Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MISTRAL94 schreef:Dat je naar de 2e handskleding winkels moet om kleren te kopen voor jezelf of gezin? Roep je dit dan ook nog?
russel schreef:Voor jouw is het waarschijnlijk zuinigheid.
Ken genoeg in mijn omgeving waar zo vet veel geld per maand binnenkomt, maar die zijn zo gierig dat ik het geen zuinigheid meer wil noemen...die gaan ook voor 5 euro naar de thuiskapper, het ziet er niet uit.....de lidle, maar echt nooit naar de AH, als je er wordt uitgenodigd, wat zelden is want dat kost geld, krijg je C merken te eten, wat soms toch echt totaal niet smakelijk is, zeker als je dan met dergelijke kwaliteit gaat BBQen, dan hoef ik niet meer.
Komen ze bij ons, wij hebben het beduidend minder, dan koop ik lekkers, en als we een keer bij gelegenheid BBQen, ga ik naar de Keurslager....tant pis.....
Maar als het voor de mensen geldt, die het MOETEN anders hebben ze niets en komen ze niet rond, is het een ander verhaal.
Die KUNNEN nooit eens wat extra's en dat alleen al is om stress van te krijgen.
Ik denk dat mensen hier op dit paardenforum waarvan de meesten een eigen paard hebbenof toch minstens het geld hebben om op een manage te rijden met mooie kleding......niet weten waar ze echt over praten....
Babsiej schreef:Duidelijk weet Russel niet zo goed wat ze zegt...
Ja zo hoog is die grens niet hoor om net niks meer te krijgen, voor ons is 230 zorgpremie óók veel geld. En daar moeten wij beide 40 uur voor werken ipv handje op te houden.
Minimum netto is 1129 bij 40 uur werken. Dus is al 130 meer, daarbij krijg je als je alleen bent 61 zorgtoeslag dus das al bijna 200 meer.
Ik weet hoe het is hoor als je naar de voedselbank moet, ik zie het in zeer naaste omgeving bij mn zussen. Wees blij dat de voedselbank er is... Dus niet zo oordelen als je het zelf niet weet. En hoezo zou ik niet zo goed weten wat ik zeg ? Werken voor de kost, moeten we allemaal..
Ik denk dat als je echt heel erg goed gaat kijken, dat er maar weinig mensen zijn die Echt Echt 0 uur kunnen werken.
russel schreef:nee natuurlijk niet, maar ik merk wel dat de meerverdieners gieriger zijn dan de amperverdieners...
Wat ik wil zeggen is dat er gekeken wordt naar inkomen van de verdieners samen en dat de overheid heeft besloten om een handje toe te steken en dat is niet voor niets....mensen worden niet gespekt door vader staat, eerder te kort gedaan.
Daarom vind ik het ook zo bekrompen om met deze subsidie meteen weer aan misbruik te denken...het wordt elk jaar opnieuw bekeken..Heb je 2 maanden een inkomen gehad, dan heb je al te veel verdiend en wordt je er op gekort, de rest van de maanden heb je dan weer minder en dat telt niet...dus zo oneerlijk-eerlijk is het niet...en we praten over maar een heel klein bedrag.
Wat ik zuur vind klinken van mensen die het ontzettend goed hebben, die paar tientjes iemand die het niet goed heeft weer eens misgunt....
Op de stallen waar ik heb gestaan, probeer eens die verwende grieten een donatie aan Brookes Hospital te laten doen.....blehhhhh....
Vraag eens naar giro 555, een tientje of zo, is dan al te veel.......
Wij hier op bokt hebben het gewoon veel te goed en misgunnen anderen en daar baal ik van....
russel schreef:MIndim, volgens mij zie je zelf niet in hoe hard jij denkt....
Wat nou kruiwagens sjouwen..sorry...![]()
Dat je uit principe niet doneert zegt mij dus genoeg.
En voor de goede orde....wij hebben 3 paarden aan huis met genoeg grond, dus onbemiddeld zijn wij ook niet, voordat er meteen een link gelegt moet gaan worden dat ik jaloers ben, of wat dan ook, bokt kennende.....
Citaat:Ik geef ook niets aan 555. Maar ben wel donateur van GreenPeace, Natuurmonumenten, Stichting AAP, Wakker Dier, PETA, Dierenbescherming en nog een paar anderen. Wat zegt dat dan over mij?
russel schreef:Babsiej schreef:Duidelijk weet Russel niet zo goed wat ze zegt...
Ja zo hoog is die grens niet hoor om net niks meer te krijgen, voor ons is 230 zorgpremie óók veel geld. En daar moeten wij beide 40 uur voor werken ipv handje op te houden.
Minimum netto is 1129 bij 40 uur werken. Dus is al 130 meer, daarbij krijg je als je alleen bent 61 zorgtoeslag dus das al bijna 200 meer.
Ik weet hoe het is hoor als je naar de voedselbank moet, ik zie het in zeer naaste omgeving bij mn zussen. Wees blij dat de voedselbank er is... Dus niet zo oordelen als je het zelf niet weet. En hoezo zou ik niet zo goed weten wat ik zeg ? Werken voor de kost, moeten we allemaal..
Ik denk dat als je echt heel erg goed gaat kijken, dat er maar weinig mensen zijn die Echt Echt 0 uur kunnen werken.
Mijn zus zou niet naar de voedselbank hoeven......het is maar hoe je het ziet.....
Hoezo denk jij dat ik geen 250 euro per maand per persoon aan zorgpremie betaal? Dan hebben wij beiden nog dagelijks medicijnen...en voor mensen met 1129 is dat, lijkt mij een fijn bedragje extra niet? Dan denk ik aan mijn schoonmoeder, pensioentje van 24 euro, maar wel zorgtoeslag! Laten ze daar van af blijven....