Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marimba schreef:ik las net ergens in dit topic dat er ook kerken zijn waar ze een band hebben tijdens de diensten, zelfs binnen de evangelische stromingen want daar hebben we het dan over zitten hele strenge groeperingen waar ze dus geen TV hebben en niet mogen samenwonen en vrouwen alleen maar goed zijn voor de schoonmaak en het aanrecht.
heb de fout gemaakt daar een tijdje te kerken
net zo erg als de streng gerefomeerden.
momenteel ga ik niet meer naar een kerk maar geloof nog wel, maar doe niet aan dogma's en stigma's
xTamara schreef:marimba schreef:ik las net ergens in dit topic dat er ook kerken zijn waar ze een band hebben tijdens de diensten, zelfs binnen de evangelische stromingen want daar hebben we het dan over zitten hele strenge groeperingen waar ze dus geen TV hebben en niet mogen samenwonen en vrouwen alleen maar goed zijn voor de schoonmaak en het aanrecht.
heb de fout gemaakt daar een tijdje te kerken
net zo erg als de streng gerefomeerden.
momenteel ga ik niet meer naar een kerk maar geloof nog wel, maar doe niet aan dogma's en stigma's
Ja klopt, dat was ik die dat zei over de bandjes.. Zou kunnen dat je gelijk hebt, maar mijn zus ging naar zo'n kerk en ik ben een paar keer meegeweest en heb nooit meegekregen dat de vrouw goed is voor schoonmaak en aanrecht.. En samenwonen vinden ze daar ook niet erg
MiSz_SaNdY schreef:ik werd mee gevraagd en ik vind het inderdaad sekte achtig
hier werd bv. ook met het wk op 4 grote schermen voor het voetbal neergezet om toch te kunnen kijken
Marjoow schreef:ik vind de bijbelverhalen soms zo' broodje aap.
Hoe kan in godsnaam, iemand OVER water lopen?
Hoe kan iemand een zee opensplijten?
Hoe kon er in die tijd, een boot gebouwd worden die al die dieren kon houden? Hoe groot was dat ding wel niet?
Wikipedia schreef:Volgens de Bijbel was de Ark van Noach 300 el lang, 50 el breed en 30 el hoog. Uitgaande van een el van 45 cm is dat 135 meter lang bij 22 meter breed bij 13 meter hoog. De maatverhoudingen van de ark volgens Genesis zijn opmerkelijk modern: 30:5:3. Dit is een zeer stabiele vorm voor een schip en mammoettankers hebben ook deze verhoudingen.
Rianne_ schreef:En wat betreft de begravenissen: ik heb er dan niet veel meegemaakt maar bij degene waar ik ben geweest ging het er helemaal niet over hoe slecht het is op deze wereld. Het ging over de vrouw zelf en natuurlijk kwamen er ook dingen uit het geloof in voor. Dus waar je dit precies vandaan haalt?Dit ligt helemaal aan de mens die is overleden of degene die de begravenis regelt..
Hoe kon er in die tijd, een boot gebouwd worden die al die dieren kon houden? Hoe groot was dat ding wel niet?