MissREAL...échte vrouwen, échte schoonheid!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:03

xMendy schreef:
Las er vanmorgen een heel stuk over in de Spits. Ga 'm vanmiddag of anders van de week even halen :)

Had het ook al gelezen..
Nou ben ik niet iemand die zomaar aan blaadjes geld uitgeeft etc.
Verder boeit mij het niet dat ik niet ultra dun ben..
Maar het is een leuk initatief :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:04

huge betekend gigantisch,voor de duidelijkheid

lijkt me nogal negatief,of niet?en ik heb maat 42,die is groter als 40,dus dubbel huge in jouw ogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:05

als je maat 40 huge noemt, zeg je indirect dat mensen met maat 40 huge moeten zijn om maat 40 te kunnen passen... idd niet erg tactisch.
Maar 't maakt denk ik ook wel duidelijk dat je idd niet echt weet waar je 't over hebt, want eerlijk gezegd denk ik dat je versteld zult staan hoeveel mensen in je omgeving maat 40 zullen hebben en dan vervolgens tot de conclusie zult komen dat het idd niet echt huge is :))

Of je moet echt op een hele vreemde plek wonen (in je dromen :'), sorry kan 't niet laten ), dat 36 de norm is en 40 een grote uitzondering :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-06-10 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Re: MissREAL...échte vrouwen, échte schoonheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:08

nou dat dacht ik ook...........de omgeving waarin ik me 'begeef' daar loopt echt niet alles onder maat 38 rond hoor.

mij maakt het ook niet uit,wat voor maat iemand heeft.

je kan je idd weleens aardig vergissen in iemands maar,zo heb ik dat laatst nog ontdekt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:09

Wat jij wilt. Als jij het negatief wilt opvatten terwijl ik dat niet zo bedoel en dat ook gezegd heb, moet je dat vooral lekker doen. ;) Ik zeg in 't dagelijks leven wel vaker huge voor groot, nu ken je me niet dus dat kon je niet weten - maar ik bedoel 't echt niet zo negatief als jij denkt. En maat 42, dubbel huge, tsja, vrij groot inderdaad. Dus? ;) Dat maakt toch niks uit? Als jij maar lekker in je vel zit toch. :) Het maakt toch niks uit welke maat je hebt.

Nog maar een keer: jullie gebruiken huge kennelijk anders dan ik, hier wordt 't ook voor "groot" gebruikt en het staat niet meteen voor gigantisch, mammoettisch en wat voor negatieve dingen je er nog meer aan wilt hangen. :+

De meeste mensen die ik ken hebben maat 36 of 38. En geloof me, ik weet het van best wel wat mensen - uit mijn oude klas (om maar iets te noemen) is d'r bijvoorbeeld niemand met maat 40 of daarboven. Ook oudere mensen in m'n omgeving (ik noem maar wat: mijn moeder heeft maat 36/38, hetzelfde geldt voor mijn oma en zo kan ik nog wel wat mensen opnoemen) zitten rond die maten. Ik kan er ook niks aan doen. :P Ik zeg alleen maar dat ik naar verhouding weinig mensen met maat 40 ken.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:10

Heel veel mensen hebben maat 40, en dan is het meestal niet eens door het eten.
Lange mensen hebben meer stof nodig, evenals mensen die bepaalde medicijnen slikken waardoor ze vocht vasthouden.
It's time to open your eyes and wake up, want maat 40 is niet huge, niet in de samenleving van nu in dit land. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:11

waar woon jij fiffill,kom ik daar ook wonen,ik zou dolgraag een maat 38 dragen,misschien heeft de omgeving invloed

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:12

:') Ik woon in Amstelveen. Dus als je nog een kakkerdorp (vreselijk) vlak onder Amsterdam zoekt... (het is er best leuk hoor) ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:13

ik heb niks tegen Amstelveen,ik heb tot mn 21e in Amsterdam gewoond,ik kwam nog weleens op de manege daar,nieuw Amstelland

nouja wie weet in de toekomst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:13

Fiffil, dit hele topic gaat erom dat er in deze maatschappij een negatief waardeoordeel wordt gehangen aan 't begrip ' groot' zijn... 'groter' dan gemiddeld. En dan gaat 't niet over lengte oid. Want we hebben 't hier over kledingmaten.

En ik weet niet hoor, ken jij de kledingmaten van iedereen uit je klas :)) ? Ik niet iig, maar er zal vast wel iemand met maat 40 tussen zitten.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:14

Menino schreef:
Fiffil, dit hele topic gaat erom dat er in deze maatschappij een negatief waardeoordeel wordt gehangen aan 't begrip ' groot' zijn... 'groter' dan gemiddeld. En dan gaat 't niet over lengte oid. Want we hebben 't hier over kledingmaten.

En ik weet niet hoor, ken jij de kledingmaten van iedereen uit je klas :)) ? Ik niet iig, maar er zal vast wel iemand met maat 40 tussen zitten.

Haha, kledingmaten zijn toch grotendeels gerelateerd aan de lengte? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:15

Als je onder de 12 bent ja...
Maar daarna zij kledingmaten toch meer gerelateerd aan je omvang/gewicht....

Iemand van 1.80 kan net zo goed maat 34 hebben als maat 56 om maar wat te zeggen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:16

nouja,vaak als ik paardrijbroeken koop,zijn die idd iets te lang voor mij met mijn maat. maar ik heb laatst een fijne anky broek in maat 42 gekocht,en die zat echt perfect

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:17

Die manege ken ik van naam, ben er zelf nog nooit geweest. :n Grappig dat je zo dichtbij woonde. :P

En nee, normaal weet ik ook niet alle kledingmaten van mensen uit m'n klas, maar we hadden laatst 'ns een rondje gedaan. En geloof me, ik heb geen mensen met overgewicht in mijn klas zitten, grotere maten zaten er gewoon niet bij. Nu is maat 40 niet extreem groot en daar hoef je ook niet per se overgewicht voor te hebben, maar ook die kwam niet voorbij - 38 wel. Maar misschien is dat gewoon wel heel uitzonderlijk. :+
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 20-06-10 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:18

maar om bv een maat 42 te dragen hoef je niet perse overgewicht te hebben zegmaar. maar tuurlijk kan het dat er vooral kleine maten in je klas zitten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:19

Je was me net voor, dat schreef ik net in m'n edit. :D
Ik moet zeggen dat er ook wel dunnetjes in m'n klas zitten hoor, maat 32. Vriendin van me bijvoorbeeld, ze eet als een paard maar ze komt echt niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:20

Ja maar 't feit dat jij denkt dat iemand overgewicht moet hebben om in een maat 40 te passen vind ik eigenlijk al vrij veelzeggend; dat klopt niet.

En daarnaast zit je dan of in een klas met alleen maar dunne mensen; wat natuurlijk kan. Of niet iedereen is eerlijk over z'n maat (als ik 38/40 zou hebben zou ik wsl ook 38 zeggen :') Maar dat terzijde)... Als je pak hem beet 3 klassen neemt, lijkt het me echt heeeel sterk dat niet minimaal 10% daarvan maat 40 of groter heeft...

edit:ok, ik lees nu pas jouw edit :')

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:22

sommigen hebben gewoon een onwijs snelle stofwisseling.

en dan kan je als dikker persoon minder eten,maar wel zwaarder zijn,en dan roept men al snel dat je dan dik en ongezond bent,mijn collega is er ook een met maat 34 en die vreet als een bootwerker,maar als wij samen een patatje eten,kijken de mensen mij wel aan. terwijl zij 2x zoveel eet

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:27

Nee, ik weet ook wel dat je geen overgewicht voor maat 40 hoeft te hebben, voor maat 42 ook niet etc, dan moet je maar eerdere posts van me lezen - het ligt heel erg aan je bouw. Had 't er even bijgezet omdat ik al vreesde dat mensen zouden denken dat ik dacht dat je meteen overgewicht moet hebben voor zo'n maat. :+

En Menino, naast het feit dat ik denk dat iedereen wel eerlijk was, zijn ze ook echt allemaal vrij smal. Misschien een uitzondering, dat kan. Sowieso hebben al m'n vriendinnen maat < 40. Ik kan zo 1 meisje bedenken met 42, maar dat is niet haar ideale maat want ze is wat te dik. En de rest zit toch echt tussen de 32-38.

Stofwisseling kan een hoop schelen idd. Ik vreet ook als een bouwvakker :+ bij mij gaan er 8 tot 16 boterhammen per dag in (en da's dus alleen nog maar het - volkoren bio - brood) en dat zie je er ook niet aan af. :P

Ik vind het sowieso altijd een beetje onzin als mensen opkijken van een dik iemand die bijv. een ijsje eet. Wie weet is dat wel zijn/haar eerste ijsje van het jaar en heeft zij/hij medische problemen. Dat soort dingen weet je maar nooit. En dan nog, dat sommige mensen zich zo met anderen gaan bezighouden. :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:28

who 8/16 boterhammen,krijg ik werkelijk niet weg!

*hoop dat ik ooit nog eens een snelle stofwisseling krijg*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:30

Ik moet er bij zeggen dat ik ook vrij veel sport (ik fiets ook veel) omdat ik (buiten)sporten heerlijk vind, dus dan gebruik je ook meer energie. En kennelijk met denken ook, want op school at ik ook zoveel. Ik werd wel altijd raar aangekeken, zo'n klein meisje met zo'n gigantische batterij aan boterhammen. :')

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:31

haha ja ach mensen hebben altijd meteen hun oordeel klaar,als je lekker kunt eten en gewoon een gezond gewicht houdt,is dat toch heerlijk

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:32

Precies, maar misschien is het ook wel iemand die met veel inspanning een dieet volgt (waar ik overigens echt respect voor heb, dat is iets wat ik nooit zou kunnen :+ ) en als beloning eens wat lekkers mag... en dan wordt je raar aangekeken. :(:)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:34

inderdaad. ik ben ruim 20 kwijt na veel moeite,en dan heb ik wel de neiging om heel pissig te worden als mensen dan nog wat te zeggen hebben over hoe ik eruit zie. dat je iets denkt,okee(doe ik ook zo vaak)maar mensen zouden wat minder moeten zeggen,je hebt er namelijk niks aan,commentaar moet je pas geven als iemand er iets aan heeft.

geldt natuurlijk voor dik en dun ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:36

Mensen oordelen idd snel, maar ik heb respect voor iedereen die kan afvallen. Ik zou er zelf namelijk niet aan moeten denken om m'n eetgewoontes op te geven (nu eet ik wel heel gezond, ik snoep sowieso niet - ik vind het niet lekker :') ) en als je ziet wat sommige mensen er allemaal voor doen... knap inderdaad.