Jildau schreef:Nou dit is dan nog een reden om gewoon de auto te pakken i.p.v. de trein. Ze maken het ook niet aantrekkelijker ofzo..
Ik zeg; discotrein.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Asyaa schreef:_Pansy_ schreef:Ik vind het juist vaak heerlijk dat er zoveel gepraat wordt
Dus ik ben heel erg tegenAls ik rust wil, ga ik wel naar de stilte-coupe.
Probleem is dat ook in de stilte-coupees word gekletst.
Berdien schreef:Sorry LF_xx_D, maar daar ben ik het écht niet mee eens. Er wordt op meerdere manieren aangegeven dat het om een stiltecoupé gaat, als je wil kletsen met vriendinnen ga je in de gewone coupés zitten. Als de trein overvol is en je niet anders kan, dan kun je nog rekening houden met je medepassagiers door op een zachter tempo te praten.
En een kaartje voor de eerste klas kopen? Een treinkaartje ís al ontzettend duur, zeker als je geen OV of korting hebt. Waarom zou iemand anders diep in de buidel moeten tasten omdat jij je niet wil aan passen aan de wensen van andere passagiers?
Juist door dit soort reacties 'ik wil dus zij moeten...' stap ik de laatste tijd met steeds meer tegenzin in de trein. Sterker nog, ik stap níet meer in de trein. Het is voor mij goedkoper, sneller en comfortabeler om de auto te pakken dan dat ik met de trein ga.
Berdien schreef:Eerste klas is zeker geen garantie op rust en ruimte helaas. Ik kwam zaterdagavond terug uit Amsterdam, dat is overstappen op Amersfoort en dan in één streep door naar Groningen. Helaas helaas, tussen Amersfoort en Apeldoorn reed niks meer, dus alles moest over Zwolle.
Daar zit je dan, met je dure (!!!) eerste klas kaartje, die vol staat met mensen, zonder airco en in een vertraagde trein. En ja, al die mensen moeten ook ergens heen, de balkons stonden vol en de tweede klas puilde uit. Nu had ik geen kaartje voor de eerste klas hoor, kan mijn geld wel beter besteden. Maar een eerste klas kaartje geeft dus zeker geen garantie op rust en ruimte.