Terreur alarm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:58

Citaat:
Dit staat er ook lekkerlijk in: (koraan)
"Maak voorbereidingen tegen hen met wat gij kunt aan krachten en paardenvolk. Om daarmee te terroriseren, te terroriseren Allay's vijhand en uw vijhand!"
"wat maakt Allah blij? Als niet moslims worden gedood"
"zij die ongelovig zijn in onze tekenen zullen wij in vuur laten branden. Opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs."

Koran, soera 8 vers 60: "Maak voorbereidingen tegen hen met wat gij kunt aan krachten en paardenvolk. Om daarmee te terroriseren, te terroriseren Allay's vijhand en uw vijhand!"

Koran, soera 4 vers 56. "zij die ongelovig zijn in onze tekenen zullen wij in vuur laten branden. Opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs."

Staat er toch écht in hoor.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:59

janesmith schreef:
Deze bedreiging is alleen maar bedoeld om invloed uit te oefenen op het tot stand komen van deze regering.
Laat ze maar dreigen en doen, het zal alleen maar meer mensen bevestigen en overhalen om PVV te gaan stemmen.
Ongewild zijn dit soort bedreigingen meer reclame voor de PVV dan Wilders ooit zelf kan doen.

Als ze echt een aanslag zouden plegen dan weet de Taliban heus wel dat dat de enige manier is om Nederland massaal PVV te laten stemmen.

We herinneren ons toch ook wel dat de Taliban hoopte dat de PVDA in de regering zou komen?
Dat zegt alles over hoe de PVDA gezien wordt. Een partij die in de ogen van de Taliban hun standpunten het best vertegenwoordigt.

Hoeveel van deze problemen zijn ontstaan door de geld en machtspelletjes van westerse regeringen?
Het word ook gevoed door het zaaien van angst van we hebben dit jaar 10 aanslagen kunnen voorkomen.
Je krijgt wat leuke cijfertjes te zien die je nergens kan nalopen. vraag je naar de inhoud dan zul je dit niet krijgen omdat die de staatsveiligheid in gevaar kan brengen. Een hoop mensen slikken dit en gaan als makke lammeren naar de slachtbank.

Ze vinden het ook goed dat hun email verkeerd word gelezen, hun telefoon word getapt. hun bank gegevens worden verstuurd naar andere landen. hun vinger afdrukken worden gebruik zonder dat hiervoor een gegronde reden is.

Deze mensen hebben niets geleerd van de geschiedenis.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:01

BrankaZ schreef:
Eleionomae schreef:

het had erg te maken met de uitspraken van Wilders volgens mij, en dat projecteren ze dan direct op heel nederland :Z

En Wilders projecteert zijn uitspraken op de hele Islam. Dus wat is het verschil?

Wilders dreigt nergens bomaanslagen te gaan plegen. Dat is dus het grote verschil.
Maar dat is inmiddels al normaal geworden. De ene groep gebruikt het woord, de andere groep bommen.
Niks nieuws onder de zon eigenlijk.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:10

CtjeLief schreef:
Hebben we niet geleerd van WOII ?

Wat we vooral geleerd hebben van die WWII is dat al die mensen die waarschuwden voor de extreme nazi's in het begin, net zo behandeld werden als de PVV stemmers en Wilders tot nu toe. Het duurt even voordat de rest ook in de gaten heeft hoe het echt zit.
Dit soort Taliban dreigementen helpen wel enorm om de echte waarheid onder ogen te zien.

Carlijnx

Re: Terreur alarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 13:18

Maar de koran is toch heel oud? En zouden die mensen zich echt precies houden aan de regels die erin staan?

Koran, soera 4 vers 56. "zij die ongelovig zijn in onze tekenen zullen wij in vuur laten branden. Opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs."

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:24

Eigenlijk verbaast het me niets. Wilders heeft nu al zoveel uitspraken gedaan, het moest er gewoon een keer van komen.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:24

DjunDjun schreef:
Ik vind het ongelooflijk dat hier mensen op bokt zijn die zelfs nú nog de moslims/taliban aan het verdedigen zijn.
Nederland word hier potverdorie wel even bedreigd! En ja ik neem het wel serieus. Stel dat er straks een bom op rotterdam/amsterdam valt, gaan jullie dan nog de moslims verdedigen?

Ik zal de moslims ALTIJD blijf verdedigen ja. Je kan ze niet allemaal over 1 kam scheren, elk mens is anders. Je hebt er overal wel rotte appels tussen zitten, ook sommige Nederlanders zijn niet al te best. Maar die verdedig je nu toch ook (niks mis mee hoor!)?

Mijn broer is Moslim, woont in Turkije, maar zou nooit een vlieg kwaad doen. Hij is door Nederlanders gevlucht naar Turkije, hij werd bedreigt, opgewacht, zelfs neergestoken door Nederlanders die dachten dat ze beter zijn. En dan zouden moslims het allemaal gedaan hebben?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:27

Lyonesse schreef:
Ik kan niet geloven dat de taliban zich verdiept in de standpunten van onze politieke partijen en ook nog een voorkeur heeft :n Dat ze minder blij zijn met Wilders snap ik dan wel, maar das dan jammer. Zij zitten niet in Nederland, dus waar hebben ze nou helemaal last van?

Wilders zit wel in Nederland maar ging ook op Ground Zero staan preken. Waar had hij nu helemaal last van? En wat heeft meneer Wilders in godesnaam met de VS en Ground Zero te maken?

janesmith schreef:
CtjeLief schreef:

Wat we vooral geleerd hebben van die WWII is dat al die mensen die waarschuwden voor de extreme nazi's in het begin, net zo behandeld werden als de PVV stemmers en Wilders tot nu toe. Het duurt even voordat de rest ook in de gaten heeft hoe het echt zit.
Dit soort Taliban dreigementen helpen wel enorm om de echte waarheid onder ogen te zien.

Zie het toch andersom eerlijk gezegd. De Nazi's waren n.l. ook vooral bezig angst en haat te zaaien door de oorzaak van problemen bij één bevolkingsgroep te leggen. N.l. de Joden die de oorzaak zouden zijn van alle ellende.
Ik noem Wilders geen Nazi, maar mijn mening is dat hij wel bezig is om angst en haat te zaaien door één bevolkingsgroep aan te wijzen als oorzaak van alle ellende die er is.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:32

phormicola schreef:
ranna schreef:
Ach jee, moeten we nóg meer privacy inleveren soms?
Dat is immers altijd een logisch gevolg van ons 'beschermen'?
Ik geloof er helemaal geen ruk van.
Een angstig volk laat zich makkelijk regeren en daar wordt al eeuwenlang dankbaar gebruik van gemaakt door regeerders.

Ik ben allang sche*tziek van die angstzaaierij. Is het niet met het zogenaamde terroristme danwel met allerlei ziektes.

En zeg nou zelf, is de wereld er zoveel veiliger op geworden met het inleveren van onze privacy zoals we dat hebben gedaan de laatste jaren? :n

Ik geloof dat ik heel even van je hou :+: :D

Heel even maar? -O- |( |( |(

Nouja, had toch heel even een fan *\o/*

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:46

Bah word hier zo moe van.

Natuuuuuurlijk is het allemaal weer de schuld van Wilders :S
Uh waarom precies?? Hij zegt wat sommige mensen denken.

En sorry krijg liever een bom op mn kop dan dat ik oooooit ook maar 1 regeltje van de Islam zal moeten volgen...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:53

Niemand hoeft verplicht een geloof te belijden. Maar omdat je het met bepaalde dingen niet eens bent hoef je niet alles ongenuanceerd naar anderen hun kop te slingeren ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:54

Bon_Bon schreef:
En sorry krijg liever een bom op mn kop dan dat ik oooooit ook maar 1 regeltje van de Islam zal moeten volgen...

Maar dat moet je helemaal niet, dus waar maak je je druk om.
Daar tegenover wil Wilders de mensen die dat wel op prijs stellen dat verbieden.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:00

Ik vind het zo jammer wat hier weer allemaal over de Islam gezegd moet worden. Ik wordt daar eerlijk gezegd best een beetje verdrietig van. Je hoort het nu steeds meer dat Moslims in Nederland overal vieze blikken krijgen en verschrikkelijk gediscrimineerd worden. Net nog op de radio vertelde een Islamitische man dat zijn jonge dochtertje aan hem vroeg waarom ze gehaat werd. Dat is toch verschrikkelijk. Kunnen wij dat nou niet los zien van een terroristische organisatie. (Die naar mijn idee niet eens alleen zo handelen door de Islam maar daar nog veel meer redenen voor hebben)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:11

BrankaZ schreef:
Lyonesse schreef:
Ik kan niet geloven dat de taliban zich verdiept in de standpunten van onze politieke partijen en ook nog een voorkeur heeft :n Dat ze minder blij zijn met Wilders snap ik dan wel, maar das dan jammer. Zij zitten niet in Nederland, dus waar hebben ze nou helemaal last van?

Wilders zit wel in Nederland maar ging ook op Ground Zero staan preken. Waar had hij nu helemaal last van? En wat heeft meneer Wilders in godesnaam met de VS en Ground Zero te maken?

Niets, had ie zich ook niet mee moeten bemoeien, maar er is toch geen hond geweest die geluisterd heeft naar wat ie daarover te zeggen had. Het grootste deel was vooral wat anderen (wel amerikanen) ook al gezegd hadden. Maar om daarom nederland maar plat te gooien? Ook maar heel afghanistan platgooien dan? Is het deel van de bevolking dat dan nog overblijft ook meteen geholpen.

Hitler richtte zich btw niet alleen op joden, zigeuners zijn er net zo goed gesneuveld in concentratiekampen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:15

Krips schreef:
Ik vind het zo jammer wat hier weer allemaal over de Islam gezegd moet worden. Ik wordt daar eerlijk gezegd best een beetje verdrietig van. Je hoort het nu steeds meer dat Moslims in Nederland overal vieze blikken krijgen en verschrikkelijk gediscrimineerd worden. Net nog op de radio vertelde een Islamitische man dat zijn jonge dochtertje aan hem vroeg waarom ze gehaat werd. Dat is toch verschrikkelijk. Kunnen wij dat nou niet los zien van een terroristische organisatie. (Die naar mijn idee niet eens alleen zo handelen door de Islam maar daar nog veel meer redenen voor hebben)

Mijn amerikaanse nichtje vroeg mij ook of ze wel veilig naar nederland kon komen, omdat ze hoorde dat amerikanen zo gehaat worden in europa. De joden vragen zich nog steeds af waarom ze zo gehaat worden door moslims en er zullen vast ook sjiieten zijn die zich afvragen waarom de soenieten het op hen gemunt hebben en andersom (en dat is dan nog hetzelfde geloof ook alleen een andere stroming :+ )

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:27

Misschien moeten alle moslims eens in opstand komen tegen de talibanstrijders?? Laat dan maar zien hoe je er als "goede"moslim tegen aan kijkt, zolang moslims nog steeds schouderophalend doen alsof het ze niets kan schelen zal er altijd met een vingertje naar ze gewezen worden zodra er een terreuraanslag plaats vind.

Wat mij wel tegen de borst stuit is de opmerking van mijn (normaal gesproken geweldige) collega/medewerker, tijdens een woordenwisseling over zijn functioneren op het werk werd ik even uitgemaakt voor vuile k*t nederlander waarop ik netjes aangeef dat hij zelf ook nederlander is. Meneer ging over de rooie en zei: nooit maar dan ook nooit zal ik nederlander zijn, ik ben marokkaan en zal dat blijven ook, trouw aan mijn land trouw aan mijn geloof.

Ik ben hier verder niet op in gegaan i.v.m mijn functie maar buiten mijn werk om had ik hier denk ik toch wel anders op gereageerd.

Ik heb niets tegen mensen met een andere afkomst,sterker nog normaal ben ik nog wel geïntresseerd in hun geloof en gebruiken,op mijn werk weten zij dit ook, krijg altijd zelf gemaakte recepten te proeven en ik kan goed met ze door één deur maar na zo'n opmerking (en vooral zijn houding) van mijn collega begon ik toch even te twijfelen.

Misschien voelen zij zich hier ook niet geaccepteerd maar doen ze het dan ook niet een beetje zelf vraag ik mij dan af??

En nee je hoeft me niet finaal de grond in te trappen, een normale reactie zou ik op prijs stellen ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:30

janesmith schreef:
CtjeLief schreef:

Nee want Wilders is zelf zowat nazi :r

Bon_Bon schreef:
Bah word hier zo moe van.

Natuuuuuurlijk is het allemaal weer de schuld van Wilders :S
Uh waarom precies?? Hij zegt wat sommige mensen denken.

Dus voor wat sommige mensen denken moet iedereen boeten? Uhu :j eerlijk :j

Krips schreef:

Amen :j helemaal mee eens

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:48

boytju2 schreef:
Maar de koran is toch heel oud? En zouden die mensen zich echt precies houden aan de regels die erin staan?

Ja, die mensen zijn er, de taliban zijn namelijk zeer fundamentalistische moslims die blijkbaar minder rationeel denken als 'reguliere' moslims en de koran letterlijk opvolgen, vooral gefocust op dingen zoals dit.

Al eerder werd in dit topic gezegd dat de talibanstrijders gehersenspoeld worden, als ze een ongelovige doden dat zij dan naar de hemel gaan. Gelovigen willen dolgraag naar de hemel dus die zullen dat doen. En ze geloven dat omdat het dus letterlijk in de koran staat.

En daarmee leg je gelijk de link tussen moslims en gevaarlijk geloof. Als zulke dingen letterlijk in de Koran staan en álle moslims leven volgens de Koran, dan zou je dus kunnen concluderen dat alle moslims dit geloven. Ik denk ook dat dat een van de punten van Wilders is waarop hij baseert dat de Islam een gevaarlijk en agressief volk is. Een tijdje terug heb ik met mijn klas een gesprek gehad met Barry Madlener van de PVV in Brussel. Hij vertelde dat de PVV de Islam ziet als Ideologie. Hier kan ik mij best in vinden, de Sharia bijoorbeeld, heeft het Christendom zijn eigen rechtssysteem? het Jodendom? Nee. Hiermee onderscheid de Islam zich van andere godsdiensten, en is het volgens de PVV een ideologie, namelijk omdat de Islam liever berecht volgens de Sharia ipv 'ons' rechtsysteem.

Wat er eerder ook in dit topic gezegd is vind ik ook een goed punt en een goede insteek. Dat alle moslims dan maar eens in verzet moeten komen tegen de Taliban om te laten zien dat moslims en de Taliban een heel ander iets is. Helaas zit de angst in door Taliban overheersde landen zo diep dat dat er waarschijnlijk nooit van zal komen, maar het zou een fantastisch middel zijn!

Het verhaal over de collega wat net verteld word vind ik eigenlijk vrij schokkend. Als je je dan toch zo Marrokaans voelt dan zou mijn eerste vraag zijn die in me opkomt, oh wat doe je hier dan? Maargoed, dat staat wat mij betreft redelijk los van de discussie terreur alarm - wilders.

Persoonlijk vind ik het best beangstigend dat er zo'n dreiging is, na alle aanslagen die al gepleegd zijn. Ze hebben wel laten zien waartoe ze in staat zijn, maar om alles nou direct op Wilders af te schuiven vind ik ook een beetje ver gaan. Niet dat hij nou zo heel sympathiek is t.ov. Taliban, maar omdat er naast Wilders heel veel Nederlanders zijn die er blijkbaar hetzelfde over denken. Zonder die Nederlanders was Wilders niet waar hij nu was en was het waarschijnlijk heel anders gelopen.

Of de aanslag er echt komt zullen we zien, ik hoop in ieder geval dat er binnenkort niet een bom op mijn dak valt ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:07

Krips schreef:
Kunnen wij dat nou niet los zien van een terroristische organisatie.

Nee. De mensheid is nu eenmaal niet zo slim als ze denkt, en dit is er een mooi voorbeeld van :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:15

DjunDjun schreef:
Ik vind het ongelooflijk dat hier mensen op bokt zijn die zelfs nú nog de moslims/taliban aan het verdedigen zijn.
Nederland word hier potverdorie wel even bedreigd! En ja ik neem het wel serieus. Stel dat er straks een bom op rotterdam/amsterdam valt, gaan jullie dan nog de moslims verdedigen?

Zoals hier al meer is gezegd, in hun land kun je echt niet lekker christen zijn.
Hier bij ons mogen ze allemaal maar binnenkomen, moskees neer planten en tja als ze dan geen boerka mogen dragen worden ze boos, maar wij mogen ook geen pet dragen tijdens het werk/school.

Ik vind Nederland behoorlijk gastvrij, iedereen kan hier komen, uit wat voor land dan ook en kan ieder geloof volgen die ze willen.

Als dat dan tot gevolg heeft dat wij lekker gebombardeerd gaan worden, mogen ze van mij alle buitenlanders er weer uit sodemieteren.

Bedoel je hiermee alle buitenlanders of alleen de moslims?
En als maar één van je ouders uit het buitenland komt? Moet je er dan ook uit?

(goh en nu krijg ik heel bokt over me heen)

Geldt dit voor alleen moslims of voor alle buitenlanders (Duitsers, Polen, Grieken, Amerikanen enz.)?
En als maar één van je ouders uit het buitenland komt? Moet je er dan ook uit?

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:18

Eleionomae schreef:
nine1987 schreef:
Sorry, ik heb niks tegen de Islam, dat ten eerste..
Maar wat doen wij de Islam dan aan als ik vragen mag???
Iedereen kan toch zijn eigen ding doen in nederland?

het had erg te maken met de uitspraken van Wilders volgens mij, en dat projecteren ze dan direct op heel nederland :Z

Dan knal je Wilders toch lekker af? Ik zal hem niet missen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:19

DjunDjun schreef:
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen, als ze hier niet waren geweest, hadden wij een veilig land.
.

Lijkt me heerlijk, een wit christelijk/katholiek Nederland. Allemaal op klompen.
Dan is het inderdaad lekker veilig hier. :z

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:26