Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
irmaaatje schreef:Dus je kan wel zeggen dat je veel gezien hebt, maar naar mijn mening ben je gewoon heel erg negatief richting ons en kunne we en niemand het snel goed doen in jou ogen.
Citaat:En trouwens de bio-industrie, heb jij dan een verklaring voor het feit ( jaja is daadwerkelijk door een onafhankelijk buro onderzocht!) dat de dieren in de bio-industrie of megastallen zoals men dat noemt veel gezonder zijn dan de kleinere bedrijven.... Als daar nl 1 dier ziek wordt wordt alles ziek, dus doen de boeren er alles aan om hun veestapel zo gezond en blij mogelijk te houden.
ellepel schreef:ik vraag me eigenlijk iets af naar aanleiding van de melk die ik koop waarvan ik dacht dat die afkomstig was van weidekoeien.
en dat dus niet blijkt te zijn![]()
de mensen met koeien die binnen blijven.........aan wie leveren jullie de melk?
annastasia schreef:Kan me eigenlijk best wel kwaad maken om zo'n bericht.
Er wordt hier (naar mijn mening) gesuggereerd dat dit over de gehele nederlandse veehouderij gaat en dit dus op alle bedrijven aan de hand is.
Wij hebben 100 melkkoeien.
Dit zou betekenen dat wij 70 dieren hebben die kreupel zijn.
En 40 dieren hebben met uierontsteking.
Het is toch te zot voor woorden.
70 en 40%!!!!
Hebben ze alle nederlandse bedrijven onderzocht? nee!
Hoe komen ze dan op deze aantallen?
Hier in de buurt is in ieder geval geen enkel bedrijf onderzocht.
ellepel schreef:ik vraag me eigenlijk iets af naar aanleiding van de melk die ik koop waarvan ik dacht dat die afkomstig was van weidekoeien.
en dat dus niet blijkt te zijn![]()
de mensen met koeien die binnen blijven.........aan wie leveren jullie de melk?
_Chanel_ schreef:trouwens zo goed is bio vlees ook weer niet. een boer die ik ken daar staan de koeien altijd binnen, worden maar geprikt met de riek als ze niet snel genoeg lopen ( lopen kreupel) laat een stervende koe weken op de grond liggen, hokken zijn uitermate smerig, staan aan de ketting en tot hun knieen in de stront en hij heeft een biologisch keurmerk. kalfjes staan daar zelfs nog in een kalverhok zon klein ding waarin dat beest zn kont niet kan keren.
ghisje schreef:Tja Ellepel, je wilt soms niet weten hoe opgelicht je bent als je iets koopt. Als ze nl te weinig van een product hebben en de vraag is er wel naar dan vullen ze het aan. Net als bij "scharreleieren" ooit wel eens gaan kijken in zo'n stal? Dan lust je gelijk de eitjes niet meer als je diervriendelijk wilt eten. Idd vers bij de boer halen is dan de beste optie. We hebben zelf ook het liefste de koeien op dagen die het toelaten ( dus niet in de brandende zon zoals veel weideboeren wel doen wat ook weer niet diervriendelijk is zonder bomen in de wei) in de wei. Helaas hebben we in Nederland een regelgeving die steeds moeilijker nastreefbaar is. Vandaar dat die van ons binnen staan, maar wel met open zijwanden die met een doek dicht kunnen tegen de brandende zon of regen, gekoeld dak en mega ventilatoren in de zomer, keuze voor eten met of zonder voerhek. Want ookal staan ze heel de dag binnen dan kan je ze het wel comfortabel maken.
Maar als je echt diervriendelijk wilt eten zit er niets anders op dan zelf een weitje met wat kippen een koe met kalf ( dan kan je het kalf zelf eten en de koe voor de melk houden) en een varken erbij voor het vlees. Dan weet je echt waar je eten vandaan komt.