negerzoenen vs jodenkoeken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:01

Professor schreef:
Tom-poes en Oranje-koek is toch ook niet geheel koser?

Zijn zo en zo niet koser, humor uw woordkeuze.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:18

FaberSmid schreef:
Professor schreef:
Tom-poes en Oranje-koek is toch ook niet geheel koser?

Zijn zo en zo niet koser, humor uw woordkeuze.

Die van u ook. "Zo en zo?" :D

FaberSmid

Re: negerzoenen vs jodenkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 05:07

Is dat zo, zo lang het maar koser blijft.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 06:19

Heb er nog eentje Boeren-drop.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 06:26

:')
nou moeten alle boeren gaan opstaan en protesteren

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 06:56

Iemand haagse hopjes?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 07:17

Enkhuizer-koeken.

Nog erger Emanuel Kant een phylosoof, en dan heeft men Kant-koek.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 07:20

Straks gaan ze zwarte piet en sinterklaas ook verbieden

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 07:46

Vergeet de nonnevotten niet :))
Nonnen van Nederland, verzamelt u!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:13

Snoevie schreef:
nou moeten alle boeren gaan opstaan en protesteren

Protest!! :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 15:03

eigen heeft het negerzoenen vs jodenkoeken wel een leuk balletje opgegooid... algemeen discriminatietopic? ik bedoel maar, we hebben al een cultuurtopic, een religietopic.. het wordt nog wat met nieuws&maatschappij

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:08

Best grappig ja..
dat er zo veel mensen zonder leven dag en nacht hier op bokt zitten te discussiëren over hoe het wél moet :')

(is stiekem benieuwd wie zich aangesproken voelt *grinnik*)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 15:20

Citaat:
(is stiekem benieuwd wie zich aangesproken voelt *grinnik*)

zo dan kan iedereen het lezen. scheelt weer tijd ivm kopieren en plakken om te vergroten :D

ik voel me niet aangesproken in de zin van 'dat ik op internet deelneem aan de maatschappij en over hoe het wél moet'. want ik weet dat ik leef, een leven heb, (denk jou trouwens serieus dat er mensen op bokt zitten die geen leven hebben?) leef in de echte maatschappij en ook daar discussier en vertel hoe het 'wél moet', kan ook niet anders he ivm mijn werk, opleiding, kringen, ik moet wel haha. maar aangezien internet tegenwoordig een niet meer weg te denken communicatiemiddel is voel ik me toch geroepen om me hierin te infiltreren haha. vind het heerlijk om in mijn vrije tijd even bokt uit te pluizen hoor, is niets mis mee, en als de discussies beoeind zijn dan blijf ik gerust wat langer zitten mocht de tijd er voor zijn.

aan de andere kant voel ik me wel aangesproken, omdat ik bijna wel kan ruiken dat je onderandere mij bedoeld ;) vandaar ook deze (waarschijnlijk onterechte) zelfverdediging

wat je hier verder mee wilt zeggen.. mij een vraag jou een weet?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:37

Ik bedoel het uiteraard niet persoonlijk tegenover wie dan ook. Maar vind het wel altijd grappig als mensen onbewust bevestigen dat ze toch echt te veel op internet zitten door direct op zo'n posts in te gaan _O-

Mij moet je nooit te serieus nemen :+

Ik kom zelf af en toe in zo'n topics kijken, zet even snel een post neer als ik daar zin in heb, en verder boeit zo'n hele discussie me weinig. Dus ik vind het best grappig als ik dan 's morgens lange posts van mensen zie staan, en dan 's avonds al wéér tig nieuwe posts van diezelfde persoon erbij staan, vaak alleen maar herhaling :') Dan denk ik, joh, verdoe je tijd toch niet hier met zo'n oneindig lange discussie zonder eind, je kan toch niemands mening veranderen, ga toch lekker buiten spelen en zelf doen hoe jij vind dat mensen moeten leven :))

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 16:02

teveel op internet zitten kan je wel eens gelijk in hebben..

jij neemt de discussies weinig serieus, anderen wel. jij denkt dat je andermans mening niet kan veranderen, anderen denken van wel (waaronder ik dus )

maargoed, boeiend

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:29

Nou, op het internet mag je gerust uitkijken wat je zegt. Dat geldt feitelijk voor alles wat je in het openbaar zegt. Ik heb ook wel eens wat in een redelijk cynische bui uitgeroepen wat gelijk doodserieus werd opgepakt en later zelfs door de administratie van George W. Bush gebruikt als input voor politieke besluitvorming. Beetje vlinder-orkaan verhaal, maar toch.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:30

hoe doe je dat???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:39

Frozenstar schreef:
SteffiiY schreef:
gewoon piet word dat denk :P

Waarom zijn er dan geen witte(blanke) Pieten?
In 1941 hebben ze namelijk wel eens met witte én zwarte Pieten een intocht gedaan.

Het komt op mij over als vroeger: Rijke blanken (Sinterklaas) en arme donkere mensen die 'hulpjes' zijn van de blanken. (zwarte Pieten)

Stukje van Wikipedia:

Citaat:
Afbeelding uit 1900-1925Dat Zwarte Piet in de loop der jaren minder dom is geworden, wil niet zeggen dat de Zwarte-Piettraditie onomstreden is. Zowel de huidkleur als de "sociale positie" van Zwarte Piet geven soms aanleiding tot kritiek, omdat zijn rol racistische vooroordelen zou bevestigen. Deze kritiek wordt door anderen weerlegd met het argument dat Zwarte Piet een Italiaanse schoorsteenvegersknecht is; zijn gezicht is alleen daardoor zwart van het roet. Dit idee wordt nog eens versterkt door het feit dat Piet een roe heeft (een instrument van schoorsteenvegers), Italiaanse schoorsteenvegerskledij draagt en op daken klimt. Anderen weer zeggen dat zijn kledij Moors is. Waarschijnlijker is dat de moderne Zwarte Piet een spontaan gegroeid mengsel is van al deze typen.

In ditzelfde verband is de omstreden regel Ook al ben ik zwart als roet (uit de Sinterklaasklassieker Daar wordt aan de deur geklopt) wellicht juist bedoeld om eventuele racistische vooroordelen weg te nemen[5].

Sommigen nemen desondanks nog steeds aanstoot aan het vermeend racistische karakter van de traditie. De traditie van de Zwarte Piet wordt mede hierom door sommigen bekritiseerd. De Zwarte Piet wordt in deze kringen wel gezien als een symbool van de onderdrukking van de Derde Wereld, door het westerse imperialisme[bron?].

Pleidooien om Piet om te vormen tot een vrolijke clown met een niet nader omschreven achtergrond zijn echter nooit in brede kring aangeslagen. Voor de meeste mensen is Zwarte Piet een vrolijke kindervriend die zwart is van het roet in de schoorstenen. Echter, de schoorsteen verklaart niet hoe Piet aan stereotypen zoals rode lippenstift, gouden oorringen en kroeshaar is gekomen.

Er zijn zoiezo verschillende verhalen hoe Sint aan zijn knecht zou zijn gekomen, maar toch snap ik niet dat daar dan minder ophef over gemaakt word dan over Negerzoenen..

Zwarte pieten zijn zwart omdat ze altijd boven de schoorstenen hangen voor de cadeautjes, van roet! :D
Daarom vind ik blanke pieten echt dom, ik bedoel, het is niet discriminerend, gewoon.. het klopt niet, witte pieten omdat ze dan geen aardige pieten zijn. :')

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:46

ik dacht dat we geen onderscheid mochten maken in huidskleur???

of ze nou zwart of wit zijn italiaans of moors.......... het zijn gewoon de hulpen van de sint :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:48

Hmm tja mij boeit het niks, maargoed ik zeg ook gewoon rustig dat iemand zwart is. Niks discriminerends aan, toch? Zijn ze toch gewoon? ;) Ik bedoel er ook niks mee. Als ik zeg; Hij is een turk, bedoel ik er ook niks mis mee, wij maken er wat van dat we het verkeerd vinden aanhoren, terwijl er ook vaak niks verkeerd mee bedoeld wordt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:53

welnee,als je iemand gewoon noemt bij hetgene wat ie is,is er niks discriminerends aan.

je kan natuurlijk overal wat achter zoeken en op elke slak zout leggen

(zou wat zijn,als ik me beledigd zou voelen als iemand zou roepen: he nederlander)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:56

Engelse drop, surinaamse rijst en chinese thee mogen dan ook niet?
De mens maakt het wel erg moeilijk, dieren "discrimineren" ook en toch leren die met elkaar omgaan en leven? Ooit bemerkt hoe bijvoorbeeld paarden onderscheid maken tussen hun kleuren?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:57

ik luister ook naar he Dutchie :D of keaskopf :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:00

FaberSmid schreef:
Ooit bemerkt hoe bijvoorbeeld paarden onderscheid maken tussen hun kleuren?

nou ik kon een paard vroeger,die echt een hekel had aan schimmels :=

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:02

Snoevie schreef:
nou ik kon een paard vroeger,die echt een hekel had aan schimmels :=

Houtschimmel?
Beschimmelt?
Antipathie denk ik.