Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eefske schreef:Ik vind Cohen juist wel een goed leider. Hij komt op mij betrouwbaar en vooral oprecht over. Jammer dat hij niet zo makkelijk uit z'n woorden komt waardoor hij minder sterk overkomt. Daarnaast is hij een goede burgemeester voor Amsterdam geweest en hij kan ook nog eens een aardig balletje trappen. Maar dat is meer de afdeling X-factor
sarabande schreef:ingedebruijn schreef:Moet zeggen dat ik het wel schandalig vind, dat ook al wint de PVV zoveel.. dan nog weigert de PvdA(die zo sociaal denkt) om met de PVV samen te willen werken. Het volk geeft aan dat zij de PVV graag in het kabinet ziet.. maar omdat hun het niet willen gebeurd het dan misschien niet. Waar is dan het hele idee van de democratie.. ze doen toch wel wat hun zelf willen!!!
Sommige partijen komen de beloftes aan de kiezer na, dit was er een. Ik zou nooit PVDA gestemd hebben als ze aangegeven hadden met de PVV in een regering te willen gaan zitten.
jameyskatje schreef:ik heb deze gekozen: VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
alhoewel ik zelf sp had gestemd (maar d66 en groenlinks vind ik ook ok, pvda ben ik ook geen tegenstander van).
de coalitie met de pvv mag er van mij ook komen. want dan zijn we tenminste binnen no time van hun af, hij kon nu zijn beloftes al niet houden dus ik hoop dat hij snel door de mand valt. kunnen we binnen een jaartje weer naar de stembussen, is er nog steeds een onbestuuurbaar land en een flinke financiele crisis.
NatasjavE schreef:Heb jij het hele partijprogamma door weten te worstelen?...respect...
Als het VDD-PVV-CDA wordt overweeg ik ook emigratie, weiger mijn eigen paspoort te houden, wil naturalisatie en ontken dat ik een Nederlander ben...
Krips schreef:NatasjavE schreef:Heb jij het hele partijprogamma door weten te worstelen?...respect...
Als het VDD-PVV-CDA wordt overweeg ik ook emigratie, weiger mijn eigen paspoort te houden, wil naturalisatie en ontken dat ik een Nederlander ben...
Ik heb het partijprogramma ook meerdere keren gelezen en vond het ook extreem eerlijk gezegd. Maar moeilijk door te lezen vond ik het absoluut niet. Het is in jip en janneke taal geschreven en zit vol met oneliners en zelfs plaatjes.
NatasjavE schreef:Dat is inderdaad wat ik bedoel Hermelientje.
Iemand Hero Brinkman gisteren bij Knevel gezien?
Krips schreef:Nee, het partijprogramma is inderdaad veranderd. Ik dacht al inderdaad dat dat ter sprake zou komen als reactie op mijn post. En terecht hoor. Maar ik vind het partijprogramma veranderen iets anders. Ik vind dat Job Cohen staat voor zijn idealen. Dat ik beter verwoord denk ik
Hermelientje schreef:Krips schreef:
Ik heb het partijprogramma ook meerdere keren gelezen en vond het ook extreem eerlijk gezegd. Maar moeilijk door te lezen vond ik het absoluut niet. Het is in jip en janneke taal geschreven en zit vol met oneliners en zelfs plaatjes.
Ik denk dat NatasjavE dat doorworstelen niet bedoelde omdat het zo moeilijk geschreven is, maar meer vanwege het extreme. Het is inderdaad geschreven in Jip en Janneke taal en er worden ook alleen maar kleuteroplossingen gegeven voor moeilijke problemen.
jantergouw schreef:Het is toch wel iets ernstiger dan dat. Ze lieten eerst door het CPB het partijprogramma doorrrekenen, en toen eenmaal de uitkomst van het CPB ze niet beviel, hebben ze nog wijzigingen aangebracht. Dat is een politieke doodzonde en not-done. Dat lokte bij Mark Rutte ook de vraag uit of er misschien een mogelijkheid was dat we voor de verkiezingen nog het definitieve partijprogramma van de PVDA zouden zien. Aangezien ze dat wel beseften hebben ze daarna weer een wijziging van ongeveer 1 miljard aangebracht. Dus als er één partij dit jaar is geweest die draaikonterij liet zien is het de PVDA.