heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:06

Wat stemmen er veel PVV!?! Jongens.. die Wilders spoooooort niet!! :))

@Fuegjoy: Mooi verwoord :j .. en ik sluit me volledig erbij aan.. ik ervaar namelijk hetzelfde :) .

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:06

jury schreef:
Talisa schreef:
Oh ik dacht dat VVD toch had gezegd dat ze niet met PVV wouden?

ze sluiten geen enkele coalitie uit. Gister gaf Rutte aan dat het samenwerken met PVV wel moeilijk zou worden

Ik denk dat Rutte inmiddels ook wel door heeft dat de PVV wel een heel wat stemmen kon krijgen en hij op deze wijze ook zijn eigen kansen vergroot :)

Moeilijk is namelijk niet onmogelijk :)

Anoniem

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:09

Als het goed is gaat iemand anders vandaag voor mij stemmen.. stempas + kopie IDbewijs ingeleverd.. het wordt voor mij de SP. :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:14

Ik ga ook SP stemmen.. Normaal altijd D66, maar nu is nederlands zo "rechts" dat ik op een hele linkse partij ga stemmen.

Daarnaast snap ik niet dat dierenliefhebbers op PVV stemmen.. Die denken waarschijnlijk maar aan 1 ding, moslims.. Terwijl Wilder niet tegen het fokken van pelsdieren is en ook niet tegen de mega stallen en wilt bezuinigen op het milieu.. Sorry, op zo'n partij stem ik sowieso niet.. ( sowieso stem ik nooit rechts).

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:17

Enkele voorbeelden waarom voor mij geen PVV
- hij wil dat er overal over gestemd gaat worden (referendum, burgemeester etc). Er is nu al een probleem om de kiezer te mobiliseren om te gaan stemmen laat staan als we elk jaar moeten.
- minder ambtenaren - zullen we niet gewoon efficienter werken en ook accepteren dat er waar er gewerkt worden ook fouten gemaakt mogen worden, ook bij de ambtenaar (dus geen calamiteiten management).
- rookverbod intrekken (lekker belangrijk)
- afblijven van hypotheekrente afstrek. en die multimiljonair maar lachen dat hij zijn miljoenenhypotheek mag blijven aftrekken.
- AOW leeftijd blifjt 65 (en hoe gaan we dat dan betalen? en bedenk wel dat we "vroeger" op ons 14 begonnen met werken en op ons 65ste dood waren)
- sluiting islamitische scholen, zullen we gelijk alle christelijke meenemen?
- afschaffing kunstsubsidies, laten we gelijk alle musea sluiten.
- immigratiestop van alle mensen uit islamitische landen
- verbod op boerka en koran (met eerste eens, maar waarom de koran? laten we dan ook gelijk de bijbel verbranden.)
- na mislukken ov chipkaart de strippenkaart behouden. Mislukken? Terug in de tijd?
- nieuwe kerncentrales bouwen. Fijn voor onze kinderen.
etc etc.

Uiteraard ook goede punten maar helaas veel te veel foute naar mijn mening.
Maar gelukkig leven we in een democratie en mag iedereen stemmen op wie hij of zij wil.
Ik denk wel dat de meeste op hem stemen uit onvrede met de resultaten van de huidige regering en uit angst voor fin. achteruitgang of voor het vreemde.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:18

Ik moet eerst nog even kijken waar ik uberhaupt kan stemmen :')
Heb vanochtend SP en GroenLinks bekeken en ik ga toch voor GL.
Al die andere zooi viel voor mij echt af.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:20

Nessah schreef:
Ik ga ook SP stemmen.. Normaal altijd D66, maar nu is nederlands zo "rechts" dat ik op een hele linkse partij ga stemmen.

Daarnaast snap ik niet dat dierenliefhebbers op PVV stemmen.. Die denken waarschijnlijk maar aan 1 ding, moslims.. Terwijl Wilder niet tegen het fokken van pelsdieren is en ook niet tegen de mega stallen en wilt bezuinigen op het milieu.. Sorry, op zo'n partij stem ik sowieso niet.. ( sowieso stem ik nooit rechts).

Dat van de pelsdieren weet ik niet maar de andere punten kloppen niet
Standpunt PVV:
Geleidelijke afbouw van de bio-industrie.
Rechten van het dier in de grondwet en hoge straffen voor dierenmishandelaars.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:28

Geleidelijk afbouwen.. Wat betekend dat? SP en D66 bijvoorbeeld willen dat het op korte termijn verbeterd. Daarnaast heeft PVV geen bezwaren op mega stallen.
Daarnaast gaan ze wel degelijk bezuinigen op het milieu en willen ze kerncentrales erbij gaan bouwen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:31

jury schreef:
Dat van de pelsdieren weet ik niet maar de andere punten kloppen niet
Standpunt PVV:
Geleidelijke afbouw van de bio-industrie.
Rechten van het dier in de grondwet en hoge straffen voor dierenmishandelaars.

Ja, dat had ik ook begrepen inderdaad.
Én ze willen een dierenpolitie :)

sanzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:33

patty je heb gelijk.
ik stem ook naar mijn portemonee. als ik vvd stem hou ik het meeste in me zak. stem ik pvda kan ik net zo goed stoppen met werken. want hij vind dat als je 50 000 bruto per huishouden verdient. dat je rijk bent.(uitlating van een debat ) en kan je de rekening betalen.
en de rekening betalen dat doen wij als jongeren al.
wij moeten zometeen de vergrijzing betalen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:34

Geleidelijke afbouw, daaronder versta ik: niet van vandaag op morgen alle stallen sluiten, maar oa geen vergunningen meer geven voor nieuwe stallen, en waar mogelijk stallen sluiten of veranderen in scharrelstallen.

Mega stallen hoeven niet perse slecht te zijn, als de dieren maar goed worden behandeld en genoeg ruimte hebben, met een goede indeling en genoeg frisse lucht en licht.. Dan zullen ze daar weinig van merken, of ze nu 100 buurmannen hebben of 1000.

En kernenergie is trouwens heel erg milieuvriendelijk :j Die centrales zijn inmiddels zo goed beveiligd dat er onmogelijk nog iets mis kan gaan.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:36

Ik weet nog steeds net wat te stemmen, ga straks nog maar eens een keer alles naast elkaar bekijken.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:37

@8nnemiek: Er zijn meerdere partijen die een dierenpolitie willen én op korte termijn de bio-industrie willen verbeteren én niet gaan bezuinigen op het milieu. Verder verschillen wij van mening over de mega stallen.. Ik heb de plannen gezien ( vriend doet ruimtelijke ordening en planologie ) van mega stallen en dat is niet mijn manier van dieren houden.

Maar iedereen moet een partij kiezen waar je je fijn bij voelt.. Bij mij is het milieu belangrijker dan moslims.. En kies voor een partij die het net zo ziet :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:38

pvv voor mij, hij heeft een hoop onzin uitgekraamd maar hij heeft hele goede punten die alle takken van de samenleving aanpakken.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:38

Zat nog even naar alle partijen te kijken in de poll
maar wat is Partij voor Mens en Spirit (1 stem) eigenlijk?

Voor het verlgelijken en korte samenvatting van de opvattingen van alle partijen heb ik veel gehad aan
http://www.programmaverlijking.nl
Kun je aangeven welke partijen je wilt vergelijken op welke onderwerpen. Ideaal.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:40

8nnemiek schreef:
En kernenergie is trouwens heel erg milieuvriendelijk :j Die centrales zijn inmiddels zo goed beveiligd dat er onmogelijk nog iets mis kan gaan.

In Amerika hebben ze van de week nog een centrale moeten sluiten ivm windhozen. Ging gelukkig nog goed.
En wat doen we met het afval? Zolang daar nog geen oplossing voor is, voor mij geen kerenergie.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:41

Zo, ben terug. Heb dus gestemd (zie eerdere post)

FZ_Lin

Ik zit nog te twijfelen. Ik kan ook nergens meer de lijsten vinden met de punten van alle partijen.
Had hem laatst toevallig gevonden, en ja nu ben ik er naar op zoek, en kan hem niet meer vinden :+

Tallie1979

Nessah schreef:
@8nnemiek: Er zijn meerdere partijen die een dierenpolitie willen én op korte termijn de bio-industrie willen verbeteren én niet gaan bezuinigen op het milieu. Verder verschillen wij van mening over de mega stallen.. Ik heb de plannen gezien ( vriend doet ruimtelijke ordening en planologie ) van mega stallen en dat is niet mijn manier van dieren houden.

Maar iedereen moet een partij kiezen waar je je fijn bij voelt.. Bij mij is het milieu belangrijker dan moslims.. En kies voor een partij die het net zo ziet :)

Ik heb een paar weken terug contact opgenomen met de partij van de dieren.. nav het topic over het gewonde paard wat in beslag werd genomen door de AID.

Ik kreeg zo'n lauw, flauw, slap antwoord van hen terug op de vraag of zij hier verandering in gaan aanbrengen zodra zij groter worden, dat ik er meteen klaar mee was..

De partij van de dieren wil daarnaast ook dat paarden heel de dag in de wei lopen.. Wat ik een goed, maar onhaalbaar streven vind. Er zijn meer paarden dan land. Wat is de bedoeling dan met alle paarden die men niet kwijt kan? Afschieten? naar het buitenland verkopen?

Ik denk dat de partij van de dieren een mooi streven heeft, maar ze hebben af en toe in mijn ogen totaal geen benul waar ze mee bezig zijn..

8nnemiek

Heb je gelijk in, Nessah :j Ik ben ook niet vóór mega stallen. Ik zie ze veel liever in de wei huppelen. Maar ik denk niet dat dat mogelijk is, ook niet voor de andere partijen die zich daar wel extra hard voor inzetten.

Maar ik vind de aanpak van criminaliteit op het moment het belangrijkst. Dat zie ik dan weer veel te weinig bij partijen als SP en GL en PVDD

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:43

Sluit ik me bij aan Jury, over kerncentrales.

Ik zal ook al staan, piratenpartij.. Had ik ook nog niet van gehoord.. Die naam alleen al :') ( ken de standpunten verder niet hoor).

@8nnemiek: je hebt een ook midden weg tussen wei en megastal. Daar kies ik voor :) Anders zou ik wel partij van de dieren stemmen. Maar dat vind ik niet realistisch.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:43

Ik heb heel lang zitten twijfelen of ik toch niet omwille van de dieren op de PVV (nr. 9 Dion Grauss) zou gaan stemmen. Maar toch VVD gestemd.

Achterban VVD zegt niet met PVV willen regeren omdat er dan geen meerderheid in de 1e kamer zou zijn. En dat hebben ze wel nodig voor een hervormingsbeleid... Ondanks dat Rutten zegt dat hij niemand uitsluit.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:44

Iris82 schreef:
Ik heb heel lang zitten twijfelen of ik toch niet omwille van de dieren op de PVV (nr. 9 Dion Grauss) zou gaan stemmen. Maar toch VVD gestemd.

Achterban VVD zegt niet met PVV willen regeren omdat er dan geen meerderheid in de 1e kamer zou zijn. En dat hebben ze wel nodig voor een hervormingsbeleid... Ondanks dat Rutten zegt dat hij niemand uitsluit.

Ja precies, dat had ik ook gehoord. Hmm.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:48

Ik hoop dat ik na m'n werk nog kan stemmen...tot hoe laat kan dat?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:49

volgens mij tot 21.00 uur