Laatste duikende paard *bizar*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:02

Ik vind het echt intrigerend om de filmpjes te zien, vooral dat verhaal van die vrouw die zo lang blind heeft gesprongen met die paarden. Natuurlijk of niet is een lange discussie, maar over water in de oren en neus...ach beetje ver gezocht allemaal. Vind het wel apart dat het nog steeds gebeurd, maar dit is niet het enigste dat erg is en nog steeds gebeurd.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:56

petroushka schreef:
maar dit is niet het enigste dat erg is en nog steeds gebeurd.

En dus is het goed? Want er zijn ergere dingen die ook nog steeds plaatsvinden?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:59

ellepel schreef:
(veel springpaarden krijgen last van hoefkatrolontsteking door het srpingen he)
maar dat is een andere discussie. ;)

Dat is zeker een andere discussie, daar dit nooit medisch is bewezen, maar jij je zin.
Overigens speelt de dressuur en de springsport in op natuurlijke bewegingen en gedragingen (speelt in, want uiteraard word het verder doorgevoerd) maar een paard wat zich van grote hoogte een betrekkelijk klein zwembadje inspringt gaat tegen alle driften in. Buiten dat lijkt me het zeker als je aan het gewicht denkt een enorm onprettige ervaring voor de paarden, maar goed, die wennen eraan. Net als de shetlanders in de mijnen vroeger....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 01:04

wild hearts can't be broken heet de film. de film en het verhaal waren mooi de stunts waren minder. maar ze doen dit heel erg lang.

Sjel

Re: Laatste duikende paard *bizar*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:12

Bah, ziek dit zeg! Zodra ze hun voorhoeven over de rand heen hebben, wellicht uit nieuwsgierigheid, kunnen ze niet meer terug.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:42

Die zijn niet helemaal lekker geloof ik.
Jezus je paard aan zulke gevaren blootstellen, ze kunnen hun benen wel breken als ze verkeerd terecht komen. Want dit kan nooit diep genoeg zijn voor een zwaar dier.
Dit is niet vrijwillig, paard kan gewoon niet anders dan springen of erin vallen. Mischien worden ze wel niet geslagen, maar lijkt mij aardig donker daar binnen en beangstigend voor paarden. Dan gaan ze naar het licht toe. Denk je maar in dat als paarden voor het eerst in een trailer komen en je laat het voorluikje open willen ze ook wel eens daar weer doorheen komen. Omdat daar licht is.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:59

Vind het er nogal naar uit zien...rare dingen hebben mensen ook.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:07

Vind de reacties hier wel een beetje overdreven hoor. Allemaal wilde speculaties over mishandelingen bij het aanleren en interne verwondingen door het duiken :roll: . Dat het misschien niet vriendelijk word aangeleerd kan ik nog best geloven, hoewel ik eerder denk dat je het rustig op zal moeten bouwen tot steeds hoger omdat je ook gewoon niet wilt dat je paard in blinde paniek springt want dan mist ie zeker de waterbak en als je rijk wilt worden kan je niet onbeperkt nieuwe paarden blijven kopen :P. Misschien hebben gebruiken ze wel gehoorbescherming en stromend water om de klap te verzachten net als bij schoonspringers. Ik vind de speculaties echt verschrikkelijk je beschuldigd deze mensen van allerlei gruwelijkheden zonder het ook maar live gezien te hebben :oo :n

Als ik het goed begrijp doet dit paard dat al een jaar of 15 2x per dag. Volgens de meesten van jullie zou hij dus al 10950 keer verdronken moeten zijn en ook zo vaak interne verwondingen op moeten lopen. Denk je niet dat dat een heel klein beetje overdreven is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:23

mja, wikipedia zegt dit
Citaat:
The shows received very strong criticisms of animal rights abuses, which contributed to the decline of its popularity after WW2.[1] The horses sometimes dived four times a day, seven days a week.[2] There are allegations of using prods, electrical jolts, and trap doors to get unwilling horses to dive.[3]

En er staan referenties bij.. En waar rook is, is vuur denk ik dan... Vriendelijk vind ik het er niet uitzien iig...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:35

Hmm, paard kan ook geen kant op denktie waarschijnlijk... Nee, ik vind het niet echt normaal. Er zullen best paarden zijn die uit zichzelf in het water gaan springen, maar die gaan dan niet door zo'n smal en donker gangetje.
Bovendien, ik heb een hond, die mag graag in het water springen. En als ik zeg springen, dan bedoel ik dus ook springen. Met een aanloop en eerst een meter of 2 door de lucht springen en met een klap op het water komen. Doe ik geen 5 keer achter elkaar... :n Hoe hard hij ook kwispelt als ik zeg: "Zwemmen?"
Want het is zó slecht voor de buikwand en de spieren daar...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:22

arme paardjes... hoe komen ze er toch op :n

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:29

Goh, ezels ophangen aan parasails, paarden laten duiken van meters hoogte... alles om andere mensen maar te vermaken he :r
whats next, koeien vastgebonden op skateboards van de schans?

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:59

ik heb het eerste filmpje gezien maar ik vind het niet prettig om naar te kijken, volgens mij bestaan er ook hogere ''duikplanke'' waar ze vanaf moeten springen.

Het paard weigerde toch ook een paar keer om die ''tunnel'' in te gaan.
en volgens mij is zon paard echt wel bang als hij daar boven staat en hij moet in een zwembad duiken, het is nou niet echt natuurlijk.

nee, ik zou nooit naar zon show gaan.