ThePast03 schreef:Ik denk dat het grootste punt van de meeste hier is degene die het initiatief heeft genomen voor dit bouwwerk (die is voor de sharia in Amerika, dus niet bepaald een gematigd moslim), de datum van opening, de naam van deze moskee (zie mijn eerdere quotes) en het feit dat de Nederlandse belastingbetaler indirect meebetaald aan dit bouwwerk.StableEnable schreef:Lijkt me vooral belangrijk te realiseren dat de toekomstige moskeebezoekers niet dezelfde mensen zijn als die van de aanslagen.... Het grootste gevaar van 'rotte appels' is er in het mandje naast te liggen en alleen daardoor het zelfde lot te wachten....
Ik hang persoonlijk geen enkel geloof aan, maar stel je bent katholiek. En een stel mallooten pleegt een aanslag uit naam van het katholiek geloof. Vind jij het dan als katholiek terecht dat je bijvoorbeeld niet meer mag kiezen waar je gaat wonen of sporten of bidden omdat het in de buurt is van de plek van de aanslag? Dat jij dus persoonlijk wordt afgerekend op iets wat een ander heeft gedaan uit naam van hetzelfde geloof...
of de bestemming van het pand de juiste is lijkt me aan de bestuurders (volksvertegenwoordigers) van New York en niet aan geert Wilders.
Prima. Laat de lokale volksvertegenwoordiging (En lokaal is daar al groot zat..) de lokale bevolking maar vertegenwoordigen. Daar zijn ze voor gekozen. Maar laat Wilders niet los om te provoceren om het provoceren.... Die heeft daar in feite helemaal niets te zoeken en is er doorgaans slechts op uit de maatschappij te ontwrichten.