Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Anoniem

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:54

Het gaat niet om de leukste, het gaat erom dat Cohen in mijn ogen een hele nare uitstraling heeft. Ik vind het ook geen leider, hij heeft geen open blik en ik vind het internationaal zeker geen visitekaartje. En dat is mijn mening en als je daar problemen mee hebt is dat heel erg jammer voor je.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:56

Daar heb ik geen enkel probleem mee. Omdat je nu zegt waarom je dat vind. Dat je vind dat hij geen open blik heeft. Dan weet ik dus waar dat aan ligt. :) Ik heb nooit de intentie gehad om je aan te vallen. Als je dat wel zo hebt ervaren dan spijt me dat. Het was puur interesse.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:59

faye schreef:
En dat is mijn mening en als je daar problemen mee hebt is dat heel erg jammer voor je.

Wat doe je toch aanvallend :?

Ik vind Rutte ook een heel sympathieke man, maar heb er inhoudelijk niets mee.
Maar denk dat vrijwel iedere partijleider (muv Wilders) het internationeel best goed zal doen :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:03

Ik vind Cohen juist wel een goed leider. Hij komt op mij betrouwbaar en vooral oprecht over. Jammer dat hij niet zo makkelijk uit z'n woorden komt waardoor hij minder sterk overkomt. Daarnaast is hij een goede burgemeester voor Amsterdam geweest en hij kan ook nog eens een aardig balletje trappen. Maar dat is meer de afdeling X-factor :=

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:04

Ja, dat denk ik ook wel. Ik vind het alleen belangrijk voor een leider op dit moment dat diegene ook staat voor het milieu en duurzaamheid. Want zeker op internationaal vlak zal daar nog veel moeten gebeuren en zullen ook andere landen overtuigd moeten worden. Wat dat betreft ben ik bang dat Rutte dat naar mijn zin niet genoeg vertegenwoordigd. Maar ik heb vooral 'vrede' met Rutte als MP (Ik had het toch liever anders gezien), omdat hij voor een VVD-er nog relatief links is.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:06

Mijn voorkeur gaat uit naar Paars +, maar ik denk dat dat momenteel nooit gaat werken en dat het VVD+PVV+CDA word. Lijkt mij nog de meest stabiele coalitie (iig in vergelijking met de andere mogelijkheden dan). Ben ook wel benieuwd hoe Wilders het dan gaat doen als hij in de coalitie zit.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:07

Eefske schreef:
Ik vind Cohen juist wel een goed leider. Hij komt op mij betrouwbaar en vooral oprecht over. Jammer dat hij niet zo makkelijk uit z'n woorden komt waardoor hij minder sterk overkomt. Daarnaast is hij een goede burgemeester voor Amsterdam geweest en hij kan ook nog eens een aardig balletje trappen. Maar dat is meer de afdeling X-factor :=

Ik vind Cohen ook altijd heel oprecht en duidelijk overkomen. Heel rustig, wat ik ook heel prettig vind. Op mij komt hij over als een stabiele bestuurder. Ook heb ik het gevoel dat hij, ondanks dat het de PvdA juist veel is verweten, geen draaikont is. Hij staat duidelijk voor zijn eigen beleid. En ondanks dat hij in debatten wat hakkelig kan zijn vind ik hem juist in zijn speeches erg charmismatisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:02

Geen draaikont? Het programma werd tijdens de debatten continu aangepast. :+

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:09

Nee, het partijprogramma is inderdaad veranderd. Ik dacht al inderdaad dat dat ter sprake zou komen als reactie op mijn post. En terecht hoor. Maar ik vind het partijprogramma veranderen iets anders. Ik vind dat Job Cohen staat voor zijn idealen. Dat ik beter verwoord denk ik :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:21

sarabande schreef:
De PVDA gebruikt nu haar specialiteit, ze zijn de PVV in de media aan het doodknuffelen :D :D

:') :')

En dan al draaiend met hun kont, zo het pluus weer in.

:D

Edit:
oo..Doe mij overigens maar paars + al is een rechtse regering beter voor mij portomonee.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:26

sarabande schreef:
ingedebruijn schreef:
Moet zeggen dat ik het wel schandalig vind, dat ook al wint de PVV zoveel.. dan nog weigert de PvdA(die zo sociaal denkt) om met de PVV samen te willen werken. Het volk geeft aan dat zij de PVV graag in het kabinet ziet.. maar omdat hun het niet willen gebeurd het dan misschien niet. Waar is dan het hele idee van de democratie.. ze doen toch wel wat hun zelf willen!!!

Sommige partijen komen de beloftes aan de kiezer na, dit was er een. Ik zou nooit PVDA gestemd hebben als ze aangegeven hadden met de PVV in een regering te willen gaan zitten.

_O-

Inderdaad over sommige dingen mag je best principieel zijn en dan moet je ook je belofte nakomen. Ik heb het verkiezingsprogramma van de PVV helemaal doorgelezen (alle 60 pagina's). Ik hoop echt dat dit nooit vertaald wordt en in het buitenland gaat circuleren. Wat een afgang voor Nederland. Nog afgezien van alle discriminerende uitspraken is de ongelofelijk simpele manier waarop men problemen zegt te gaan oplossen tenenkrommend. Om maar een voorbeeld te geven een citaat over het verminderen van overheidsregels: "Daarnaast moet gaan gelden: één nieuwe regel erbij, twee weg." Het lijkt wel zo'n Amerikaanse talkshow met een lifecoach die advies geeft over overvolle kasten. De PVV zal zich wel niet realiseren dat die bewering op precies hetzelfde neerkomt als "Alle regels weg". Want als je er steeds eentje bijdoet en er twee weghaalt dan hou je niks over dat weet zelfs een kind van 6 al.

Ik denk dat het nu maar een regering met de PVV moet worden, het volk krijgt dan wat het volk verdient. Dan kunnen we Hero Brinkman aanstellen als minister van justitie, kan hij zonodig zelf de straat op om problemen op te lossen met de vuist. (Overweegt ondertussen emigratie)
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 11-06-10 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:33

Ik hoop nu ook echt dat de PVV gaat regeren. Ik verwacht dat ze afgaan als een gieter.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:35

Heb jij het hele partijprogamma door weten te worstelen?...respect...

Als het VDD-PVV-CDA wordt overweeg ik ook emigratie, weiger mijn eigen paspoort te houden, wil naturalisatie en ontken dat ik een Nederlander ben...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:10

ik heb deze gekozen: VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
alhoewel ik zelf sp had gestemd (maar d66 en groenlinks vind ik ook ok, pvda ben ik ook geen tegenstander van).

de coalitie met de pvv mag er van mij ook komen. want dan zijn we tenminste binnen no time van hun af, hij kon nu zijn beloftes al niet houden dus ik hoop dat hij snel door de mand valt. kunnen we binnen een jaartje weer naar de stembussen, is er nog steeds een onbestuuurbaar land en een flinke financiele crisis.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:12

jameyskatje schreef:
ik heb deze gekozen: VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
alhoewel ik zelf sp had gestemd (maar d66 en groenlinks vind ik ook ok, pvda ben ik ook geen tegenstander van).

de coalitie met de pvv mag er van mij ook komen. want dan zijn we tenminste binnen no time van hun af, hij kon nu zijn beloftes al niet houden dus ik hoop dat hij snel door de mand valt. kunnen we binnen een jaartje weer naar de stembussen, is er nog steeds een onbestuuurbaar land en een flinke financiele crisis.

Ja daarom denk ik dat die er niet komt. Iedereen speelt nu toneel zodat Geert niet kan gaan janken dat ze niet met hem willen spelen.
Zelfs in de vestibule van de Koningin begon hij weer over immigratie te zeuren :(:)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:15

NatasjavE schreef:

Als het VDD-PVV-CDA wordt overweeg ik ook emigratie, weiger mijn eigen paspoort te houden, wil naturalisatie en ontken dat ik een Nederlander ben...

Ik heb het partijprogramma ook meerdere keren gelezen en vond het ook extreem eerlijk gezegd. Maar moeilijk door te lezen vond ik het absoluut niet. Het is in jip en janneke taal geschreven en zit vol met oneliners en zelfs plaatjes.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:37

Krips schreef:
NatasjavE schreef:

Ik heb het partijprogramma ook meerdere keren gelezen en vond het ook extreem eerlijk gezegd. Maar moeilijk door te lezen vond ik het absoluut niet. Het is in jip en janneke taal geschreven en zit vol met oneliners en zelfs plaatjes.

Ik denk dat NatasjavE dat doorworstelen niet bedoelde omdat het zo moeilijk geschreven is, maar meer vanwege het extreme. Het is inderdaad geschreven in Jip en Janneke taal en er worden ook alleen maar kleuteroplossingen gegeven voor moeilijke problemen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:37

Dat is inderdaad wat ik bedoel Hermelientje.

Iemand Hero Brinkman gisteren bij Knevel gezien?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:54

NatasjavE schreef:

Ik zag laatst wel iets over hem. Weet niet meer welk programma het was maar toen stond z'n zendertje nog per ongeluk aan en was hij aan het vertellen aan zo'n partijgenoot dat hij dacht dat Wilders wel een beetje bang zou zijn oid. Ik weet niet precies hoe en wat meer maar wat een onprofessionele kerel is dat. Echt, ik vind hem zo triest.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:44

NatasjavE schreef:

Nee dat vroeg men in het andere topic ook al. Volgens het nieuws heeft hij gezegd dat hij achter Wilders blijft staan ook al wordt de beweging niet democratisch en komt er geen Herojugend

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 10:09

Herojugend hihi. Ik heb het wel gezien, en vond het erg mooi hoe Foppe tegen hem deed. Ze hebben zelf niet door dat hun ideeën zoals administratie naar etniciteit verdacht veel op de ideeën van de nsdap lijken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:13

Ja was mooi he hoe Foppe deed. Maar ik ken het partij programma dus niet en dat registreren van etniciteit vind ik ronduit schokkend.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:27

Krips schreef:
Nee, het partijprogramma is inderdaad veranderd. Ik dacht al inderdaad dat dat ter sprake zou komen als reactie op mijn post. En terecht hoor. Maar ik vind het partijprogramma veranderen iets anders. Ik vind dat Job Cohen staat voor zijn idealen. Dat ik beter verwoord denk ik :)

Het is toch wel iets ernstiger dan dat. Ze lieten eerst door het CPB het partijprogramma doorrrekenen, en toen eenmaal de uitkomst van het CPB ze niet beviel, hebben ze nog wijzigingen aangebracht. Dat is een politieke doodzonde en not-done. Dat lokte bij Mark Rutte ook de vraag uit of er misschien een mogelijkheid was dat we voor de verkiezingen nog het definitieve partijprogramma van de PVDA zouden zien. Aangezien ze dat wel beseften hebben ze daarna weer een wijziging van ongeveer 1 miljard aangebracht. Dus als er één partij dit jaar is geweest die draaikonterij liet zien is het de PVDA.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:36

Hermelientje schreef:
Krips schreef:

Ik denk dat NatasjavE dat doorworstelen niet bedoelde omdat het zo moeilijk geschreven is, maar meer vanwege het extreme. Het is inderdaad geschreven in Jip en Janneke taal en er worden ook alleen maar kleuteroplossingen gegeven voor moeilijke problemen.

Toch is de kans groter geworden dat men het er hier de komende tijd mee moet gaan doen, want de steun van de SGP lost wel het probleem Brinkman op voor de VVD. Nu kan die Hero uit de coalitie stappen en nog steeds zal er dan een meerderheid blijven. Dat had helemaal niemand verwacht en ook voor het CDA is het een makkelijkere stap geworden om nu in zee te gaan met de PVV want het de SGP is toch een gelovige partij. persoonlijk denk ik dat er veel CDA weglopers weer terug zullen komen bij het CDA en dit ten koste gaat van de PVV. Dus strategisch gezien is het een slimme zet van het CDA indien ze dit zouden doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:37

jantergouw schreef:
Het is toch wel iets ernstiger dan dat. Ze lieten eerst door het CPB het partijprogramma doorrrekenen, en toen eenmaal de uitkomst van het CPB ze niet beviel, hebben ze nog wijzigingen aangebracht. Dat is een politieke doodzonde en not-done. Dat lokte bij Mark Rutte ook de vraag uit of er misschien een mogelijkheid was dat we voor de verkiezingen nog het definitieve partijprogramma van de PVDA zouden zien. Aangezien ze dat wel beseften hebben ze daarna weer een wijziging van ongeveer 1 miljard aangebracht. Dus als er één partij dit jaar is geweest die draaikonterij liet zien is het de PVDA.

Als je het juist gevolg had, en niet alleen de gemakkelijke one liners die Rutte er in zijn verkiezingspropaganda op los liet, dan had je kunnen zien en lezen dat Cohen uitging van een andere opgave en dat hij daarom een ander cijfer had verwacht,
Hij heeft dat tig keer uitgelegd en zijn excuses gemaakt.
Want daar is hij, in tegenstelling tot anderen, niet te beroerd voor.