In Nederland wordt er in sommige gebieden al gesproken van een heuse krimp. Er zijn te weinig mensen voor alle huizen die te koop staan. Er zijn in Friesland dorpen die gewoon leeg lopen..
Citaat:
Het afschaffen van alle hulpmiddelen om vrouwen zwanger te krijgen kan mijns inziens niet. Dat is etisch onverantwoord.
ethisch niet verantwoord, omdat wat men wil ook moet?
Citaat:
Natuurlijk moet je niet doorslaan hierin. Wat ik niet vind kunnen is het invriezen van eicellen van vrouwen die per se eerst carriere willen maken en dan nog op hun 40e een kind willen. Dat gaat voor mij veel te ver, want dat vind ik het toppunt van de comsumptiemaatschappij. Dat is namelijk het bewust uitstellen van een kinderwens. De vrouwen die geen regelmatige cyclus kunnen krijgen, kiezen daar niet bewust voor en dat maakt voor mij het grote verschil.
Ik zie het versdhil niet
Citaat:
Daarnaast denk ik dat het niet onverstandig is om te kijken naar ouders/gezinnen waar kinderen structrureel mishandeld worden of junks die zwanger raken. Die kinderen hebben in hun eigen gezin geen toekomst! En dat vind ik heel erg. Zulke vrouwen/mannen zou je misschien aan moeten pakken.
Dit is een maatschappelijk probleem, niet het probleem van moeder natuur