Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:@Rinske:
Oh da's waar, helemaal niet aan gedacht(is ook alweer normaal tegenwoordig
)
Erg, ik weet niet. Ik vind het een heel lastig punt. Omdat ik begrijp dat je enorm graag een kindje wilt. Maar aan de andere kant, miskramen ontstaan in de meeste gevallen omdat er iets niet goed is met het kindje, dus eigenlijk lost de natuur het probleem vanzelf op (grofgezegd, maar zo bedoel ik het niet, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) met de miskraam. Misschien dat het ook zo werkt met mensen die geen kinderen kunnen krijgen? Dat er iets aan de hand is waardoor een kindje geen kwalitatief goed leven kan krijgen? En dan niet door opvoeding, maar door medische kenmerken van de moeder? En dat de onderzoeken in die richting nog te jong zijn om de uiteindelijke gevolgen te kunnen overzien? (terwijl het er nu ongevaarlijk uitziet)
Janine1990 schreef:Lobke_ schreef:Bulck maar ik snap dat ik moet en zal een kind krijgen zoiezo niet echt maar dat is voor ieder voor zich natuurlijk
Maar als het niet gewoon lukt zijn er nog andere opties dan als maar weer proberen om een kind op die manier tekrijgen.
Ik snap gewoon niet waarom mensen het zover willen door drijven om een kind tehebben.
Maarja dat is weer voor een ander topic bestemt denk ik zo.
Er zijn mensen die ontzettend graag kinderen willen, en als dat dan niet lukt, dan denk ik dat dat onwijs moeilijk moet zijn. Leven met de gedachte dat je geen kinderen kunt krijgen. Logisch dat je dan elke grasspriet vastpakt...
Het niet begrijpen is tot daar aan toe, maar je moet wel aanvaarden dat deze mensen echt bestaan, het zal maar in je omgeving gebeuren, zou jij dan zeggen: Nou, ik snap niet waar je al die moeite voor wilt doen... ????
Vast nietIk denk dat wanneer het in jouw omgeving zal gebeuren, het ook voor jou te begrijpen is hoor.
Heino schreef:Ik denk niet dat Wollie het zo bedoeld als jullie het opvatten
En over dat we als we de natuur volgen we geen huizen hebben: als dat onze standaard is, als we dat gewend zijn, wat is het probleem dan? Ik dacht dat een heleboel mensen in minder-ontwikkelde landen best gelukkig zijn.
Heino schreef:Stamceltherapie, IVF, donorschap, reanimatie, chemotherapie...
Waarom laten we de natuur niet gewoon haar gang gaan? Hoe ver moeten we gaan met het rekken van het leven van mensen en het vervullen van wensen die de natuur ons niet vanzelf geeft?
Heino schreef:Anne_GTI schreef:Juist in landen waar de medische wetenschap op hoog niveau staat is er sprake van krimp van de bevolking. Hoe verklaar je dat dan?
Bizar, dat wist ik niet! Heb je daar meer info over toevallig?
aerdenhout1 schreef:Heino schreef:Stamceltherapie, IVF, donorschap, reanimatie, chemotherapie...
Waarom laten we de natuur niet gewoon haar gang gaan? Hoe ver moeten we gaan met het rekken van het leven van mensen en het vervullen van wensen die de natuur ons niet vanzelf geeft?
Wacht maar tot je zelf voor de keus komt te staan!
En dat kan zowel voor jou leven als het leven van je man of kinderen zijn!
Denk dat je dan wel iets anders gaat denken!
Maar wie houd je tegen als je geen medicatie wil als je ziek bent?
Anoli schreef:ben het met je eens, en om het even zeer kort door de bocht duidelijk te maken dat je toch echt zelf een keuze hebt hierin...
de volgende vraag:
Je hebt kanker en alleen chemo kan je genezen, niet rekken van je leven nee echt genezen...
kies je dan voor chemo omdat je wil blijven leven, of zeg je nee die technologie is te ver doorgeslagen laat mij maar dood gaan...
dan ben ik benieuwd wie wat kiest...
Rianne_ schreef:Ik heb eigenlijk geen idee. Ik denk dat je daar pas echt goed over kunt oordelen als je voor die keuze staat.. Ligt er aan hoe het op dat moment met je gaat, wat je kansen zijn etc.
Rianne_ schreef:En toch denk ik niet dat het altijd dé oplossing is aerdenhout1. Mijn oma heeft er voor gekozen bestraald te worden en nog een operatie te laten doen toen zij een hersentumor had.. Uiteindelijk heeft ze een paar maand extra gekregen, maar of ze die echt mee gekregen heeft? Ik denk het niet. Uiteindelijk moest ze alsnog lijden en ze heeft constant in het ziekenhuis gelegen. Dus wat dat betreft weet ik niet of iedereen er altijd voor zou kiezen..
aerdenhout1 schreef:Rianne_ schreef:En toch denk ik niet dat het altijd dé oplossing is aerdenhout1. Mijn oma heeft er voor gekozen bestraald te worden en nog een operatie te laten doen toen zij een hersentumor had.. Uiteindelijk heeft ze een paar maand extra gekregen, maar of ze die echt mee gekregen heeft? Ik denk het niet. Uiteindelijk moest ze alsnog lijden en ze heeft constant in het ziekenhuis gelegen. Dus wat dat betreft weet ik niet of iedereen er altijd voor zou kiezen..
Maar dat is wel HAAR KEUS geweest!!!
Rianne_ schreef:Ik denk eigenlijk niet dat de TS perse tégen al die dingen is. Correct me if i'm wrong.. Maar dat het uiteindelijk wel allemaal erg ver gaat. De wetenschappers blijven maar dingen uitzoeken etc. En qua medicijnen en dat soort dingen vind ik dat alleen maar goed, maar bij sommige dingen heb ik toch zo mijn twijfels.
Rianne_ schreef:Dat zou kunnen inderdaad Anoli.Daar heb ik me ook nooit echt in verdiept. Zolang er naar medicijnen wordt gezocht snap ik het nog. Maar qua andere dingen vraag ik me echt af of het wel zo goed is.
En wat het donorschap betreft twijfel ik ook wel eens, of het zo bedoeld is. Al snap ik best dat mensen graag willen dat ze iets kunnen krijgen wanneer ze op sterven liggen en dat hun laatste kans is. Ik vind het gewoon erg lastig, zulke dingen..