Ramp in Pakistan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Ramp in Pakistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:38

Ik schrik in deze lijst eerder van het inkomen van Anky van Grunsven dan van dat van directeuren van goede doelen := Ze zitten zo rond de 90.000 euro per jaar. Daar draaien ze dan ook werkweken voor met een aantal uren dat daar wel bij klopt.
Die van Wakker dier met nog geen 45.000 euro is inderdaad echt niet veel.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:39

Anky verdient het zelf met hard werken en handel, en het salaris van de directeuren van de goede doelen moet betaald worden van de giften en collectes. Die tabel is al wel erg oud , de salarissen zijn nu veel hoger, soms bijna verdubbeld.
Ik vind het niet gek dat de mensen dit keer niet hebben gegeven. Met de tsunami is € 200.000.000 opgehaald en er is weinig mee gedaan. Het geld ging daarna na een andere ramp. En zo gaat het ook met het geld van Haiti, en straks met dat van Pakistan. Of lekker rente trekken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:48

Nogmaals......... je kan precies zien wat er met het geld gebeurd in de rapporten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:45

Buster4ever: gelukkig kan je kiezen waar je geboren wordt.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:18

Ik schrik er toch erg van die mensen hier die zo'n "eigen schuld" verhaal gaan ophangen als excuus waarom zij vooral niets hoeven te doen.

Voor alle mensen die dat vinden stel je eens voor dat jij van je paard bent gevallen op een afgelegen weggetje. Je hebt zeer dringend medische hulp nodig. Je mobieltje ben je vergeten, je ouders die gaan jou echt niet zoeken want die zijn alleen maar bezig met hun eigen hobby's en zorgen helemaal niet goed voor jou. Nu komt ik langs en ik zou je leven kunnen redden maar eerlijk gezegd groeit het geld mij niet op de rug, ik heb ook maar heel weinig beltegoed en bovendien is het wel een beetje je eigen schuld he. Waarom zou ik iets moeten doen als jij zulke stomme ouders hebt, een gevaarlijke hobby en jij zelf vergeetachtig bent geweest. Weet je wat, ik laat je lekker doodgaan. :+

Ik weet niet waar mensen het idee vandaan halen dat het meeste geld niet op de goede plaats terecht komt. Je kunt toch de jaarrekeningen van het goede doel dat je uitkiest bekijken. Bij oxfam/novib bijvoorbeeld gaat ongeveer 95% naar projecten. Als mensen niets willen geven dan vind ik dat prima, dat moet iedereen zelf weten. Maar waarom of er dan gelijk weer zo'n portie gif moet worden uitgestort door sommige mensen hier is mij een raadsel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:16

Hermelientje schreef:
Ik schrik er toch erg van die mensen hier die zo'n "eigen schuld" verhaal gaan ophangen als excuus waarom zij vooral niets hoeven te doen.

Voor alle mensen die dat vinden stel je eens voor dat jij van je paard bent gevallen op een afgelegen weggetje. Je hebt zeer dringend medische hulp nodig. Je mobieltje ben je vergeten, je ouders die gaan jou echt niet zoeken want die zijn alleen maar bezig met hun eigen hobby's en zorgen helemaal niet goed voor jou. Nu komt ik langs en ik zou je leven kunnen redden maar eerlijk gezegd groeit het geld mij niet op de rug, ik heb ook maar heel weinig beltegoed en bovendien is het wel een beetje je eigen schuld he. Waarom zou ik iets moeten doen als jij zulke stomme ouders hebt, een gevaarlijke hobby en jij zelf vergeetachtig bent geweest. Weet je wat, ik laat je lekker doodgaan. :+

Ik weet niet waar mensen het idee vandaan halen dat het meeste geld niet op de goede plaats terecht komt. Je kunt toch de jaarrekeningen van het goede doel dat je uitkiest bekijken. Bij oxfam/novib bijvoorbeeld gaat ongeveer 95% naar projecten. Als mensen niets willen geven dan vind ik dat prima, dat moet iedereen zelf weten. Maar waarom of er dan gelijk weer zo'n portie gif moet worden uitgestort door sommige mensen hier is mij een raadsel.

Je schrikt ervan he, zo triest

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:51

Ik geef ook niets.
Heb de discussie even doorgelezen, ik kan me in beide gevallen wel wat voorstellen.
Maar zwervers hier in NL, of iemand die net van zn paard is gevallen, zijn niet te vergelijken met die miljoenen mensen in zo'n land welke net een ramp is overkomen.
Als ik geld over zou hebben zou ik zeker geven(maar ik zet mezelf op het moment idd echt even op de eerste plaats ;) )

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:06

jantergouw schreef:
Wij geven ook niks. Als ze miljarden hebben om in de ontwikkeling van een atoombom te steken, dan hebben ze het ook om hun volk te helpen.

Dat vind ik dus ook :o
en bovendien als je deze link eens bekijkt ( ik vraag wel om de Video NIET te bekijken ..het is echt TE SCHOKKEND VOOR WOORDEN , de foto en de commentaren zeggen genoeg !!!)
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/08/giro_555_voor_pakistan_krijgt.html

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:08

Wat heeft bovengenoemde link te maken met mensen in nood?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:54

ben momenteel in het buitenland. en wat mij opvalt is dat de engelstalige niewszenders hier zooooo veeeeeeel meeeeeeeer uitzenden over de ramp in pakistan. en ook heel ander soort nieuws dan in nederland.

het is echt vreselijk daar.
ik wordt er vaak aan herinnerd op een dag omdat er hier zoveel aandacht naar uit gaat. op www.islamicrelief.nl is een pakistan actie waar je eventueel wat kan doneren.. helaas kunnen wij verder ook niets/weinig doen.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:37

Bij ons is er zondag in de kerk gecollecteerd voor Kerk in actie (zo heet het geloof ik), geld gaat naar Pakistan (en wordt gelukkig niet via giro 555 gegeven).

Wel vind ik het erg dat:
1) het geld daar eerder bij de moslims aankomt, en minder of niet bij christenen en hindoestanen;
2) er door de taliban 3 mensen van een christelijke hulporganisatie zijn vermoord!
(moet je eens indenken, deze mensen proberen anderen te helpen en worden gewoon vermoord!)

eigenlijk heb ik een beetje het idee dat we een land steunen wat zich tegen ons keert of gaat keren. je ziet er ook dat daar moslims worden voorgetrokken..
ik heb er een beetje vervelend gevoel bij eigenlijk, maar de mensen in nood zijn ook mensen, moslim of geen moslim. ;)

ik hoop dat de situatie daar snel beter wordt!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:42

Citaat:
eigenlijk heb ik een beetje het idee dat we een land steunen wat zich tegen ons keert of gaat keren. je ziet er ook dat daar moslims worden voorgetrokken..
ik heb er een beetje vervelend gevoel bij eigenlijk, maar de mensen in nood zijn ook mensen, moslim of geen moslim.

Dat idee vind ik ook niet fijn, maar mensen die daar vermoedelijk helemaal niets mee van doen hebben maar laten stikken, dat idee vind ik nog veel akeliger...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:48

Ik blijf het erg vinden voor die mensen, ze hebben gewoon erge pech en ze moeten geholpen worden.

Maar dan moeten het geld wel echt ervoor gebruikt worden ipv dat het verkeerd terechtkomen.

Kijk naar hoe het nu is in Haiti en of tsunami ramp. veel is er niet van gekomen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:17

Maar weet je wat het ook is, er kan ook niet in eenmaal van alles gebeuren. Het geld voor Haiti wordt ook in fases gebruikt. En dat lijkt me dan wel goed, dat het ook voor de lange termijn is.
De mensen in Pakistan moeten gewoon geholpen worden. Ze kunnen er niets aan doen dat ze daar wonen, hebben zelf niet de middelen om iets te doen, dan moeten we niet gaan zeuren maar gewoon geven!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:02

Blue_Eyes schreef:
Al lezende tussen de laatste paar reacties word ik misselijker en misselijker, het spijt me wel.

Citaat:
dat ze bijna niet te eten hebben zou dat kunnen liggen aan het aantal kinderen dat ze nemen?...is zomaar een gedachte hoor. ;-)

Citaat:
en dat pakistan ons jaren geleden geholpen hebben betekend niet dat ze dat in de toekomst ook zullen doen..dus dat vind ik geen punt om aan vast te houden..

Citaat:
Er wordt gedaan of Nederland het Walhalla is, maar dat is ook niet meer reeel.

Ik heb op iedere opmerking een weerwoord, als ik wil, maar ik heb er de energie niet voor. 'Gooi geen parels voor de zwijnen', zegt men dan. Vechten tegen de bierkaai. Jullie WILLEN niet snappen hoe goed het hier is in Nederland.... Die mensen die geen geld hebben, worden die gedwongen om te geven? Dacht het niet. Maar er zijn ZAT mensen die best 50 euro kunnen missen voor de medemens die in een RAMP-situatie zit als deze. Als je durft te zeggen dat Nederland ook niet het walhalla is, dan betekent dat alleen maar dat je totaal geen inlevingsvermogen hebt in de situatie waar deze mensen nu in zitten. Helemaal niets. :r

Amen!! Mijn maag draait om van sommige antwoorden hier van mensen.
Echt, jullie weten niet half hoe goed jullie het hier hebben!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:13

Ja dat is soms erg he, wij beseffen heel goed dat wij het erg goed hebben in NL en daar zijn wij dankbaar voor.

Ik vind het dan ook tenenkrommend dat er heel veel mensen klagen en superverwend zijn in NL en nog steeds is het niet goed.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 00:14

In nederland is al paniek (en terecht) als er een riviertje overloopt of de riolering de regen niet aan kan.
En dat is niets in vergelijking met Haïti of Pakistan.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 00:32

ik geef niets, waarom niet? omdat ik weet dat het toch niet eerlijk gaat, het komt of hij de regering terecht of het komt er gewoon helemaal niet..
als ik iets zou geven, schenk ik 't aan een klein particuliere organisatie o.i.d.

wel vind ik dat hier wel erg overdreven wordt qua nederland, wij hebben een huis,een auto en als we die niet kunnen betalen wordt er voor ons onderdak geregeld, kun je eten halen bij de voedselbank enz. waarom kunnen mensen zich niet realiseren dat wij het hier ondanks de crisis heel goed hebben tegenover landen als Pakistan..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:20

Ik heb wel gegeven en zou het zo weer doen.

Toen het ons overkwam in 1953 hebben ze ons geholpen, maar dat terzijde.

Dat er geld aan de strijkstok blijft hangen weten we ook allemaal, maar dat hoeft toch niet zo'n probleem te zijn?

Als je bijvoorbeeld per direkt voedsel wilt sturen zal er toch een vliegtuig gecharterd moeten worden en als ze onze ingenieurs nodig hebben om dijken te bouwen om zich tegen de overstromingen van de rivieren te beschermen, dan is het toch normaal dat die mensen een gewoon salaris ontvangen? Die hebben hier ook een gezin, een hypotheek en misschien zelfs wel een paard.

En stel dat er van elke Euro die wij geven maar 10 cent aan zou komen, dan kunnen zij er daar meer van doen dan wij hier van die ene Euro.

Natuurlijk willen we niet dat het geld in verkeerde (corrupte) handen terecht komt. Als je daar bang voor bent kan je ook indirect steunen door bijvoorbeeld aan Artsen zonder grenzen te doneren of een andere zijdelingse steunorganisatie.

Maar helemaal niets doen.... Ik zou me schamen!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:29

het maakt me niet uit al gaat mijn geld voor 'n deel naar de mensen die het geld/middelen vervoeren, wel dat het naar de regering daar gaat, die nog steeds op vreselijke wijze doodstraffen hebben, waar burgers bang van zijn, waar cristenen en alles wat niet-moslim is minder snel geholpen worden, en dat mijn geld naar dat soort mensen gaan die vervolgens het geld in wapens steken..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:33

Als je daar bang voor bent kan je ook een organisatie uitzoeken die zijn eigen netwerk heeft los van de overheden ter plaatse. Bij "Artsen zonder grenzen" bijvoorbeeld zullen ze echt niet de moslims met voorrang behandelen en die doen daar ook goed werk.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:38

ik mijn post staat ook dat als ik geld zou geven, ik dat ook zou doen.