VVD trekt stekker uit paars+.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: VVD trekt stekker uit paars+.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:55

ook ik verwacht dat de pvv kleiner zal zijn bij nieuwe verkiezingen, veel mensen zijn geschrokken van de grootte van de partij dus zullen er denk ik meer mensen strategisch stemmen, bovendien denk ik dat hij met het verspelen van zijn breekpunt ook mensen heeft laten vallen.. ik verwacht stijging voor PvDA.. ben benieuwd of het zover komt dat we opnieuw moeten stemmen.. we zullen zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:24

IN de peilingen zou de PVV vele malen groter worden als er nu verkiezingen zouden zijn. Is ook logisch.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:33

CtjeLief schreef:
ook ik verwacht dat de pvv kleiner zal zijn bij nieuwe verkiezingen, veel mensen zijn geschrokken van de grootte van de partij dus zullen er denk ik meer mensen strategisch stemmen, bovendien denk ik dat hij met het verspelen van zijn breekpunt ook mensen heeft laten vallen.. ik verwacht stijging voor PvDA.. ben benieuwd of het zover komt dat we opnieuw moeten stemmen.. we zullen zien!

Dit is natuurlijk ijdele hoop daar niet één PVV stemmer zal schrikken dat de partij zo groot geworden is. Integendeel zelfs, de PVV blijkt van alle partijen de trouwste aanhang te hebben. Dat kun je hier lezen
In de peilingen van afgelopen week blijkt ook nergens uit dat er uitkomsten zijn die jouw woorden enigzins ondersteunen. Uiteraard mag je hopen en dromen, maar vergeet niet dat dromen bedrog zijn. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:37

faye1995 schreef:
Yamcha schreef:
Mag je vragen hoor :)

Vind ik best leuk, dan kan ik dat zelf ook uitleggen :)

Maar je kan mensen niet aan de grens controleren of ze wel of niet willen werken :)

Overigens ontopic; Ik heb eigenlijk geen idee wat voor coalitie ik graag zou willen zien...
Het is allemaal een beetje een rommeltje geworden in den haag en ik weet niet of het op te lossen is!
Straks gaan we griekenland nog eens achterna :=

Weet ik wel.

Maar je kan wel weten of mensen écht in nood zitten, echt vluchteling zijn, of vooral economische redenen hebben.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:37

Denk toch dat VVD, PVV en CDA gaan. Ze moeten wel naar wat anders kijken nu. Voor het CDA ook een mooi excuus om toch met PVV samen te gaan regeren, het land zal toch moeten worden bestuurd.

Ik vind dit van alles toch de beste optie. Kan de PVV mooi laten zien wat ze kunnen (of juist niet), dan weten we dat ook weer. Zij zijn toch ook afhankelijk van anderen.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:41

Ik heb niet het hele topic gelezen want dat is nogal wat maar nu mijn mening.

Ik vind het erg jammer dat de VVD de stekker uit paars+ heeft gehaald. Ik ben absoluut voor een links kabinet dus baalde ik enorm toen de PvdA net verloor van de VVD. Ik heb heel lang gewacht op goede uitslagen die nacht :+
Wanneer de PVV en de VVD samen gaan regeren wil ik ook emigreren. Ik wil niet leven in zo'n land.
Het kan me niks schelen dat Nederland blijkbaar zijn stem heeft laten gelden door massaal op de PVV te stemmen. Dit waren overigens voornamelijk Limburgers die eerder op het CDA stemden maar daar niets meer in zagen. Meneer Wilders beweerde met hoog en laag dat er over de AOW absoluut niet te praten viel, het was een breekpunt. En wat was ineens bespreekbaar toen meneer zoveel stemmen kreeg? Juist, de AOW. Hij is niet te vertrouwen. Hij heeft vast een aantal goede (linkse) punten maar zijn denkwijze staat mij niet aan. Zo wil je niet leven. Wij zijn een multiculturele samenleving en dat wil ik graag zo houden. Daar ben ik zo trots op.

Laten er maar nieuwe verkiezingen komen. Dan stem ik wederom PvdA. Zowel strategisch als voorkeur.

Weer een kabinet met CDA en PvdA lijkt me niet werken. Dat bewijs hebben we al gezien. Bovendien krijg ik niet de indruk dat het CDA wil regeren. Maar dat kan ook aan mij liggen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:42

LuvdaTossa schreef:
Denk toch dat VVD, PVV en CDA gaan. Ze moeten wel naar wat anders kijken nu. Voor het CDA ook een mooi excuus om toch met PVV samen te gaan regeren, het land zal toch moeten worden bestuurd.

Ik vind dit van alles toch de beste optie. Kan de PVV mooi laten zien wat ze kunnen (of juist niet), dan weten we dat ook weer. Zij zijn toch ook afhankelijk van anderen.

Dat is dus de enige optie waar ik echt schrik voor heb. Daar zou ik niet gelukkig van worden. Niet omdat ik de PVV er niet in wil hebben, maar omdat het nog één verkiezing te vroeg is. Het is niet voor niets dat alle afgelopen regeringspartijen zetels verloren hebben, dat zie je heel vaak.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:42

Wat ik niet snap is waarom iedereen in (##(%*&#-naam het CDA in de coalitie wil, ze hebben potverdorie 20 zetels verloren! T is toch wel duidelijk dat nederland het CDA zat is lijkt mij :+
K had echt gehoopt op een paars + want dat was volgens mij de enige coalitie die nog redelijk stand zou houden (en niet zoals met bakellende 1 na 84 dagen weer valt..).

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:43

Noem dan eens een andere partij die ook maar íets in de buurt komt van VVD/PVV? Denk je dat de PvdA of GroenLinks of SP met de PVV wil samenwerken? :+

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:45

smeetjoew schreef:
Noem dan eens een andere partij die ook maar íets in de buurt komt van VVD/PVV? Denk je dat de PvdA of GroenLinks of SP met de PVV wil samenwerken? :+

Misschien moeten die heethoofden eens afkoelen niet zo de kont tegen de krib gooien.
het volk heeft gestemd, wat doen ze nu moeilijk.
Water bij de wijn en huppa gaan met die banaan :)
Pvv heeft veel stemmen en dat is blijkbaar omdat men hen graag in de coalitie wil zien...
Wie is democratisch NL om ze dan buiten te sluiten?
Ik vind het belachelijk dat de partijen zo stug doen.
edit; de coalitie is er niet voor niks dus zowel de helft van de plannen van wilders als die van cohen en de rest worden toch niet uitgevoerd
Laatst bijgewerkt door Toveren op 22-06-10 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:47

janesmith schreef:
Dat is dus de enige optie waar ik echt schrik voor heb. Daar zou ik niet gelukkig van worden. Niet omdat ik de PVV er niet in wil hebben, maar omdat het nog één verkiezing te vroeg is. Het is niet voor niets dat alle afgelopen regeringspartijen zetels verloren hebben, dat zie je heel vaak.

Als het niet altijd zo is....

Men is nooit tevreden en de coalitie heeft het gedaan en zal het moeten bezuren. Vanuit de oppositie hebben ze dan weer de beste kansen. Het is zo voorspelbaar.

Combinatie van VVD en PVV is lastig omdat de anderen daar wrs niet mee willen samenwerken en het probleem bij het CDA is dat ze flink verloren hebben. Maar er moet toch wát komen.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:55

Maar als er nieuwe verkiezingen komen en we stemmen weer op wilders met ze alle, blijft hetzelfde probleem lijkt mij?
Water bij de wijn doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:13

Seleentj: :')

Ik denk dat jij het uitstekend begrepen hebt :')

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:16

We zullen maar moeten afwachten wat er gaat gebeuren, zal mij benieuwen...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:21

Yamcha schreef:
Seleentj: :')

Ik denk dat jij het uitstekend begrepen hebt :')

Ja dus niemand schiet daar wat mee op.
Laat er maar een rechts kabinet komen, kunnen we volgend jaar een links kiezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:31

Hoe meer mensen het snappen, hoe meer we er mee opschieten Saar :D

Dan heb je ook dat gemiep niet meer :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:44

smeetjoew schreef:

Ze kunnen mooi banketstaaf daar in DH maar echt wat doen ho maar, niet zeiken over nee ik wil niet met die en wel met die, t zijn toch geen kleine kinderen..(nja blijkbaar wel dus :P ) hoe durven ze NL democratisch te noemen als er toch niet wordt geluisterd naar wat men heeft gestemd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:58

Bij reacties zoals jij die nu geeft zeg ik: joh, ga eerst eens erheen, probeer dat werk maar eens te doen......

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:01

Siersma schreef:
Ik snap dan weer niet waarom de pvda nog recht van spreken heeft of krijgt? En trouwen mocht t wel lukken vvd-pvv-cda bij elkaar te krijgen, dan heeft Cohen niks te vertellen toch?

dit lijkt mij de 'ideale' opstelling..
in ieder geval moet Job Cohen en Femke Halsema ff lekker een rondje gaan fietsen ;)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:03

Yamcha schreef:
Bij reacties zoals jij die nu geeft zeg ik: joh, ga eerst eens erheen, probeer dat werk maar eens te doen......

Hondenbaan is het :D

Een vader van een vriendin van mij zit in de TK; nou die uren die hij maakt.. In het bedrijfsleven zou ie daar veel meer mee verdienen. Daarnaast altijd een bak gezeur over je heen van alles en iedereen. Mij niet gezien :P Toch drijft het hem om een beter Nederland te krijgen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:04

cohen heeft de 2e grootste partij ;) en dus ook veel meer kiezers dan pvv, dus hopelijk komt deze partij in de regering.. we zullen het moeten afwachten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:05

smeetjoew schreef:
Vind het nog steeds schandalig dat er in een democratie de PVV geweigerd kan worden door de andere partijen. Mijn inziens zou het VVD + PVV + CDA moeten worden. Zit de meeste potentie in dat die het een beetje zouden uithouden samen m.i. Maargoed, ook allemaal protesten weer tegen de samenwerking met de PVV.
Paars+ vind ik vanalles net niks. Puur sprokkelen om aan de meerderheid te komen.

Wordt het uiteindelijk een linkse coalitie, terwijl Nederland met "man en macht" PVV heeft gestemd om hun onvrede te uiten. :+

Dan sluit je de PvdA uit, en die hadden toch lang en breed meer stemmen dan PVV en CDA.. wat nou democratie?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:07

Precies Wildwings, dat probeer ik ook al enige tijd te benadrukken :)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:08

PVDA mag wel een grote partij zijn (omdat er veel op gestemd was) maar als je de verhoudingen bekijkt is PVV natuurlijk wel 'groot' geworden.. en heeft de meeste zetels gewonnen (dan wel niet de grootste partij, maar wel de meeste zetels erbij).
Ik vind, dat er echt serieus gekeken moet worden, waarom er zoveel gestemd is op PVV, want dat moet toch wel wat zeggen lijkt mij ;)

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:10

Ja tuurlijk mag daar serieus naar gekeken worden. Sterker nog, daar ís serieus naar gekeken. En, het is op niets uitgelopen.

Uiteindelijk gaat het erom welke partij de meeste zetels heeft. PvdA heeft nog altijd meer zetels bij elkaar gekregen dan de PVV. GroenLinks heeft het relatief ook erg goed gedaan, maarja, dat hoeft toch ook niks te betekenen?

Al zou ik dat natuurlijk wel het allerliefste willen..

Edit: typo.