Sorry, maar ik vind dit echt een waanzinnig achterlijke stelling. Beetje empathie naar anderen is ook niet weg hoor, TS. Dat het zo bij jou thuis is gegaan, wil niet zeggen dat dat de enige manier is en de andere manier slecht.
Er zijn ook gewoon mannen die de kost willen winnen. Als de vrouw dat goed vindt, wat is dan het probleem? In dat soort gezinnen is er altijd een ouder om voor de kinderen te zorgen. Wat jij mist, is dat buitenschoolse opvang en oppasjes ook niet zaligmakend zijn. Het leven draait niet alleen om geld.
Ik vind het nogal materialistisch, om het even kort te zeggen. En dan helemaal dat huisvrouwen egoistisch zouden zijn

Weet je wel wat voor een zware taak dat is?
En wat als de man huisman wil zijn? En de vrouw kostwinnaar wil zijn? Is de man dan egoistisch? Ik vind het heel erg nobel als de een thuis wilt blijven voor de kinderen. En elk mens heeft z'n moeilijkheden in het leven, de een moet zelf zijn studie betalen (ja, erg hoor

) en de ander mist een stuk emotionele opvoeding, doordat het gewend is aan oppassen ed.
Als je de OP en poll iets anders had geformuleerd, zou ik het een discussie waard vinden. Maar op deze manier wordt er zo negatief naar een kant van het verhaal gekeken, dat het bij voorbaat al geen goede discussie is.