Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angeliekje schreef:Gelukkig ben ik heelhuids thuis gekomen....
Ik was er met mijn vriend. Rond 17.45u besloten we naar huis te gaan, en liepen richting uitgang (via de tunnel). We werden eigenlijk direct tegengehouden door een politieagent die ons vertelde dat we er niet door mochten, en dat we anders moesten lopen. We zijn een heuveltje opgeklommen aangezien we niet precies wisten hoe we moesten lopen. Daarna zijn we we weer een paar meter naar beneden geklommen om zo toch bij de tunnel/uitgang te komen. Wat ik daar heb gezien staat nog steeds op mijn netvlies.... Er zaten allerlei mensen te huilen en ik snapte dat niet. Verder gelopen en toen zag ik opeens aan de linkerkant allemaal mensen op brancards liggen met allerlei hulpverleners erbij die aan het reanimeren waren. Ik was enorm geschokt om het aantal mensen daar te zien liggen die gereanimeerd werden. Eentje is al veel, maar dit waren er wat ik zag al drie, misschien meer. Mijn vriend zei dat ik door moest lopen, en dat deed ik dan ook wel helemaal geschokt. De tunnel was aardig rustig op dat moment en we zijn erdoorheen gelopen op weg naar de uitgang. Eenmaal uit de tunnel was het een chaos van jewelste. Ontelbare politieagenten stonden er en er reed een kolomme van ambulances de tunnel in. Was daar best van van slag. Daarnaast werden alle mensen tegengehouden om de tunnel in te lopen, en dat was een enorme massa wat ik zag! Op weg naar de auto kwamen we meer en meer mensen tegen die allemaal die kant op liepen. Ook mensen zien lopen die helemaal smerig waren en sommigen misten een schoen, soms twee en ik zei nog lacherig tegen mijn vriend van kijk nou die zijn schoenen kwijt. Flink feestje! We zijn in NL even wezen eten en toen las mijn vriend via de telefoon op internet dat er 15 doden waren gevallen....de rillingen liepen over mn rug....vreselijk! Vandaar die mensen zonder schoenen, en ik heb daar om zitten lachen! Niemand op het terrein wist ergens van en feestte vrolijk verder. Nu komt de werkelijkheid en denk je van jeetje als we 5 a 10 minuten eerder waren weggegaan dan hadden we er midden in gezeten! Ik vind het echt vreselijk voor de nabestaanden en alle gewonden die zijn gevallen!
smokey17 schreef:jezus krijg helemaal kippenvel van de verhalen....bah....
jij hebt een engeltje op je schouder zitten...
maar sinds wanneer is het geen optocht meer?
annastasia schreef:ginger18 schreef:Het zijn er inmiddels 18 staat op volkskrant en blijkbaar ook 1 nederlander. Echt verschrikkelijk, ik kan echt niet begrijpen dat ze maar 1 ingang hebben en dan nog wel zo'n tunnel.
Ik heb dat nog nergens kunnen lezen.
smokey17 schreef:dat is ook het grote gevaar van gratis festivals....je weet nooit hoeveel erop af komt...
annastasia schreef:smokey17 schreef:dat is ook het grote gevaar van gratis festivals....je weet nooit hoeveel erop af komt...
Dat is zo, maar had er dan niet in de media bericht moeten worden dat het festival terrein werd afgesloten en dat er op de route naar het festival grote matrixborden werden geplaatst dat mensen weer terug naar huis moesten gaan?
Zo is dat wel in Zwolle gebeurd met het bevrijdingsfestival.
Het terrein was overvol en in de media is bericht dat mensen niet naar het festivalterrein moesten komen.
Verder stonden er overal matrixborden dat mensen naar huis moesten gaan of de stad in moesten omdat het terrein vol was.