Ik vind het smerig.
En een nutteloos product, maar dat staat los van biologische producten
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Dat ze meer denkvermogen hebben dan een klein kind wil toch wel wat zeggen dacht ik zo..
Het ligt wel aan de omgeving waarin ze gehouden worden hoeveel ze met de intelligentie kunnen doen. Een kind/mens kun je ook dom houden door van baby af aan op te sluiten en geen taal te leren.
Mijn tamme kip was ontzettend slim, slimmer dan onze kat. Ze kende kunstjes en commando's, ze kon zichzelf de deur open maken, kon tellen..
Anya schreef:Vind je dat lekker? Echt?
Ik vind het smerig.
En een nutteloos product, maar dat staat los van biologische producten

superwoman schreef:Btw is je kat niet juist slimmer omdat hij géén kunstjes wil doen![]()
![]()
Hier trouwens ook 3 katten lopen, waar 1 van hen toch echt een stuk "dommer" is.
Maar het duurt zoooo lang voordat ie dat eindelijk door heeft wat ie moet doen
Maar hij is idd dommer dan de gemiddelde kat hahaha.
En poeslief maar mauwen bij de schuifpui
Kippen hebben een echte taal
Ze hebben een bepaalde tok voor een roofdier uit de lucht, en voor een roofdier op de grond.. als ze een ei hebben gelegd hebben ze daar ook weer een tok voor. En als ze gelukkig zijn, als ze een andere kip uit hun buurt willen hebben, als ze eten hebben gevonden..
_Tara_ schreef:@ Nicolletje: Eigenlijk is 't belachelijk dat dat bio eten zo duur is allemaal.
Urielle schreef:Wat mij opvalt is dat het biologische fruit en groenten wat ik in de supermarkt hier kan kopen over het algemeen wormstekig en smakeloos is. Dit terwijl ik bij mijn oma en oudtante onbespoten fruit en groenten uit eigen tuin krijg die wel echt een lekkere volle smaak hebben en er ook mooi en gezond uit zien.
Ik heb eerder het idee dat ik met de verpakking van de supermarkt opgelicht wordt dan?
Urielle schreef:Wat mij opvalt is dat het biologische fruit en groenten wat ik in de supermarkt hier kan kopen over het algemeen wormstekig en smakeloos is. Dit terwijl ik bij mijn oma en oudtante onbespoten fruit en groenten uit eigen tuin krijg die wel echt een lekkere volle smaak hebben en er ook mooi en gezond uit zien.
Ik heb eerder het idee dat ik met de verpakking van de supermarkt opgelicht wordt dan?
upendo schreef:Kom maar even bij ons het verschil proeven tussen ons vlees en het gangbare vlees van de Appie.
Het verschil is toch echt duidelijk.
Alles kent zijn voor en nadelen... Want een kip met uitloop heeft vaak niet meer ruimte per kip... Maar ze kunnen hun benen strekken met 1000-en soortgenoten, maar ze zitten alsnog dicht op elkaar! 8nnemiek schreef:Kippen hebben een echte taalZe hebben een bepaalde tok voor een roofdier uit de lucht, en voor een roofdier op de grond.. als ze een ei hebben gelegd hebben ze daar ook weer een tok voor. En als ze gelukkig zijn, als ze een andere kip uit hun buurt willen hebben, als ze eten hebben gevonden..
dorientjuh schreef:Oh had je het tegen mij upendo.
Ik eet zelf eigenlijk geen biologisch gekochte producten, soms wel eens iets uit eigen tuin. Maar ik baseer dit dus op het imago heeft wat biologisch voedsel heeft: gezonder dan ''gewoon'' en op deze onderzoeken.
Edit: maar misschien is oplichterij ook wel een te sterke term. Ik denk dat misleiding meer op zijn plaats is.
Sonja_vR schreef:Rianneke: het vlees van de appie bewerkt?
in welke zin ?
een biefstuk is een biefstuk of je dit nu bij de appie, c1000 of de bio slager scoort
bij de appie merk je ook een groot verschil tussen het standaard vlees, het bio spul en het greenfields spul
ook als het om puur een stukje vlees zonder kruiden etc gaat
En dan heb ik het nog niet over de eventuele eiwitten die er ingespoten zijn. Vaak krimpt je vlees ook zo erg als je het in de winkel hebt gekocht, om nog maar niet te praten over de kwaliteit
Maar goed dat is onze ervaring.
Rianneke schreef:Wij laten namelijk zelf slachten. Je weet waar het beest vandaan komt, en je hebt een super kwaliteit voor ook nog eens een mooie prijs. (die tussenhandel is gewoon te erg voor woorden!)

Anya schreef:Ik eet geen biologisch omdat het gezonder voor mj is.
Ik eet biologisch omdat het gezonder voor het land en gezonder voor de dieren is.
Dan mag het zogezegd niet gezonder zijn, ik functioneer er wel beter mee. Mijn portomonnee wat minder, inderdaad
Maar als je goed selectief winkelt dan is het niet altijd duurder dan de A-merken bij de AH of zo. En ik merk dat ik mede doordat het duurder is én doordat het ook met aandacht gemaakt is, ook veel bewuster omga met wat ik koop en eet, en vooral ook wat ik weggooi. Dus al bij al denk ik dat het niet eens zo heel erg veel uitmaakt (wel in vergelijking met de Aldi natuurlijk, maar niet met de A-merken).