Praatverbod in treinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:18

Jildau schreef:
Nou dit is dan nog een reden om gewoon de auto te pakken i.p.v. de trein. Ze maken het ook niet aantrekkelijker ofzo..

Ik zeg; discotrein.

Jildau

Re: Praatverbod in treinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:20

Haha ben het er helemaal mee eens. :')

Maar je hebt toch al zoiets als stilte-coupés? Extra veel sta-plaatsen word je toch ook niet vrolijk van.. Leuk als je vrij lang moet reizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:21

Saskiaatje schreef:
Dan zijn andere bellers voor jou vast heel irritant. :=

Nee hoor, heb zelf gewoon m'n iPod op en bellen is voor mij niet veel anders dan praten. Zit nooit in een stiltecoupe ofzo. Ja misschien per ongeluk. _O-

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:25

Asyaa schreef:
_Pansy_ schreef:
Ik vind het juist vaak heerlijk dat er zoveel gepraat wordt :=
Dus ik ben heel erg tegen :P Als ik rust wil, ga ik wel naar de stilte-coupe.

Probleem is dat ook in de stilte-coupees word gekletst.

Maar dan heb je toch nog altijd manieren en kan je simpelweg vragen of het wat zachter kan.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:32

Berdien schreef:
Sorry LF_xx_D, maar daar ben ik het écht niet mee eens. Er wordt op meerdere manieren aangegeven dat het om een stiltecoupé gaat, als je wil kletsen met vriendinnen ga je in de gewone coupés zitten. Als de trein overvol is en je niet anders kan, dan kun je nog rekening houden met je medepassagiers door op een zachter tempo te praten.

En een kaartje voor de eerste klas kopen? Een treinkaartje ís al ontzettend duur, zeker als je geen OV of korting hebt. Waarom zou iemand anders diep in de buidel moeten tasten omdat jij je niet wil aan passen aan de wensen van andere passagiers?

Juist door dit soort reacties 'ik wil dus zij moeten...' stap ik de laatste tijd met steeds meer tegenzin in de trein. Sterker nog, ik stap níet meer in de trein. Het is voor mij goedkoper, sneller en comfortabeler om de auto te pakken dan dat ik met de trein ga.

In stilte coupés wil ik me best stilhouden hoor. Alleen als ik met anderen ben moeten er wel voldoende coupés zijn waar je wel mag praten, en waar je nog normaal kunt zitten.
De NS doet al zo raar, als het druk is niet genoeg treinstellen en als het rustig is juist wel veel treinstellen etc.

En in de trein hangen ook gewoon regels. Geen overlast veroorzaken naar andere mensen toe en ook geen geluidsoverlast met muziek.
Wanneer we ons daar gewoon aan houden kunnen we toch gewoon praten zonder dat anderen daar last van hebben? Als ik in de trein zit praten heel veel mensen, behalve in de stilte coupés (die er al zijn).
Het enige waar je je aan kan storen zijn mensen die heel hard bellen, schreeuwen of hard muziek luisteren (of ander raar gedrag vertonen), maar daar kunnen we gewoon iets van zeggen. :)

En de eerste klas is idd duur, maar een oplossing voor mensen die zeker willen weten dat het helemaal stil is en een goede plaats willen hebben. ;]

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:38

Eerste klas is zeker geen garantie op rust en ruimte helaas. Ik kwam zaterdagavond terug uit Amsterdam, dat is overstappen op Amersfoort en dan in één streep door naar Groningen. Helaas helaas, tussen Amersfoort en Apeldoorn reed niks meer, dus alles moest over Zwolle.
Daar zit je dan, met je dure (!!!) eerste klas kaartje, die vol staat met mensen, zonder airco en in een vertraagde trein. En ja, al die mensen moeten ook ergens heen, de balkons stonden vol en de tweede klas puilde uit. Nu had ik geen kaartje voor de eerste klas hoor, kan mijn geld wel beter besteden. Maar een eerste klas kaartje geeft dus zeker geen garantie op rust en ruimte.

Het draait allemaal om verdraagzaamheid en rekening houden met elkaar. Zit je, per ongeluk of niet, in de stiltecoupé dan pas je je daarop aan, en ga je niet keihard je seksleven over de telefoon bespreken. Heb je het niet door en iemand spreekt je er op een normale manier op aan, dan blaf je diegene niet af en/of je zoekt een plekje waar je wel verder kunt kletsen zonder dat je mensen stoort.

Ik reis zelf bijna niet meer met de trein, het duurt te lang, het is te vol en het kost klauwen vol met geld. Met de auto is sneller, goedkoper en je bent heerlijk alleen :))

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:18

Belachelijk plan.

Staanplaatsten in de trein? Wie dat verzonnen heeft reist zeker nooit met de trein? :n

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:49

als het staanplaatsen worden mag het echt ook goedkoper worden,
en ik denk echt niet dat als ik in de trein zit dat ik me mond kan houden als ik naast iemand zit die ik ken.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:16

Berdien schreef:
Eerste klas is zeker geen garantie op rust en ruimte helaas. Ik kwam zaterdagavond terug uit Amsterdam, dat is overstappen op Amersfoort en dan in één streep door naar Groningen. Helaas helaas, tussen Amersfoort en Apeldoorn reed niks meer, dus alles moest over Zwolle.
Daar zit je dan, met je dure (!!!) eerste klas kaartje, die vol staat met mensen, zonder airco en in een vertraagde trein. En ja, al die mensen moeten ook ergens heen, de balkons stonden vol en de tweede klas puilde uit. Nu had ik geen kaartje voor de eerste klas hoor, kan mijn geld wel beter besteden. Maar een eerste klas kaartje geeft dus zeker geen garantie op rust en ruimte.

Maar ookal moet je dan via Zwolle, er is toch altijd in een trein een eerste klas coupe? En dat het zo druk is betekend niet dat mensen in die coupé mogen/gaan zitten die er geen kaartje voor hebben, dus kan zou je als het goed is gewoon 1e klas kunnen zitten, imo. Of is dit niet zo? ;)
Ik neem aan dat die drukke en lawaaierige mensen niet in de eerste klas stonden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:50

Als het echt zo druk is dat je niet in de 2eklas meer kan staan mag je in de 1e klas gaan zitten.