Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:48

phormicola schreef:
Veel van de vooroordelen heeft Wilders over zichzelf afgeroepen. Door constant soundbites te geven, zoals het woord 'knuffelen', wat ik hier nu ook weer terug zie, krijg je dat mensen die niks over je partij weten, ontzettend achterlijk zijn (hierover later meer) en meer van dat soort dingen, massaal op je partij gaan stemmen.

Doe je dat niet, dan krijg je een stelletje achterlijken die nog geen woord Nederlands kunnen schrijven of lezen, die zo massaal op je stemmen dat je er als partij helemaal van afhankelijk bent. Zoiets als de PVDA dus. Partij van de knuffelende theedrinkers.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 02:12

janesmith schreef:
@Mambobeach
We moeten wel, want voor je het weet wordt er op de temknop gedrukt en moet er weer een moderator ingrijpen. ;-)

Het is jammer dat je zoveel bokt nodig hebt om je eigen resonantie te voelen.
Helaas stopt de zucht naar erkenning niet al kreeg je waar je om vroeg.
Voor jou en de jouwen veel dromen over vrede zoals jullie die wensen.
Ik ga ook slapen.

Nacht

Siets

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 07:27

Haha ik vind het toch wel erg leuk dat bokt een afspiegeling laat zien van de maatschappij!

Heb even bijgelezen, en nu er meer andere-partij-stemmers hun mening hebben laten horen, valt het me weer eens op dat wij PVV-stemmers worden afgeschilderd als kuddedieren, niet-nadenkende mensen en mensen zonder mening. Erg jammer.

Alsof de PVV-tegenstanders zich in een hoekje geduwd voelen. Zo komt dat tenminste op mij over, correct me if I'm wrong. En wat Mambo Beach ook al zei, dat 'wij' toch een nettere discussie proberen te voeren dan de tegenstanders.

De topictitel vraagt waarom PVV-stemmers zich aangevallen voelen. We leggen stuk voor stuk uit dat dit niet het geval is, en prompt volgen daar toch zeker een aantal aanvallende reacties, althans, zo lijken ze bedoeld. Apart!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:21

Jongens jongens, wat een topic...Leven en laten leven....

Ik snap echt wel dat PVV-stemmers zich aangevallen voelen, het is altijd hetzelfde liedje en altijd weer dezelfde onnozele kreten. Je voelt je niet alleen aangevallen, maar op den duur ben je het ook echt zat...!

Ach ja, zo langzaam begin ik te denken dat sommige mensen gewoon bang voor veranderingen zijn... :(:)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:27

Alle partij-stemmers worden wel eens aangevallen, hierboven wordt pvda-stemmers door het stof gehaald. Bij ons in de bus met studenten (relatief klein politiek praatje) werd je als d66-stemmer als egoistisch gezien omdat ze de stufi om zeep willen helpen.

Zo zijn er zo veel.

Ondertussen heb ik het hele topic doorgelezen, en over het algemeen valt het behoorlijk mee met het door het stof halen. Des te extremer de partij-ideeën, des te extremer de tegenstand en dus de banketstaaf opmerkingen. We zijn nou eenmaal mensen.

Overigens reageren de pvv-ers net zo als de marokanen en net zo als de RAD-hondenbezitters. Het grootste gedeelte is goed en die moeten zich constant verdedigen voor het kleine groepje dat zich verkeerd gedraagt.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:44

Siets schreef:
Haha ik vind het toch wel erg leuk dat bokt een afspiegeling laat zien van de maatschappij!

Heb even bijgelezen, en nu er meer andere-partij-stemmers hun mening hebben laten horen, valt het me weer eens op dat wij PVV-stemmers worden afgeschilderd als kuddedieren, niet-nadenkende mensen en mensen zonder mening. Erg jammer.

Alsof de PVV-tegenstanders zich in een hoekje geduwd voelen. Zo komt dat tenminste op mij over, correct me if I'm wrong. En wat Mambo Beach ook al zei, dat 'wij' toch een nettere discussie proberen te voeren dan de tegenstanders.

De topictitel vraagt waarom PVV-stemmers zich aangevallen voelen. We leggen stuk voor stuk uit dat dit niet het geval is, en prompt volgen daar toch zeker een aantal aanvallende reacties, althans, zo lijken ze bedoeld. Apart!

Helemaal mee eens. Het is uit onmacht dat ze zo reageren. Ze kunnen niet accepteren dat de partij zo groot geworden is. Jaren geleden dachten ze dat het nooit zo'n vaart zou lopen en nu ze inzien dat dit geen voorbijgaande gril is, weten ze het geen plaats te geven. Blind van onbegrip hakken ze nu op de PVV kiezers omdat ze dat uiteindelijk de ware schuldigen vinden. Zonder die kiezers zou de PVV nooit zo groot zijn. En in die blinde afschuw vergeten ze helemaal dat ze het democratisch recht om te stemmen wat je wilt, juist zouden willen ontzeggen aan de PVV'ers. Dat doet de vraag rijzen....wie is er eigenlijk het meest intolerant?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:58

Hoe heet die 2 heren die zijn doodgeschoten op straat? Een met een schot en de ander meerdere schoten en nog met mes verminkt?
Waren die niet vermoord door hun wijze van uiten? Janesmith en jantergouw nog steeds van mening dat het ongevaarlijk is?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:01

Maar de pvv wil juist art. 1 & art. 6 van de grondwet aanpassen,

Citaat:
art. 1: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Hij discrimineert immers op ras.

Citaat:
art. 6: Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

Hij wil dat de islam verbannen wordt, terwijl de islam op zich geen schade aanricht. Echt moslims die niet extreem orthodox zijn (maar zelfs deze vaak ook) leveren absoluut geen problemen op. Vroeger was iedereen ook christelijk, maar gestolen werd er toen toch ook al. Echter kende iedereen, iedereen en werd iemand gezien dan wist men vaak ook wie het was, waardoor er vaak eerder ingegrepen kon worden op de individueel.

Overigens is taal teruggooien heel normaal. Je gaat dan hun eigen woorden tegen hen gebruiken. Nazi en gestoord vind ik niet kunnen, knuffelen is de bal slechts terugkaatsen,

en ik denk dat je de laatste quote verkeerd begrepen heb.
Je hebt twee delen in de aanhang, genuanceerd en ongenuanceerd. Van de eerste groep zal hij zeker het grootste deel kwijt raken zou hij zelf wat nuanceren. Waarschijnlijk zou de tweede groep nog wel wat groeien, aangezien er ook mensen afhaken op de ongenuanceerdheid. Maar die twee staan niet in evenwicht met elkaar waardoor het voor hem minder gunstig is om genuanceerd te zijn.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:17

FaberSmid schreef:
Hoe heet die 2 heren die zijn doodgeschoten op straat? Een met een schot en de ander meerdere schoten en nog met mes verminkt?
Waren die niet vermoord door hun wijze van uiten? Janesmith en jantergouw nog steeds van mening dat het ongevaarlijk is?

Dat ligt niet aan degenen die die uitspraken doen, maar aan degenen die zo fanaat zijn dat ze iemand door middel van moord de mond willen snoeren en hem zijn grondwettelijk recht op vrijheid van meningsuiting willen ontzeggen. Heb jij wel eens gehoord van een Moslim die bedreigd werd met de dood en daarom bescherming nodig had? Jij praat eigenlijk goed dat mensen iemand mogen vermoorden vanwege zijn uitspraken. Dat is geen democratie maar anarchie!

Mizora schreef:
Welk ras discrimineert hij dan?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:32

janesmith schreef:
Dat doet de vraag rijzen....wie is er eigenlijk het meest intolerant?

De enige vraag die interesseert is, heb je goed geslapen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:40

slokkie schreef:
janesmith schreef:
Dat doet de vraag rijzen....wie is er eigenlijk het meest intolerant?

On-topic graag. ;-)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:43

Ik voel me echt niet aan gevallen en ook is het niet zo dat ik alleen maar ongelijk krijg.Ik ben PVV stemmer,ben ook voor Wilders maar voel me NIET aangevallen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:45

ik kan het me wel voorstellen hoor dat de PVV aanhangers zich aangevallen voelen. De dingen die geschreven worden over de PVV, WIlders EN de aanhang zijn soms echt te gek voor woorden.

Ik als niet pvv stemmer, schaam me soms voor de uitspraken die andere niet PVV stemmers uitkramen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:47

janesmith schreef:
FaberSmid schreef:

Dat ligt niet aan degenen die die uitspraken doen, maar aan degenen die zo fanaat zijn dat ze iemand door middel van moord de mond willen snoeren en hem zijn grondwettelijk recht op vrijheid van meningsuiting willen ontzeggen. Heb jij wel eens gehoord van een Moslim die bedreigd werd met de dood en daarom bescherming nodig had? Jij praat eigenlijk goed dat mensen iemand mogen vermoorden vanwege zijn uitspraken. Dat is geen democratie maar anarchie!

Mizora schreef:
Welk ras discrimineert hij dan?

Sorry, ik had niet-nederlandse bloedlijnen moeten zeggen (dus 2e/3e generatie) Marokaan. Hij is consequent bezig over de criminele marokaantjes dit, en criminele marokaantjes dat, en hard aanpakken, en zodra het lijkt dat er op iets protest komt dan van (niet letterlijk geciteerd) o ja, en de andere criminelen ook.

Ook kunnen marokaanse jongeren hun marokaanse paspoort niet wegdoen, hoe graag sommigen dat ook zouden willen, omdat de marokaanse regering dat niet toestaat. Door gebruik te maken van die wetgeving geef je hen dus geen keus, al zijn ze 5e generatie marokaan/nederlander.

Overigens heb ik idd niet gehoord van moslims die met de dood bedreigt worden en daardoor bescherming aanvragen, dat is namelijk daar geen gemeen goed (het bescherming aanvragen dus). Wel degelijk dat moslims en marokanen en turken bedreigt worden en beschadigd worden.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:48

janesmith schreef:
slokkie schreef:

On-topic graag. ;-)

Zie mijn eerdere post
slokkie schreef:
Ik ga ook slapen.
Nacht

Dan weten we tenminste of we uit de spiraal komen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:50

KiWiKo schreef:
ik kan het me wel voorstellen hoor dat de PVV aanhangers zich aangevallen voelen. De dingen die geschreven worden over de PVV, WIlders EN de aanhang zijn soms echt te gek voor woorden.

Ik als niet pvv stemmer, schaam me soms voor de uitspraken die andere niet PVV stemmers uitkramen.

Jij hoeft je als laatste te schamen. Je hebt vaak laten weten niet PVV te stemmen maar je hebt nog nooit een ongenuanceerde uitspraak gedaan over welk van de partijen dan ook. Helaas ben je een van de hele weinigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:50

mick75 schreef:
Ik denk zowiezo dat als Wilders ooit gaat deelnemen aan een regering, zijn stemmers heel erg snel gedesillusioneerd zullen raken. Hij zal zo veel water bij de wijn moeten doen dat van zijn standpunten weinig meer over blijft, en al zijn grote, mooie woorden blijken dan net zulke gebakken lucht als de prachtige beloften van de andere gevestigde partijen. Maargoed, ik vermoed dat hij het steeds zo weet te draaien dat zelfs al wordt de PVV de grootste partij, hij toch met een of andere rotsmoes onder regeringsdeelname uit weet te komen. Hij kan alleen maar onderuit gaan als hij gaat regeren, en daar heeft hij helemaal zelf voor gezorgd.

Daarom is het ook maar beter dat hij niet meeregeert. De kiezers van die partijen die wel gaan regeren zullen zich namelijk ook heel bedonderd gaan voelen. Er komen waarschijnlijk linkse partijen in de regering, dus het integratieprobleem zal alleen maar groter worden. De volgende verkiezingen zal er nog mer rechts gestemd worden en kan links weer gaan janken over racisme en discriminatie en onbegrip. Maar blijkbaar wil men dat.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:54

slokkie schreef:
janesmith schreef:
On-topic graag. ;-)

Zie mijn eerdere post
slokkie schreef:
Ik ga ook slapen.
Nacht

Dan weten we tenminste of we uit de spiraal komen.

Maak jij je nou maar niet druk over mijn spiraal, zal ik het niet doen over de jouwe. ;-)
En nogmaals, on-topic graag.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:57

ik ben ook een pvv stemmer. En weet wel wat er in de het programma staat van de partij. Ik ben geen racist ben ook niet laag geschoold en dat dom slaat zeker nergens op! En hij lijkt absoluut niet op Hitler en als iemand die niet gestemd heeft op de partij ook de debatten en interviews heeft gehoord wil hij helemaal niet de alle moslims het land uit gaat.

Baal alleen er van dat er weer een paars kabinet gevormd word dat waarschijnlijk ook de linkerkant op gaat. De vvd had samen met de pvv christenunie en nog een kleine partij het eens moeten worden. Maar Rutte heeft niet eens de moeite genomen. Ik hoop dat er geen kabinet gevormd kan worden en dat er weer opnieuw gestemd gaat worden. In mijn buurt gaan er dan veel vvd stemmers pvv stemmen.
Laatst bijgewerkt door Chevano op 11-07-10 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:07

janesmith schreef:
FaberSmid schreef:

U moet eerst leren lezen, dan denken voor u plaatst voordat u dit soort persoonlijke aanvallen plaatst. Er zijn moslims en anderen gelovige die bescherming benodigen(de), mijn persoonlijke ervaring van native bijvoorbeeld.
Schrijf niks goed, dat maakt u er van zoals propaganda. Dit is het enige waar u op doet reageren, anderen ziet u per ongeluk en toeval over het hoofd.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:09

KiWiKo schreef:

En u doet zich niet schamen voor de propaganda als proza verpakt, het deel nemen aan n bijeenkomsten en optochten?
Kiwiko ik had u toch anders ingeschat?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:10

ja ik ben dom want ik ben een pvv stemmer 8)7
en nee ik ben geen rasist

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:28

Quote Mizora: "Ook kunnen marokaanse jongeren hun marokaanse paspoort niet wegdoen, hoe graag sommigen dat ook zouden willen, omdat de marokaanse regering dat niet toestaat."

Waarom kan dat dan niet? Hoezo heeft Marokko zoveel invloed op "nederlanders" dat zij gedwongen worden hun marokkaanse paspoort aan te houden? Hoe dwingen ze dat dan af? Waarom dwingen ze dat af? Hoe rechtvaardig is dat te noemen? Waarom zou nederland hierin meegaan en een dubbele nationaliteit toestaan om Marokko zich zo dwingend opstelt?

Ik ben PVV stemmer, lid van mensa, geen racist en weet best wat in het partijprogramma van Wilders staat. Ook ben ik van mening dat de tegen-de-PVV-aanhang zich wat meer naar de PVV mensen op kan stellen zoals ze dat ook naar de allochtone criminelen doet. Ben eens aardig voor de PVV stemmer, geef ons voetbalvelden, vakantie's, gelden om feesten te organiseren. Laat ons roepen wat we willen en praat dat goed, zodanig dat diegenen waarover we roepen als "schuldigen" aangewezen worden. Misschien dat ik, als echte PVV stemmer, dan bereid ben water bij de wijn te doen.

edit: Nog een belangrijk punt: Als dan een van de PVV stemmers over de schreef gaat en een allochtone crimineel vermoordt, praat dat dan ook goed. Per saldo zal het slachtoffer het dan wel uitgelokt hebben door zich te misdragen hier.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:38

kanniet schreef:
Quote Mizora: "Ook kunnen marokaanse jongeren hun marokaanse paspoort niet wegdoen, hoe graag sommigen dat ook zouden willen, omdat de marokaanse regering dat niet toestaat."

Waarom kan dat dan niet? Hoezo heeft Marokko zoveel invloed op "nederlanders" dat zij gedwongen worden hun marokkaanse paspoort aan te houden? Hoe dwingen ze dat dan af? Waarom dwingen ze dat af? Hoe rechtvaardig is dat te noemen? Waarom zou nederland hierin meegaan en een dubbele nationaliteit toestaan om Marokko zich zo dwingend opstelt?

Ik ben PVV stemmer, lid van mensa, geen racist en weet best wat in het partijprogramma van Wilders staat. Ook ben ik van mening dat de tegen-de-PVV-aanhang zich wat meer naar de PVV mensen op kan stellen zoals ze dat ook naar de allochtone criminelen doet. Ben eens aardig voor de PVV stemmer, geef ons voetbalvelden, vakantie's, gelden om feesten te organiseren. Laat ons roepen wat we willen en praat dat goed, zodanig dat diegenen waarover we roepen als "schuldigen" aangewezen worden. Misschien dat ik, als echte PVV stemmer, dan bereid ben water bij de wijn te doen.

Bij het "aanhouden van een paspoort" moet je niet denken aan een papieren versie die in je keukenla ligt. Dit is een fout die ontstaat door het taalgebruik van de media. Het gaat hier in feite om de mogelijkheid van een nederlander van marrokaanse afkomst om een marrokaans paspoort te krijgen. Iedere marrokaan die naar Nederland komt heeft een marrokaans paspoort. Deze kun je weggooien, maar je kunt niet je marrokaanse nationaliteit afstaan. Dit staat de Marrokaanse regering inderdaad niet toe.
Je krijgt een nederlands paspoort en hebt er dan dus 2. Al je kinderen blijven het recht behouden om een marrokaans paspoort aan te vragen omdat hun vader/moeder of zelf opa/oma (als je 3e generatie bent) de marrokaanse nationaliteit heeft.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:40

Ik krijg het gevoel dat iedereen die op de PVV heeft gestemd er heel rustig onder blijft, het kan hun allemaal weinig schelen.
De rest die op een andere partij heeft gestemd, zoals de VVD, PVDA, CDA loopt zich eerder enorm druk te maken om het feit dat er mensen zijn geweest die uberhaupt op de PVV hebben gestemd en die mensen noemen de PVV stemmers "dom, schijnheilig, achterlijk, laag opgeleid, racisten.. " :roll:

En nou sorry hoor, maar ik ben een PVV stemmer en ik maak me nergens druk om. Ben géén racist en ook zeker niet laag opgeleid.
Laatst bijgewerkt door Megamutsj op 11-07-10 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt