Woonwagenkamp: vreemd fenomeen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:46

Tja Geryon, dat is dan weer niet zo'n handige post om neer te zetten, als je tenminste gewoon serieus genomen wilt worden en als 'volwaardig' en 'geintergreerd in de maatschappij' gezien wilt worden ipv net erbuiten zeg maar.

Zoals eerder gezegt woon ik ook op een kamp(je), ik ben dan geen kamper omdat ik gewoon van het dorp kom, maar mijn vriend is dat wel, maar als je 't niet weet zie je 't niet ;)
En je merkt het ook niet hoor, niet aan zijn gedrag en niet aan zijn taalgebruik (gelukkig, anders had ik wel een andere jongen gekozen :) )

En hoezo is 'jullie' leven gewoon heel "chill", zeker in verhouding tot mensen die niet op een kamp wonen?
Ons leven is namelijkexact hetzelfde als dat van mijn vrienden, ouders enzovoorts dus ik zie daar verder geen verschil in hoor.
Ja, zij hebben meer privacy en een deurbel...dat heb ik dan weer niet ;)

Maar ik denk niet dat je eerst zo'n post moet plaatsen en daarna weer gaan mauwen dat jullie met argwaan bekeken worden.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:49

Juist Ashley. En ik heb niks tegen kampers, sterker nog, heb als puber zelfs met een kamper gedate en spreek d'r nog steeds regelmatig. Zij is wél een zigeuner van oorsprong, twijfel ook weleens aan de verdiensten van sommige familieleden maar de dame in kwestie heeft d'r rechtenstudie af ;)
Vind het wel opvallend wat voor zaken er soms op een kamp gebeuren, procentueel gezien idd véél vaker dan in de behuisde samenleving. Het kamp in Limburg waar nog steeds voorzichtig geprobeerd wordt om belasting in te faseren is hiervan een sterk voorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 21-07-10 19:54, in het totaal 2 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:51

Ik wou net zeggen, zo'n soort post zorgt er niet echt voor dat de vooroordelen uit de wereld worden geholpen...

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:57

Mijn broer en schoonzus wonen op het kamp en ze moet ook hard werken voor hun centjes ,ze betalen ook gewoon belasting, ze moeten ook de grond betalen iedere maand en ze hebben een bouwvergunnen dus waarom illigaal? ze gaan ook op vakantie.
Mijn schoonzus haar hele familie wonen op het kamp en die werken ook en die gaan ook allemaal op vakantie.
Het zijn ook gewoon mensen!

Maar waarom nou in 1x zo omdat er iemand is doodgeschoten?
Moet je kijken hoeveel schietpartijen in Amsterdam zijn!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:05

kepo schreef:
Maar waarom nou in 1x zo omdat er iemand is doodgeschoten?
Moet je kijken hoeveel schietpartijen in Amsterdam zijn!
Heel eenvoudig: Ze wijken af, daar kiezen ze zelf voor en ze zullen ermee moeten leren leven dat hoge bomen veel wind vangen.

Ik heb een kleurtje, daar heb ik niet voor gekozen (maar ben er niet ontevreden over) en daarmee wijk ik ook af van nog steeds de overgrote groep in Nederland. Gevolg is toch echt dat ik - vooral als ik m'n baard niet geschoren heb waardoor ik ga lijken op een Marokkaan - vaak geweigerd word tijdens het stappen. Kan je over drammen, maar het is zo :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:08

Ik woon op het kamp.
Mijn twee kinderen gaan netjes naar school,elke dag.
Ik en mijn man werken,hard.
We betalen gewoon WOZ belasting over onze woonwagen.
Hier geen politie en gesteel hoor,we wonen in een nette buurt,op een net kamp.

Op 2 wagens na werkt iedereen hier trouwens.
De oudere generatie (die vroeger met de wagens van plaats naar plaats trokken) kunnen moeilijk lezen of schrijven,want er was geen meerijzend onderwijs,en je moest als kind mee venten(werken) dus geen tijd voor school.

Het wasd ook net mogenlijk een vaste baan te hebben in die tijd,want je trok door heel het land.
Ook een uitkering ging niet vanwege geen vaste verblijfplaats.
Dus wat deden die mensen? (de oude reizigers)
Langs de deuren venten,scharen slijpen,stoelen matten..enz.

Tegenwoordig reizen ze bijna niet meer,en heeft ieder een eigen plek op het kamp gekregen van de gemeente.

Als ik een dakkappel wil moet ik een bouwvergunning aan vragen,anders zal mijn dakkapel echt gesloopt worden hoor.
Ik rij ook niet in een peperdure mercedes,en mijn wagen lijkt op een wagen,niet op een villa.

En oja,ik heb een deurbel op mijn woonwagen. :+
En ik ga deze zomer op vakantie naar de camping.
(in een chalet)
Tja,mensen die in een huis wonen gaan toch ook op vakantie naar een bungalowpark in een huisje?
Ik ga lekker naar de camping. :)

joyce2

Re: Woonwagenkamp: vreemd fenomeen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:09

Ik woon in een huis en ik ga ook naar de camping hoor ;)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:14

joyce2 schreef:
Ik woon in een huis en ik ga ook naar de camping hoor ;)

Zoals zoveel mensen.
Ik zei dat omdat er regelmatig aan mij word gevraagd waarom ik op vakantie ga naar de camping,als ik het hele jaar door al op een soort camping woon. (het kamp bedoelen ze dan)

Ik zeg dan altijd dat mensen die in een huis wonen ook op vakantie gaan naar vakantie huisjes.

Ik ben zelf begin dit jaar ook naar het buitenland geweest.
(in een hotel)

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:15

Familie van mijn schoonzus (wonen allemaal op het kamp) die gaan ook naar het buitenland :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:16

Volgens mij mis ik iets, maar is het zo raar dat "kampers" naar het buitenland op vakantie gaan?!

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:19

Wat is er zo raar aan, het zijn gewoon mensen :) het zijn geen buitenaardsewezens hoor!!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:22

kepo schreef:
het zijn geen buitenaardsewezens hoor!!
Volgens Geryon wel :+

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:32

Ja en die wil dat beeld ook graag in stand houden volgens mij,
om vervolgens weer te kunnen mauwen dat ze 'anders' behandeld worden en dat 't niet eerlijk is :+

Zoals de situatie van Tinkerloos is, is bij ons ook.
Helemaal niet anders dan mensen in een gewoon huis, en ook helemaal niet spannend, anders of afwijkend maar gewoon zoals de rest ;)

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:06

Ik vind dit topic maar een vreemd fenomeen, je scheert nu iedereen over 1 kam, ben je nu echt zo naief?? :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:48

volgens mij gebeurde dat alleen in de openingspost.... Ik geloof dat iedereen hier nu wel heeft laten weten dat er zoveel verschillende soorten mensen van het kamp komen en dat er een hoop zijn die net zo leven als wij, maar dat er een paar tussen zitten die wel aan het "stereotype" voldoen en dat de meeste mensen daarom zo'n beeld hebben van "kampers".

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:10

Ja dat lijkt me nu wel duidelijk gemaakt inderdaad.

En ik denk dat ik (en anderen met mij) nu ook wel duidelijk hebben gemaakt dat wij niet zomaar ons huis (wagen) neer kunnen zetten waar we willen en ook gewoon belasting betalen enz.

Maar ik heb de TS, die 't zo leuk kon vertellen nu al een hele poos niet meer in dit topic gezien.
Ik denk dat ze hierop geen antwoord meer heeft.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:19

Wat ik even mis is waarom kampers niet gewoon in een dorpje zouden kunnen wonen, wat het met die wagen te maken heeft? Er zijn nog steeds genoeg boeren dorpen waar de achterdeur ook altijd open is namelijk..

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:28

Ja natuurlijk kunnen ze gewoon in een huis wonen, maarrrr...de situatie zoals op het kamp krijg je niet in een gewoon huis, simpelweg omdat niet voor iedereen te betalen is om hetzelfde huis in dezelfde straat te kopen en dat ook vrijwel onmogelijk is

Ik bedoel waar vind je nou zeg maar 5-10 naast elkaar (dus zonder anderen ertussen) in 1 straat?

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 22-07-10 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:32

ja oké, die zou je moeten bouwen op een kavel. Vergt wat uitzoekwerk en lastige architectuur maar moet te doen zijn gok ik zo.. maar ik geef toe, dat is wat lastiger idd.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:58

Ja precies, en niet alleen vergt het wat uitzoekwerk en lastige architectuur maar ook de hypotheek ;) Want je zou dan huizen moeten hebben in dezelfde straat die zowel te betalen zijn voor starters, alleenstaanden, mensen met een arbeidsongeschiktheids uitkering, gewone tweeverdieners en senioren... Niet iedereen krijgt (zeker in deze tijd) nog zomaar een hypotheek en kan die ook net zo makkelijk betalen.

Dus dat lijkt me ook inderdaad (bijna) niet te doen. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:06

Ik ben gewoon heel eerlijk over hoe het er hier aan toe gaat. Daarmee zeg ik niet dat het er zo bij ieder kamp aan toe gaat, dus over dat met mijn post niet goed is voor de vooroordelen kan niet echt.. En om heel eerlijk te zijn, ik denk dat geen ene kamper (de kampers die ik ken dan) het boeit wat jullie ervan vinden.. Hier worden eigelijk die vooroordelen soms gebruikt, maar dat is dan eigen schuld..

Wij hebben wel meer verschillen hier met de burgers dan alleen een deurbel en meer/minder privacy en daar ben ik dan ook wel heel eerlijk in, want als ik zou gaan liegen en alles mooier maken dan dat het is, en iedereen zou dat gaan doen, zou er ook geen (eerlijke) discussie zijn..

Wij gaan trouwens ook altijd naar de camping en hebben daar ook een veld met ze allen en met vrienden enzo. Maar wij gaan dan in de zomervakantie ook naar het buitenland, en in de winter ook.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:31

Ik zou ook niet weten waarom mensen van het kamp niet op vakantie zouden gaan en waarom ze niet naar het buitenland zouden gaan, dus hoe dat in de discussie terecht is gekomen heb ik even gemist.

Maar kampers staan er overigens ook vaak om bekend dat niets ze boeit en dat ze doen waar ze zelf zin in hebben en zelf proberen de regels te bepalen, dus als Geryon zegt dat dat klopt, is dat bij deze dus geen vooroordeel meer.

Overigens, jij bent toch zelf ook gewoon een burger? Of staan jullie niet ingeschreven bij de gemeente?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:39

Ik vind het onzinnig om je zo af te sluiten van de maatschappij. A. omdat je in een samenleving leeft en je imo ook zo moet gedragen en B. omdat dat de reden is dat ze soms zo ongelovelijk asociaal zijn tegenover ''buitenstaanders''.

Van mij mogen die kampen afgeschaft worden, scheelt een hoop schoffies.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:28

Angelita schreef:
Ik vind het onzinnig om je zo af te sluiten van de maatschappij. A. omdat je in een samenleving leeft en je imo ook zo moet gedragen en B. omdat dat de reden is dat ze soms zo ongelovelijk asociaal zijn tegenover ''buitenstaanders''.

Van mij mogen die kampen afgeschaft worden, scheelt een hoop schoffies.

Kijk eens om je heen hoeveel schoffies en criminelen rond lopen dus waarom alleen het kamp?? hoeveel procent van de Nederlanders wonen op een kamp? En hoeveel procent van de schoffies lopen in Nederland rond?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:40

Eigenlijk zou je moeten kijken naar de verhoudingen en niet naar het totaal... Want in verhouding wonen er veel minder mensen op het kamp, dan in de "gewone" samenleving...