Ouders boos om halalvlees op crèche

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:20

@ adil: Aha zo, nee dan denk ik dat we het eens zijn :)

Al vind ik het verschil halal-regulier wel iets minder groot (vlees is imo vlees) dan vlees-geen vlees. Het blijft hetzelfde plakje vlees op het brood, maar dan anders geslacht. Dat Nederland daar nou zo moeilijk om doet, terwijl de bio industrie gewoon blijft bestaan... dat vind ik wel hypocriet. En dat doet mij sterk vermoeden dat het idd zoals boven beschreven staat meer te maken heeft met "wij gaan ons toch zeker niet aanpassen aan de moslims????" Dan met het daadwerkelijk stuk vlees. Want eerlijk gezegd geven de meeste mensen geen drol om hoe zo'n dier is geslacht. Dit is een principe kwestie, en dat is in dit geval misschien een beetje jammer. Maar ik begrijp alle kanten van het verhaal. Ik zou er misschien ook wel problemen mee hebben, ik weet het niet eigenlijk.

Verder snap ik niet dat mensen hun tekst in het klein zetten, want iedereen kan het toch wel lezen. Of je zegt het wel, of je zegt het niet. En hiermee zeg je tóch weer een hele hoop, maar je ontneemt je tegenstanders nu het recht om er op te reageren omdat je het in minilettertjes hebt geschreven. Beetje onzinnig, als ik zo vrij mag zijn u te corrigeren :+

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:21

MamboBeach schreef:
Wat een stelletje mafketels, een ontzettend slechte zaak zeg!
Kijk, en zo sluipt alles er langzaam in! Woest had ik geworden als mijn kind op dat kinderdagverblijf had gezeten, is dat nu toch voor gekkigheid. Laat de ouders lekker zelf potjes meenemen met hallalspul erin.

_/-\o_

nee, het is geen oneliner.. en meer woorden ga ik er niet aan vuil maken, want dan ben ik hoogstwaarschijnlijk een onredelijk, kortzichtig,kwetsend en discriminerend persoon [/quote]

dacht ook precies hetzelfde...
idd weer aanpassen...heee zitten we nog wel in nederland ????
en klein schrijven NO WAY!!!
ik kom voor mijn mening uit wat een ander ervan vind/ denkt.....boeien....
word er beetje moe van....en zijn wel degelijk twee verschillende soorten van slachten...en ik sla ff over......en heb ook marokanse vriendin....maar ze laat me gelukkig niet aanpassen......haar geloof is haar geloof daar zadeld ze mij niet mee op.
overguns ik geloof niet...ja dat er meer is tussen hemel en aarde.

en dat gezeik over taal fouten pffff...gelukkig heb ik een riem om !!!
Laatst bijgewerkt door frangelica op 25-05-10 15:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:23

christel1857 schreef:
@ adil: Aha zo, nee dan denk ik dat we het eens zijn :)

Al vind ik het verschil halal-regulier wel iets minder groot (vlees is imo vlees) dan vlees-geen vlees. Het blijft hetzelfde plakje vlees op het brood, maar dan anders geslacht. Dat Nederland daar nou zo moeilijk om doet, terwijl de bio industrie gewoon blijft bestaan... dat vind ik wel hypocriet. En dat doet mij sterk vermoeden dat het idd zoals boven beschreven staat meer te maken heeft met "wij gaan ons toch zeker niet aanpassen aan de moslims????" Dan met het daadwerkelijk stuk vlees. Want eerlijk gezegd geven de meeste mensen geen drol om hoe zo'n dier is geslacht. Dit is een principe kwestie, en dat is in dit geval misschien een beetje jammer. Maar ik begrijp alle kanten van het verhaal. Ik zou er misschien ook wel problemen mee hebben, ik weet het niet eigenlijk.

Verder snap ik niet dat mensen hun tekst in het klein zetten, want iedereen kan het toch wel lezen. Of je zegt het wel, of je zegt het niet. En hiermee zeg je tóch weer een hele hoop, maar je ontneemt je tegenstanders nu het recht om er op te reageren omdat je het in minilettertjes hebt geschreven. Beetje onzinnig, als ik zo vrij mag zijn u te corrigeren :+

Ik denk ook dat dit een reactie uit principe was...Dat het niet om het vlees ging, maar om het principe :j

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:26

Ik heb niks tegen moslims, hun wel tegen mij.

christel1857 schreef:
Hun wel? In het Nederlands is het nog altijd ZIJ wel. En ik denk niet dat moslims iets tegen jou als persoon hebben. Maak jezelf niet bijzonderder dan je bent, dat is stap 1. Stap 2 zou zijn: Accepteer dat moslims ook totaal geen verantwoording aan jou schuldig zijn waarom ze iets wel of niet eten. Wanneer 40% van de creche van joodse afkomst zou zijn dan is het voor de creche logisch dat er ook koosjer eten wordt aangeboden. Een creche is geen overheidsinstelling oid, een creche handelt naar vraag en aanbod. En daar zijn ze vrij in.
Het is imo ook de verantwoording van de ouders in kwestie om na te gaan wat hun koters te eten krijgen. Ik zou als ik een ouder was wel willen weten wat mijn kind eet, en of het kwaliteit is, en of het goed is bereid. Dat is voor een groot deel de verantwoording van de ouders.

Zij dan, koop een taart en vier het :D
Stap 1: Ik zeg nergens dat moslims iets tegen mij hebben, ze hebben iets tegen het op de "nederlandse" manier gemaakte vlees.
Stap 2: Moslims hoeven aan mij niets te verantwoorden, niemand hoeft mij iets te verantwoorden, lekker doen waar jezelf achter staat. Ik laat een ieder in zijn waarde.

Maar ik eet geen hallal vlees.
Waarom zou ik me daarover moeten verantwoorden? Ik ga niet naar een hallalslager, netzo goed als dat zij mijn vlees niet eten.
Dat zou helemaal een mooie beweging zijn, dus ik moet dat eten, omdat ik anders onrespectvol ben? En mezelf bijzonderder maak dan dat ik al ben? Sorry vind dat je er een paar rare uitspraken uitgooit.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:29

doei schreef:
Ik heb niks tegen moslims, hun wel tegen mij.

christel1857 schreef:
Hun wel? In het Nederlands is het nog altijd ZIJ wel. En ik denk niet dat moslims iets tegen jou als persoon hebben. Maak jezelf niet bijzonderder dan je bent, dat is stap 1. Stap 2 zou zijn: Accepteer dat moslims ook totaal geen verantwoording aan jou schuldig zijn waarom ze iets wel of niet eten. Wanneer 40% van de creche van joodse afkomst zou zijn dan is het voor de creche logisch dat er ook koosjer eten wordt aangeboden. Een creche is geen overheidsinstelling oid, een creche handelt naar vraag en aanbod. En daar zijn ze vrij in.
Het is imo ook de verantwoording van de ouders in kwestie om na te gaan wat hun koters te eten krijgen. Ik zou als ik een ouder was wel willen weten wat mijn kind eet, en of het kwaliteit is, en of het goed is bereid. Dat is voor een groot deel de verantwoording van de ouders.

Zij dan, koop een taart en vier het :D
Stap 1: Ik zeg nergens dat moslims iets tegen mij hebben, ze hebben iets tegen het op de "nederlandse" manier gemaakte vlees.
Stap 2: Moslims hoeven aan mij niets te verantwoorden, niemand hoeft mij iets te verantwoorden, lekker doen waar jezelf achter staat. Ik laat een ieder in zijn waarde.

Maar ik eet geen hallal vlees.
Waarom zou ik me daarover moeten verantwoorden? Ik ga niet naar een hallalslager, netzo goed als dat zij mijn vlees niet eten.
Dat zou helemaal een mooie beweging zijn, dus ik moet dat eten, omdat ik anders onrespectvol ben? En mezelf bijzonderder maak dan dat ik al ben? Sorry vind dat je er een paar rare uitspraken uitgooid.

_/-\o_ top verwoord

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:33

@ doei:

Ik begrijp echt niet wat je punt nou is.... Wat maakt het uit of jij wel of niet naar een hallalslager gaat? Ik zie de logica niet zo.
Vreemde uitspraken? Ik vind het zelf helemaal niet vreemd wat ik zeg. Wat ik wel vreemd vind is mensen die denken dat alle moslims anti-jou zijn, en mensen die roepen om integratie wanneer ze qua taalgebruik niet echt een hoogstandje laten zien. Dát vind ik een beetje raar ;)
Ik heb al duidelijk gemaakt dat ik het eens ben met de maatregel nu. Alleen halalvlees vind ik geen optie. Dus eigenlijk zijn we het grotendeels eens. Behalve je argumentatie, dáár ben ik het dan weer niet mee eens. Er staat namelijk nergens dat iemand het respectloos zou vinden wanneer je weigert halal te eten, maar ik vind het ook niet respectloos wanneer ouders liever niet hebben dat hun kind gewoon vlees eet. Wanneer ik niet wil dat mijn kind varken eet, en mijn creche houdt daar rekening mee (lees: hoeven ze niet te doen van mij) dan vind ik dat helemaal prima. Kortom, wat is JOUW punt nou eigenlijk?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:38

christel1857 schreef:
@ doei:

Ik begrijp echt niet wat je punt nou is.... Wat maakt het uit of jij wel of niet naar een hallalslager gaat? Ik zie de logica niet zo.
Vreemde uitspraken? Ik vind het zelf helemaal niet vreemd wat ik zeg. Wat ik wel vreemd vind is mensen die denken dat alle moslims anti-jou zijn, en mensen die roepen om integratie wanneer ze qua taalgebruik niet echt een hoogstandje laten zien. Dát vind ik een beetje raar ;)
Ik heb al duidelijk gemaakt dat ik het eens ben met de maatregel nu. Alleen halalvlees vind ik geen optie. Dus eigenlijk zijn we het grotendeels eens. Behalve je argumentatie, dáár ben ik het dan weer niet mee eens. Er staat namelijk nergens dat iemand het respectloos zou vinden wanneer je weigert halal te eten, maar ik vind het ook niet respectloos wanneer ouders liever niet hebben dat hun kind gewoon vlees eet. Wanneer ik niet wil dat mijn kind varken eet, en mijn creche houdt daar rekening mee (lees: hoeven ze niet te doen van mij) dan vind ik dat helemaal prima. Kortom, wat is JOUW punt nou eigenlijk?

Zo blijkt maar dat de Nederlanders een beetje beginnen door te slaan in tolerantie. Wij passen ons wel weer aan. Begin dit een beetje beu te worden. Bijna alle topics hier op bokt komen terug op de Islam. En het lijkt wel of het helemaal in is om pro te zijn.
Ik heb totaal niets tegen moslims, maar laten zij zich maar aanpassen aan ons land. Als ik in Saoudie-Arabie kom, mag ik ook geen kruisje, korte rok of korte mouwen dragen. Prima, s'lands wijs s'lands eer.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:40

[url]Ik begrijp echt niet wat je punt nou is.... Wat maakt het uit of jij wel of niet naar een hallalslager gaat? Ik zie de logica niet zo.[/url]
zit geen verschil in nou daar denk ik toch wel anders over :

Halal-vlees.

Moslims kopen vlees bij een halal-slager. Het woord halal betekent ‘rechtmatig’ en de slager moet het vlees op een bepaalde manier bereiden terwijl hij de woorden Allaho-Akbar’ -wat ‘God is groot’ betekent - herhaalt. Alle vet en het bloed worden verwijderd waardoor het vlees langer vers blijft. Moslims mogen ook vlees eten dat is bereid volgens de joodse methode en ‘koosjer’ heet. In niet-islamitische landen moeten moslims er goed op letten dat er geen vlees zit verwerkt in voorverpakte voedingsmiddelen. Sommige soorten ijs bevatten bijvoorbeeld ongeoorloofde dierlijke vetten. Halal-winkels zijn populair omdat ze alleen wettelijke toegestane producten verkopen.

De Ramadan

De ramadan is de vastenmaand voor de moslims. Dit is de negende maand van het Islamitisch maanjaar, de maand waarin God de Koran openbaarde. Hij begint als twee orthodoxe moslims de nieuwe maan sikkel hebben gezien. Een maand lang mogen moslims niet drinken en eten zolang de zon op is. Kleine kinderen, zieken of erg oude mensen en zwangere vrouwen hoeven hieraan niet mee te doen. Door te vasten hopen moslims hun ziel te zuiveren en danken ze God voor alles wat hij hen gegeven heeft. Tevens herinnert het de rijken eraan hoe het is arm en hongerig te zijn.

Na zonsondergang is het feest. Als beloningvoor de zelfbeheersing overdag mag er dan gegeten worden. Orthodoxe moslims brengen de eerste tien dagen van de ramadan in de moskee door. daar besturen ze de Koran en bidden, met als hoogtepunt de avond van de 27ste dag. dan wordt er het lailat-al-kadr (de nacht waarin de koran geopenbaard is) gevierd. Vanaf dat moment wordt het Ied-I-fitr (het feest van het verbreken van het vasten) voorbereid. Dit is het Suikerfeest. Dit feest duurt 3 dagen en iedereen trekt dan nieuwe kleren aan. Er worden cadeaus gegeven en er wordt voedsel aan de armen mensen gegeven. Maar ook komt iedereen bij elkaar om samen te eten en drinken. Sommige moslims hervatten het vasten op de tweede dag van de nieuwe maand. Dit vrijwillig vasten heet saum s-saabirien (het vasten van hen die volharden) en duurt 6 dagen.

waarom zou je een kind wat niet geloofd dit gaan laten opeten ?????
duhhh.....ik sla ff over
Laatst bijgewerkt door frangelica op 25-05-10 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:41

Ik kan mij er iets bij voorstellen dat ouders moeite hebben met halalvlees, het blijft een rituele manier van slachten.
Dan maar vegetarisch er zijn zoveel andere mogelijheden ipv vlees.

Enne urielle... Je kind heeft geen vlees nodig om alle bouwstoffen binnen te krijgen hoor!
Onze familie is al vanaf 1930 vegetarier en niemand heeft hierdoor ooit tekorten opgelopen door gewoon gezond en gevarieerd te eten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:41

Teddy321 schreef:
Zo blijkt maar dat de Nederlanders een beetje beginnen door te slaan in tolerantie. Wij passen ons wel weer aan. Begin dit een beetje beu te worden. Bijna alle topics hier op bokt komen terug op de Islam. En het lijkt wel of het helemaal in is om pro te zijn.
Ik heb totaal niets tegen moslims, maar laten zij zich maar aanpassen aan ons land. Als ik in Saoudie-Arabie kom, mag ik ook geen kruisje, korte rok of korte mouwen dragen. Prima, s'lands wijs s'lands eer.

[edit] Mijn informatie was niet correct[/edit]

Of je hebt een bups pleegkindertjes waar je voor wilt zorgen. Regering krijgt je in de kijkert en je word eruit gezet omdat je "hun kinderen" wilt hersenspoelen..

En dan moord en brand blèren als de Nederlanders geen moskee meer willen, of als de Nederlander zich afzet tegen een moslim/islamiet..

Heey, aan die kant van de grote plas zijn ze er niet anders in hoor! :+
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 25-05-10 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:44

@Tallie
In Marokko mogen gewoon kerken worden gebouwd!!
Citaat:
In alle Marokkaanse steden zijn 1 of 2 kerken te vinden en ook synagogen, en in de grote steden zelfs meer. De christelijke kerk heeft onlangs zijn 100 jaar bestaan in Marokko gevierd.
De joodse en christelijke gemeenschappen praktiseren hun religies in het openbaar. En een buitenlandse Hindu heeft de vrijheid van het branden van de lichamen.

http://samenleving-en-ontwikkeling.infoyo.nl/religie/8886-godsdiensten-en-de-kerken-in-marokko.html

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:45

@Christel1857

"Ik begrijp echt niet wat je punt nou is.... Wat maakt het uit of jij wel of niet naar een hallalslager gaat? Ik zie de logica niet zo."

Dus volgens jou kunnen er beter alleen nog maar hallalslagers in Nederland komen?

Dat is mijn punt dus, want daar ben ik tegen.

Ieder moet weten wat ze eten, maar ik hoef geen dingen opgedrongen te krijgen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:45

Brainless schreef:
@Tallie
In Marokko mogen gewoon kerken worden gebouwd!!
Citaat:
In alle Marokkaanse steden zijn 1 of 2 kerken te vinden en ook synagogen, en in de grote steden zelfs meer. De christelijke kerk heeft onlangs zijn 100 jaar bestaan in Marokko gevierd.
De joodse en christelijke gemeenschappen praktiseren hun religies in het openbaar. En een buitenlandse Hindu heeft de vrijheid van het branden van de lichamen.

http://samenleving-en-ontwikkeling.infoyo.nl/religie/8886-godsdiensten-en-de-kerken-in-marokko.html

Oke, ik neem het stukje kerken terug ;) Excuseer :)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:49

Ik ben het helemaal eens met je Teddy321! Maar ik vind het wel jammer dat het bij ieder willekeurig onderwerp over moslims het op hetzelfde moet uitdraaien. In dit geval vind ik het niet helemaal gepast.

@frangelica : Mooie wikipedia quote, maar alles wat daar staat wist ik al. En heeft niks te maken met eten op een creche. Jouw kind zal het echt niet merken dat ie 'religieus voedsel' naar binnen zit te werken. Zelfde vlees hoor, alleen een meerwaarde voor de islamitische kinderen. Dát kleine beetje vrijheid mag je ze wel gunnen, maar ik vind niet dat een creche verplicht is om zich aan te passen. Wanneer ze wel alternatieven bieden voor de kinderen met een ander dieet vind ik dat prima, en ik durf te zeggen dat iedereen dat prima zou moeten vinden. Je hebt er geen last van.
Alleen maar 1 keuze, dus alleen maar halal, dát gaat mij ook te ver.

@doei: Jouw redenatie gaat nergens over. Ik reageer wel weer wanneer er iets interessants wordt gezegd :+

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:53

Anoniem schreef:
xBiondaa schreef:
Ik zou gewoon géen halalinvoeren.
Hallo zeg, het is Néderland! niet Hallalland ofzo.
Als die ouders hallal willen, moeten ze maar hallal meegeven aan hun kinderen.

(MIJN MENING.)

Dus als er een vegetarisch kind zit moet die ook maar zelf wat mee nemen?

Een noot op brood stel ik voor :Y)

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:55

christel1857 schreef:
Ik ben het helemaal eens met je Teddy321! Maar ik vind het wel jammer dat het bij ieder willekeurig onderwerp over moslims het op hetzelfde moet uitdraaien. In dit geval vind ik het niet helemaal gepast.

@frangelica : Mooie wikipedia quote, maar alles wat daar staat wist ik al. En heeft niks te maken met eten op een creche. Jouw kind zal het echt niet merken dat ie 'religieus voedsel' naar binnen zit te werken. Zelfde vlees hoor, alleen een meerwaarde voor de islamitische kinderen. Dát kleine beetje vrijheid mag je ze wel gunnen, maar ik vind niet dat een creche verplicht is om zich aan te passen. Wanneer ze wel alternatieven bieden voor de kinderen met een ander dieet vind ik dat prima, en ik durf te zeggen dat iedereen dat prima zou moeten vinden. Je hebt er geen last van.
Alleen maar 1 keuze, dus alleen maar halal, dát gaat mij ook te ver.

@doei: Jouw redenatie gaat nergens over. Ik reageer wel weer wanneer er iets interessants wordt gezegd :+

zelfde vlees.....uhhmm....dan lees ik niet goed...volgens mij is het gezegd vlees of ben ik nu dom ???
kind merkt er niks van maar geloof mij mijn kind ging meteen van school.
wederstelling ??? draai het eens om....dan kan het wel.
dus die mosslims krijgen cristelijk vlees....onee dat mag niet....maar dit mag wel ??? krom
pffff.....
sorry hoor maar leven we nog wel in nederland....

en de slager moet het vlees op een bepaalde manier bereiden terwijl hij de woorden Allaho-Akbar’ -wat ‘God is groot’ betekent - herhaalt. Alle vet en het bloed worden verwijderd waardoor het vlees langer vers blijft.

weet je wat je ook tegen mij verteld of zegt: het helpt niet...ik blijf erbij dat die mensen maar moeten aanpassen hun willen hier leven en niet in eigen land...als wij daar zijn moeten wij ook aanpassen.
Laatst bijgewerkt door frangelica op 25-05-10 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Re: Ouders boos om halalvlees op crèche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:57

Niou Fangelica, in dit geval ging het over een creche in Belgie.. Maar denk dat dit vraagstuk net zo goed in Nederland voor zou kunnen komen :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:57

Teddy321 schreef:

_/-\o_

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:58

Ik vind dat de Creche de ouders had moeten inlichten een nette brief met daarin de reden waarom ze ervoor hebben gekozen. Wat Hallalvlees is en hoe het wordt bereid. Waarom het niet slechter is dan het vlees wat kinderen in eerste instantie kregen.

Verder.. had ik er geen bezwaar tegen gehad. Waarom zou ik? Ik vind het echt ongelovelijk dat men zo tegen is, alleen om het feit dat het aanpassen is aan de Marokaan. Goed voorbeeld doet goed volgen, toch? Waarom zou een Marokaan zich aanpassen als niemand begript toont voor zijn situatie. Er zijn verschillende culturen die in nederland zijn gevestigd en dit heeft veel positieve punten met zich meegebracht. Het heeft mensen aan het denken gezet..

Maar goed... nu ga ik net als mensen veel te veel offtopic. Laten we gewoon respect hebben voor elkaar.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:59

Citaat:

Wat vind je niet gepast dan?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:00

Kimbaie schreef:
Ik vind dat de Creche de ouders had moeten inlichten een nette brief met daarin de reden waarom ze ervoor hebben gekozen. Wat Hallalvlees is en hoe het wordt bereid. Waarom het niet slechter is dan het vlees wat kinderen in eerste instantie kregen.

Verder.. had ik er geen bezwaar tegen gehad. Waarom zou ik? Ik vind het echt ongelovelijk dat men zo tegen is, alleen om het feit dat het aanpassen is aan de Marokaan. Goed voorbeeld doet goed volgen, toch? Waarom zou een Marokaan zich aanpassen als niemand begript toont voor zijn situatie. Er zijn verschillende culturen die in nederland zijn gevestigd en dit heeft veel positieve punten met zich meegebracht. Het heeft mensen aan het denken gezet..

Maar goed... nu ga ik net als mensen veel te veel offtopic. Laten we gewoon respect hebben voor elkaar.

Maar het draait niet alleen om Marokanen hoor. Er zijn meer moslims die halalvlees eten!!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:02

Wat een gedoe om niets weer..
Zoals in het artikel staat, het is opgelost. Beetje jammer inderdaad dat ze niet van te voren hebben gezegd dat ze halalvlees gingen geven aan de kinderen.
Waarom moet zo'n topic dan altijd uitdraaien op 'wij' en 'zij' en 'hunnie' en 'hullie' enz.
Er is geen 'wij' en ook geen 'zij'. We zijn met z'n allen 'wij' en 'ons'...

Zelf zou het me niet uitmaken. Het kind merkt echt geen verschil hoor.

@doei: pfff idd er denken nog meer mensen zoals jij.. helaas... niveau wordt er niet beter op in Nederland.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:03

Er zijn ook mensen zoals ik die halalvlees eten, maar dat is meer uit het prijstechnische/kwaliteits oogpunt :D

Prijs/kwaliteit is gewoon heel goed :) Voor het geld waar ik mijn lamsvlees bij de Turk om de hoek haal, krijg ik bij appiehappie nog niet eens de helft voor hetzelfde geld.

En ik ben gewoon dol op lamsvlees :P

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:05

Teddy321 schreef:
Kimbaie schreef:

Maar het draait niet alleen om Marokanen hoor. Er zijn meer moslims die halalvlees eten!!

Denk dat iedereen snap wat ik er verder mee bedoel. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:07

Christel, de manier waarop de dieren worden geslacht is niet mijn ding en ook niet hoe ganzen worden volgepropt. Waarom je dat er eigenlijk bij haalt? Maargoed, zal mij een (geen halal in ieder geval)worst wezen. Waarom zou het heel normaal zijn om mijn kind halaleten te geven? Moslims willen toch ook geen varken op hun bord? Waarom moet ik daar zomaar mee akkoord gaan dan?