Thieme haalt uit naar melkveehouderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:38

ik heb het heel snel uitgezet 2 sec vreselijk en waarom gebruikt ze dit is ze wel helemaal lekker, mijn stem kan ze vergeten.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:38

Uhm, deze dude is gewoon enorm gefrustreerd om welke reden dan ook en blijkbaar voelt hij de behoefte om dat af te reageren op zn koeien.
Which does not make sense at all.. Zelfs een boer die niet veel geeft om zn beesten maar het alleen doet voor geld (al verdien je er geen reet mee dus dan kan je beter een andere baan zoeken) gaat dit echt niet doen bij zn koeien. Kalfjes de hersens in slaan levert je alleen halfdode dieren op waar je niks aan hebt en de koeien helemaal kapot slaan is ook al niet heel handig voor je melkproductie.

Zou wel fijn zijn als ze die gefrustreerde kerel daar weghalen want dat gaat echt helemaal nergens over, wat een klootzak..

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:40

Wat voelen een hoop mensen zich toch persoonlijk aangesproken zeg..

Blijkbaar is dit (helaas!) vandaag nog aan de orde bij sommige melkveehouderijen. Heel goed dus dat het in kaart wordt gebracht. Geen enkele vorm van dierenleed is acceptabel. Of het nou in NL is of in het buitenland. En als Thieme er aan iets wilt en kan doen, nou mijn steun heeft ze!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:41

Lekker alle boeren over één kam scheren..
Ik ga niet in discussie met jou hoor, want je hebt geen idee waar je over praat. Wij hebben maisland, maar GEEN subsidie. Wij hokken koeien niet op. We overproduceren geen melk, hoe kom je daarbij? Wij boeren zijn aansprakelijk voor de honger in bijv. Afrika? Kom nou zeg. Waar wil jij calcium vandaan halen? Uit pilletjes? Oh en als laatste: wel eens van een melkquotum gehoord?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:42

Bellona_K schreef:

Ja, raar hè als melkveehouder!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:42

loes-freke schreef:
hoe zo koeien ophokt??
ben je wel eens op een bedrijf geweest waar de koeien worden gemolken?
of doe jij het met beelden uit de 18de eeuw?
en anders nodig ik je eens uit om mee te gaan om te kijken op verschillende bedrijven.

18de eeuw

Ik heb een veehouderij opleiding gedaan, heb mijn melkdiploma, kan trekker rijden, heb op verschillende bedrijven stagegelopen zowel met als zonder melkrobot en weet wel hoe een boerenbedrijf in elkaar steekt en dat ook vanwege een eerdere relatie met een melkveehouder, maar daar verandert mijn mening niet van. :n (die is juist met de tijd dramatisch verandert vanwege mijn kijk op de wereld zoals het er aan toe gaat)
Het is en blijft gewoon massaproductie die in verbinding staat met het (over)consumeren.

Brainless

Re: Thieme haalt uit naar melkveehouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:46

@Miska
De overheid betaald de boeren??
Ze helpen er veel naar de filistijnen door oa het melkquotum geleidelijk af te schaffen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:52

Brainless schreef:
@Miska
De overheid betaald de boeren??
Ze helpen er veel naar de filistijnen door oa het melkquotum geleidelijk af te schaffen.

Zucht...
Waarom is dat denk je?
Niet persoonlijk om de boeren, maar om die massa productie en vraag en aanbod consumenten etc in balans te krijgen.
Ik snap dat het l#llig is wanneer je hier boer bent en daarvan probeert te bestaan, maar ja de boeren hier kunnen ander werk verrichten in tegenstelling tot de andere kant van de wereld waar ze nog steeds honger lijden.
Dankzij onze welvaart.
Het ligt niet alleen bij de boeren, maar omdat voedsel onze 1e levensbehoefte is krijgen die het meeste voor hun mik.
Dat is niet eerlijk, dat snap ik ook wel alleen is het eerlijk om mensen te laten verhongeren als we hier veel voedsel verkwisten en dieren daarvoor uitbuiten?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:56

Mijn schoonvader is anders een groot deel van zijn pensioen kwijt door dat melkquotum gedoe.
En nee, hij kan geen ander werk meer (gaan) verrichten.... daar is hij te oud voor.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:08

Als je als argument niet aan kunt halen hoe goed je het doet, maar alleen kunt aantonen dat er nog veel werk is, mn in het buitenland, dan is mijn advies bril kopen want dan schiet je je doel mijlen ver voorbij....

Als de dieren in Amerika zo slecht gehouden worden, dan moet je ervoor zorgen dat wanneer je contracten afsluit voor import dat je eisen op je lijsten hebt staan... die eisen komen er niet door dit soort filmpjes te tonen om zieltjes te werven...
Zelfs instellingen en goede doelen snappen al lang dat het niet meer werkt om zielige dingen te tonen om sponsoren te werven, maar te laten zien wat je gedaan hebt en doet met het geld dat je opgehaald hebt....

Schijnbaar is dat stukje voorbij geschoten aan de PvdD toen ze met man en macht smoezen en fabeltjes moesen verzinnen over de dieren die zo'n beetje verhongerd zijn afgelopen winter, die in het meest ongunstige geval geen beschutting meer hebben komende winter omdat van nood de bomen aangevreten zijn....

Nah, wat geeft het laten we een koe adopteren in Amerika, en een graf sponsoren voor de dieren in de natuurgebieden :D

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:18

Broccoli schreef:
Bellona_K schreef:

Ja, raar hè als melkveehouder!

Inderdaad behoorlijk raar.

Mijn familie fokt schapen, als het in een soortgelijk filmpje over schapen gaat ipv melkvee, ga ik ook niet gelijk over de rooie. Wel van het feit dat die beesten zo slecht behandelt worden, niet vanwege het feit dat er een debiele schapenfokker te zien is.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:23

Brainless schreef:
Mijn schoonvader is anders een groot deel van zijn pensioen kwijt door dat melkquotum gedoe.
En nee, hij kan geen ander werk meer (gaan) verrichten.... daar is hij te oud voor.

Ja, dat is heel vervelend en dat gun ik echt niemand, dat meen ik vanuit mijn hart daarom is het ook zo in en in triest gesteld met onze politiek.
Ze voerden toentertijd een melkquotum in alleen hadden niet de gevolgen overzien wat het globaal zou doen en dat is nu de keerzijde van de medaille geworden.
Voor dat soort mensen die daar de dupe van zijn geworden moet de overheid ook een alternatief bieden, vind ik.
Het is immers hun schuld, maar ook de onze.
Maar goed, het heeft dus allemaal met bewustwording te maken, want het is niet nodig dat er mensen nog steeds doodgaan van de honger.

Ik zou willen dat er meer eenheid in de politiek was en niet zoveel verschillende meningen, want het betreft ons allemaal en niet alleen ons eigen land, maar de hele wereld gaat op deze manier naar de knoppen.
Het is jammer dat je maar 1 stem mag uitbrengen, want geen enkele partij kan dit in zijn uppie goed krijgen, daarom is het van belang dat de Partij van de Dieren voor de dieren opkomt en Groen Links voor het milieu en ga zo verder...
Alleen je moet wel bepaalde dingen voorop stellen die belangrijk zijn, maar het is heel moeilijk om iets terug te draaien dat blijkt wel weer.
Dat kan gewoonweg niet in 1x, omdat het ook geleidelijk aan gegaan is.
We dachten de berg op te gaan, maar we storten met zijn allen keihard in het ravijn en de mensen die al veel eerder zo hard schreeuwden dat het mis zou gaan, kregen de minste stemmen.
Als alle mensen nu hetzelfde doel voor ogen hadden dan was het snel klaar, maar de mens is een egotrippend wezen die de wereld uitbuit en zijn medemens er zelfs om vermoord.
Zowel letterlijk als indirect.

We willen niet naar minder, want we zijn gehecht geraakt aan onze manier van leven, maar als je niet wilt kijken en het je geen zier uitmaakt dat er mensen zijn die dood gaan van de honger, terwijl het niet hoeft dan hoop ik van harte op een vloedgolf die de mensheid uitroeit en dat er alleen de mensen overblijven die snappen hoe het wel moet.
Zoals de NewAgers zeggen dat de wereld vergaat in 2012 en het proces al gaande is, maar dat blijkt ook al een miscalculatie geweest te zijn. :P

Ik denk dat we gewoon de bende zelf op moeten ruimen die we met zijn allen gecreëerd hebben.
De mensen die nu het meeste geld ermee verdiend hebben zullen zich moeten gaan inzetten om het probleem op te gaan lossen.
Alleen de vraag is hoe krijg je dat voor elkaar?
Door als stemmer en mens bewust te zijn wat er gaande is!!!
Wij zijn het volk en wij kunnen wat doen als we maar hand in hand gaan en niet ieder voor zich.

Daarom vind ik het ook van belang dat je gaat stemmen of je stem uit laat brengen, maar het is moeilijk alleen als we met zijn allen onze vingers in de neus houden dan peuter je aan het verkeerde leven.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:31

Wat doet die Thieme eigenlijk met een boer?
Of komt ze thuis nooit achter?

Lijkt me toch wel erg moeilijk om daar mee getrouwd te zijn.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:37

Bellona_K schreef:
quote="Broccoli"
Bellona_K schreef:

Ja, raar hè als melkveehouder![/quote

Inderdaad behoorlijk raar.

Mijn familie fokt schapen, als het in een soortgelijk filmpje over schapen gaat ipv melkvee, ga ik ook niet gelijk over de rooie. Wel van het feit dat die beesten zo slecht behandelt worden, niet vanwege het feit dat er een debiele schapenfokker te zien is.

Het gaat niet alleen om dat filmpje, het gaat vooral om wat Miska zegt over Nederlandse Melkveehouders.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:40

Wij leven in een land waar de mogelijkheid is om anderen te helpen, er zijn zelfs nog landen waar je vermoord wordt om je mening.
Dan kunnen wij wel denken dat is buiten mijn bed show, maar daarvoor is er een televisie uitgevonden zodat we beelden krijgen te zien hoe slecht het er aan toegaat waardoor we actie kunnen ondernemen.
Ik vind het namelijk niet vermakelijk dat een tv misbruikt wordt met uitermate domme programma's alleen om de mens doelloos te houden.
Loterijen met belachelijk veel geld jackpotten, terwijl al dat geld op een hele andere manier besteed kan worden.
Geld maakt echt niet gelukkig hoor, ook al veraangenaamd het je leven uiteindelijk geeft het alleen maar stress.
Ik heb moeite met lol maken, terwijl ik weet dat er nog zoveel leed is.
Onrecht vind ik gruwelijk, zowel voor mens en dier en ik hoop dat menig mens dat ook vindt.
Ik probeer voor alles op te komen wat onterecht is, maar ik ga er zelf bijna aan onderdoor omdat ik in mijn uppie niet tegen het politieke beleid op kan, maar ik blijf bij mijn standpunten en probeer alles te doen wat binnen mijn bereik ligt.
Ik heb namelijk een STEM die ik ga gebruiken.

Stelling: Als je nog maar 1 dubbeltje te besteden had en je zou er een ander mee kunnen helpen, zou je het dan doen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:40

Mensen met honger zomaar eten voor schotelen heeft geen meerwaarde.... komt ruzie en oorlog van... helpt onze economie om zeep, en laat juist 'ons' in een ravijn storten....

Auto industrie afschaffen is wel 'leuk' maar kost klauwen met geld, zoveel geld dat is er niet... De ene hand wast de andere, wat heb je nodig om een auto te bouwen...
Grond... om een fabriek op te kunnen zetten
bouwers en alles wat daar bij hoort, om een fabriek te bouwen.. en wat heb je dan? een fabrieks hal waar amchines gebouwd kunnen worden die machines bouwen die auto's kunnen bouwen....
designers, testers, gebruikers, makers, ontwerpers, uitvinders, spuiters, verfmakers, kleur bedenkers (wist je dat rood een zwakke kleur is?) bekleding medenkers, uitvoerderes en aannemers, vervoerders en transporteurs....

En wat als er dadelijk bijna geen dierenhouderijen zijn in NL?
Dan wordt zuivel onbetaaldbaar, loopt er geen dier meer in de weide, omdat er verbouwd wordt voor biogasinstallaties... en dat is pas grappig (NOT)

Educatie is de beste manier om problemen op te lossen, roepen dat iemand het verkeerd doet zet geen zoden aan de dijk... laten zien hoe het anders kan wel...

overproduktieis niet gelijk dierenleed....
Alles is een schakel in groter geheel, je kunt geen schakels weghalen...

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:50

Nee, dat klopt, maar je kunt de schakels wel aanpassen naar iets nuttigers.
Ik zeg ook niet dat je alles moet afschaffen.
Auto's produceren en gebruiken waarvoor ze nodig zijn.
Niet om de blits te maken, want zeg nou zelf heb je een dure auto nodig met allerlei toeters en bellen om van a naar b te komen?
Als we allemaal dezelfde auto hadden hetzij in een andere kleur dan is dat ge-emmer ook opgelost en het geld wat je dan bespaard...
Hebben we dure kleding nodig?
Allemaal hetzelfde vod om ons lijf en wees zelf crea, maakt ons ten 1e allemaal gelijk en ten 2e het bespaart het een hoop geld.
Het voorkomt annorexia onder de tieners en al die andere psychische sh!t die de media ons doen laten denken dat we persé die dingen nodig hebben.

Voedsel, kleding en onderdak heb je nodig om te kunnen overleven, een vervoersmiddel om de handel te veraangenamen alleen dat hoeft echt niet allemaal meer en beter.
Terug naar eenvoud.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:56

We zijn allemaal verslaafd geraakt aan luxe en willen met geen mogelijkheid terug naar minder.
Ik beweer niet dat de technologie, educatie en dergelijke geen vooruitgang geboden heeft alleen wordt er van alle kanten misbruik van gemaakt.
De consument samen met de politiek houden het beiden in stand, maar het volk is altijd nog in de meerderheid en zolang die zijn hoofd niet gaat gebruiken dan gebeurt er ook weinig.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:57

Als je alle uitvindingen, verbeteringen en vooruitgang voor een beter wereldbeleid gebruikt dan is er niks over te zeggen, maar auto's produceren voor de heb en denken dat je er zelf hard voor gewerkt hebt, televisie met dom vermaak programma's maken, dure kleding die zo weinig stof bezit maar waar je bakken met geld voor uitgeeft, voedsel produceren wat geen eerlijke handel is en al helemaal niet gezond etc. vind ik uiterst zinloos en gewoonweg dom.
Wat draagt dat nu bij aan een betere wereld?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:07

Jij leeft dus in een boomhut? Of heb je zelf ook een huis met meubels?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:42

Nee, maar als dat een optie zou zijn... dan ging ik er voor! :D

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:46

En weeer zetten ze de boeren in een kwaad daglicht.

Ik wil dr wel is uitnodigen om hier is te kijken, hoe het HIER gaat.

In Nederland komt dit niet voor, ze hebben het goed met hun dieren voor, omdat ze hiermee hun zuur verdiende geld binnenhalen. En nee, de boeren hebben het echt niet makkelijk in Nederland. Maar om zo de boeren in een kwaad daglicht te zetten door een filmpje uit een ander land te plaatsen, walgelijk..

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:19

Kim14 schreef:
En weeer zetten ze de boeren in een kwaad daglicht.

Ik wil dr wel is uitnodigen om hier is te kijken, hoe het HIER gaat.

In Nederland komt dit niet voor, ze hebben het goed met hun dieren voor, omdat ze hiermee hun zuur verdiende geld binnenhalen. En nee, de boeren hebben het echt niet makkelijk in Nederland. Maar om zo de boeren in een kwaad daglicht te zetten door een filmpje uit een ander land te plaatsen, walgelijk..

Ook in nederland zou je zomaar een of andere gek er tussen hebben kunnen zitten. Want die vent is gewoon gestoord, niet meer, niet minder.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:38

Miska je eh lijkt me iig klaar voor het communisme. Die denken zo, bleek alleen niet te werken.
Wat mij stoort is dat Thieme met een zielig filmpje op de proppen komt en tegelijk in de oostvaardersplassen hinderden dieren laat verkmmeren. Dat is geen partij voor dieren maar de partij voor mevrouw Thieme zelf.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:36