Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:32

Ik ben erggg benieuwd wat er in de uitzending komt zondag! Ik ga in ieder geval kijken!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:33

@lieveli als jij mijn stukje goed had gelezen had je geweten dat ik het boek niet gelezen heb.
maar dan nog snap ik gewoon niet dat een meisje van 12 met een vent van weet ik het hoe oud thuis komt of weg gaat zonder dat ouders dat merken dat gaat er bij mij gewoon niet in.

@themba heb je dat nooit aan iemand verteld dan dat ze je probeerde mee te nemen(voor te stellen)?
Laatst bijgewerkt door RandyOrton25 op 07-05-10 12:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:33

Ik zal zondag weet Peter R kijken. Misschien koop ik het boek ook nog een keertje :) Ik heb het nog niet gelezen helaas, dus kan daar geen oordeel over vellen :)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:36

RandyOrton25 schreef:
@lieveli als jij mijn stukje goed had gelezen had je geweten dat ik het boek niet gelezen heb.
maar dan nog snap ik gewoon niet dat een meisje van 12 met een vent van weet ik het hoe oud thuis komt of weg gaat zonder dat ouders dat merken dat gaat er bij mij gewoon niet in.

@themba heb je dat nooit aan iemand verteld dan dat ze je probeerde mee te nemen(voor te stellen)?

ik was 13 had toen geen idee wat voor jongens het waren enz.. wist alleen dat het niet fijn voelde!! toen wisten wij en ook zij nog niet dat het loverboys waren

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:41

RandyOrton25 schreef:

dan weet je dus niet hoe loverboys te werk gaan en dan herken je dus ook de signalen niet. Top!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:44

Nou ben wel benieuwd! Heb het boek ook gelezen.

veerlee65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:44

ik heb het boek ook zelf gelezen, vond het een heel interessant boek. er is natuurlijk een verhaal van gemaakt en daarbij heeft iedereen wel zijn eigen kijk op een gebeurtenis. maar ik vind het wel een beetje ver gaan met de vries nu weer. hij kan zich beter met dingen bezig houden die wel belangrijk zijn, ik vind dit meer aandachttrekkerij

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:11

Uums schreef:
Slachtoffers (of mensen die zich, om welke reden dan ook, in een slachtofferrol plaatsen) hebben natuurlijk hun eigen visie op hun leed en het anders weergeven dan betrokkenen het ervaren is niet iets dat op zichzelf staat (vergelijk bijvoorbeeld Bezonken Rood van Jeroen Brouwers).

Fiffill schreef:
Tsja, ik geloof best dat het waar is wat haar is overkomen, maar ik geloof ook zo dat de boel is aangedikt. Misschien onbewust, misschien bewust. Maar neem een boek zoals Bezonken Rood van Jeroen Brouwers, da's volgens hem ook een waargebeurd verhaal terwijl anderen (die in hetzelfde Jappenkamp waar het boek zich afspeelt gezeten hebben) iets heeel anders hebben meegemaakt.

Joh :P

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:17

Ik heb het boek hier ook liggen, vind het echt een spannend/goed boek.
Ik snap alleen niet helemaal waar die ophef over is.. een boek is vaak zat niet (helemaal) waargebeurd of aangedikt (kijk naar Komt een vrouw bij de dokter).

Maar goed, als zij beweerd dat haar dát is overkomen en daar anderen de schuld aan wil geven, dan hoort dat natuurlijk niet. Maar dat staat geheel los van haar boek!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:10

Uums schreef:
Uums schreef:
Slachtoffers (of mensen die zich, om welke reden dan ook, in een slachtofferrol plaatsen) hebben natuurlijk hun eigen visie op hun leed en het anders weergeven dan betrokkenen het ervaren is niet iets dat op zichzelf staat (vergelijk bijvoorbeeld Bezonken Rood van Jeroen Brouwers).

Fiffill schreef:
Tsja, ik geloof best dat het waar is wat haar is overkomen, maar ik geloof ook zo dat de boel is aangedikt. Misschien onbewust, misschien bewust. Maar neem een boek zoals Bezonken Rood van Jeroen Brouwers, da's volgens hem ook een waargebeurd verhaal terwijl anderen (die in hetzelfde Jappenkamp waar het boek zich afspeelt gezeten hebben) iets heeel anders hebben meegemaakt.

Joh :P

Great minds think alike :Y), ik heb jouw post helemaal niet gelezen. Sorry. :+

Huh en waar staat ie dan in het topic? Edit: al gevonden, je valt kennelijk niet zo op. :P

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:13

SadyLady schreef:
Ik heb het boek hier ook liggen, vind het echt een spannend/goed boek.
Ik snap alleen niet helemaal waar die ophef over is.. een boek is vaak zat niet (helemaal) waargebeurd of aangedikt (kijk naar Komt een vrouw bij de dokter).

Ik heb het boek ook gelezen, ik vond het geen goed boek, het was miss. wel goed voor bewust wording, maar ik vond het een simpel boek.
Maar goed, ik weet niet of ik alles wel of niet geloof, daarvoor heb ik me niet goed genoeg ingelezen.

Wel vind ik de vergelijking met komt een vrouw bij de dokter verkeerd, hiervan is nooit gezegd dat het een waargebeurd verhaal is, maar hij heeft sommige eigen ervaringen er in verwerkt.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:19

Fiffill schreef:

Huh en waar staat ie dan in het topic? Edit: al gevonden, je valt kennelijk niet zo op. :P

Hé thanks, lekker onopvallend dus :)) Gelukkig heb ik die great mind nog :+

Vond het wel toevallig dat jij daar ook meteen aan dacht.
Carl Friedman heeft alles uit een dikke duim gezogen ( ;( ), dat is dan weer net een ander register, maar dat geval ging ook even door m`n gedachten.

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:21

Ik vind het nogal wat om te zeggen dat maria mosterd alles heeft verzonnen.
Elk verhaal heeft twee kanten.
Als dit verhaal van maria echt waar is, en iemand beweerd van niet is dat wel een klap voor haar dat dit als een boek uitgebracht is. Zo'n afschuwelijk verhaal en dat gaat iemand beweren dat het niet zo is. En natuurlijk ontkent die loverboy dat hij dit heeft gedaan.
Ik geloof haar wel, Haar moeder heeft toch ook een boek geschreven? Zou die daar dan ook over liegen?

Dat gaat wel erg ver....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:26

Uums schreef:
Fiffill schreef:

Hé thanks, lekker onopvallend dus :)) Gelukkig heb ik die great mind nog :+

Vond het wel toevallig dat jij daar ook meteen aan dacht.
Carl Friedman heeft alles uit een dikke duim gezogen ( ;( ), dat is dan weer net een ander register, maar dat geval ging ook even door m`n gedachten.

Sorry, denk dat het ook aan mij ligt want ik heb de eerste (twee) pagina('s) niet zo heeel goed doorgelezen. :(:)
Het deed me idd meteen aan Jeroen Brouwers denken (vreselijk boek vond ik dat trouwens). Carl Friedman ken ik niet.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:36

Nee joh, wat maakt dat uit :+

Carl Friedman heeft Twee Koffers vol en Tralievader geschreven. Dat laatste boek is geschreven vanuit het perspectief van een joods meisje, dat kortgezegd in een gezin opgroeit dat te lijden heeft onder het kampverleden van de vader.

Friedman heeft altijd volgehouden dat dit een autobiografisch relaas was en heeft die rol goed gespeeld (toen de auteur Durlacher stierf heeft ze aan zijn sterfbed nog jiddische gebeden gepreveld).

Haar broer verklaarde later dat Carl en hij uit een Rooms gezin komen en dat ze alles heeft verzonnen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:42

Interessant. Ik heb er nooit bij stil gestaan of het wel echt zou zijn of niet, aangezien zij toentertijd de school wilde aanklagen voor nalatigheid.

Dat zou trouwens wel een domper zijn als het niet waar blijkt te zijn. Omdat het waargebeurd is, vond ik het nog wel een redelijk boek. De manier van schrijven en de schrijffouten vond ik slecht.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:46

IK geloof ook wel dat er een kern van waarheid in zit :j Maar ik geloof ook dat het echt wel aangedikt is.
Hoe en wat precies weet niemand denk ik precies en de hele waarheid zal wel nooit boven tafel komen.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:29

Ik ken de journalist in eigen persoon. Het is geen naaste vriend van me, maar ik ken zijn vrouw en zijn zoon goed. Ik denk zeker dat hij met dit boek een punt heeft en dat Maria heel veel fantasie heeft gebruikt. Mede doordat zij niet wil reageren voor de camera's in de uitzending van woensdag. Woensdag zal er een reportage te zien zijn over Maria.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:36

Naar mijn mening maakt het niet uit of dit verhaal verzonnen is of niet. Het opent mensen -en vooral meisjes- de ogen om extra uit te kijken met dit soort gevaarlijke types.

Dit boek heeft dus wel degelijk zijn werk gedaan, namelijk informatie verschaffen over het fenomeen loverboy, waar zoveel meisjes nog intrappen.

Maria haar schrijfstijl vind ik niks, maar het boek is wel degelijk een eye-opener.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:38

Ik denk dat er wel punten van waarheden in het boek zit.
Deels zal Maria waarheden geschreven, maar ook fantasie om het verhaal te verheerlijken.
Maarja, je weet het maar nooit.
Maar het blijft wel een goed verhaal, fantasie of niet.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:54

Ik ben wel echt benieuwd naar de reportage van Peter R. de Vries!

Een ding is zeker; haar boek heeft vele (jonge) meiden gewaarschuwt voor dat wat er kan gebeuren, wat ik al een goed pluspunt vind! :)

Maar het boek zelf vond ik slecht geschreven en niet fijn om te lezen, maar dat doet niks af aan de impact van het boek!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:45

Uums schreef:
Nee joh, wat maakt dat uit :+

Carl Friedman heeft Twee Koffers vol en Tralievader geschreven. Dat laatste boek is geschreven vanuit het perspectief van een joods meisje, dat kortgezegd in een gezin opgroeit dat te lijden heeft onder het kampverleden van de vader.

Friedman heeft altijd volgehouden dat dit een autobiografisch relaas was en heeft die rol goed gespeeld (toen de auteur Durlacher stierf heeft ze aan zijn sterfbed nog jiddische gebeden gepreveld).

Haar broer verklaarde later dat Carl en hij uit een Rooms gezin komen en dat ze alles heeft verzonnen.

Dat is helemaal bizar. Dat je zoiets verzint kan ik nog inkomen, maar om het zo te spelen dat het waargebeurd is... vreemd.

Ben wel benieuwd naar de uitzending, heb hier alleen geen tv. Misschien uitzendinggemist.nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:48

[LZP] > [NM]

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:49

ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het eerste boek ook niet echt geloofwaardig vond over komen, kon er niet precies bij wat het was maar ergens klopte het gewoon niet voor m'n gevoel. dus vond het wel apart dat ik dit hoorde vanochtend.

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:06

Ik heb het boek dinsdag-donderdag gelezen en vond het een erg goed boek! Vond het ook wel fijn lezen, ook al zaten er wat fouten in (taal)..

En toen kwam ik dit topic tegen. Mij lijkt het raar als dit alles is gelogen, al denk ik wel dat het wat is aangedikt idd ;)

Ik ga zondag ook Peter R de Vries kijken, ben benieuwd! :)