Elin_ schreef:
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Merlynlover schreef:Nee er is weinig tot geen regelgeving als je dat bedoeld
blokje schreef:Ik weet dat er heel veel opspraak is over circus dieren. Maar denk dat de circus dieren in Nederland (laten we het even niet over china etc hebben) het beter hebben dan menigt dierentuin dier!
Medea schreef:blokje schreef:Ik weet dat er heel veel opspraak is over circus dieren. Maar denk dat de circus dieren in Nederland (laten we het even niet over china etc hebben) het beter hebben dan menigt dierentuin dier!
?? Volgens mij kunnen de dieren in menig dierentuin nog enigzins soort-eigen gedrag vertonen, lijkt me niet echt mogelijk in de traliekooien die circussen hebben.
Citaat:Ik weet dat er heel veel opspraak is over circus dieren. Maar denk dat de circus dieren in Nederland (laten we het even niet over china etc hebben) het beter hebben dan menigt dierentuin dier!
Medea schreef:blokje schreef:Ik weet dat er heel veel opspraak is over circus dieren. Maar denk dat de circus dieren in Nederland (laten we het even niet over china etc hebben) het beter hebben dan menigt dierentuin dier!
?? Volgens mij kunnen de dieren in menig dierentuin nog enigzins soort-eigen gedrag vertonen, lijkt me niet echt mogelijk in de traliekooien die circussen hebben.
kim_bjorn schreef:Citaat:Ik weet dat er heel veel opspraak is over circus dieren. Maar denk dat de circus dieren in Nederland (laten we het even niet over china etc hebben) het beter hebben dan menigt dierentuin dier!
Waar maak je dat uit op dan?![]()
Hier zitten ze ook in veel te kleine hokken hoor, olifanten die met hun poot vast zitten en geen kant uit kunnen etc.
Helaas woon ik vlak bij een heel groot veld met een parkje eraan vast, het malieveld. Dat veld is een plek voor kermissen, circussen etc. Als ik door dat parkje loop met de hond en er is weer een circus, kun je op afstand die dieren in hokken zien en olifanten vast. Ziet er naar uit, bah! zo geciviliseerd zijn we hier ook niet blijkbaar;)
over het filmpje: iedereen krijgt z'n verdiende loon. Alleen zielig voor de kinderen die niet beter weten. Verder heb ik met niemand medelijden, ja de leeuwen dan;)
blokje schreef:Arme kinderen.
Die trainer heeft mazzel dat de rest zich niet tegen hem keert... Als de hele groep in de aanval was gegaan dan had die kerel zo'n probleem.
Maar vind het met water op afstand houden wel een goede manier.
Elin_ schreef:blokje schreef:Arme kinderen.
Die trainer heeft mazzel dat de rest zich niet tegen hem keert... Als de hele groep in de aanval was gegaan dan had die kerel zo'n probleem.
Maar vind het met water op afstand houden wel een goede manier.
Arme kinderen ? Ja daaaghhh weten ze ook us hoe zo leeuw zich voelt!
En helaas.. had die man mazzel
Had VEEL liever gezien dat ze met zijn alle op hem sprongen.
Ik vind er niets aan , Leuk hoor helemaal nat spuiten doordat ze is hun instinct volgte![]()
Het is een WILD dier met een INSTINCT
geen ACT met ROBOT functies !![]()
![]()
Elin_ schreef:Ik vind er niets aan , Leuk hoor helemaal nat spuiten doordat ze is hun instinct volgte![]()
Het is een WILD dier met een INSTINCT
geen ACT met ROBOT functies !![]()
![]()
Marjoow schreef:Urielle, rare vergelijkingen. Het paard is al eeuwen terug gedomesticeerd, en de leeuw is nooit gedomesticeerd.
Net zoals de hond.
Dus daar zit wel een verschil in. Buiten dat, het verschil tussen een leeuw en een paard is wel groot. Als jij je paard góed opvoed, dan zal deze nooit zomaar trappen of bijten zonder reden. Ook zal die niet zomaar er vandoor schieten.
Citaat:Dus daar zit wel een verschil in. Buiten dat, het verschil tussen een leeuw en een paard is wel groot. Als jij je paard góed opvoed, dan zal deze nooit zomaar trappen of bijten zonder reden. Ook zal die niet zomaar er vandoor schieten.