wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:53

ladylay schreef:
DDW1190 schreef:
ja inderdaad, wat is er zo erg aan hem dan? dat de allochtonen die misdrijven hebben gepleegd het land uit moeten? ik vind dat niet meer als normaal hoor!

Idd.
Ik heb gestemd op PVV.

Daarnaast wonen we in Nederland en niet in Iran of Irak etc.
Ik vind het meer dan prima als ze hier komen wonen, maar houd je aan de regels, en niet lopen miepen.
Aanpassen die handel ! Als we daar zouden heen verhuizen, zouden we ook moeten aanpassen, doe je dat niet dan ben je de klos.
De wereld ver-islamitiseerd. Men is bang voor hun, logisch want ze bedreigen a-la maximaal.
Iedereen en elk land willen ze dat ze aanpassen aan het islamitische geloof, ben je helemaal mal.
Iedereen mag geloven wat ze willen, maar ga niet verplichten andere mensen het over te nemen want anders.
Nee, dat gaat me dus echt te ver.
Je wilt niet weten hoe de wereld ervoor staat over een paar jaar, en dan helemaal met de NWO en de Illuminatie, foute boel ten top.

Wat overdreven, je hebt éénmaal in de wereld islamitische landen.
Dit wordt anders net als het strijd tegen het communisme. En dat willen we toch niet. :?

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:54

DDW1190 schreef:
ik heb net gestemd toch niet PVV gedaan, juist omdat ik niet racistisch over wil komen heb ik maar op de SP gestemd..

Hier, én dat bedoel ik met mensen die eerst PVV zouden stemmen en het toch niet doen.
Niks mis mee maar zo zie je dat de peilingen dan gewoon niet meer kloppen.
Maar even een vraagje; racistisch over komen? Als jij het eens bent met punten van het PVV-beleid, dan zou je toch gewoon PVV kunnen moeten stemmen? Je bent dus bang dat mensen je racistisch vinden?
Kijk en dat is het probleem in Nederland en dat mensen zeggen: 'Als Wilders aan de macht komt, zal 't niet lang duren voordat ie vermoord wordt.'
Én daar hebben we het probleem. Iedereen moet toch zijn mening kunnen uiten..? We leven in Nederland hoor..

Amaryllis

yousra schreef:
LADPR schreef:
CtjeLief : Hoezo gelijke kansen wil afschaffen?

Heb je gezien wat de VVD bijvoorbeeld allemaal wil? Als je het dan hebt over gelijke kansen afschaffen. De rijke worden rijker en de armen worden armer

Dus, als iemand keihard ervoor heeft gestudeerd en zijn halve leven keihard eraan moest werken, dan hoeft hij toch niet meer belasting te betalen over zijn inkomen?

Over dat salaris wordt niet gesproken. De top-tax is geloof ik pas vanaf een inkomen van 200.000 euro per jaar... Nou, lucky you als je dat hebt. Ja het is veel belasting, maar anderzijds hou je nogsteeds belachelijk veel over en akn dit weer ten goede komen van werkgelegenheid, koopkracht, en dus weer een aantrekkende economie.

MyHorseGirl

ladylay schreef:
Ik vind het meer dan prima als ze hier komen wonen, maar houd je aan de regels, en niet lopen miepen.
Aanpassen die handel ! Als we daar zouden heen verhuizen, zouden we ook moeten aanpassen, doe je dat niet dan ben je de klos.
De wereld ver-islamitiseerd. Men is bang voor hun, logisch want ze bedreigen a-la maximaal.
Iedereen en elk land willen ze dat ze aanpassen aan het islamitische geloof, ben je helemaal mal.
Iedereen mag geloven wat ze willen, maar ga niet verplichten andere mensen het over te nemen want anders.
Je wilt niet weten hoe de wereld ervoor staat over een paar jaar, en dan helemaal met de NWO en de Illuminatie, foute boel ten top.

hier sluit ik me ook helemaal bij aan. :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:56

Jeaninee_Ier schreef:
DDW1190 schreef:
ik heb net gestemd toch niet PVV gedaan, juist omdat ik niet racistisch over wil komen heb ik maar op de SP gestemd..

Hier, én dat bedoel ik met mensen die eerst PVV zouden stemmen en het toch niet doen.
Niks mis mee maar zo zie je dat de peilingen dan gewoon niet meer kloppen.
Maar even een vraagje; racistisch over komen? Als jij het eens bent met punten van het PVV-beleid, dan zou je toch gewoon PVV kunnen moeten stemmen? Je bent dus bang dat mensen je racistisch vinden?
Kijk en dat is het probleem in Nederland en dat mensen zeggen: 'Als Wilders aan de macht komt, zal 't niet lang duren voordat ie vermoord wordt.'
Én daar hebben we het probleem. Iedereen moet toch zijn mening kunnen uiten..? We leven in Nederland hoor..

Of misschien toch niet helemaal overtuigd van de standpunten van de PVV. Wanneer je er inderdaad echt achterstaat had je inderdaad dat hokje van dhr. Wilders wel ingekleurd.

Ja, het moet anders.
Nee, niet over de rug minderheidsgroepen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:57

WildWings schreef:
Ik vind ontwikkelingshulp juist belangrijk, eigen land eerst vind ik geen prettige instelling, zeker gezien onze omstandigheden toch stukken beter zijn dan die in derde wereld landen. Echt niet vergelijkbaar :n

Ontwikkelingshulp voorkomt geen corruptie en laat daar nu juist veel ontwikkelingsgeld in verdwijnen.
Lokale hulp die met gehele ondersteuning en vanuit de lokale bevolking komt heeft inderdaad zin, maar geld aan de overheid geven werkt niet. Als de mensen voor wie de hulp is het gebodene niet adopteren als zijnde van henzelf is het ook geld weggooien, omdat er dan niet voor de voorgang van het project gezorgd wordt (onderhoud machines, gebouwen, etc.)

Of wij het veel beter hebben dan veel mensen in "arme" landen is eigenlijk de vraag (op medische zorg, onderwijs en genoeg te eten na dan) het hebben van de laatste mode, het juiste merk auto en alle andere westerse? idioterie verminderd eerder je levenskwaliteit door de hoeveelheid stress die het met zich meebrengt.

Meeste inmenging vanuit de westerse wereld heeft meer te maken met winst maken (en dan meestal ook nog in de westerse wereld) dan met ontwikkelingshulp.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:57

yousra schreef:

Wat overdreven, je hebt éénmaal in de wereld islamitische landen.
Dit wordt anders net als het strijd tegen het communisme. En dat willen we toch niet. :?

Nee, dat willen we niet.
Maar dat neemt de daadwerkelijk feiten niet weg.
Daarnaast, de daadwerkelijke feiten vind je echt niet in de media. Dat is grote bedrieg zooi, wat logisch is, wat de media als je terug kijkt in de papieren komt alles terug op rotchild etc.
De uitspraak Nothing is as it seems, klopt dan ook volkomen.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:58

Jeaninee_Ier schreef:

Ja daar ben ik het helemaal mee eens, maar er is een dunne lijn tussen vrijheid van meningsuiting en racisme/discriminatie. Allochtonen uit niet westerse landen niet meer toelaten in nederland, lijkt mij pure discriminatie.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:58

ladylay schreef:

Zeg je dat ook tegen de asociale buurman van 3 deuren verder? Of tegen de herrieschoppers op bijvoorbeeld een pleintje in je wijk? Of treed je alleen op als je ziet dat het buitenlanders zijn?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:59

En van de VVD, de rijken worden rijker en de armen worden armer.

Misschien verdien je dat ook wel als rijke, als je er een universitaire studie van 8 jaar erop hebt zitten en erg veel geïnvesteerd hebt in je opleiding, ja dan mag je er ook wel voor beloond worden en dan niet nog is uiteindelijk als een linkse partij aan de macht komt er ongeveer dik 60% van moeten inleveren alleen maar voor belasting!

Wat wordt er precies bedoeld met arm? Wanneer is iemand in Nederland nou echt arm?

edit; toevoeging
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 09-06-10 13:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:59

Ik denk dat het allemaal wel meevalt als het zover zou komen. Gelukkig zal het vast en zeker niet gebeuren dat hij de meerderheid in de Tweede Kamer zal krijgen, dat is al een zorg minder. Verder denk ik dat het sowieso qua zetels voor de PVV wel mee zal vallen (in mijn ogen - ik ben dus niet van die club). En stel dat hij mag meeregeren in een coalitie, dan moet hij compromissen sluiten. En de zaken die hij zo heel hard roept, zullen dan waarschijnlijk niet uitgevoerd gaan worden omdat daar geen meerderheid voor zal zijn.
Ik acht de kans in zo'n geval ook groot dat er LPF-achtige toestanden ontstaan (denkt aan Hero Brinkman, dat zet je wel aan het denken) en we voor de kerstvakantie weer mogen stemmen voor een nieuwe Tweede Kamer.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:00

Specials schreef:
Heino schreef:
Maar wát gaat er dan veranderen, Pashon en Specials? Wat gaat er concreet beter worden in Nederland? En waarom gaat juist Wilders daar voor zorgen?
Al die andere zijn van het lief zijn, "agossie arme asielzoeker die niet meer wilt werken hier heb je geld ga maar lekker op je kont zitten"

En alleen met deze zin al geef je aan dat je je niet (voldoende) verdiept hebt in andere partijen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:00

MyHorseGirl schreef:

Misschien verdien je dat ook wel als rijke, als je er een universitaire studie van 8 jaar erop hebt zitten en erg veel geïnvesteerd hebt in je opleiding, ja dan mag je er ook wel voor beloond worden!

Wat wordt er precies bedoeld met arm? Wanneer is iemand in Nederland nou echt arm?

Iemand die 8 jaar heeft gestudeerd heeft inderdaad geïnvesteerd in zijn toekomst. Maar kom aan, wanneer je bruto 250.000 euro verdiend en uiteindelijk 150.000 euro per jaar kunt besteden, heb je dan een slecht leven? Je draagt wel een ton per jaar af, en das inderdaad op papier een hele hoop. Maar hoe wil je in godsnaam dat geld opmaken? Dure auto zeker, zo'n milieuvervuilend sloep met 200 euro wegenbelasting per jaar?

Iemand in Nederland is echt arm wanneer je niet eens meer gewoon je eten op tafel kunt krijgen s avonds. Wanneer je geen sport of hobby kunt hebben. Wanneer je bij elke handeling die je doet moet nadenken over je financiele stand.
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 09-06-10 13:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:01

Ach ik zie het wel, ik maak me er niet druk om. Ik heb vanochtend Sp gestemd en hoop zo wel mijn steentje bij te dragen aan de SP.
Ik zei van de week al voor de gein tegen mijn vader, als wilder wint dan vraag ik de Spaanse nationaliteit aan, vervolgens word ik uitgezet en leef ik mijn leven verder in Spanje :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:02

Marchador schreef:
Ach ik zie het wel, ik maak me er niet druk om. Ik heb vanochtend Sp gestemd en hoop zo wel mijn steentje bij te dragen aan de SP.
Ik zei van de week al voor de gein tegen mijn vader, als wilder wint dan vraag ik de Spaanse nationaliteit aan, vervolgens word ik uitgezet en leef ik mijn leven verder in Spanje :+

:') Haha, ja doe mij die ook ma ;)

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:02

Spreek je jezelf nu niet tegen?
De feiten in de media zijn te overdreven, in werkelijkheid valt het allemaal reuze mee!

Ik snap niet dat mensen bang voor de islamitesering kunnen zijn als ze alleen de media volgen, bepaalde personen zoals Wilders en propaganda zoals Fitna.

Ik weet niet echt hoe ik dit moet noemen, maar het is eerder dom, wat je bijvoorbeeld in de film Fitna zag, komt helemaal niet voor in Nederland! Hij liet beelden zien van sjiieten, nou dat gaat zelfs de marokkanen en anders islamieten in Nederland veeeeeeeel te ver!

En je moet niet vergeten dat er in Nederland de ''oudere'' moslims steeds minder worden, dus die steeds minder streng geloven. De jongeren van nu zijn veel vrijer en moderner en dat zal in de toekomst alleen maar meer worden. :)
Laatst bijgewerkt door Liberte op 09-06-10 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:03

MyHorseGirl schreef:
Tijdje terug heb ik in het nieuws gezien dat er 2 Islamitische scholen werden gesloten júist omdat het niet aan alle eisen voldoet waar de scholen in Nederland aan moeten voldoen. Ik zeg ook niet dat er onderscheid wordt gemaakt door de onderwijsinspectie. Als een school gewoon slecht is en niet aan de eisen voldoet dan moet het een kans krijgen om te verbeteren. Is het na een tijd niet verbeterd? Sluiten. Dit kan ook prima gebeuren bij katholieke scholen of weet ik het, maar daar hoor je amper iets over. Mij zul je ook niet horen zeggen dat elke andere school sowieso wel beter is dan een Islamitische school. School is school en de leerlingen moeten wel goed onderwijs krijgen.

Ik weet niet hoe je hierover denkt, ik denk dat wij er niks over horen omdat het niet 'interessant' genoeg is.
Laat ik even de 5 grote dovenscholen in NL nemen, allemaal openbaar/christelijk en 4 daarvan scoren heeeel erg slecht op onderwijsrapport maar wie weet dat?? :+ Het wordt niet breed uitgemeten in media zoals het is gebeurd bij die moslimscholen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:04

Politiek blijft interessant en veelzijdig, laat ik t daar maar even op houden ;)

Ik ga even naar stal, moet mn paard voorrijden voor kopers :(
daag :evaw:

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:05

Maargoed, ook al komt Wilders aan de macht, dan mogen we binnen no time weer stemmen! :D

Ik ga ook maar eens naar mijn paard. :wave:

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:06

Petulan schreef:
ladylay schreef:

Zeg je dat ook tegen de asociale buurman van 3 deuren verder? Of tegen de herrieschoppers op bijvoorbeeld een pleintje in je wijk? Of treed je alleen op als je ziet dat het buitenlanders zijn?

Allemaal :)
Normen en Waarden zie je tegenwoordig nog sporadisch.
De jeugd van tegenwoordig, rampzalig. Maar kun je het ze kwalijk nemen, ze zijn opgegroeit voor de tv-media. Alles is maar normaal, beetje bloot, is toch heel gewoon.
Iemand lopen uitschelden omdat het te lang duurt, is heel gewoon.
Zoenen met jan en alle man, niks speciaals, zelfde idee als grocerys halen bij de supermarkt.
Seks hebben, ja tuurlijk. Iedereen doet het, in de media word het gepromoot.
Kijk alleen al naar Lady Gaga, illuminati puppet nummer 1. Waarom denk je anders dat ze zo beroemd is, echt niet omdat ze zo'n goede stem heeft. Secret Sociaties, Jay-Z, Beyonce, RIhanna die zijn niet voor niks zo mega beroemd, They made a pact with the Secret Sociaties. Mensen willen het niet zien, ze geven het zelfs toe !

Nee, zieke zieke wereld.

Olikea

Ik ben bang dat als wilders een van de groten is dat we een lpf verhaal gaan krijgen..
Samen met vvd in een coalitie, en dan over een half jaar weer verkiezingen omdat de hele boel in de soep draait..
Dat is vast niet goed voor de BV NL

MyHorseGirl

Petulan schreef:
MyHorseGirl schreef:

Misschien verdien je dat ook wel als rijke, als je er een universitaire studie van 8 jaar erop hebt zitten en erg veel geïnvesteerd hebt in je opleiding, ja dan mag je er ook wel voor beloond worden!

Iemand die 8 jaar heeft gestudeerd heeft inderdaad geïnvesteerd in zijn toekomst. Maar kom aan, wanneer je bruto 250.000 euro verdiend en uiteindelijk 150.000 euro per jaar kunt besteden, heb je dan een slecht leven? Je draagt wel een ton per jaar af, en das inderdaad op papier een hele hoop. Maar hoe wil je in godsnaam dat geld opmaken? Dure auto zeker, zo'n milieuvervuilend sloep met 200 euro wegenbelasting per jaar?

Iemand in Nederland is echt arm wanneer je niet eens meer gewoon je eten op tafel kunt krijgen s avonds. Wanneer je geen sport of hobby kunt hebben. Wanneer je bij elke handeling die je doet moet nadenken over je financiele stand.

En toch vind ik dat de armen dan worden voorgetrokken.. Mensen léren voor een goede toekomst, met een zeer goed (event. top) salaris als gevolg. Meestal zijn deze mensen die amper kunnen eten of een sport/hobby hebben mensen uit de bijstand als je het mij vraagt. Er zullen ook genoeg mensen zijn die ook gewoon werken maar zoveel vaste lasten hebben dat ze het echt niet meer kunnen betalen Maar er zijn ook veel mensen die liften op de bijstand en dús het (belasting) geld van een ander. Die lopen te zeuren dat ze zo weinig te besteden hebben, maar een baan zoeken? Ho maar. En dan moeten de rijken voor die mensen nog is extra belasting betalen? Dan denk ik ook, je kiest voor je eigen toekomst.
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 09-06-10 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:07

MoonChloe schreef:
Ik weet niet hoe je hierover denkt, ik denk dat wij er niks over horen omdat het niet 'interessant' genoeg is.
Laat ik even de 5 grote dovenscholen in NL nemen, allemaal openbaar/christelijk en 4 daarvan scoren heeeel erg slecht op onderwijsrapport maar wie weet dat?? :+ Het wordt niet breed uitgemeten in media zoals het is gebeurd bij die moslimscholen.

Nu weet ik wel wat Wilders in de media laat komen, mocht hij aan de macht komen...even laten zien hoe slecht de Islamitische scholen wel niet zijn!
Ik heb ook wel op scholen gezeten die niet goed scoren, leef nog steeds :+

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:07

Nou er zouden in ieder geval zwaardere straffen komen, en denk dat dat een hoop zou schelen wat betreft criminaliteit.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:08

Ik wil niet weten wat de conseqentie's zijn mocht Wilders winnen. Hopelijk hebben een hoop mensen een weloverwogen stem uitgebracht ;)