Nederland op zijn best

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 08:21

jaantsje schreef:
Ik ben het met nicole3939 eens dat hier harde antwoorden worden gegeven.
Zoals ik al eerder heb gezegd, onder schooltijd werken geen probleem maar een ouder verplichten om kinderen 5 dagen in de week te dumpen daar komen alleen maar problemen van.
Zowel voor de kinderen als voor de moeder.
Enige inleving hier is in mijn ogen ver te zoeken met een enkele uitzondering na.
Heel triest.

Ze hoeft geen 5 dagen in de week te werken, ze moet zoveel werken dat ze niet meer afhankelijk is van de uitkering. En de bijstand is niet zoveel dus afhankelijk van je werkniveau hoef je daar echt geen 5 dagen voor te werken. Ik zou er met 2,5 dag per week al ruim boven zitten

En kinderen "dumpen" komen problemen van? Ja hoor, dus het gemiddelde kind van twee werkende ouders is later minder succesvol dan het kind van een bijstandsmoeder... Denk je dat? Het tegendeel is waar.
De hangjongeren, tienermoeders, schoolverlaters zijn kinderen van werkende ouders? Echt niet hoor!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 08:44

Waves schreef:
Ze hoeft geen 5 dagen in de week te werken, ze moet zoveel werken dat ze niet meer afhankelijk is van de uitkering. En de bijstand is niet zoveel dus afhankelijk van je werkniveau hoef je daar echt geen 5 dagen voor te werken. Ik zou er met 2,5 dag per week al ruim boven zitten

Hier ben ik het mee eens :j

Ik vind leven op een uitkering wel erg makkelijk gedacht. Ik ken er ook zo-een, te lui om te werken en krijgt nog aan alle kanten geld en kortingen van de gemeente ook. :=

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:11

Waves schreef:
Wat je er ook van vindt... het is niet reeel om te verwachten dat de economie of de belastingbetaler het nog op kan brengen dat moeders vrolijk thuis gaan zitten terwijl alle andere moeders wel moeten werken!

Er wordt bezuinigd, het kan niet, het is niet normaal meer. Het is in geen enkel ander land ter wereld normaal dat moeders thuisblijven. Thuis blijven is tegenwoordig een luxe die alleen mensen zich kunnen veroorloven met een partner die veel verdient. En heel erg is dat ook niet. Niks mis met vrouwen die actief blijven op de arbeidsmarkt, en het is allang bewezen dat kinderopvang echt niet slecht is voor een kind, integendeel.

Welkom in 2010!

Amen...!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:37

faye schreef:
Je moet als moeder met kinderen maar van 1000 euro willen leven.....
Ik ken gelukkig een hoop alleenstaande moeders die hard werken om zichzelf te kunnen bedruipen en ik heb ze er nog niet op kunnen betrappen dat ze hun kinderen verwaarlozen of dat ze rotkinderen hebben.

Maar dat zeg en bedoel ik ook niet hoor. :) In andere discussies waar ik wel eens in heb gezeten wordt daar weer vaak naar verwezen, vandaar. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:42

Waves schreef:
jaantsje schreef:
Ik ben het met nicole3939 eens dat hier harde antwoorden worden gegeven.
Zoals ik al eerder heb gezegd, onder schooltijd werken geen probleem maar een ouder verplichten om kinderen 5 dagen in de week te dumpen daar komen alleen maar problemen van.
Zowel voor de kinderen als voor de moeder.
Enige inleving hier is in mijn ogen ver te zoeken met een enkele uitzondering na.
Heel triest.

En kinderen "dumpen" komen problemen van? Ja hoor, dus het gemiddelde kind van twee werkende ouders is later minder succesvol dan het kind van een bijstandsmoeder... Denk je dat? Het tegendeel is waar.
De hangjongeren, tienermoeders, schoolverlaters zijn kinderen van werkende ouders? Echt niet hoor!

Heel makkelijk gezegd maar loon is ook wel gerelateerd aan leeftijd en soort werk.
Met alimentatie van vader moet het opzich ook wel te doen zijn hoor.
Als het erom gaat dat een alleenstaande moeder 5 dagen moet werken en daarnaast de zorg voor de kinderen heeft en dergelijke zaken is dat wel zwaar, dit is dan ook een situatie waar de moeder waarschijnlijk ook niet om heeft gevraagd. Dat er gewerkt kan worden vind ik ook niet meer dan normaal hoor!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:46

Waves
Goed lezen is ook een kunst ;)
Heb er geen problemen mee als er gewerkt wordt onder schooltijd.
Zeg ook niet dat er niet gewerkt mag worden echter niet 5 dagen dumpen in de opvang.
Heb ook al eerder gezegd dat de regering alles wil, iedereen aan het werk (onmogelijk zoveel werk is er niet).
Een opvoeder thuis voor de kinderen (hoe kun je in de praktijk dan werken als je alleen bent?).
Zoals met alles is ook dit niet altijd zwart/wit.
Persoonlijk ken ik genoeg kinderen ( nu volwassen ) die het verschrikkelijk vonden dat ze na schooltijd in een leeg huis kwamen.
Die kwamen dan ook graag met onze dochter mee naar huis daar ik altijd thuis was als ze uit school kwamen.

In 2010 is het in mijn ogen nooit goed, of je nu links of rechts om gaat.
De regering helpt hier ook lekker aan mee in mijn ogen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:50

jaantsje schreef:
Waves
Goed lezen is ook een kunst ;)
Heb er geen problemen mee als er gewerkt wordt onder schooltijd.
Zeg ook niet dat er niet gewerkt mag worden echter niet 5 dagen dumpen in de opvang.
Heb ook al eerder gezegd dat de regering alles wil, iedereen aan het werk (onmogelijk zoveel werk is er niet).
Een opvoeder thuis voor de kinderen (hoe kun je in de praktijk dan werken als je alleen bent?).
Zoals met alles is ook dit niet altijd zwart/wit.
Persoonlijk ken ik genoeg kinderen ( nu volwassen ) die het verschrikkelijk vonden dat ze na schooltijd in een leeg huis kwamen.
Die kwamen dan ook graag met onze dochter mee naar huis daar ik altijd thuis was als ze uit school kwamen.

In 2010 is het in mijn ogen nooit goed, of je nu links of rechts om gaat.
De regering helpt hier ook lekker aan mee in mijn ogen.

En toch, noem mij nu maar raar...maar op je 17e al een kind? Lijkt me dat je dan eigenlijk je leven nog helemaal niet zo ver hebt op zo'n hummel op te voeden....(vele in ieder geval niet). En dan nog een, en nog een, en nog een... Euh, hallo? Jong grietje, heeft nog geen basis opgebouwd zeg maar, maar wel vier kids de wereld inschoppen?

Nee, sorry, maar gewoon aan het werk als ieder ander. Ik zie trouwens ook geen nadeel aan de crèche. Komen in contact met leeftijdsgenootjes en ook andere volwassen mensen die in tegenstelling tot veel ouders een bredere pedagogische achtergrond hebben en theoretisch een kind heel goed moeten kunnen opvoeden... ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:52

jaantsje, volgens mij denken wij hetzelfde. :j

Voor de kinderen iedere dag thuiskomen in een leeg huis is niet leuk, inderdaad. En iedere dag op de opvang zitten is ook geen bal aan.

MamboBeach

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:55

Nou Adil, tegenwoordig willen we wel alles in de hand hebben en ons bemoeien met zaken waar we onze neus helemaal niet in willen steken. Aan ALLES zitten voor en nadelen. Dat deze vrouw jong kinderen heeft gekregen is onze zaak niet en wij weten niet wat achterliggende gedachte is.
Het gaat mij erom dat het mij loeizwaar lijkt om ALLE dagen te werken, en ook zeer nadelig voor de kinderen. Maarja, geld gaat voor alles he. Laat ze in de regering nu eerst maar eens aan andere opvreters werken en daarna aan de moeders in NL komen.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:56

Vraag Adil18
Is het goed dat ze hier 5 dagen in de week verblijven dan?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:00

MamboBeach schreef:
Nou Adil, tegenwoordig willen we wel alles in de hand hebben en ons bemoeien met zaken waar we onze neus helemaal niet in willen steken. Aan ALLES zitten voor en nadelen. Dat deze vrouw jong kinderen heeft gekregen is onze zaak niet en wij weten niet wat achterliggende gedachte is.
Het gaat mij erom dat het mij loeizwaar lijkt om ALLE dagen te werken, en ook zeer nadelig voor de kinderen. Maarja, geld gaat voor alles he. Laat ze in de regering nu eerst maar eens aan andere opvreters werken en daarna aan de moeders in NL komen.

Euh, nou, ik kan me daar wel druk om maken...Vooral als mijn centjes naar zo'n teeniemoeder heen gaan die haar leven nog niet op een rijtje heeft maar het wel nodig vindt een kind de wereld in te schoppen...Wat dat betreft zou men een diploma in moeten voeren of zo, eerst wanneer je dat behaalt mag je ouder worden...Zou een hoop gezeik uitmaken...

Trouwens, ik geef aan dat ik denk dat het niet nadelig is voor de kinderen...Waarom ga je daar niet op in...?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:00

Het is inderdaad belachelijk, dat haar kinderen nu niet heel de dag door bij haar kunnen zijn.
Maar kom op, dat is toch normaal tegenwoordig? Het leven is zo ontzettend duur, dat je wel moet gaan werken..

En als jij dan zegt, dan de financiële kant aan haar ex te danken is, omdat ze nu gescheiden zijn.. Dus jij vind dat die man moet gaan werken om 5 monden te voeden? Nee hoor, iedereen moet gaan werken, zijzelf dus ook.

En da's ook niet aanvallend bedoeld. Ik vind, dat zij moet gaan werken. Zoals iedereen. Of je nu wel of geen kinderen hebt.
Of vind jij dan maar, dat zij lekker thuis mag blijven bij de kids, en de gemeente haar een bijpassing e.d. moet geven?

Tuurlijk is het niet fijn, dat die kinderen thuis komen en hun moeder is er niet. Tuurlijk zou elke moeder liever thuis blijven, of van die lekkere uren hebben, om altijd bij de kinderen thuis te zijn. Maar is het niet doodnormaal dat we allemaal moeten werken?

"Een opvoeder thuis voor de kinderen". Dat zou héél erg mooi zijn, maar in de dure tijd van tegenwoordig is dit gewoon niet meer haalbaar.. Mijn moeder die werkte vroeger ook gewoon fulltime. Die had wel fijne uren, wanneer ik en mijn broer thuis kwamen, was zij ook thuis. Mijn pa daarintegen niet, die had rot uren. Maar ja, of hij bleef thuis en we hadden niet, of hij ging werken en wa zagen hem wat minder, en hadden alles wat we nodig hadden.

Je kunt toch niet van ons verwachten, dat wij zeggen "aah wat zielig, laat haar maar lekker thuis blijven wij zullen wel voor haar gaan werken"? Nou, mooi niet, ikzelf zou ook graag wat meer thuis zijn, maar dan heb ik geen geld ook niet, want een ander gaat ook niet voor mij werken hoor.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:01

jaantsje schreef:
Vraag Adil18

Nou, ze verblijven er niet de hele dag en ach...gaan ze er dood aan dan...?

Serieus, eerst maar eens met keiharde bewijzen komen dat een crèche slecht zou zijn voor een kind, dan klagen...De enige klachten die ik hoor is dat een crèche duur is...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:03

MamboBeach schreef:
Voor de kinderen iedere dag thuiskomen in een leeg huis is niet leuk, inderdaad. En iedere dag op de opvang zitten is ook geen bal aan.

Dat verschilt per kind natuurlijk, tijdje geleden hadden wij op school een gelijksoortige discussie. Kwam erop neer dat degene die zelf altijd in de creche/opvang zaten er niet aan moesten denken om elke dag thuis te zijn, ze vonden het leuk om met leeftijsgenoten te spelen. Andersom was het dat degene die altijd met mams thuis waren er niet aan moesten denken om elke dag in de opvang te zitten.

Ikzelf zit dan bij dat laatste, maar ik denk dat 2-3 dagen in de creche/opvang geen kwaad kan hoor.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:09

ik vind dat het voor sommige mensen makkelijk reageren is en iederen heeft ook recht op zijn eigen mening, maar wat ik wel vind is dat elke situatie anders is en je het niet over een kam kan en vooral mag scheren, natuurlijk zijn er genoeg die het handje ophouden overdags koffie drinken bij de buurvrouw genoeg vinden en daar heb ik geen goed woord voor over, maar ik kwam 8 jaar geleden met een baby en mijn 1 jarige dochter ook alleen te staan doordat de vader liever een jonger exemplaar zonder kinderen wou hebben omdat hij de aandacht niet meer wilde delen met de kinderen, nooit geen alimentatie gekregen en geloof me ik heb de onderste steen boven gehaald. Druk een reintegratieproject willen doen, want ik hou al helemaal niet van handje ophouden maar er was gewoon geen werk in de regio waar ik toen woonde, was ik toen dan ook zo'n uitvreter?? Nu zijn we 8 jaar verder, werk ik thuis 20 uur en nog 15 uur buitenshuis, ben getrouwd en heb drie kinderen, maar nog vind ik het heel erg moeilijk als mensen er zo makkelijk over praten want ik weet hoe het is geweest! Dus oordeel wel voorzichtig want sommige mensen kun je hier heel hard mee raken.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:13

Adil18 schreef:
jaantsje schreef:
Vraag Adil18

Serieus, eerst maar eens met keiharde bewijzen komen dat een crèche slecht zou zijn voor een kind, dan klagen...De enige klachten die ik hoor is dat een crèche duur is...

Persoonlijk vind ik dit een onzinnig antwoord.
Kinderen gaan de hele dag naar school en daarna direct in de opvang.
Is dat een gezonde ontwikkeling voor 5 dagen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:14

leentje1975 schreef:
ik vind dat het voor sommige mensen makkelijk reageren is en iederen heeft ook recht op zijn eigen mening, maar wat ik wel vind is dat elke situatie anders is en je het niet over een kam kan en vooral mag scheren, natuurlijk zijn er genoeg die het handje ophouden overdags koffie drinken bij de buurvrouw genoeg vinden en daar heb ik geen goed woord voor over, maar ik kwam 8 jaar geleden met een baby en mijn 1 jarige dochter ook alleen te staan doordat de vader liever een jonger exemplaar zonder kinderen wou hebben omdat hij de aandacht niet meer wilde delen met de kinderen, nooit geen alimentatie gekregen en geloof me ik heb de onderste steen boven gehaald. Druk een reintegratieproject willen doen, want ik hou al helemaal niet van handje ophouden maar er was gewoon geen werk in de regio waar ik toen woonde, was ik toen dan ook zo'n uitvreter?? Nu zijn we 8 jaar verder, werk ik thuis 20 uur en nog 15 uur buitenshuis, ben getrouwd en heb drie kinderen, maar nog vind ik het heel erg moeilijk als mensen er zo makkelijk over praten want ik weet hoe het is geweest! Dus oordeel wel voorzichtig want sommige mensen kun je hier heel hard mee raken.

Vind ik alsnog anders dan om een imo veel te jonge leeftijd 4 kids te krijgen...Met 17 je eerste kind...Hoe wil je dan bouwen aan een toekomst? Er zijn zeker mensen die dat wel redden, maar de meeste niet...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:17

jaantsje schreef:
Adil18 schreef:

Persoonlijk vind ik dit een onzinnig antwoord.
Kinderen gaan de hele dag naar school en daarna direct in de opvang.
Is dat een gezonde ontwikkeling voor 5 dagen?

Gaan we hier nu uit van een crèche of een naschoolse opvang....?

En dan nog...Kom maar op met de bewijzen hoor, dat kinderen die daar regelmatig heen moeten minder gelukkig zijn of per definitie hangjongeren gaan worden later...Ik ben daar niet zo steevast van overtuigd...Waarom is het een ongezonde ontwikkeling...?

Je mag het dus wel onzinnig geven, maar de vraag is of je me ongelijk kunt geven...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:20

Adil18 schreef:
MamboBeach schreef:

Euh, nou, ik kan me daar wel druk om maken...Vooral als mijn centjes naar zo'n teeniemoeder heen gaan die haar leven nog niet op een rijtje heeft maar het wel nodig vindt een kind de wereld in te schoppen...Wat dat betreft zou men een diploma in moeten voeren of zo, eerst wanneer je dat behaalt mag je ouder worden...Zou een hoop gezeik uitmaken...

Trouwens, ik geef aan dat ik denk dat het niet nadelig is voor de kinderen...Waarom ga je daar niet op in...?

Eh, volgens mij ben ik daar op ingegaan hoor. Ik vind het wel nadelig.

Als je zwanger raakt is het niet voor iedereen zaak om bijvoorbeeld abortus te plegen of wat dan ook.
Maar jouw centjes? Jij woont toch in Duitsland, dus heb jij niets van doen met wat er in NL gebeurt?
Of werk je in NL?

Diploma of niet, tegenwoordig vragen ze voor vakkenvullen al VWO. En daarbij komend, ik ken aardig wat hoog opgeleide mensen, 1 ding kan ik je zeggen, dat is geen zekerheid voor een baan hoor!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:22

VinAx schreef:
Het is inderdaad belachelijk, dat haar kinderen nu niet heel de dag door bij haar kunnen zijn.
Maar kom op, dat is toch normaal tegenwoordig? Het leven is zo ontzettend duur, dat je wel moet gaan werken..

En als jij dan zegt, dan de financiële kant aan haar ex te danken is, omdat ze nu gescheiden zijn.. Dus jij vind dat die man moet gaan werken om 5 monden te voeden? Nee hoor, iedereen moet gaan werken, zijzelf dus ook.

En da's ook niet aanvallend bedoeld. Ik vind, dat zij moet gaan werken. Zoals iedereen. Of je nu wel of geen kinderen hebt.
Of vind jij dan maar, dat zij lekker thuis mag blijven bij de kids, en de gemeente haar een bijpassing e.d. moet geven?

Tuurlijk is het niet fijn, dat die kinderen thuis komen en hun moeder is er niet. Tuurlijk zou elke moeder liever thuis blijven, of van die lekkere uren hebben, om altijd bij de kinderen thuis te zijn. Maar is het niet doodnormaal dat we allemaal moeten werken?

"Een opvoeder thuis voor de kinderen". Dat zou héél erg mooi zijn, maar in de dure tijd van tegenwoordig is dit gewoon niet meer haalbaar.. Mijn moeder die werkte vroeger ook gewoon fulltime. Die had wel fijne uren, wanneer ik en mijn broer thuis kwamen, was zij ook thuis. Mijn pa daarintegen niet, die had rot uren. Maar ja, of hij bleef thuis en we hadden niet, of hij ging werken en wa zagen hem wat minder, en hadden alles wat we nodig hadden.

Je kunt toch niet van ons verwachten, dat wij zeggen "aah wat zielig, laat haar maar lekker thuis blijven wij zullen wel voor haar gaan werken"? Nou, mooi niet, ikzelf zou ook graag wat meer thuis zijn, maar dan heb ik geen geld ook niet, want een ander gaat ook niet voor mij werken hoor.

Heb je het tegen mij of tegen TS?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:24

MamboBeach schreef:
Eh, volgens mij ben ik daar op ingegaan hoor. Ik vind het wel nadelig.

Noem je dat er op in gaan...?

MamboBeach schreef:
Als je zwanger raakt is het niet voor iedereen zaak om bijvoorbeeld abortus te plegen of wat dan ook.

Dat snap ik, maar gebruik dan je koppie koppie en schop niet vier kids de wereld in terwijl je zelf nog niet eens aan je eigen toekomst hebt kunnen bouwen...

MamboBeach schreef:
Maar jouw centjes? Jij woont toch in Duitsland, dus heb jij niets van doen met wat er in NL gebeurt?
Of werk je in NL?

Ik studeer en werk in NL ja, dus het gaat mij heel veel aan.

MamboBeach schreef:
Diploma of niet, tegenwoordig vragen ze voor vakkenvullen al VWO. En daarbij komend, ik ken aardig wat hoog opgeleide mensen, 1 ding kan ik je zeggen, dat is geen zekerheid voor een baan hoor!

Dat laatste heb je mij niet horen zeggen...Hoewel een diploma op zak meer garantie geeft dan helemaal niks ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:25

Nies_ schreef:
MamboBeach schreef:

Dat verschilt per kind natuurlijk, tijdje geleden hadden wij op school een gelijksoortige discussie. Kwam erop neer dat degene die zelf altijd in de creche/opvang zaten er niet aan moesten denken om elke dag thuis te zijn, ze vonden het leuk om met leeftijsgenoten te spelen. Andersom was het dat degene die altijd met mams thuis waren er niet aan moesten denken om elke dag in de opvang te zitten.

Ikzelf zit dan bij dat laatste, maar ik denk dat 2-3 dagen in de creche/opvang geen kwaad kan hoor.

Als je goed hebt gelezen zie je ook dat ik dat dus ook zeg. 2-3 dagen moet geen probleem zijn. Voor de kinderen vind ik 5 dagen erg vervelend omdat 1 ouder al 'uit huis' is.
Mijn kinderen spelen met de buurtkinderen, lekker buiten ravotten enz. Heerlijk!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:27

leentje1975 schreef:

Natuurlijk was jij geen uitvreter!!! Daar had jij zelf toch ook niet voor gekozen!
Het is ook makkelijk praten als je aan de andere kant van de lijn staat. :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:33

Ik heb er gister nog eens over nagedacht, ik ben ook vrij hard geweest in mijn oordeel.

Ik denk dat fulltime werken met 4 kinderen echt heel erg zwaar wordt.
Ik heb geeneens kinderen en ik vind fulltime werken al heel erg zwaar. Ben 's avonds kapot en moet in het weekend bijkomen.

Mijn moeder heeft het wel gedaan, alleen had zij een tweeling en geen 4 kinderen in verschillende leeftijdsfases.
Mijn broertje en ik hadden altijd elkaar en samen waren wij sterk (en groot).

Maar fulltime (40 uur) werken met 4 kinderen in verschillende leeftijden is natuurlijk wel wat anders.
In het begin zijn ze allemaal nog niet zelfstandig genoeg en hebben nog veel zorg nodig, echter als de oudsten wat ouder worden dan kunnen zij wél de zorg voor de jongere broertjes en zusjes overnemen en dan kan mams best fulltime werken.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:33

Ik denk dat veel reacties ook met leeftijd hebben te maken.
Als je zelf ouder bent heb je praktijkervaring en dat is wel even anders dan theorie uit boekjes.