Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sflj schreef:Iemand die juist wel trouwt omdat hij de 'economisch zwakkere' is, is in mijn ogen trouwens ook niet 'goed snik.' Maar da's weer een ander verhaal.
Sapphire schreef:Als je getrouwd bent, en je denkt dat je kind niet van jou is, kan je een dna test laten doen, als blijkt dat het kind inderdaad van een andere man is kan de moeder alle kosten betalen, en wordt de erkenning/ouderlijk gezag ongedaan gemaakt
annastasia schreef:Sapphire schreef:Als je getrouwd bent, en je denkt dat je kind niet van jou is, kan je een dna test laten doen, als blijkt dat het kind inderdaad van een andere man is kan de moeder alle kosten betalen, en wordt de erkenning/ouderlijk gezag ongedaan gemaakt
Als er dan ook niet een scheiding in gang wordt gezet
Sapphire schreef:Vind het bullshit dat zoiets in mannen hun nadeel werkt hoor, ik vind het alleen maar fijn dat als je getrouwd bent, je niet alle rompeslomp met kind erkennen, ouderlijk gezag enz hoeft te regelen.
Huertecilla schreef:'Vooral de mannen voelden druk.'
Het is gewoon een feit, wat je er ook van víndt: Het huwelijk is een zéér slechte en ongelijke overeenkomst.
Ik begrijp best dat veel vrouwen dat anders willen zien en veel mannen wat anders zeggen dan ze vinden, maar het is een feit, geen mening dat wat de wet bij huwelijk automatisch regelt niet van deze tijd is.
phormicola schreef:En toch leven zelfs ongelukkig getrouwden langer dan mensen die niet getrouwd zijn
Huertecilla schreef:Huh![]()
Iedereen ís en blijft vrij.
Maak je eigen beslissingen en draag de consequenties.
Man en vrouw. Gelijkwaardig, dús gelijke rechten EN plichten!
Wat door het huwelijk bij wet automatisch geregeld wordt maakt daar een ongelijkwaardig einde aan.
Baas in eigen buik? Helemaal![]()
Geldt ook voor de man; baas over en alleen verantwoordelijk voor eigen sperma
Vrijheid inleveren gaat moeiteloos, voor het heroveren worden oorlogen gevoerd.
Erkennen wat van jouw is gaat moeiteloos, ontkennen wat automatisch op je naam komt een kostbare (in geld, emoties en consequenties) strijd.
Begin dus niet aan het huwelijk heren.
BraveSpots schreef:Als je dat vertrouwen niet hebt, en dus eerst 'bewijs' wilt dat het kind wel degelijk van jouw is, dan kan je als man zijnde beter gewoonweg niet aan kinderen beginnen met de desbetreffende mevrouw lijkt me.
Ongeacht je in een huwelijk zit of niet...
Huertecilla schreef:Inderdaad.
Helaas is binnen het huwelijk er niet aan beginnen voor een man geen optie als de vrouw dat wel doet.
Dat is nu nét de cruxwaarom je als man niet aan dat húwelijk moet beginnen
![]()
![]()
Gewoon níet huwen en wel contractueel regelen wat je wil regelen. Een contract en erkennen zijn niet meer rompslomp.