Overpopulatie en Geboortebeperking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:08

Tavanta schreef:
Ik denk eerder aan een nieuwe ijstijd, dan blijven we met een paar over en dan mogen we weer opnieuw beginnen, dan na een paar duizend jaar vinden we weer dingen terug van een verdwenen beschaving.

ook dat kan :D :D

maar dat we zo niet door kunnen gaan is voor mij in iedergeval zeker.......... dit krijgen we op onze boterham, vroeg of laat

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:10

KiWiKo schreef:
Pletje123 schreef:
Daar zat ik dus ook aan te denken.

In Nederland wordt er in sommige gebieden al gesproken van een heuse krimp. Er zijn te weinig mensen voor alle huizen die te koop staan. Er zijn in Friesland dorpen die gewoon leeg lopen..

Het afschaffen van alle hulpmiddelen om vrouwen zwanger te krijgen kan mijns inziens niet. Dat is etisch onverantwoord. Natuurlijk moet je niet doorslaan hierin. Wat ik niet vind kunnen is het invriezen van eicellen van vrouwen die per se eerst carriere willen maken en dan nog op hun 40e een kind willen. Dat gaat voor mij veel te ver, want dat vind ik het toppunt van de comsumptiemaatschappij. Dat is namelijk het bewust uitstellen van een kinderwens. De vrouwen die geen regelmatige cyclus kunnen krijgen, kiezen daar niet bewust voor en dat maakt voor mij het grote verschil.

Daarnaast denk ik dat het niet onverstandig is om te kijken naar ouders/gezinnen waar kinderen structrureel mishandeld worden of junks die zwanger raken. Die kinderen hebben in hun eigen gezin geen toekomst! En dat vind ik heel erg. Zulke vrouwen/mannen zou je misschien aan moeten pakken.

ik denk dat je nu hier precies moeder natuur haar problemen met de mensheid beschrijft............

Hoe bedoel je dat precies? Ik denk dat ik een idee heb (ethiek vs natuur?), maar voordat ik reageer wil ik het wel zeker weten :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:13

NatasjavE schreef:
Maar ik denk dat gedwongen geboorte beperking niet de oplossing is. er zijn behoorlijk schrijnende gevallen in China daardoor. Bovendien heeft dat niet weten te voorkomen dat er in China 1 miljard mensen wonen.

Nee ik denk eerder aan een stelsel van sociale opvang alla in Nederland waardoor er geen noodzaak meer is voor het krijgen van 6 kinderen.

Helemaal waar!
In afrika "nemen" de meeste vrouwen zo veel mogelijk kinderen, want je hebt geluk als er van de 7 kinderen tegen de tijd dat je bejaard bent nog 2 in leven zijn. En de paus heeft ook nog eens gezegd dat condooms en geboortebeperking verwerpelijk zijn.

Ons AOW systeem is, als ik het goed heb, gebasseerd op 6 werkenden per aow-er. Binnenkort zitten we op 2 werkenden per aow-er, en de meesten zullen ook nog eens heel oud worden. Dit kan nooit uit en zorgt voor een gigantisch probleem in de toekomst. Hier hebben we echt meer kinderen nodig om die lasten in de toekomst te kunnen dragen aangezien zo'n groot deel van de bevolking dan met pensioen is. Onderschat niet wat voor enorme ellende we hier mee gaan krijgen in de toekomst.
Laatst bijgewerkt door odetteke op 30-05-10 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:14

In Nederland wordt er in sommige gebieden al gesproken van een heuse krimp. Er zijn te weinig mensen voor alle huizen die te koop staan. Er zijn in Friesland dorpen die gewoon leeg lopen..

Citaat:
Het afschaffen van alle hulpmiddelen om vrouwen zwanger te krijgen kan mijns inziens niet. Dat is etisch onverantwoord.

ethisch niet verantwoord, omdat wat men wil ook moet?

Citaat:
Natuurlijk moet je niet doorslaan hierin. Wat ik niet vind kunnen is het invriezen van eicellen van vrouwen die per se eerst carriere willen maken en dan nog op hun 40e een kind willen. Dat gaat voor mij veel te ver, want dat vind ik het toppunt van de comsumptiemaatschappij. Dat is namelijk het bewust uitstellen van een kinderwens. De vrouwen die geen regelmatige cyclus kunnen krijgen, kiezen daar niet bewust voor en dat maakt voor mij het grote verschil.

Ik zie het versdhil niet :)

Citaat:
Daarnaast denk ik dat het niet onverstandig is om te kijken naar ouders/gezinnen waar kinderen structrureel mishandeld worden of junks die zwanger raken. Die kinderen hebben in hun eigen gezin geen toekomst! En dat vind ik heel erg. Zulke vrouwen/mannen zou je misschien aan moeten pakken.

Dit is een maatschappelijk probleem, niet het probleem van moeder natuur :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:16

odetteke schreef:
NatasjavE schreef:
Maar ik denk dat gedwongen geboorte beperking niet de oplossing is. er zijn behoorlijk schrijnende gevallen in China daardoor. Bovendien heeft dat niet weten te voorkomen dat er in China 1 miljard mensen wonen.

Nee ik denk eerder aan een stelsel van sociale opvang alla in Nederland waardoor er geen noodzaak meer is voor het krijgen van 6 kinderen.

Helemaal waar!
In afrika "nemen" de meeste vrouwen zo veel mogelijk kinderen, want je hebt geluk als er van de 7 kinderen tegen de tijd dat je bejaard bent nog 2 in leven zijn. En de paus heeft ook nog eens gezegd dat condooms en geboortebeperking verwerpelijk zijn.

Ons AOW systeem is, als ik het goed heb, gebasseerd op 6 werkenden per aow-er. Binnenkort zitten we op 2 werkenden per aow-er, en de meesten zullen ook nog eens heel oud worden. Dit kan nooit uit en zorgt voor een gigantisch probleem in de toekomst. Hier hebben we echt meer kinderen nodig om die lasten in de toekomst te kunnen dragen aangezien zo'n groot deel van de bevolking dan met pensioen is. Onderschat niet wat voor enorme ellende we hier mee gaan krijgen in de toekomst.

gooi daar een zware epidimie bij........... en het probleem is opgelost :D

vrouwen in afrika zijn als de eendjes die hier geboren worden......... je krijgt er 10 en je bent blij als jij er 2 kan overleven.........

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:21

Pletje123 schreef:

Daarbij wordt het dan weer moeilijk om de grens te trekken, dan moet je helder gaan krijgen
> wat is mishandeling (en dat is gezien de ellende bij Jeugdzorg al moeilijk genoeg)
> wie vallen er onder junks? Het aantal crackh0ertjes onder de gebruikers van drugs is nl. in de minderheid.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:22

Pletje123 schreef:
[Hoe bedoel je dat precies? Ik denk dat ik een idee heb (ethiek vs natuur?), maar voordat ik reageer wil ik het wel zeker weten :)

ik heb mijn antwoord hierboven gegeven :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:27

KiWiKo schreef:

Hangt er wel nauw mee samen.
Als we spreken over de Pre- en Protohistorie: vrouwen hadden een bepaalde taak, vaak het verzamelen en de mens leefde een nomadenbestaan. In dat leven werp je niet elk jaar een jong, dan begin je pas weer als de vorige vlot kan meelopen met de groep, want je hebt geen zestien armen om al dat grut vast te houden en ondertussen nog te fourageren.

Als je op kantoor zit, kun je er desnoods bijna 16 tegelijk krijgen. ( :+ )
Zeker gezien het feit dat je (hier) ook niet meer zelf de zorg voor de kinderen hoeft te dragen ondertussen (opvang, KDV, school).
Je hebt een vaste verblijfplaats, wat het ook nog eens gemakkelijker maakt.
Want die Afrikaanse vrouw op haar akker kan de beebs ergens in de schaduw leggen en onder het werk af en toe wat roepen naar het kruipend en lopend grut.

Natuur en maatschappij zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Urielle

Re: Overpopulatie en Geboortebeperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:29

(Ik vind dit trouwens wel een leuk onderwerp om over te discussieren, weer eens iets anders!)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:30

Urielle schreef:
KiWiKo schreef:

Hangt er wel nauw mee samen.
Als we spreken over de Pre- en Protohistorie: vrouwen hadden een bepaalde taak, vaak het verzamelen en de mens leefde een nomadenbestaan. In dat leven werp je niet elk jaar een jong, dan begin je pas weer als de vorige vlot kan meelopen met de groep, want je hebt geen zestien armen om al dat grut vast te houden en ondertussen nog te fourageren.

Als je op kantoor zit, kun je er desnoods bijna 16 tegelijk krijgen. ( :+ )
Zeker gezien het feit dat je (hier) ook niet meer zelf de zorg voor de kinderen hoeft te dragen ondertussen (opvang, KDV, school).
Je hebt een vaste verblijfplaats, wat het ook nog eens gemakkelijker maakt.
Want die Afrikaanse vrouw op haar akker kan de beebs ergens in de schaduw leggen en onder het werk af en toe wat roepen naar het kruipend en lopend grut.

Natuur en maatschappij zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

ben ik het niet mee eens :D :D wij hebben het dus we nemen het......... als je in de middel van de rimboe je kinderen krijgt is het leven heel anders.........

wij zijn verwend :D :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:31

KiWiKo schreef:

Citaat:
Het afschaffen van alle hulpmiddelen om vrouwen zwanger te krijgen kan mijns inziens niet. Dat is etisch onverantwoord.

ethisch niet verantwoord, omdat wat men wil ook moet?

Nee, niet omdat wat men wil ook moet, maar omdat je mensen buiten sluit, terwijl ze wel behandeld kunnen worden. Dat is binnen onze maatschappij not done en dus etisch onverantwoord

KiWiKo schreef:
Citaat:
Natuurlijk moet je niet doorslaan hierin. Wat ik niet vind kunnen is het invriezen van eicellen van vrouwen die per se eerst carriere willen maken en dan nog op hun 40e een kind willen. Dat gaat voor mij veel te ver, want dat vind ik het toppunt van de comsumptiemaatschappij. Dat is namelijk het bewust uitstellen van een kinderwens. De vrouwen die geen regelmatige cyclus kunnen krijgen, kiezen daar niet bewust voor en dat maakt voor mij het grote verschil.

Ik zie het versdhil niet :)

Lijkt mij een vrij duidelijk verschil. Een vrouw die ongewenst kinderloos blijft of een vrouw die het uitstelt tot na haar carriere. De laatste is een bewuste keus en tevens een keus die mijns inziens een goed voorbeeld is van onze consumptiemaatschappij. Je kunt wel zeggen: de natuur heeft het voor het zeggen, dus laat al die (deels) onvruchtbare vrouwen lekker kinderloos, maar zo werkt het niet meer binnen deze wereld. Dan zou je veel mensen (niet alleen de vrouwen, maar ook hun partners) zwaar benadelen en dat gaat mij te ver. We leven niet meer in de Middeleeuwen.

KiWiKo schreef:
Citaat:

Misschien wel een maatschappelijk probleem wat je kunt benutten voor die geboortebeperking ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:35

mensen buiten sluit??? sinds wanneer word je buitengesloten als je geen kinderen kan krijgen?? het is puur een kwestie van "IK WIL EEN KIND........ PUNT!!!"

ik vind het voor een alleen maar verstandig als een vrouw een solide solitaire basis heeft om een kind te krijgen........

hier is europa is de geboortebeperking niet nodig........ als je goed gelezen hebt, zie je dat mijn voorspelling azie, zuid amerika en afrika betreft.......... met overwaaing naar de rest van de wereld

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:38

NatasjavE schreef:
Ja maar jongens...die kunstmatige technieken zijn helemaal het probleem niet. In de westerse wereld krimpt de wereld bevolking juist en daar worden die technieken toegepast.

You get the point. Onze (westerse) bevolking moet dringend terug beginnen groeien, anders komen we deftig in de problemen op heel wat vlakken. Hier moeten we net gaan zoeken naar technieken om die geboortecijfers weer omhoog te krijgen. Gemiddeld krijgen vrouwen hier amper 1,5-1,8 kinderen, dat is gewoon weinig.

Het probleem van toekomstige overbevolking ligt in Azië en Afrika. In Azië is het geboortecijfer de laatste jaren al sterk gedaald (mede omwille van de geboortebeperking, maar ook omwille van de economische vooruitgang van de laatste jaren. Hoe sterker de economie, hoe meer vrouwen er opgeleid worden en gaan werken. Hoe hoger opgeleid de vrouwen, hoe minder kinderen). In Afrika ligt volgens mij het grootste probleem. Veel nuttiger om eens te denken wat daar oplossingen kunnen voor zijn, inplaats van de (een beetje onzinnige) discussie te voeren over vruchtbaarheidstechnieken...
Probleem daar is dat er nog een gigantisch taboe rust op het gebruik van condooms, dat vrouwen niet voor zichzelf opkomen (mede omdat ze gewoon totaal afhankelijk zijn van hun man), dat een gezin daar veel kinderen nodig heeft om te overleven (7kinderen die vanaf hun 10jaar allemaal geld binnenbrengen is beter dan eentje hé). Een klein gezin is daar gewoon een arm gezin. Begin daar maar eens een oplossing voor te zoeken...

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:41

KiWiKo schreef:
Tavanta schreef:
Ik denk eerder aan een nieuwe ijstijd, dan blijven we met een paar over en dan mogen we weer opnieuw beginnen, dan na een paar duizend jaar vinden we weer dingen terug van een verdwenen beschaving.

ook dat kan :D :D

maar dat we zo niet door kunnen gaan is voor mij in iedergeval zeker.......... dit krijgen we op onze boterham, vroeg of laat

Het is al ingezet, opwarming van de aarde (is echt niet ons werk al denken we dat we zo machtig zijn) toename van natuurrampen, onstabiele wereldeconomie. De Maya's zaten niet zo verkeerd met hun voorspellingen ;)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:50

hotchocolat schreef:
Zonder de zorg in NL had ik mijn zwangerschappen niet overleefd.
Ik ben voor euthenasie, als men zelf niet meer wil.

Ze moeten sterrelilisatie gemakkelijker en toegankelijker maken.
Vorige week hoordi ik het verhaal van een gezin waarvan de beide ouders niet werken. De vrouw is 26 jaar heeft al 6 kinderen en wil zich laten sterreliseren. Helaas kan ze de kosten daarvan niet betalen ( ik woon in DLD), het gevolg dat er binnenkort al weer een volgende onderweg is. Het gezin krijg heel veel hulp (geld) van de staat, extra begeleiding en hulp in de huishouding.
Als ze alvast beginnen om met zulke mensen te gaan praten en begeleiden en vergoeden van een sterrelisatie.
Kindergeld is hier 185,00 per maand per kind in NL is dat rond de 80,00.
Sterilisatie is toch niet de enige manier van geboortebeperking? Ik vind niet dat je kunt stellen dat kind nummer 7 onderweg is omdat sterilisatie niet vergoed wordt.

Ik hoor ook steeds vaker dat mensen bewust kinderloos blijven, misschien is moeder Natuur die oerdrift om voort te planten al wat aan het afzwakken.
De natuur gaat inderdaad zelf regelen, niet alleen door natuurrampen, maar ook onze eigen kennis.
Denk eens aan Noord en Zuid Korea die weer ruzie hebben, maar ook allebei kernwapens hebben.
De beruchte rode knop in de VS.
Of we nu verdrinken, verhongeren, stoppen met zorg verlenen of ontploffen, hoe het ook zal gaan, je weet zeker dat het niet leuk zal zijn.

Vroeger ging een kind met slechte longen dood, als een kind nu stopt met ademen houden we het in een couveuse tot het wel zelf ademt.
De natuur roept dat het kind niet goed is en laat het stoppen met ademen, maar de artsen redden het kind omdat ze anders de wet overtreden.
Het kind heeft nog jarenlang zorg en dure behandelingen nodig wat de samenleving uitput.

Ik wil trouwens wel even laten weten dat alles wat ik hier schrijf puur objectief bedoel.
Ik als persoon zal nooit zeggen laat dat kind maar dood gaan, want wie ben ik om daar over te beslissen?
En de natuur heeft ons de kunde gegeven zulke kinderen in leven te houden.
We ontwikkelen ons letterlijk kapot en we zijn niet de eerste soort die zo kapot gaat.

Ethiek vs natuur is wel grappig ergens.
Ethiek is door mensen verzonnen en de natuur heeft gezorgd dat er mensen zijn en dat we ethiek kunnen verzinnen.

Wist je trouwens dat we nu in het tijdperk van de insecten leven?
Ze rijden wel niet in dure auto's, maar ze zijn succesvoller dan de mens.

Inderdaad Tavanta, de aarde warmt al sinds de ijstijd op en wij maar denken dat wij dat gedaan hebben, hoe arrogant kan de mens zijn _O-

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:54

our ignorance is going to kill us............. en anders is het niet!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:10

KiWiKo schreef:
our ignorance is going to kill us............. en anders is het niet!

Nou hier begint de zon gelukkig weer te schijnen, letterlijk dus :D

Maar wij zijn ook 3e wereldlanden geworden, wij hebben ook onze kinderen nodig om onze oude dag te verzorgen, al is het wat minder direct.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:12

precies, aow, pensioenen........... staan allemaal gruwelijk op de schop :)

misschien moet ik straks ook wel van mijn kind leven..........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:16

KiWiKo schreef:
precies, aow, pensioenen........... staan allemaal gruwelijk op de schop :)

misschien moet ik straks ook wel van mijn kind leven..........

Nou ja ik weet dat ik het door mijn kind nooit slecht zal hebben, mocht dat aan de orde zijn.
Als je het zo gaat stellen denk ik dat we inderdaad weer wat terug gaan naar vroeger.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:21

Sja, heb ooit eens gehoord dat kapitalisme de beste geboortebeperking is die er bestaat. Vrouwen studeren, willen dan ook nog iets met dat diploma doen en tegen dat de carrière goed en wel op poten staat is het te laat voor kinderen.
Ik hoor ook regelmatig rond mij dat mensen absoluut geen kinderen willen (en niet geneigd zijn om van mening te veranderen) en ikzelf sta nu ook niet direct te springen om aan de voortplanting te beginnen.

Ik denk idd dat je in het Westen niet moet beginnen aan geboortebeperking, we staan nu al aan het begin van de problemen met ons sociaal stelsel doordat er meer ouderen dan jongeren zijn.
Kunstgrepen om toch maar zwanger te worden als dat niet natuurlijk kan vind ik sterk discutabel. Als het niet gaat, dan gaat het niet.
In de 3de wereld worden er wel nog veel kinderen geboren maar hoeveel daarvan worden oud genoeg om aan de maatschappij te kunnen bijdragen? Er valt daar ook een heel deel af. Daar een geboortebeperking invoeren zal ook heel de maatschappij ontwrichten.
Hoe ga je het bovendien uitgelegd krijgen dat zij geen kinderen mogen krijgen en wij wel?

Ik denk dat je meer aan het andere eind moet werken. Niet persé willen dat elk leven zo lang mogelijk is. Ik denk dat het nog zover gaat komen dat ouderen, zwakkeren en chronisch hulpbehoevenden niet meer zo ijverig onderhouden worden omdat de maatschappij het simpelweg niet meer kan dragen.
Euthanasie moet kunnen. Wat heb je eraan om je laatste dagen (jaren) fysiek uitgemergeld te zitten wachten op het einde terwijl je niet meer weet wie je bent? Wat voor een leven heeft iemand die fysiek niets kan en mentaal nog niet weet dat hij leeft?

Vooral in het westen vind ik dat we veel te soft zijn geworden (tegenwoordig ook al naar dieren, die worden soms ook tegen wil en dank in leven gehouden en moeten lijden omdat baasje geen afscheid kan nemen) en op de duur gaat ons dat kosten.
In Afrika bvb is het leven veel harder. Gehandicapt baby'tje wordt achtergelaten. Vrouw krijgt tweeling maar heeft niet genoeg eten dus laat ze 1 van de 2 achter om te sterven. Mijn moeder is vroedvrouw en heeft jaren in Afrika gewerkt, haar verhalen zijn soms echt schrijnend. Het is er hard, heel hard, maar het zijn wel die mensen die alles en iedereen overleven. In het westen piepen ze al als de zon niet schijnt (en ook als de zon te hard schijnt).

Nu denk ik persoonlijk ook dat de mens zich om de overpopulatie niet teveel zorgen moet maken. Zoal al eerder gezegd zorgt moeder natuur wel zelf voor het evenwicht (en dat gaan we waarschijnlijk niet leuk vinden). Ik denk dat we ons eerder zorgen moeten maken over hoe we onze maatschappij in stand gaan houden zolang we daar nog iets aan kunnen doen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:26

Citaat:
'We zullen snel duizend jaar oud worden'

Volgens genonderzoeker Aubrey de Grey van de Universiteit van Cambridge duurt het niet lang meer voordat onze levensverwachting explosief gaat stijgen. Hij acht het mogelijk dat de eerste persoon die duizend jaar oud gaat worden, nu al zestig is.

Hij stelt dat ouder worden een fysiek proces is en dat het daarom onvermijdelijk is dat we, met het krachtiger worden van medicijnen, in de toekomst op dezelfde wijze als we nu ziektes genezen, ouder worden kunnen tegengaan. De Grey leidt het project SENS (Strategies for Engineered Negligible Senescence) en is onderdeel van de Methuselah Mouse-prijs, waar hij het leven van muizen probeert te verlengen.

Het SENS-project is volgens hem meer dan een idee: het is een gedetailleerd plan om alle moleculaire en cellulaire schade die we oplopen tijdens ons leven te herstellen. Hij zegt dat alle benodigde technologieën in feite al aanwezig zijn, of in ieder geval in een voorbereidende fase zitten. Daarom zouden alle onderdelen van het project met muizen binnen tien jaar moeten werken. In de daaropvolgende tien jaar moet dit dan ook bij mensen mogelijk zijn.

Hoe oud gaan we dan worden? Grey stelt dat de gemiddelde levensverwachting zal stijgen naar enkele duizenden jaren, die je allemaal in fysiek goede conditie zal kunnen doorbrengen. Hij ziet geen morele bezwaren tegen het verlengen van leven. "Wie zegt dat we ouderdom niet tegen moeten gaan, zegt dat oude mensen medische hulp niet waard zijn. Het zegt dat we mensen het recht op leven moeten ontnemen. Als het veranderen van de wereld ‘God spelen' is, is dat simpelweg de wijze waarop hij ons in zijn evenbeeld heeft geschapen."

Tegenstanders van Grey zeggen dat hij overdrijft, dat de wetenschap nog lang niet zover is dat we ons leven met duizenden jaren kunnen verlengen. Professor Olshansky van de Universiteit van Illinois: "Wat hebben alle oude nastrevers van fysieke onsterfelijkheid met elkaar gemeen? Ze zijn dood. Wat we nu nodig hebben is niet overdrijving of valse beloftes, maar een wetenschappelijke weg om fysieke en mentale gezondheid te verbeteren. Als we daarbij langer gaan leven, is dat een mooie bonus."

Dan komen we pas echt in de problemen, als we na het pensioen nog 923 jaar iemand aow moeten ophoesten. :+

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:29

Ik wil nu niet Hitler-achtig overkomen, maar het stikt van de zwakke mensen.

Onze paarden laten we röntgenen om het doorfokken van gebreken te beperken en mijn ouders hebben allebei artrose en zetten 2 kinderen op de wereld.
Ik stel vaderkeuringen en moedertesten voor :')

Geboortebeperking en ouderenzorg botst nogal, we hebben nu meer ouderen dan dat we jongeren hebben om die ouderen te onderhouden.
Stel dat nu een deel van mijn generatie kinderloos blijft, dan hebben de kinderen die wel uit mijn generatie geboren worden nog meer ouderen om te onderhouden, ik ben dan kinderloos maar heb straks wel zorg nodig.
En dat kunnen de kinderen van mijn generatie genoten ophoesten en das niet makkelijk.
Als mijn generatie dan weg is zijn de kinderen daarvan de ouderen, maar dat zijn er dan wel minder en er zou weer meer balans in de groep moeten zijn.
Maar hebben we nu een ouderen overschot omdat we nu te weinig kinderen krijgen of omdat we er toen te veel kregen?

Het bovenstaande bericht over dat we 1000 jaar kunnen worden.
Genetisch misschien wel, maar dan maken we elkaar wel af, dat zou een compleet onhoudbare situatie zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:14

odetteke schreef:
Dan komen we pas echt in de problemen, als we na het pensioen nog 923 jaar iemand aow moeten ophoesten. :+

Dat valt wel mee, want dan ga je rond je 700e met pensioen. Maar wat denk je van starten op de arbeidsmarkt op je 22e? 'Sorry mevrouw, wij hebben iemand aangenomen die reeds 583 jaar ervaring had in deze branche.' :oo
Daar kun je nooit tegenop :+

Wat een nachtmerrie zeg, 1000 jaar...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:09

Zelf heb ik en mijn vriend geen kinderwens, we zijn bewust kinderloos.

Ik heb zelf geen tikkende biologische tijd om moeder te worden en kindje proberen te krijgen, en ik vernam dat er steeds meer mensen dat ook hebben, mogelijk ook 1 van de middelen dat moeder natuur bedacht heeft???? wie zal het zeggen.

Leuke topic dit, echt waar, gelukkig tot nu toe geen rel geworden maar gewoon eerlijk en open met elkaar praten, over het hoe en wat enzo.

Natuurlijk laat ik wel mensen in hun waarde die wel kinderen willen, dat is ook de natuur en ook dat ze het liefst eigen kinderen willen dan andermans kind te adopteren ook dat is de natuur, zelf zou ik geen andermans kind willen adopteren maar het liefste eigen kindje, als ik moeder zou willen worden ook dat is de natuur.

Alleen het is nu te erg, ergens te weinig en ergens anders weer te veel kinderen, het valt me ook op, dat er veel natuurrampen zijn en ziekten uitbreken en meer problemen ontstaan tussen de mensen onderling over de hele wereld. Dus moeten er beperkingen opgelegd worden in geboortes daar waar het nodig is en kan. En dat rare klonengedoe dat moet niet kunnen en mogen, want waarom klonen als er toch teveel mensen zijn in de wereld, pure onzin natuurlijk. En zo kan ik wel uren doorgaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:12

Ik moest bij dit topic denken aan een bericht op nu.nl van de week waarbij een 52 jarige vrouw door middel van IVF nu zwanger was van een 3-ling terwijl ze al 9 kinderen rond had lopen en gewoon graag nog leuk een extra erbij wilde hebben %)

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2257052/be ... eling.html