jaantsje schreef:Ik ben het met nicole3939 eens dat hier harde antwoorden worden gegeven.
Zoals ik al eerder heb gezegd, onder schooltijd werken geen probleem maar een ouder verplichten om kinderen 5 dagen in de week te dumpen daar komen alleen maar problemen van.
Zowel voor de kinderen als voor de moeder.
Enige inleving hier is in mijn ogen ver te zoeken met een enkele uitzondering na.
Heel triest.
Ze hoeft geen 5 dagen in de week te werken, ze moet zoveel werken dat ze niet meer afhankelijk is van de uitkering. En de bijstand is niet zoveel dus afhankelijk van je werkniveau hoef je daar echt geen 5 dagen voor te werken. Ik zou er met 2,5 dag per week al ruim boven zitten
En kinderen "dumpen" komen problemen van? Ja hoor, dus het gemiddelde kind van twee werkende ouders is later minder succesvol dan het kind van een bijstandsmoeder... Denk je dat? Het tegendeel is waar.
De hangjongeren, tienermoeders, schoolverlaters zijn kinderen van werkende ouders? Echt niet hoor!
In andere discussies waar ik wel eens in heb gezeten wordt daar weer vaak naar verwezen, vandaar.