Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
take_one schreef:Nou alles zal vast beter worden dan met Balkenende.. die vent heeft nou wel helemaal niks verbeterd hier in Nederland.. word al misselijk als ik hem hoor praten.
Ik stem toch op PVV, en dan zullen we wel zien hoe hij alles gaat oplossen.
Veel erger kan het toch niet meer worden.
CtjeLief schreef:standpunten heeft ie zatik zie alleen geen onderbouwingen en (realistische) oplossingen... jij wel? Met standpunten alleen kom je er niet, alle partijen hebben 'standpunten'..
Citaat:niet veel erger? Iemand die onze grondwet wil afnemen? Iemand die gelijke kansen wil afschaffen? Iemand die de internationale contacten (handel) zwaar zal doen afzwakken? Poeh.... Ben benieuwd wat jij dan als 'erger' ziet..?
take_one schreef:CtjeLief schreef:standpunten heeft ie zatik zie alleen geen onderbouwingen en (realistische) oplossingen... jij wel? Met standpunten alleen kom je er niet, alle partijen hebben 'standpunten'..
Citaat:niet veel erger? Iemand die onze grondwet wil afnemen? Iemand die gelijke kansen wil afschaffen? Iemand die de internationale contacten (handel) zwaar zal doen afzwakken? Poeh.... Ben benieuwd wat jij dan als 'erger' ziet..?
Als je toch geen onderbouwingen en oplossingen ziet, waarom maak je je dan druk?
vibabu schreef:Hij benoemt iig wel de "problemen" en wil dat niet oplossen door een kopje thee te gaan drinken en multicultie te gaan knuffelen
Citaat:Hij benoemt iig wel de "problemen" en wil dat niet oplossen door een kopje thee te gaan drinken en multicultie te gaan knuffelen
vibabu schreef:Ik vond Wilders ook aardig sterk! maar toch idd zoals menig mensen zei, Rutte was sterker. Die Cohen mag van mij meteen ophoepelen. Ik vind trouwens dat de PvdA ook discrimineerd al dan niet "positief" hij deelt mensen ook in hokjes.
Moest stiekem wel heel erg lachen om Wilders dat hij z'n excuses wilde aanbieden.
Ik vond het antwoord van Balkenende op de vraag of ze de burgers in de portomonee gaan aantasten toch niet helemaal geloofwaardig overkomen. Net zoals Cohen die de cijfers niet weet en omdat hij nieuw is maar een beetje "geholpen" moet worden. Dat zou hij als leider ook niet erg worden.

Suzanne F. schreef:vibabu schreef:Hij benoemt iig wel de "problemen" en wil dat niet oplossen door een kopje thee te gaan drinken en multicultie te gaan knuffelen
Whahaha ja heb wel gelachen om deze uitspraak hoor.
Ik ben wel benieuwd wat Wilders er van gaat maken als hij in het kabinet komt. Laat het hem maar proberen, als het niks wordt zien we het dan wel weer. Geef hem maar een kans. Het is nu ook niks. Nog even en je ziet meer buitenlanders dan Nederlanders hier in Nederland.
CtjeLief schreef:Waar ik me druk om maak? Om mensen die onwetend op zo'n man stemmen, een man die Nederland de vrijheid wil ontnemen en mensen ongelijk wil gaan behandelen.. (maar hij trapt zo lekker tegen een bepaalde groep aan, en dat spreekt blijkbaar aan) Daar maak ik me druk om.. Ik zie liever iemand die de SAMENleving wil binden en mensen naar elkaar toe wil brengen, dan iemand die haat zaait, discimineerd, generaliseert, angst creeert en mensen juist tegenover elkaar zet...
En dat mensen moeten lachen over zijn 'excuses'.. het was ronduit sma-ke-loos! Arrogante obessieve man is het... Dat wil je toch niet aan de leiding van ons land zetten, vind dat onbegrijpelijk..
CtjeLief schreef:Waar ik me druk om maak? Om mensen die onwetend op zo'n man stemmen, een man die Nederland de vrijheid wil ontnemen en mensen ongelijk wil gaan behandelen.. (maar hij trapt zo lekker tegen een bepaalde groep aan, en dat spreekt blijkbaar aan) Daar maak ik me druk om.. Ik zie liever iemand die de SAMENleving wil binden en mensen naar elkaar toe wil brengen, dan iemand die haat zaait, discimineerd, generaliseert, angst creeert en mensen juist tegenover elkaar zet...
En dat mensen moeten lachen over zijn 'excuses'.. het was ronduit sma-ke-loos! Arrogante obessieve man is het... Dat wil je toch niet aan de leiding van ons land zetten, vind dat onbegrijpelijk..
take_one schreef:Citaat:Cohen benoemt ook problemen maar wil het niet oplossen door bepaalde groepen daar de dupe van te maken.
Wil Wilders toch ook eigenlijk liever niet, maar hij moet wel.
Citaat:Cohen benoemt ook problemen maar wil het niet oplossen door bepaalde groepen daar de dupe van te maken.
CtjeLief schreef:Citaat:Cohen benoemt ook problemen maar wil het niet oplossen door bepaalde groepen daar de dupe van te maken.
Even eerlijk blijven,, Fitna al eens gezien???? Dat is HAAT zaaien.. Tegen een geloof aanschoppen, en niet eens op waarheden berust.. Hij heeft een obsessie als het gaat om de Islam, hij maakt juist ALLE moslims de dupe, want hij scheert ze allemaal over een kam, als hij het over allochtonen heeft, noemt ie ook alleen maar moslims....
Dus hij maakt wel degelijk heel bewust een groep de dupe...
take_one schreef:Over het algemeen is toch bekend dat het vooral mensen zijn met buitenlanse afkomst die dingen doen die niet deugen.
En zoals ik net al zei, hij zet ze toch niet zomaar het land uit.. dan moeten ze wel eerst iets flink fout gedaan hebben.
vibabu schreef:take_one schreef:Nou alles zal vast beter worden dan met Balkenende.. die vent heeft nou wel helemaal niks verbeterd hier in Nederland.. word al misselijk als ik hem hoor praten.
Ik stem toch op PVV, en dan zullen we wel zien hoe hij alles gaat oplossen.
Veel erger kan het toch niet meer worden.
al twijfel ik wel stiekem of de VVD niet ook goed is.
Vooral sinds gisteren denk ik heel positief over de VVD, ze zijn wat gematigder dan Wilders. Ik denk dat de PVV daarom veel stemmen verliest aan de VVD, zij zijn gewoon niet zo radicaal. Daarom vond ik het ook wel 'dom' van Wilders dat hij niet de aanval opende op Rutte, maar alleen op Cohen. Hij had een poging kunnen doen om Rutte/VVD onderuit te halen ofzo, nu zat hij alleen maar op Cohen te vitten (ook logisch, want die was echt de zwakste
).
Wildgirl schreef:CtjeLief schreef:Waar ik me druk om maak? Om mensen die onwetend op zo'n man stemmen, een man die Nederland de vrijheid wil ontnemen en mensen ongelijk wil gaan behandelen.. (maar hij trapt zo lekker tegen een bepaalde groep aan, en dat spreekt blijkbaar aan) Daar maak ik me druk om.. Ik zie liever iemand die de SAMENleving wil binden en mensen naar elkaar toe wil brengen, dan iemand die haat zaait, discimineerd, generaliseert, angst creeert en mensen juist tegenover elkaar zet...
Met zijn ''6 ipv 5'' opmerking schoot ik eerlijk gezegd even in de lach.
Typisch Wilders om dit zo aan te pakken; maar in zijn reactie spreekt wel een fanatisme wat ik bij de rest niet tegenkwam.
Rutte deed zijn best maar ook hij blijft lijntjes uitgooien en op safe spelen.
Ik denk dat het nu tijd is in NL om niet langer op safe te wíllen spelen.
Er zullen een hoop dingen moeten gaan veranderen; en dat gaat moeite genoeg kosten.
Een premier of fractievoorzittende partij die daar geen korte metten mee maakt is gedoemd te mislukken
Ik stem PVV; omdat ik me kan vinden in de meeste punten niet altijd in de manier waarop het gebracht wordt.
Daarnaast stem ik PVV omdat ik ,in tegenstelling, tot de meeste mensen probeer te kijken naar wat goed is voor ons land en niet alleen voor mijzelf.
Dat laatste kom ik helaas hier op bokt ook erg veel tegen; erg jammer want op die manier ben je politiek niet meer objectief bezig.