Die van Wakker dier met nog geen 45.000 euro is inderdaad echt niet veel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hermelientje schreef:Ik schrik er toch erg van die mensen hier die zo'n "eigen schuld" verhaal gaan ophangen als excuus waarom zij vooral niets hoeven te doen.
Voor alle mensen die dat vinden stel je eens voor dat jij van je paard bent gevallen op een afgelegen weggetje. Je hebt zeer dringend medische hulp nodig. Je mobieltje ben je vergeten, je ouders die gaan jou echt niet zoeken want die zijn alleen maar bezig met hun eigen hobby's en zorgen helemaal niet goed voor jou. Nu komt ik langs en ik zou je leven kunnen redden maar eerlijk gezegd groeit het geld mij niet op de rug, ik heb ook maar heel weinig beltegoed en bovendien is het wel een beetje je eigen schuld he. Waarom zou ik iets moeten doen als jij zulke stomme ouders hebt, een gevaarlijke hobby en jij zelf vergeetachtig bent geweest. Weet je wat, ik laat je lekker doodgaan.![]()
Ik weet niet waar mensen het idee vandaan halen dat het meeste geld niet op de goede plaats terecht komt. Je kunt toch de jaarrekeningen van het goede doel dat je uitkiest bekijken. Bij oxfam/novib bijvoorbeeld gaat ongeveer 95% naar projecten. Als mensen niets willen geven dan vind ik dat prima, dat moet iedereen zelf weten. Maar waarom of er dan gelijk weer zo'n portie gif moet worden uitgestort door sommige mensen hier is mij een raadsel.
jantergouw schreef:Wij geven ook niks. Als ze miljarden hebben om in de ontwikkeling van een atoombom te steken, dan hebben ze het ook om hun volk te helpen.
Citaat:eigenlijk heb ik een beetje het idee dat we een land steunen wat zich tegen ons keert of gaat keren. je ziet er ook dat daar moslims worden voorgetrokken..
ik heb er een beetje vervelend gevoel bij eigenlijk, maar de mensen in nood zijn ook mensen, moslim of geen moslim.
Blue_Eyes schreef:Al lezende tussen de laatste paar reacties word ik misselijker en misselijker, het spijt me wel.Citaat:dat ze bijna niet te eten hebben zou dat kunnen liggen aan het aantal kinderen dat ze nemen?...is zomaar een gedachte hoor.Citaat:en dat pakistan ons jaren geleden geholpen hebben betekend niet dat ze dat in de toekomst ook zullen doen..dus dat vind ik geen punt om aan vast te houden..Citaat:Er wordt gedaan of Nederland het Walhalla is, maar dat is ook niet meer reeel.
Ik heb op iedere opmerking een weerwoord, als ik wil, maar ik heb er de energie niet voor. 'Gooi geen parels voor de zwijnen', zegt men dan. Vechten tegen de bierkaai. Jullie WILLEN niet snappen hoe goed het hier is in Nederland.... Die mensen die geen geld hebben, worden die gedwongen om te geven? Dacht het niet. Maar er zijn ZAT mensen die best 50 euro kunnen missen voor de medemens die in een RAMP-situatie zit als deze. Als je durft te zeggen dat Nederland ook niet het walhalla is, dan betekent dat alleen maar dat je totaal geen inlevingsvermogen hebt in de situatie waar deze mensen nu in zitten. Helemaal niets.