moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:52

ThePast03 schreef:
Ik denk dat het grootste punt van de meeste hier is degene die het initiatief heeft genomen voor dit bouwwerk (die is voor de sharia in Amerika, dus niet bepaald een gematigd moslim), de datum van opening, de naam van deze moskee (zie mijn eerdere quotes) en het feit dat de Nederlandse belastingbetaler indirect meebetaald aan dit bouwwerk.

StableEnable schreef:
Lijkt me vooral belangrijk te realiseren dat de toekomstige moskeebezoekers niet dezelfde mensen zijn als die van de aanslagen.... Het grootste gevaar van 'rotte appels' is er in het mandje naast te liggen en alleen daardoor het zelfde lot te wachten....

Ik hang persoonlijk geen enkel geloof aan, maar stel je bent katholiek. En een stel mallooten pleegt een aanslag uit naam van het katholiek geloof. Vind jij het dan als katholiek terecht dat je bijvoorbeeld niet meer mag kiezen waar je gaat wonen of sporten of bidden omdat het in de buurt is van de plek van de aanslag? Dat jij dus persoonlijk wordt afgerekend op iets wat een ander heeft gedaan uit naam van hetzelfde geloof...

of de bestemming van het pand de juiste is lijkt me aan de bestuurders (volksvertegenwoordigers) van New York en niet aan geert Wilders.

Prima. Laat de lokale volksvertegenwoordiging (En lokaal is daar al groot zat..) de lokale bevolking maar vertegenwoordigen. Daar zijn ze voor gekozen. Maar laat Wilders niet los om te provoceren om het provoceren.... Die heeft daar in feite helemaal niets te zoeken en is er doorgaans slechts op uit de maatschappij te ontwrichten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:54

Van mij hoeft Wilders ook helemaal niet te gaan hoor? Daar gaat dit topic ook helemaal niet over, dit topic gaat over een Moskee op WTC.
Wat Wilders doet interesseert me eigenlijk niet zoveel.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:54

Dan ben je toch niet helemaal goed geinformeerd Jane, de IRA pleegde ook aanslagen op het vaste land. In de jaren 70 zijn in Heerlen 2 Australische jongens door IRA vermoordt omdat ze in een auto met een Engels kenteken reden. En zo zijn er meer gevallen bekend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:55

StableEnable schreef:
Prima. Laat de lokale volksvertegenwoordiging (En lokaal is daar al groot zat..) de lokale bevolking maar vertegenwoordigen. Daar zijn ze voor gekozen. Maar laat Wilders niet los om te provoceren om het provoceren.... Die heeft daar in feite helemaal niets te zoeken en is er doorgaans slechts op uit de maatschappij te ontwrichten.

Wilders is uitgenodigd om te komen spreken, hij is er niet op eigen initiatief op gekomen daar te gaan babbelen :)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 23:55

FaberSmid schreef:
Het gaat denk ik mis bij de "blanken" die denken en van mening zijn meer rechten te hebben dan moslim? En hebben de natives dan meer rechten dan de "blanken"? En zo de african american ook, omdat die nader de natives zijn dan de "blanken"?

mijns inziens gaat het mis bij degene die zich superieur wanen boven een ander, en het vervolgens lukt om hier aanhangers in te vinden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:57

Ik vind het onzin dat Wilders daar heen gaat, ik zie al dat een politicus uit America of China zich gaat bemoeien met de bouw van een ....... in Amsterdam of Rotterdam?

En er zijn ook moslims bij de aanslagen op WTC omgekomen.
En als er een katholieke kerk, synagoge of wat dan ook gebouwd mag worden, waarom dan geen moskee?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:57

FaberSmid schreef:
_San87_ kan u na gaan hoe dom men dan vals blijft doorschrijven tegen moslim?

Adriana u doet wel persoonlijk reageren? Heeft u familie, geliefden, vrienden of kennissen daar verloren? Heeft men dan alleen recht van reageren en uiten? Heeft men geen recht daar in de nabijheid te bouwen? Hebben moslim geen recht te bouwen? Hebben de natives alleen recht?

Hmm wat mijn beweegredenen zijn doet er niet toe. Ik vind dat het recht van 3000 omgekomen mensen en hun familie en vrienden zwaarder weegt dan van de mensen die daar een centrum willen bouwen.
Heeft niks met natives te maken, wat is dat eigenlijk voor een benaming in deze context? Ook nog al provocerend.
Waarom bent u zo voor het plan?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:59

StableEnable schreef:

De meerderheid is ook tegen het plan.

http://www.google.com/hostednews/ap/art ... QD9HGQVV85

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:59

Ras tegen ras. Beweging tegen beweging. Geloof tegen geloof. En dan sta jij daar. Jij als individu. En je hebt de pech de gerelateerde kleur te hebben of dezelfde kleding te dragen (omdat jij toevallig het vredelievende gedeelte van dat geloof aanhangt...) en je woont in dezelfde buurt (omdat je ook nergens anders een huis kon krijgen..) e het enige dat je wil is leven, werken, je kinderen fijn laten opgroeien en laten leren, je geloof uiten en genieten van de tijd die je hebt op aarde. Maar ja je wordt gezien als één van die.... Ik geloof dat ik zonder geloof dan toch het beste af ben...

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:00

_San87_ schreef:
StableEnable schreef:

Wilders is uitgenodigd om te komen spreken, hij is er niet op eigen initiatief op gekomen daar te gaan babbelen :)

Tuurlijk, zo gaat dat. Vanuit het niets kreeg hij een uitnodiging...

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:01

Adriana schreef:
StableEnable schreef:

Als de meerderheid van de lokale bevolking tegen het plan is, zal het als de democratie werkt, ook niet doorgaan. Zo hoort het..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:02

StableEnable schreef:
_San87_ schreef:

Tuurlijk, zo gaat dat. Vanuit het niets kreeg hij een uitnodiging...

Oh ja, een uitnodiging krijgen is natuurlijk godsonmogelijk tegenwoordig.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:03

Teddy321 schreef:
Dan ben je toch niet helemaal goed geinformeerd Jane, de IRA pleegde ook aanslagen op het vaste land. In de jaren 70 zijn in Heerlen 2 Australische jongens door IRA vermoordt omdat ze in een auto met een Engels kenteken reden. En zo zijn er meer gevallen bekend.

Dat was een schietpartij en geen bomexplosie. Die was gericht tegen, wat de IRA dacht, engelse soldaten. Niet zomaar een willekeurige groep mensen. Dat die jongens achteraf helemaal niets te maken hadden met Engelse soldaten was ook een fout van de IRA. En jij vergelijkt dat met de mate waarin die Moslim extremisten aanslagen plegen wereldwijd op onschuldige burgers. Vrouwen, ouderen, kinderen, ze geven er helemaal niks om wie omkomt bij die bomaanslagen, als er maar zo veel mogelijk bloed vloeit!
Geunfoeid voor de gelegenheid? _O-

Teddy321 schreef:
Ik denk (eigenlijk weet ik het zelfs, daar ik regelmatig in de US verblijf) dat er in de US bijna geen anti-moslim gevoelens zijn. Zij kennen dat veel minder.

Pardon?
De Volkskrant schreef:
Deze lokale protesten tonen duidelijk aan dat er momenteel sprake is van een breed debat over de vraag of Amerikaanse democratische waarden ook betekenen dat moslims dezelfde religieuze vrijheden moeten hebben als andere Amerikanen.
‘De hitte, het volume en de mate van vijandigheid zijn allemaal nieuw’, zegt Ihsan Bagby, universitair docent islamitische studies aan de Universiteit van Kentucky.

Bron: http://www.volkskrant.nl
Laatst bijgewerkt door janesmith op 11-08-10 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:03

rachel_j schreef:
FaberSmid schreef:
Het gaat denk ik mis bij de "blanken" die denken en van mening zijn meer rechten te hebben dan moslim? En hebben de natives dan meer rechten dan de "blanken"? En zo de african american ook, omdat die nader de natives zijn dan de "blanken"?

mijns inziens gaat het mis bij degene die zich superieur wanen boven een ander, en het vervolgens lukt om hier aanhangers in te vinden.

Schrijven u en ik eigenlijk niet bijde het "zelfde" in anderen bewoording? Alleen probeer ik de onlogische onnozele denkwijze en wijze van veroordeling zichtbaar te maken. De "blanken" die zich superieur wanen zoals u schrijft, beweren de originele zuivere bewoners te zijn. Maar zijn in werkelijkheid een ratjetoe mengelmoes en de natives de american. De natives accepteerde de african american en kinderen van anderen als hun eigen volk.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:04

_San87_ schreef:

Tuurlijk, zo gaat dat. Vanuit het niets kreeg hij een uitnodiging...[/quote]

Oh ja, een uitnodiging krijgen is natuurlijk godsonmogelijk tegenwoordig.[/quote]

Die komt echt niet vanuit het niets. Zo werkt dat niet in die kringen. Daar is eerst gelobby'd en gepolst. En man wat zou ie blij zijn met zo'n podium!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:05

StableEnable schreef:
Adriana schreef:

Als de meerderheid van de lokale bevolking tegen het plan is, zal het als de democratie werkt, ook niet doorgaan. Zo hoort het..

Zo werkt dat niet. Het gaat om de wet volgens de burgervader, niet wat het volk wil. Wat ook goed te lezen is in het stukje dat hier gequote is.

Adriana

StableEnable schreef:
Ras tegen ras. Beweging tegen beweging. Geloof tegen geloof. En dan sta jij daar. Jij als individu. En je hebt de pech de gerelateerde kleur te hebben of dezelfde kleding te dragen (omdat jij toevallig het vredelievende gedeelte van dat geloof aanhangt...) en je woont in dezelfde buurt (omdat je ook nergens anders een huis kon krijgen..) e het enige dat je wil is leven, werken, je kinderen fijn laten opgroeien en laten leren, je geloof uiten en genieten van de tijd die je hebt op aarde. Maar ja je wordt gezien als één van die.... Ik geloof dat ik zonder geloof dan toch het beste af ben...

Helemaal niet, ze mogen van mij prima een cultureel centrum bouwen om hun cultuur in een positief daglicht te stellen. Alleen waarom nou op deze plek. Dat is oude wonden open snijden met een bot mes.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

StableEnable schreef:
Die komt echt niet vanuit het niets. Zo werkt dat niet in die kringen. Daar is eerst gelobby'd en gepolst. En man wat zou ie blij zijn met zo'n podium!

Maar het kan uiteraard niet zo zijn dat de Amerikanen als eerste contact legden. Dat heeft Wilders natuurlijk zelf helemaal gepland.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:06

Ik zou wel mijn eigen posts blijven lezen Jane, volgens jou pleegde de IRA alleen aanslagen op Brits grondgebied. Nooit geweten dat Heerlen daar onder viel. Mijn topografische kennis zal wel ver weggezakt zijn.
Tevens, aanslagen hoeven niet altijd bomexplosies te zijn.
Laatst bijgewerkt door Teddy321 op 11-08-10 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:06

Adriana schreef:
FaberSmid schreef:
_San87_ kan u na gaan hoe dom men dan vals blijft doorschrijven tegen moslim?

Adriana u doet wel persoonlijk reageren? Heeft u familie, geliefden, vrienden of kennissen daar verloren? Heeft men dan alleen recht van reageren en uiten? Heeft men geen recht daar in de nabijheid te bouwen? Hebben moslim geen recht te bouwen? Hebben de natives alleen recht?

Hmm wat mijn beweegredenen zijn doet er niet toe. Ik vind dat het recht van 3000 omgekomen mensen en hun familie en vrienden zwaarder weegt dan van de mensen die daar een centrum willen bouwen.
Heeft niks met natives te maken, wat is dat eigenlijk voor een benaming in deze context? Ook nog al provocerend.
Waarom bent u zo voor het plan?

The natives zijn de originele bewoners en hebben zo eigenlijk meer rechten dan de "blanken" over het land. Dat is wat de natives er mee te maken hebben, die geschiedenis wordt maar vergeten. U denkt mijn mening gelezen te hebben, maar die heb ik nog niet eens geuit. Maar u heeft al wel uw conclusies getrokken, wat mijn mening volgens u moet zijn? Dat ik provocerend en voor ben?

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:07

_San87_ schreef:
StableEnable schreef:

Maar het kan uiteraard niet zo zijn dat de Amerikanen als eerste contact legden. Dat heeft Wilders natuurlijk zelf helemaal gepland.

Zal van beider zijden kwestie van opportunisme zijn geweest

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:07

Ik vraag mij af wie deze moskee financiert..
De mega moskee uit Rotterdam is geheel gefinancierd door moslims uit Arabie, daarom lag de bouw daarvan een hele tijd stil. Zal me niks verbazen als er nu wederom uit Arabie het geld voor deze moskee vandaan komt.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 00:08

mijn vraag was eigenlijk wat jullie er van vinden dat ze daar een moskee weg willen zetten.

( en nou niet weer dat geleuter over ontmoetingsruimte,gebedsruimte of hoe je het dan ook wil noemen, dat is onderhand wel duidelijk!) (en ja het valt binnen het ground zero gebied, en komt op een getroffen plaats)

en of ik de enige ben die dat respectloos vind jegens de nabestaanden en de slachtoffers.
of geert wilders daar nou wel of niet heen moet is weer een heel andere zaak.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:10

_San87_ schreef:

Als de meerderheid van de lokale bevolking tegen het plan is, zal het als de democratie werkt, ook niet doorgaan. Zo hoort het..[/quote]

Zo werkt dat niet. Het gaat om de wet volgens de burgervader, niet wat het volk wil. Wat ook goed te lezen is in het stukje dat hier gequote is.[/quote]

De burgervader en de burgerwet zijn een gevolg van de kieswet. De volksvertegenwoordiging die uiteindelijk de wetten maakt is door het volk gekozen. Als de gevolgen ze niet bevallen dan moeten ze bij een volgende gelegenheid anders kiezen. Wat maar weer eens het belang aantoont van het gebruik maken van je kiesrecht... Wie is er wezen stemmen in NL? als een dergelijke situatie zich hier voordoet dan zijn het de door ons allen gekozen ministers die er over beslissen...
Laatst bijgewerkt door StableEnable op 11-08-10 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:10

rachel_j schreef:
mijn vraag was eigenlijk wat jullie er van vinden dat ze daar een moskee weg willen zetten.

( en nou niet weer dat geleuter over ontmoetingsruimte,gebedsruimte of hoe je het dan ook wil noemen, dat is onderhand wel duidelijk!) (en ja het valt binnen het ground zero gebied, en komt op een getroffen plaats)

en of ik de enige ben die dat respectloos vind jegens de nabestaanden en de slachtoffers.
of geert wilders daar nou wel of niet heen moet is weer een heel andere zaak.

Nee, ik denk niet dat je de enige bent die dat vindt. Maar als het alleen over wel en niet vinden gaat zonder de bijbehorende discussie, dan zijn we gauw uitgepraat.