Geertspreektnietvoormij.nl (polsbandjes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:10

Krips schreef:
Maar daar zeg ik niks over. Ik ben niet tegen Wilders als persoon. Of tegen zijn kiezers. Ik ben wel tegen zijn partij zoals ik tegen de VVD ben of de SP. Maaar daar gaat het mij niet om. Ik heb respect voor zijn partij en zijn kiezers. Ik ben alleen tegen de uitspraken die hij doet die tegen de wet ingaan. En ik vind het stuitend dat er zo weinig protest is tegen deze uitspraken en dat de rechtzaak uitblijft. Daarom zou ik misschien wel tegen die uitspraken demonstreren. Ik tolereer discriminatie en haatzaaiierij niet. Voor de rest maakt het me niet uit waar hij voor staat. Als het maar niet tegen de wet ingaat. Een bandje vind ik veelste oppervlakkig.

Noem eens wat op van Wilders dat hij haat zaait en/of discrimineert.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:13

Even een quote direct uit het partijprogramma

Citaat:
Onze elites hebben zich bekeerd tot de illusie dat alle culturen
(en daaraan verbonden waarden) gelijk zijn. Alles moet kunnen. Er bestaat geen goed of kwaad,
alle culturen zijn voor hen gelijk, de islam of het christendom, meisjesbesnijdenis, handen
schudden of niet - wat maakt het uit.

Dit is toch discriminerend (en generaliserend)? Anders weet ik het niet meer.

Dit gaat in tegen art. 1 van de grondwet:

Citaat:
'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'

Laat het nou net zo zijn dat hij dit artikel wil veranderen.......

Nummus

Re: Geertspreektnietvoormij.nl (polsbandjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:34

Trouwens, als ik bandjes moest dragen voor elke partij die niet voor mij spreekt... weet ik niet meer of ik genoeg armen over heb zo. _O-

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:35

Snoevie schreef:
okee,maar zou je dat ook voor andere groepen doen die gediscrimineerd worden,of alleen voor moslims?

Als er voor andere groepen die gediscrimineerd worden ook zo'n raddraaier zou zitten die verdeeldheid in Nederland zaait, ja. Wilders heeft enorm veel invloed en misbruikt die invloed mijns inziens.

Oh en over dat een polsbandje wat oppervlakkig is: klopt, maar door zo'n ding te kopen steun je ook weer projecten waarmee men meer saamhorigheid wil creëren :)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:36

Krips schreef:
Maar daar zeg ik niks over. Ik ben niet tegen Wilders als persoon. Of tegen zijn kiezers. Ik ben wel tegen zijn partij zoals ik tegen de VVD ben of de SP. Maaar daar gaat het mij niet om. Ik heb respect voor zijn partij en zijn kiezers. Ik ben alleen tegen de uitspraken die hij doet die tegen de wet ingaan. En ik vind het stuitend dat er zo weinig protest is tegen deze uitspraken en dat de rechtzaak uitblijft. Daarom zou ik misschien wel tegen die uitspraken demonstreren. Ik tolereer discriminatie en haatzaaiierij niet. Voor de rest maakt het me niet uit waar hij voor staat. Als het maar niet tegen de wet ingaat. Een bandje vind ik veelste oppervlakkig.

Dat is slechts jouw mening. Ik vind niet dat geert wilders haat zaait, hij zegt wél wat er bij veel nederlanders (blijkbaar) leeft. Ook vind ik niet dat ie dingen zegt die in tegenspraak zijn met de grondwet zoals hierboven wordt gesuggereerd. Dusja ieder zijn mening. In the end maakt het allemaal niet uit, wanneer de meerderheid in nederland voor wilders gaat stemmen dan kun je op je kop gaan staan, want dat is een democratie. En god dank dat we een democratie hebben. Het is een beetje kansloos om veel aandacht aan geert wilders te besteden, is allemaal publiciteit voor die vent. Stem gewoon massaal op iemand anders. Of ben je soms ook tegen je buurman die op wilders stemt? Want zo werkt het wel.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:46

Heino schreef:
Snoevie schreef:
okee,maar zou je dat ook voor andere groepen doen die gediscrimineerd worden,of alleen voor moslims?

Als er voor andere groepen die gediscrimineerd worden ook zo'n raddraaier zou zitten die verdeeldheid in Nederland zaait, ja. Wilders heeft enorm veel invloed en misbruikt die invloed mijns inziens.

Oh en over dat een polsbandje wat oppervlakkig is: klopt, maar door zo'n ding te kopen steun je ook weer projecten waarmee men meer saamhorigheid wil creëren :)

Waarom zou Wilders meer invloed hebben dan een andere politicus?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:32

christel1857 schreef:
Krips schreef:

Dat is slechts jouw mening. Ik vind niet dat geert wilders haat zaait, hij zegt wél wat er bij veel nederlanders (blijkbaar) leeft. Ook vind ik niet dat ie dingen zegt die in tegenspraak zijn met de grondwet zoals hierboven wordt gesuggereerd. Dusja ieder zijn mening. In the end maakt het allemaal niet uit, wanneer de meerderheid in nederland voor wilders gaat stemmen dan kun je op je kop gaan staan, want dat is een democratie. En god dank dat we een democratie hebben. Het is een beetje kansloos om veel aandacht aan geert wilders te besteden, is allemaal publiciteit voor die vent. Stem gewoon massaal op iemand anders. Of ben je soms ook tegen je buurman die op wilders stemt? Want zo werkt het wel.

Hoezo vind je dat het niet in strijd is met de grondwet? Die quote die ik net geplaatst heb? Ik ben ook heel dankbaar voor de democratie. En als hij verkozen wordt dan is dan accepteer ik dat ook. Voor de tiende keer. Ik ben niet tegen de PVV stemmer. Dat heb ik al meerdere keren gezegd. Ik vind ook niet dat een partij als de PVV niet mag bestaan. Ik vind dat ze mogen vinden en zeggen wat ze willen. Ik kan niet massaal op een ander stemmen, ik heb immers maar één stem ;). Ik heb absoluut niets tegen Wilders stemmers, zo werkt het dus niet. Ik heb al meerdere keren uitgelegd dat mijn ideeen genuanceerder zijn dan dat. Ik vind echter wel dat de wet moet optreden en moet ingrijpen wanneer er discriminerende uitspraken gedaan worden door wie dan ook. Ik vind het ongelovelijk dat dat getolereerd wordt. Je kan wijzen op problemen rond de multiculturele samenleving. Geen enkel probleem. Maar in je partij programma zetten dat niet alle culturen gelijk zijn vind ik regelrechte discriminatie. En dat tolereer ik niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 06:41

ik ben het wel met je eens,en dan stem je dus gewoon ook niet op hem!
prima toch?

een ander ziet er weer goede dingen in,ook prima.

heino: dat is duidelijk,en als er met de opbrengsten inderdaad projecten worden gesteund vind ik dat wel mooi.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:18

MamboBeach schreef:
Waarom zou Wilders meer invloed hebben dan een andere politicus?

Omdat hij een populist is die inspeelt op het sentiment van de bevolking. In plaats van met een partijprogramma te komen dat een vanuit een bepaalde ideologie gevormd is.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:56

Iemand die beweert dat Wilders niet discrimineerr en haat zaait die is volgens mij niet helemaal wakker, sorry.. Hij loopt heel bewust tegen de Islam aan te trappen en gebruikt daarbij argumenten die niet op waarheid berusten (zie Fitna bijv) Hij scheert alle moslims over een kam en zet ze in een extreem slecht daglicht.. en dan zeggen dat deze man niet discrimineerd en haat zaait?? bijzonder vind ik dat...........

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:17

Begint de hype van vlooienbandjes nu weer? Ik meende dat dit alweer verleden tijd was. Ik zou zeggen vooral kopen en dragen :Y)

Negatieve aandacht is ook reclame :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:12

Krips schreef:
Ik vind echter wel dat de wet moet optreden en moet ingrijpen wanneer er discriminerende uitspraken gedaan worden door wie dan ook. Ik vind het ongelovelijk dat dat getolereerd wordt. Je kan wijzen op problemen rond de multiculturele samenleving. Geen enkel probleem. Maar in je partij programma zetten dat niet alle culturen gelijk zijn vind ik regelrechte discriminatie. En dat tolereer ik niet.

Mja daar verbaas ik me ook keer op keer weer over :?
Zeker het nieuwe partijprogramma vind ik nog een tandje erger dan het eerdere. Maargoed, wie ben ik?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:15

CtjeLief schreef:
Iemand die beweert dat Wilders niet discrimineerr en haat zaait die is volgens mij niet helemaal wakker, sorry.. Hij loopt heel bewust tegen de Islam aan te trappen en gebruikt daarbij argumenten die niet op waarheid berusten (zie Fitna bijv) Hij scheert alle moslims over een kam en zet ze in een extreem slecht daglicht.. en dan zeggen dat deze man niet discrimineerd en haat zaait?? bijzonder vind ik dat...........

Zo bijzonder vind ik het dat jij dat wel vindt namelijk. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:16

Wat vind jij dan wel discriminatie MamboBeach? Wat is jouw definitie?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:34

Ben ik ook erg benieuwd naar..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:48

Achjee.. Een paar mensen die wat polsbandjes gaan verkopen, zelf daar de zakken mee vullen en net zo goed als Wilders met dit soort acties verdeeldheid zaaien.. :D

Of zorgen ze er ook voor dat van iedere andere partij/lijsttrekker een zelfde soort bandje beschikbaar komt? :)

Kansloze actie! Kan er niks anders van maken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:01

Krips schreef:
Even een quote direct uit het partijprogramma

Citaat:
Onze elites hebben zich bekeerd tot de illusie dat alle culturen
(en daaraan verbonden waarden) gelijk zijn. Alles moet kunnen. Er bestaat geen goed of kwaad,
alle culturen zijn voor hen gelijk, de islam of het christendom, meisjesbesnijdenis, handen
schudden of niet - wat maakt het uit.

Dit is toch discriminerend (en generaliserend)? Anders weet ik het niet meer.

Dit gaat in tegen art. 1 van de grondwet:

Citaat:
'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'

Laat het nou net zo zijn dat hij dit artikel wil veranderen.......

Dat stukje dat jij gequote hebt is geen discriminatie. De bedoeling er achter misschien wel, maar de tekst absoluut niet.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:41

Wanneer je zegt dat het een illusie is dat alle culturen gelijk zijn is dat toch discriminatie. Want je zegt dus dat het niet zo is. Dat culturen niet gelijkwaardig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:00

gelijk is iets anders dan gelijkwaardig

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:05

Ja. Daar heb je misschien wel gelijk in. Maar dan kun je alles wel zeggen en er onderuit komen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:33

Geert heeft genoeg discriminerende, generaliserende en racistische uitspraken gedaan:
Citaat:
„Dit boek zet aan tot haat en moord, en past daarom niet in onze rechtsorde. Als moslims willen participeren, moeten ze afstand nemen van deze Koran. Ik zie in dat dit veel gevraagd is, maar we moeten stoppen met het doen van concessies.” (de Volkskrant)

Citaat:
„Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet.” (de Volkskrant)

Citaat:
"Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit,
met familie en al." (HP/De Tijd, 12 december 2007)

Citaat:
“Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland.” (Volkskrant 7 oktober 2006)

Citaat:
"De immigratie van niet-westerese allochtonen moet worden gestopt". (Nederlandse Islamitische Omroep maart 2007)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:36

Nou, dat is gewoon duidelijke taal, jammer dat dit nu discrimineren wordt genoemd!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:38

Een respectvolle manier van met elkaar omgaan....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:50

Ik houd van duidelijkheid en niet van achterbaks gekonkel.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:55

Achterbaks gekonkel? Ik vind het achterbaks gekonkel om alles zo te formuleren dat iedereen dondersgoed weet dat het discriminatie is maar het net door de wet niet gepakt kan worden. Altijd maar die kritiek op de huidige politiek. En dan vooral op links dat nauwelijks aan de macht komt en veel rechts heeft om mee samen te werken. Wat is het dan aan de huidige politieke partijen wat zo verschrikkelijk is? Deze mensen zijn wel de mensen die ons land besturen. Daarvan verwacht ik een bepaald niveau. En als de kiezers dat niet kunnen begrijpen is dat hun probleem en niet die van de politiek. Het is geen xfactors ofzo. We hebben het hier over het bestuur van een land. Dus liever wat ingewikkelde taal omdat we hier met zeer intelligente mensen te maken hebben die ook zeer ingewikkelde onderwerpen aansnijden dan duidelijk taalgebruik.