen Wilders mag alles zeggen,van mij mogen ook de marokkanen alles zeggen,wat ze dus ook doen.
Ze worden toch ook niet aangeklaagd voor alles wat ze zeggen?
Dus vind ik dat beide [ook Wilders] bijna alles mogen zeggen en niet de een wel en de ander niet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:07

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 12:16

Of hier: www.journaal24.nl

Het gaat trouwens helemaal de richting van vrijspraak op.
Voorlopig heeft het OM gehakt gemaakt van de argumenten van de klagers en het Hof van Amsterdam.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:01

jantergouw schreef:

nou dat liedje herinner je dat dat ging over wilders ze hebben zelfs een exuses liedje gemaakt dat waren 2 marokaanse jongens.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:09

jantergouw schreef:

Ik blijf het raar vinden dat dat generaliseren zomaar mag! Het is toch ook niet wenselijk dat mensen gaan zeggen dat alle Bokkersnamen die beginnen met "Jan.." eikels zijn? Of dat alle Heino's (ben alleen aardig uniek geloof ik :+) idioten zijn?

Of, om maar even in Islamsfeer te blijven, Marrokanen mogen niet zeggen dat blanke vrouwen h*eren zijn, want dan valt half Bokt er over :?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:16

Sorry Heino, je bent niet echt uniek:

"Wer HEINO nicht kennt, der hat die Welt verpennt."

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:18

Ik had het over Bokkersnamen...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:30

Oh nee, der Heino zit niet op Bokt denk ik :n

Wat betreft je vraag, daar kan ik voor mezelf op antwoorden:

15 jaar geleden riepen Marokkaanse jongeren al dat Nederlandse vrouwen ho3ren zijn, en dat roepen ze nu nog steeds, alleen nu ook nog (niet helemaal letterlijk misschien) ondersteund door sommige moskeeen.
In Nederland noemen wij het vooruitgang dat de vrouwen hier vrij zijn in hun keuzes, waaronder partnerkeuze en de manier waarop ze daarmee omgaan; wel trouwen, niet trouwen, een one night stand, alles is mogelijk en ik beschouw dat als vooruitgang.

Dat hele spécifieke groepen die zelf al een probleem hebben met de integratie, dit roepen, zie ik als een rechtstreekse aanval op onze vooruitgang en dus als afwijzing van de samenleving waarin zij leven.
Dat zou geen probleem hoeven zijn, maar dat blijkt het wel.
Want ze roepen het namelijk in het openbaar en het liefst ook tegen voorbijgangers op straat.
Deze afwijzing van onze samenleving gaat een steeds groter probleem worden denk ik.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:35

Tijdens mijn diploma-uitreiking gisteren (universiteit) waren twee van de vier cum laude studenten meisjes met een hoofddoek. Staan uitspraken als "ik wil minder Moslims in Nederland" zulke goede voorbeelden van integratie en meedoen met de maatschappij niet gigantisch in de weg? Je wijst die mensen immers bij voorbaat al af, terwijl ze, zoals je aan die studenten kan zien, hartstikke goed mee kunnen draaien.

Overigens ben ik nog nooit uitgescholden voor h*er door wie dan ook :)
Ik blijf dat maar raar vinden, dat de een zo veel negatieve ervaringen heeft met buitenlanders en de andere (vrijwel) geen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:40

Ik ben zelf nooit uitgescholden nee, maar ik heb wel gesprekken gehad met Marokkaanse jongens die hebben verteld hoe ze over Nederlandse meisjes dachten. Terwijl ik ondertussen ook gezellig met ze uitging ja.
Het sloeg niet persé op mij, want ik ging alleen maar met ze uit (geen relatie).

Ik denk dat de 'ik wil minder moslims in Nederland' vooral slaat op mannen, want vrouwen in de samenleving zijn de weg naar vooruitgang en dat wordt toch echt tegengehouden door veel moslimmannen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:09

Maar met denken en speculeren schieten we niets op :) Niemand van de burgers weet wat Wilders/PVV nu precies met Moslims wil. En dat vind ík eng, want het kan alle kanten op.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:20

Nee dat weet ik ook niet, maar ik weet het ook niet van Roemer.
Zelfs van Verhagen wist men niet dat hij deze kant op zou gaan, een paar maanden terug.

Edit:
OM vraagt vrijspraak aanzetten tot haat en tweedeling met de film Fitna.
Conclusie is dat zowel moslims als niet-moslims als slachtoffer neergezet worden in Fitna door radicale Islam / moslims en derhalve niet aanzetten tot haat of een tweedeling veroorzaken tussen alleen moslims en niet-moslims.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 14:37

babbii_lief schreef:
jantergouw schreef:

nou dat liedje herinner je dat dat ging over wilders ze hebben zelfs een exuses liedje gemaakt dat waren 2 marokaanse jongens.

Dat was geen belediging maar bedreiging. Dat is toch wel van een hele andere orde.
In die rap werd opgeroepen om Wilders te vermoorden.

Het OM concludeert dat de koran met de Donald Duck en Mein Kampf vergeleken mag worden zonder dat dat strafbaar is. Ook Fitna is niet strafbaar. Dit haalt wel even de uitspraken op Bokt van enkelen onderuit dat dit discriminatie is. Blijkt dat Bokt beheer het bij het rechte eind had door dat niet te verbieden en/of in te grijpen.

Heino schreef:
Ik blijf dat maar raar vinden, dat de een zo veel negatieve ervaringen heeft met buitenlanders en de andere (vrijwel) geen.

Dat is wel logisch omdat je zelf een Turkse vriend hebt. Dan word je automatisch geaccepteerd en zullen ze wel uitkijken om jou zo te noemen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:51

Jan, mijn vriend is zo Hollands als het maar kan :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:50

Heino schreef:
Tijdens mijn diploma-uitreiking gisteren (universiteit) waren twee van de vier cum laude studenten meisjes met een hoofddoek. Staan uitspraken als "ik wil minder Moslims in Nederland" zulke goede voorbeelden van integratie en meedoen met de maatschappij niet gigantisch in de weg? Je wijst die mensen immers bij voorbaat al af, terwijl ze, zoals je aan die studenten kan zien, hartstikke goed mee kunnen draaien.

Ik ben ook nog nooit uit gescholden door wie dan ook, ze weten trouwens ook dat ik dat echt niet pik.
Want dan krijgen ze echt wel een knal van me.
Alle jeugd is vriendelijk tegen me,ik heb er zelf totaal geen last van,maar ik zie wel om me heen mensen die er wél veel last van hebben.Ik vind het heel erg voor de mensen die zoveel last ondervinden van allerlei jeugd.Het is toch te gek voor woorden dat ouderen zichzelf opsluiten in huis omdat ze de straat niet meer opdurven door alle jeugd van tegenwoordig.Met 'alle' bedoel ik niet mee dat alle jeugd zo is,maar van elke nationaliteit.
En daarom vind ik het ook hoog tijd worden dat allerlei jeugd harder word aangepakt!
En dat is wat wilders ook wil,állerlei jeugd.