Marokkaanse leden plegen een coup bij Haagse voetbalclub

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Marokkaanse leden plegen een coup bij Haagse voetbalclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:30

Het artikel komt uit een blad of uitgave die Contradicere heet.
Weet iemand waar dat voor staat en wie de verantwoordelijken erachter zijn.
Lijkt me heel verhelderend om dat uit te zoeken en dat bedoel ik echt neutraal , want het is mij volledig onbekend.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:30

@Killyenn: de biertap afsluiten, varkensvlees weren, vrouwen weren.... het klinkt mij in de oren als het willen creëren van een moslim-voetbalclub en niet van een multi-culti voetbalclub. Derhalve discriminatie en uitsluiten van groepen (vrouwen). Het IS namelijk geen moslim voetbalclub, maar een (nog steeds) Nederlandse voetbalclub.
Misschien niet in strijd met de grondwet, maar het is natuurlijk waardeloos om zo om te gaan met een voetbalvereniging, waar méér mensen lid van zijn dan alleen moslims. Je mag nooit alleen aan jezelf denken en moedwillig groeperingen buitensluiten, dat heeft men destijds met hen ook niet gedaan.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:31

janesmith schreef:
8nnemiek schreef:
Belachelijk :=
Dat kunnen ze toch niet maken?!

Dat is nu precies het gevolg van die knuffelaanpak.
Zouden ze trots zijn bij PVDA, GL en D66?

Ik reageer nooit op zulke topics en tegen zoveel onwetenheid kan ik ook niet op, maar ik kan het niet laten.

Wat wou jij hier precies tegen doen dan? Organisaties verplichten een minimum aantal autochtonen in de raad te zetten? Zie je het al voor je? En daarna moet er een minimum vrouwen komen, een minimum homo's, een minimum plattelanders, een minimum armen, een minimum christenen... Dit is gewoon een vervelende uitwas van de vrijheid van vereniging. Dat werkt overigens beide kanten op, er zijn ongetwijfeld ook wel ergens Marokkanen weggepest.

Ohja; alsof dit nieuws zou zijn als het boeren/homos/ADCDfans/tokkies of andere bevolkingsgroepen betrof :') Het zou niemand een fiets interesseren, maar nu het een extra steen is om te gooien naar alles wat 'links' of Marokkaans is, is het nieuwswaardig...
Laatst bijgewerkt door ayo op 08-07-10 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

en dit zijn nog nieteens criminele marokkanen...moet je nagaan.

Ptries

Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat dit zo van de één op de andere dag gebeurd is. Als voorzitter zou je dit moeten kunnen zien aankomen. Het zou dan handig zijn om te zorgen dat je zelf ook een ledenbestand verenigd en zorgt dat die in groten getale naar de ALV komen.

Wie zegt trouwens dat er niet meer aan de hand is geweest? We kennen de volledige achtergrond niet. Wie weet functioneerde het vorige bestuur niet lekker en is dat een reden geweest voor de ALV om ze weg te stemmen.

Nogmaals, er wordt nu steeds gepraat over de maatregelen die doorgevoerd zouden zijn, volgens mij is er niemand die zich in deze maatregelen kan vinden, maar het wordt nu inderdaad een "Bash de Marokkanen" topic, terwijl ik nog nooit een bash de hockey-tennis-paardrijmeisjes topic voorbij heb zien komen n.a.v. een "verenigingscoup".

En nogmaals, als ik een van die vrouwen was en ik zou daadwerkelijk gediscrimineerd worden door het nieuwe bestuur, zou ik er werk van maken. Daar hebben we in Nederland instanties voor.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:32

Tja, meeste stemmen gelden, en als dit bestuur de meeste stemmen heeft gekregen zitten ze daar terecht :)
Leden kunnen achteraf mopperen maar uit ervaring weet ik dat merendeels wat achteraf moppert zelf niet aanwezig is bij dergelijke vergaderingen.
Begrijp ook eerlijk gezegd niet waarom dit moet vallen onder een zo geheten coup :)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:34

wel makkelijk om altijd naar te grijpen naar '' als het over een andere bvolkingsgroep ging kon het niemand een fiets schelen'' daar wordt ik ook 'n beetje moe van. wat ze ook doen, hoe erg 't ook is '' 't zijn marokanen dus 't is nieuwswaardig'' ja en dan? is 't minder erg? veranderd de situatie daardoor?
nee!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:34

Ja Ptries, daarom zou ik graag de bron verhelderd willen hebben.

@ ayo, precies wat ik ook opperde

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:36

sarabande schreef:
Het artikel komt uit een blad of uitgave die Contradicere heet.
Weet iemand waar dat voor staat en wie de verantwoordelijken erachter zijn.
Lijkt me heel verhelderend om dat uit te zoeken en dat bedoel ik echt neutraal , want het is mij volledig onbekend.

Er staat onderaan een link dat het 'onderdeel' is van worldpress.com, wat zo te zien weer een site is waar je zelf een blog op aan kunt maken. Ik gok dus op iemand die er een journalistiek hobby op na houdt.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:38

Heel veel mensen roepen nu: Ja maar dat is alleen omdat het om "die marrokanen gaat"

Gaat wat mij betreft niet op hoor :n

Hadden het Russen, Polen, Irakezen, Italianen, Spanjaarden, Afrikanen of wie dan ook geweest, vond ik het net zo stijlloos. Maar het is gewoon altijd toevallig dat het om Marrokanen gaat.... Is het toeval? Zijn ze altijd op de verkeerde plaats op het verkeerde moment? Of zíjn het toevallig een stelletje herrieschoppers? Ik durf er geen uitspraak over te doen..... echt niet. Maar je hoort er gewoon heel veel over in het nieuws en míj zet het aan het denken. Als het allemaal schatjes waren, dan hoorde je toch niets?

loesje688

Re: Marokkaanse leden plegen een coup bij Haagse voetbalclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:40

Barmat: ik vind het niet erg dat dit in het nieuws komt, maar ik geloof echt dat als het een andere bevolkingsgroep was geweest, niemand de moeite genomen had om hier een nieuwsbericht over te schrijven, en dat vind ik WEL erg.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:41

janesmith schreef:
Zoals jij het verwoordt zo is het. Maar links probeert iedere discussie waar het woord allochtoon, Turk of Marokkaan in voor komt, op deze manier te vermoorden. Direct komt het grote 'discriminatie en racisme' wapen tevoorschijn.

Vreemd dat u er dan nog niet uitgeknikkerd bent in Bocksdorf.

Rosebud

Ik vind dat er verplicht in elk soort vorm van openbare verenigingen als dit.. sowieso 50% van de bestuurders, nederlands moet zijn.. ik bedoel.. we zitten hier nog wel in een land.. 'genaamd' Nederland.. vind het wel goed dat het een multi cultureel bestuur is.. omdat er nu eenmaal veel buitenlanders in nederland wonen.. en het ook wel fijn is dat er naar hun normen en waarden word geluisterd.. maar nou worden de normen en waarden van nederland gewoon helemaal genegeert.. gaat een beetje te ver :n

Illusion

Barmat, ja maar barmat, dat is toch makkelijk! dat wij dat bij elk negatief nieuwsbericht over marokanen kunnen roepen :roll:

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:42

janesmith schreef:
Barmat schreef:
Alles goed en wel maar..... laten we nu gewoon eens man en paard noemen.

Had een NL voetbalclub alle allochtonen geweerd (om welke reden dan ook) dan had de hel losgebroken. Dan was er sprake geweest van discriminatie, rassenhaat, hetze, noem maar op. Dat mág toch niet, je kunt toch niet zo maar dit en dat, zus en zo....

Maar nu het andersóm is, mensen die niet van oorsprong geboren zijn in Nederland, feitelijk dus gást zijn in een ander land, dan mag je er voorál niet te veel woorden over vuil maken, want dan discrimineer je ook.

Wanneer houden "we" nu eens op met alles in watjes te verpakken en zeggen we gewoon waar het op staat? Namelijk, dat desgewenst gedrag onacceptabel is? Mensen uitsluiten, wie of wat dat ook doet en met welke reden dan ook, is gewoon niet toegestaan en moet keihard aangepakt worden.

Nederland wil multiculti zijn. Prima, maar WEES het dan ook! Sta dan ook niet toe dat dit gebeurt, Nederlander, moslim, jood, whatever! Dit is gewoon absurd dat dit zomaar kan! Keihard aanpakken die hap. Niet mee eens? Donder dan maar lekker op en ga je eigen selecte clubje maar oprichten, maar je gaat zo niet met mensen om.

Ik zie niet in wat dat met een hetze oid te maken zou hebben. Je kunt wel alles toe gaan staan onder het mom van "Ja maar iedereen heeft hier rechten". Maar zó werkt het toch niet zeg.....

Zoals jij het verwoordt zo is het. Maar links probeert iedere discussie waar het woord allochtoon, Turk of Marokkaan in voor komt, op deze manier te vermoorden. Direct komt het grote 'discriminatie en racisme' wapen tevoorschijn.

En dit is dus zonde: barmat geeft een prima informatieve, doordachte mening. Nee, ik ben het er niet mee eens, maar toch wil ik best toegeven dat ik deze psot goed onderbouwd en netjes neergezet vind. Dat kan ik helaas van heel veel andere posts hier niet zeggen. Je reageert direct met een verwijt naar de manier van discusieren van 'links', in plaats van deze slechte argumenten simpelweg onderuit te halen met tegenargumenten, wat bijzonder makkelijk zou moeten zijn als ze inderdaad zo slecht zijn. Verwijten naar je tegenpartij helpen je niet de discussie te winnen, ze zetten jezelf enkel buitenspel.

Overigens zijn er hier enkele posts te lezen die contra jouw mening zijn maar niet direct afgaan op het woord allochtoon, turk of marokkaan, maar naar de situatie kijken en hier met gezond verstand op reageren.

barmat schreef:
@Killyenn: de biertap afsluiten, varkensvlees weren, vrouwen weren.... het klinkt mij in de oren als het willen creëren van een moslim-voetbalclub en niet van een multi-culti voetbalclub. Derhalve discriminatie en uitsluiten van groepen (vrouwen). Het IS namelijk geen moslim voetbalclub, maar een (nog steeds) Nederlandse voetbalclub.
Misschien niet in strijd met de grondwet, maar het is natuurlijk waardeloos om zo om te gaan met een voetbalvereniging, waar méér mensen lid van zijn dan alleen moslims. Je mag nooit alleen aan jezelf denken en moedwillig groeperingen buitensluiten, dat heeft men destijds met hen ook niet gedaan.

Zij leven zoals zij goed vinden, en voeren dit door waar ze kunnen. Dat is wat Nederlanders allemaal zelf ook doen (en er heel goed in zijn, we zijn helaas een erg bemoeierig volkje). Het enige wat 'ons' recht boven dat van hen zou kunnen zijn is dat dit 'ons' land is, maar imo creeert dat argument weer een gat tussen de twee groepen. Een Nederlander kan volgens mij nog prima functioneren in een bar zonder alcohol en varkensvlees, dus daar zie ik geen probleem in. Wij voeren in Nederland toch ook geen steniging in omdat dat voor hun normaal en we een multiculturele samenleving willen creeeren? (En again, hier kun je dus weer het 'ons land' argument invullen, maar daar ben ik het mee oneens)

Nu ben ik het er ook mee oneens, ik zou liever een club zien waar autochtonen en alochtonen gezamelijk plezier hebben, zich niet te veel bezatten en waar de allochtonen geen kritiek hebben op het eten van varkensvlees van de andere, maar evenmin raar worden aangekeken omdat zij dit niet doen. Maar zo werkt onze maatschappij nu nou eenmaal niet. Daar kun je dan op twee manieren tegenaan kijken: de imo negatieve manier van 'zij moeten weg want ze geven ons problemen' of de 'ze geven problemen, hoe kunnen we ervoor zorgen dat ze dit niet meer doen?' manier.
Laatst bijgewerkt door Killyenn op 08-07-10 17:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Barmat

loesje688 schreef:
Barmat: ik vind het niet erg dat dit in het nieuws komt, maar ik geloof echt dat als het een andere bevolkingsgroep was geweest, niemand de moeite genomen had om hier een nieuwsbericht over te schrijven, en dat vind ik WEL erg.

Is dat zo? Ik durf dat niet zo hard te stellen hoor.... Echt niet :n

Waar rook is, is vuur en wat gerotzooi is, wordt geschreven. Geloof dat als er een stelletje Polen rotzooi loopt te trappen (om maar een voorbeeld te noemen, komen ook in grote getalen voor in NL) dat je dat ook wel leest.

gohya

loesje688 schreef:

Hoe weet jij dat nou?
Nou ook andere clubs komen in het nieuws hoor als er iets gebeurt.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:43

Barmat schreef:
Ptries schreef:

Ik lees nergens dat autochtonen geweerd worden. Alleen dat (een deel?) zijn lidmaatschap heeft opgezegd i.v.m. de regels van het nieuwe bestuur.

Het zal niet letterlijk gezegd zijn, maar als de regels dusdanig gewijzigd worden dat het je bijna onmogelijk gemaakt wordt nog lid te blijven, zie ik dat hetzelfde als weren.... :)

Stel je voor dat jij bij een rijvereniging rijd, en je hebt een pas nieuw zadel gekocht van Kieffer (ik noem maar wat) en de rijvereniging zegt: Alles leuk en aardig, maar jij MOET om lid te blijven van onze club persé een Passier Grand Gilbert (waarde ongeveer 2500 euro) aanschaffen. Daarnaast MOET je iedere week een nieuw setje kopen in een nieuwe kleur, anders kom je niet meer in de les. Je bent verplicht iedere week op wedstrijd te gaan anders verlies je je lidmaatschap.
Stél je voor dat dit soort absurde eisen gesteld worden.... dan denk je ook: ja doeiiiiii

Het is allemaal heeeeel overdreven natuurlijk wat ik nu hierboven stel, geef ik toe :D

Maar voor een voetbalclub, waar je na de wedstrijd geen pilsje meer mag drinken, en waar de vrouwen, die jaar in, jaar uit als vrijwilligers achtr de bar hebben gestaan, niet meer welkom zijn... je geen lekker stukkie vlees meer kunt eten als je trek hebt.... nou, genoeg reden voor velen om de handdoek in de ring te gooien.

Met welke redelijke argumenten je ook aan zult komen, er is een bepaalde groep die zullen alles goed praten. Al ligt het er duimdik bovenop, dan nog zullen ze zeggen dat het uiteindelijk niet hun schuld is. Knuffelen en theedrinken is hun motto.

Verder voor iedereen die suggereert dat het een bericht is dat uit een obscuur blaadje komt, zou ik zeggen kijk eens wat verder dan je neus lang is Zo moeilijk is googelen niet.

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:47

gohya schreef:
loesje688 schreef:

Hoe weet jij dat nou?

Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg dat ik denk dat het zo is. Dat concludeer ik uit de berichten die ik 's ochtends in de krant lees.
Zie jij wel eens in een nieuwsbericht staan: 'Een nederlandse man van zoveel jaar oud...'. Nee, dan staat er 'een man van zoveel jaar oud'.

Ik zeg niet dat het allemaal lievertjes zijn, zeker niet, ik kan alleen niet tegen generalisering.

Maar goed, volgens mij gaat deze discussie helemaal niet meer over het nieuwsbericht waar het topic mee begon, dus ik zal er over ophouden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:48

@ Killyenn: Persoonlijk zou ik (bij een club waarbij je een groot percentage allochtonen hebt) liever pleiten voor een gemengde keuken. Een menukaart waarbij je ook 100% halalsnacks kunt krijgen, bijvoorbeeld. En alcoholvrije dranken zijn ook te verkrijgen altijd!

Ik was laatst in de dierentuin in Emmen en daar had je ook een speciale sectie voor moslims, met 100% halal eten. Ik vind dat, in het kader van multi-culti, een hele goede keuze.

Waarom moet het of-of? Je kunt dan toch kiezen voor en-en? Iedereen blij en dán pas kun je zeggen dat je SAMEN leeft!

Maar verder onderschrijf ik je standpunt wel voor een deel, je hoeft je natuurlijk niet te bezatten in de clubkantine, het is en blijft natuurlijk sport. Helaas moet je ook voor zo'n groep tegemoet komen aan de wensen....

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:50

even gegoogled ik kom veel reactie's tegen als: eerst dit, daarna de meerderheid in gemeente's en daarna 't land. 't einde van de vrijheid is in zicht.
nou vind ik dit 'n beetje overdreven, maar ergens zit er volgens mij wel 'n kern van waarheid in denk ik..
hoe denken jullie hierover?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:51

ayo schreef:
janesmith schreef:
Dat is nu precies het gevolg van die knuffelaanpak.
Zouden ze trots zijn bij PVDA, GL en D66?

Ik reageer nooit op zulke topics en tegen zoveel onwetenheid kan ik ook niet op, maar ik kan het niet laten.
Wat wou jij hier precies tegen doen dan? Organisaties verplichten een minimum aantal autochtonen in de raad te zetten? Zie je het al voor je? En daarna moet er een minimum vrouwen komen, een minimum homo's, een minimum plattelanders, een minimum armen, een minimum christenen... Dit is gewoon een vervelende uitwas van de vrijheid van vereniging. Dat werkt overigens beide kanten op, er zijn ongetwijfeld ook wel ergens Marokkanen weggepest.
Ohja; alsof dit nieuws zou zijn als het boeren/homos/ADCDfans/tokkies of andere bevolkingsgroepen betrof :') Het zou niemand een fiets interesseren, maar nu het een extra steen is om te gooien naar alles wat 'links' of Marokkaans is, is het nieuwswaardig...

Kijk maar eens wat de reacties zijn als het andersom is!

NIJMEGEN - De Nijmeegse voetbalclub Quick 1888 wil dat nieuwe jeugdteams zeker voor de helft uit autochtone spelers bestaan. Het bestuur vreest voor het voortbestaan van de club.
Zo zijn volgens bestuurslid Theo van Rossum weinig allochtone ouders bereid om iets voor de club te doen en voelen veel autochtone leden zich niet meer bij Quick thuis. In het verleden zijn er ook enkele incidenten geweest met allochtone spelers die zich misdroegen. Van de 550 leden is zo'n 80 procent allochtoon. De club wil weer een afspiegeling worden van de maatschappij.
Van Rossum benadrukt dat Quick zowel voor allochtonen als voor autochtonen een aantrekkelijke club wil zijn.

Bron:Omroep Gelderland

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:51

gohya schreef:
loesje688 schreef:

Hoe weet jij dat nou?

Het verschil is.. als een andere cultuur.. spaans, africaans, pools.. whatever.. dit zou doen.. zouden ze niet van zulke (voor ons) rare eisen stellen en dan was het ook niet zo heel erg bijzonder....

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:56

janesmith schreef:
]kijk eens wat verder dan je neus lang is[/url] Zo moeilijk is googelen niet.

En dat is juist uw probleem, u geloofd in een PVV, dat is uw religie, u bent niet voor wie u zich voor doet, en beantwoord geen enkele vraag, maar googelen dat kan u als de beste, dat heeft u ondere een andere naam ook goed gedaan.
Maar er komt geen woord van uit uw zelf, en dat is het wat velen tegen de borst stuit.
U beticht alle anderen van vele dingen, beledigd mensen maar bemerkt dat geheel niet.
Het woord blaaskaak is u misschien niet geheel onbekend?
U geeft geheel geen antwoord aan bepaalde bokkers, pikt alleen dingen op uit de media.
Een eigen mening over bepaalde dingen zou men toch zelf dienen te ervaren, een krant, internet en andere informatie bronnen dikken vele dingen aan, en kunnen er veel kleur aan geven.
Verwonderlijk dat u zoveel intresse heeft aan deze, maar waarom woont u dan in Blocksdorf, een dorpje wat geen fokkerij kent?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:00

LadyGrace schreef:
Ik vind dat er verplicht in elk soort vorm van openbare verenigingen als dit.. sowieso 50% van de bestuurders, nederlands moet zijn.. ik bedoel.. we zitten hier nog wel in een land.. 'genaamd' Nederland.. vind het wel goed dat het een multi cultureel bestuur is.. omdat er nu eenmaal veel buitenlanders in nederland wonen.. en het ook wel fijn is dat er naar hun normen en waarden word geluisterd.. maar nou worden de normen en waarden van nederland gewoon helemaal genegeert.. gaat een beetje te ver :n

Ja ik wens de Afrikaanse dansvereniging veel succes met het vinden van 30 autochtonen om hun club overeind te houden :') En de Turkse zwemvereniging voor oude vrouwetjes en de Islamitische bedevaartsvereniging en de Joegoslavische rummikubvereniging...

Tsja, heel leuk natuurlijk, maar in de praktijk werkt dat gewoon niet. Plus al deze Marokkanen zijn waarschijnlijk voor de wet gewoon Nederlands.

Heel leuk dat er allemaal dingen geopperd worden, maar ze zijn wet-technisch gewoon niet haalbaar. Echt niet. En daarom kun je je beter op voorkomen van dit soort praktijken richten. Maarja dat is geen harde taal en heeft geen onmiddelijk resultaat dus is de huidige burger er niet tevreden over.