Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:8nnemiek schreef:Belachelijk![]()
Dat kunnen ze toch niet maken?!
Dat is nu precies het gevolg van die knuffelaanpak.
Zouden ze trots zijn bij PVDA, GL en D66?
sarabande schreef:Het artikel komt uit een blad of uitgave die Contradicere heet.
Weet iemand waar dat voor staat en wie de verantwoordelijken erachter zijn.
Lijkt me heel verhelderend om dat uit te zoeken en dat bedoel ik echt neutraal , want het is mij volledig onbekend.
janesmith schreef:Zoals jij het verwoordt zo is het. Maar links probeert iedere discussie waar het woord allochtoon, Turk of Marokkaan in voor komt, op deze manier te vermoorden. Direct komt het grote 'discriminatie en racisme' wapen tevoorschijn.
janesmith schreef:Barmat schreef:Alles goed en wel maar..... laten we nu gewoon eens man en paard noemen.
Had een NL voetbalclub alle allochtonen geweerd (om welke reden dan ook) dan had de hel losgebroken. Dan was er sprake geweest van discriminatie, rassenhaat, hetze, noem maar op. Dat mág toch niet, je kunt toch niet zo maar dit en dat, zus en zo....
Maar nu het andersóm is, mensen die niet van oorsprong geboren zijn in Nederland, feitelijk dus gást zijn in een ander land, dan mag je er voorál niet te veel woorden over vuil maken, want dan discrimineer je ook.
Wanneer houden "we" nu eens op met alles in watjes te verpakken en zeggen we gewoon waar het op staat? Namelijk, dat desgewenst gedrag onacceptabel is? Mensen uitsluiten, wie of wat dat ook doet en met welke reden dan ook, is gewoon niet toegestaan en moet keihard aangepakt worden.
Nederland wil multiculti zijn. Prima, maar WEES het dan ook! Sta dan ook niet toe dat dit gebeurt, Nederlander, moslim, jood, whatever! Dit is gewoon absurd dat dit zomaar kan! Keihard aanpakken die hap. Niet mee eens? Donder dan maar lekker op en ga je eigen selecte clubje maar oprichten, maar je gaat zo niet met mensen om.
Ik zie niet in wat dat met een hetze oid te maken zou hebben. Je kunt wel alles toe gaan staan onder het mom van "Ja maar iedereen heeft hier rechten". Maar zó werkt het toch niet zeg.....
Zoals jij het verwoordt zo is het. Maar links probeert iedere discussie waar het woord allochtoon, Turk of Marokkaan in voor komt, op deze manier te vermoorden. Direct komt het grote 'discriminatie en racisme' wapen tevoorschijn.
barmat schreef:@Killyenn: de biertap afsluiten, varkensvlees weren, vrouwen weren.... het klinkt mij in de oren als het willen creëren van een moslim-voetbalclub en niet van een multi-culti voetbalclub. Derhalve discriminatie en uitsluiten van groepen (vrouwen). Het IS namelijk geen moslim voetbalclub, maar een (nog steeds) Nederlandse voetbalclub.
Misschien niet in strijd met de grondwet, maar het is natuurlijk waardeloos om zo om te gaan met een voetbalvereniging, waar méér mensen lid van zijn dan alleen moslims. Je mag nooit alleen aan jezelf denken en moedwillig groeperingen buitensluiten, dat heeft men destijds met hen ook niet gedaan.
loesje688 schreef:Barmat: ik vind het niet erg dat dit in het nieuws komt, maar ik geloof echt dat als het een andere bevolkingsgroep was geweest, niemand de moeite genomen had om hier een nieuwsbericht over te schrijven, en dat vind ik WEL erg.
loesje688 schreef:Barmat: ik vind het niet erg dat dit in het nieuws komt, maar ik geloof echt dat als het een andere bevolkingsgroep was geweest, niemand de moeite genomen had om hier een nieuwsbericht over te schrijven, en dat vind ik WEL erg.
Barmat schreef:Ptries schreef:
Ik lees nergens dat autochtonen geweerd worden. Alleen dat (een deel?) zijn lidmaatschap heeft opgezegd i.v.m. de regels van het nieuwe bestuur.
Het zal niet letterlijk gezegd zijn, maar als de regels dusdanig gewijzigd worden dat het je bijna onmogelijk gemaakt wordt nog lid te blijven, zie ik dat hetzelfde als weren....
Stel je voor dat jij bij een rijvereniging rijd, en je hebt een pas nieuw zadel gekocht van Kieffer (ik noem maar wat) en de rijvereniging zegt: Alles leuk en aardig, maar jij MOET om lid te blijven van onze club persé een Passier Grand Gilbert (waarde ongeveer 2500 euro) aanschaffen. Daarnaast MOET je iedere week een nieuw setje kopen in een nieuwe kleur, anders kom je niet meer in de les. Je bent verplicht iedere week op wedstrijd te gaan anders verlies je je lidmaatschap.
Stél je voor dat dit soort absurde eisen gesteld worden.... dan denk je ook: ja doeiiiiii
Het is allemaal heeeeel overdreven natuurlijk wat ik nu hierboven stel, geef ik toe
Maar voor een voetbalclub, waar je na de wedstrijd geen pilsje meer mag drinken, en waar de vrouwen, die jaar in, jaar uit als vrijwilligers achtr de bar hebben gestaan, niet meer welkom zijn... je geen lekker stukkie vlees meer kunt eten als je trek hebt.... nou, genoeg reden voor velen om de handdoek in de ring te gooien.
gohya schreef:loesje688 schreef:Barmat: ik vind het niet erg dat dit in het nieuws komt, maar ik geloof echt dat als het een andere bevolkingsgroep was geweest, niemand de moeite genomen had om hier een nieuwsbericht over te schrijven, en dat vind ik WEL erg.
Hoe weet jij dat nou?
Nou ook andere clubs komen in het nieuws hoor als er iets gebeurt.
ayo schreef:janesmith schreef:Dat is nu precies het gevolg van die knuffelaanpak.
Zouden ze trots zijn bij PVDA, GL en D66?
Ik reageer nooit op zulke topics en tegen zoveel onwetenheid kan ik ook niet op, maar ik kan het niet laten.
Wat wou jij hier precies tegen doen dan? Organisaties verplichten een minimum aantal autochtonen in de raad te zetten? Zie je het al voor je? En daarna moet er een minimum vrouwen komen, een minimum homo's, een minimum plattelanders, een minimum armen, een minimum christenen... Dit is gewoon een vervelende uitwas van de vrijheid van vereniging. Dat werkt overigens beide kanten op, er zijn ongetwijfeld ook wel ergens Marokkanen weggepest.
Ohja; alsof dit nieuws zou zijn als het boeren/homos/ADCDfans/tokkies of andere bevolkingsgroepen betrofHet zou niemand een fiets interesseren, maar nu het een extra steen is om te gooien naar alles wat 'links' of Marokkaans is, is het nieuwswaardig...
gohya schreef:loesje688 schreef:Barmat: ik vind het niet erg dat dit in het nieuws komt, maar ik geloof echt dat als het een andere bevolkingsgroep was geweest, niemand de moeite genomen had om hier een nieuwsbericht over te schrijven, en dat vind ik WEL erg.
Hoe weet jij dat nou?
Nou ook andere clubs komen in het nieuws hoor als er iets gebeurt.
janesmith schreef:]kijk eens wat verder dan je neus lang is[/url] Zo moeilijk is googelen niet.
LadyGrace schreef:Ik vind dat er verplicht in elk soort vorm van openbare verenigingen als dit.. sowieso 50% van de bestuurders, nederlands moet zijn.. ik bedoel.. we zitten hier nog wel in een land.. 'genaamd' Nederland.. vind het wel goed dat het een multi cultureel bestuur is.. omdat er nu eenmaal veel buitenlanders in nederland wonen.. en het ook wel fijn is dat er naar hun normen en waarden word geluisterd.. maar nou worden de normen en waarden van nederland gewoon helemaal genegeert.. gaat een beetje te ver