Drugs niet meer legaal.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 00:16

russel schreef:
Enne er zit nog een wereld tussen, de dealers, de runners en de pushers en dat is geen lekker volk.....

Bij ons dealen er mensen, en er word over gepraat alsof ze leven gevaarlijk zijn,
maar als je ze leerd kennen, zijn het jongens waar je op kan bouwen,
en die alles behalfe gevaarlijk tegen over je zijn.

Fiffill schreef:
Maar er is wel een verband aangetoond tussen schizofrenie en het gebruik van wiet. ;) Zoals ik al zei kan het een psychose opwekken bij mensen die schizofrenie al in zich dragen.

Precies, en drugs heeft op iedereen een ander effect. De ene kan zo in z'n eentje een hele J oproken,
zonder er echt erg stoned van te worden, en de andere zit na twee hijsen als om zit heen te kijken
alsof ze stemmen horen. ( zelfde spul )

kwadraatje

Re: Drugs niet meer legaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:30

dat heeft te maken met je tolerantie horseswoman.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 00:32

kwadraatje schreef:
dat heeft te maken met je tolerantie horseswoman.

Ja en hoe ontstaat je tolerantie graad?

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:38

het is dan geen ander effect, wat jij bedoeld. het heeft te maken met wat je gewend bent. dat betekent dus dat je meer van hetzelfde spul nodig hebt om hetzelfde te voelen.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 00:39

kwadraatje schreef:
het is dan geen ander effect, wat jij bedoeld. het heeft te maken met wat je gewend bent. dat betekent dus dat je meer van hetzelfde spul nodig hebt om hetzelfde te voelen.

Nee ik heb het over de eerste keer voor beide. Dat ligt denk ik toch echt aan hoe je zelf in elkaar zit,
en minder wel, of je eerder kans hebt op b.v een psychose.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:43

hmm nee dat denk ik niet.
ik denk niet dat iemand die het nog nooit heeft gedaan een hele joint op kan roken zonder stoned te worden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:44

kwadraatje schreef:

Nee hoeft niet altijd... mensen met schizofrenie (al dan niet achterliggend of onderdrukt met bv medicamenten) zijn veel gevoeliger voor psychosen onder het gebruik van THC (werkzame stof in o.a. wiet).
Ook zijn er mensen die van nature veel ongevoeliger zijn voor deze stof, dat hoeft in eerste instantie niets met gewenning te maken te hebben :)
Wel kan het effect terug lopen na verloop van gebruik... maar de gevoelige mensen zullen bijna altijd reageren met een psychose op THC.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:45

kwadraatje schreef:
ik denk niet dat iemand die het nog nooit heeft gedaan een hele joint op kan roken zonder stoned te worden.

Ik weet zeker dat die mensen er wel zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:46

Heeft idd niks met tolerantie te maken.

In jip en janneke taal..
Iedereen kán schizofreen of psychotisch worden. Het is maar net de vraag of jij die aanleg hebt of niet en dat weet niemand in principe van zichzelf.
Je hebt een trigger nodig om het tot uiting te laten komen.
En die trigger kán THC zijn.
Je hoeft er ook geen jaren voor te gebruiken, ook genoeg jonge patiënten gehad met een drugspsychose.

edit: zie dus net dat c_alsemgeest hetzelfde probeert uit te leggen ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-10 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:47

c_alsemgeest schreef:
kwadraatje schreef:

Nee hoeft niet altijd... mensen met schizofrenie (al dan niet achterliggend of onderdrukt met bv medicamenten) zijn veel gevoeliger voor psychosen onder het gebruik van THC (werkzame stof in o.a. wiet).
Ook zijn er mensen die van nature veel ongevoeliger zijn voor deze stof, dat hoeft in eerste instantie niets met gewenning te maken te hebben :)
Wel kan het effect terug lopen na verloop van gebruik... maar de gevoelige mensen zullen bijna altijd reageren met een psychose op THC.

ik heb het niet over een psychose ofzo, ik heb het over het spul opzicht.

@c_alsemgeest: wel roken over de longen eh ;)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:49

janesmith schreef:
Wat er wel gaat veranderen is dat binnen een straal van 1km van scholen vandaan,er geen coffeeshops meer mogen zijn. Maar helemaal verdwijnen zal het niet.

Wat is nou 1 km tegenwoordig... :D :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:49

precies... het is nèt dat stofje dat maakt dat er verkeerde verbindingen gelegd gaan worden.
Waardoor er hallucinaties en/of wanen op gaan treden.
Ik heb heel veel mensen meegemaakt op mijn werk die vreselijk achterdochtig werden en ook betrekkingswanen ontwikkelden, enkel na gebruik van wiet.
Verder konden ze alle harddrugs door hun neus pompen en zag je weinig verschil :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:51

kwadraatje schreef:
@c_alsemgeest: wel roken over de longen eh ;)

Ja maakt niks uit... al gooi je het in een vaporizer, sommige mensen reageren niet of nauwelijks op THC :)
Worden hooguit wat misselijk als ze echt veel gaan roken :)
Het zijn er maar weinig, maar ze zijn er wel :j

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:01

CrazyCat schreef:
De meeste blowende Belgen halen het gewoon bij thuisdealers in Belgie niet in Nederlandse coffeeshops..

Een aantal problemen die ontstaan al je soft drugs de illegaliteit weer in laat gaan zijn:
- Geen controle wat betreft kwaliteit, denk aan soft drugs bespoten met bijv. LSD.
- Geen controle op minimum leeftijd
- Thuisdealers houden het vaak niet alleen bij soft drugs en de grenzen zullen op dat vlak vervagen, jongeren zullen gemakkelijker eens iets anders proberen op die manier.

Nee slechte zaak als soft drugs de illegaliteit in gaat.

En dat nog los van de discussie of je dan ook alcohol niet moet verbieden een mijns inziens nog veel schadelijkere drugs die helaas maatschappelijk geaccepteerd is.

Wiet met LSD? :D dat is best een koopje, gratis LSD bij je wiet. Alleen jammer dat LSD na verhitting niet meer werkt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:31

kwadraatje schreef:

Ik denk dat het ligt aan de persoon. Ikzelf bijv. word als stoned als mensen naast mij een joint roken (wel als we binnen zitten, niet in de open lucht). Ik rook en blow zelf niet. Maar ik ben ook heel gevoelig voor - ik noem maar wat, er zijn meer dingen waar ik snel heftig op reageer - cafeïne en ik kan ook niet tegen medicijnen, misschien hangt het daarmee samen. De een zal er gevoeliger voor zijn dan de ander. ;)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 22:56

Fiffill; precies, dat denk ik ook.
Ik zelf heb zeker wel 8 hijsen nodig voordat ik wat voel, en het is geen slecht spul, dus ik denk toch dat dat met elkaar temaken heeft.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:21

Ik snap dat dus niet he.. Legaliseer de boel, harddrugs ook, belasting erop en centen verdienen maar :+ Je weerhoudt mensen er toch niet van om het te gebruiken als je het verbiedt, dat is juist een extra uitdaging om het wel te doen.

Minimum leeftijden ook overal vanaf graag, ik dronk meer alcohol toen ik jonger was dan 16 dan nu, want als je cafés binnen kan komen ed. is dat toch ook wel heul leuk. :+